مطلب فعلی :

آموزش بستن درب لپ تاپ بدون خاموش شدن ویندوز ۱۱ ، ویندوز ۱۰ و..

رفتن به بالا

آموزش بستن درب لپ تاپ بدون خاموش شدن ویندوز ۱۱ ، ویندوز ۱۰ و..

نوشته admin

2 روز قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
آموزش بستن درب لپ تاپ بدون خاموش شدن ویندوز 11 ، 10 و..

آموزش بستن درب لپ تاپ بدون خاموش شدن ویندوز ۱۱ ، ویندوز ۱۰ و..

گاهی ممکن است برای انجام کاری نیاز به روشن ماندن لپ تاپ با وجود بستن درب آن 💻 داشته باشید.

این مسئله در بسیاری از سیستم‌ها با فعال شدن حالت Sleep یا خواب موقتی تعریف شده است. اما شما میتوانید این وضعیت را تغییر بدهید و با انتخاب حالت‌های مختلف تنظیمات بیشتری بر روی آن اعمال کنید. به همین خاطر ما در این مطلب از کلاسیک وب به آموزش بستن درب لپ تاپ بدون خاموش شدن ویندوز ۱۱ ، ویندوز ۱۰ و.. می پردازیم.

روشن ماندن لپ تاپ بعد از بستن درب ویندوز ۱۱ ، ویندوز ۱۰ و..

Keep Your Laptop On With the Lid Closed on Windows 11 and Windows 10

به طور خلاصه برای بستن در لپ تاپ بدون خاموش شدن، باید روش زیر را انجام دهید:

  • ابتدا بخش Windows Settings با استفاده از کلیدهای Windows+i باز کنید.
  • در قسمت سرچ lid را جستجو و ابزار Change what closing the lid does را جستجو کنید.
  • در قسمت  When I Close the Lid وضعیت لپ تاپ را در حالت‌های اتصال به شارژر یا استفاده از باتری بر روی Do Nothing قرار دهید.
  • برای ثبت تغییرات بستن درب لپ تاپ بدون خاموش شدن، Save را در پایین صفحه بزنید.

روشن نگه داشتن لپ تاپ با درب بسته، میتواند کاربردهای مختلفی در زمان اتصال آن به کابل HDMI برای دیدن فیلم در تلویزیون یا در حین اتصال آن به سایر تجهیزات داشته باشد. همچنین روشن ماندن دستگاه با وجود بسته شدن درب، به معنای آن است که شما میتوانید از موس یا کیبوردهای جانبی برای کار با آن استفاده کنید. اگر میخواهید روشن ماندن لپ تاپ بعد از بستن درب ادامه پیدا کند، مراحل زیر ساده‌ترین راهکار برای شما است:

۱- باز کردن تنظیمات Power Option

ابتدا بخش Windows Settings لپ تاپ را با استفاده از کلیدهای Windows+i روی کیبورد باز کنید. شما میتوانید اینکار را از طریق راست کلیک کردن بروی آیکون ویندوز و انتخاب گزینه Settings هم انجام دهید.

در بخش تنظیمات روی باکس جستجو بزنید و “lid” را تایپ کنید. سپس نتیجه نشان داده شده با عنوان Change what closing the lid does را انتخاب کنید.

بخش Change what closing the lid does

در این مرحله یک پنجره System Settings در بخشی از کنترل پنل برای شما باز میشود. اینجا شما میتوانید تنظیمات بیشتری مثل روشن و خاموش کردن سیستم (Power)، روشن کردن حالت خواب (Sleep) و تنظیمات درب لپ تاپ را ببینید که به شما این امکان را میدهد تا تنظیم کنید با انتخاب هر گزینه چه اتفاقی بیفتد.

بستن درب لپ تاپ بدون خاموش شدن

در بخش پایین صفحه میتوانید گزینه When I Close the Lid را ببینید و برای آن تعریف کنید در صورت اتصال لپ تاپ به برق (Plugged) یا زمان استفاده از باتری (On Battery)، بستن درب لپ تاپ چه تاثیری برو روی آن داشته باشد.

۲- حالت‌های مختلف پس از بسته شدن درب لپ تاپ

اگر میخواهید لپ تاپ شما در زمانی که به برق متصل نیست روشن بماند، در ستون On Battery، گزینه Do Nothing را انتخاب کنید. اما اگر تمایل دارید هنگام بسته بودن درب موقع اتصال لپ تاپ به شارژر روشن باقی بماند، در بخش Plugged In روی Do Nothing بزنید.

به خاطر داشته باشید اگر با وجود بسته بودن درب لپ تاپ، سیستم همچنان روشن بماند، احتمالا باتری زیادی مصرف میکنید و شارژ شما زودتر تمام خواهد شد.

روشن ماندن صفحه لپ تاپ در ویندوز 11

یکی دیگر از راهکارهای مناسبی که برای روشن ماندن لپ تاپ بعد از بستن درب دارید، انتخاب گزینه Sleep است. این روش نسبت به روشن ماندن کامل سیستم که در بخش قبل به آن اشاره کردیم بهینه‌تر است و میتواند شارژ دستگاه را برای مدت طولانی‌تری نگه دارد. با این روش اگرچه دستگاه روشن میماند، اما برای استفاده دوباره باید حتما درب را مجددا باز کنید.

اگر به دنبال یک انتخاب دیگر بین خاموش شدن سیستم و حالت Sleep هستید، گزینه‌ی Hibernate نیز میتواند برایتان خوب باشد. حالت Hibernate یا خواب زمستانی میتواند ضمن باز نگه داشتن برنامه‌ها و فایل‌ها، سیستم را خاموش کند. به این صورت اگه میخواهید در زمان دیگری ادامه کارتان را انجام دهید، میتوانید یکی از حالت‌ها را بر روی این گزینه قرار دهید.

فعال شدن خواب زمستانی لپ تاپ بعد از بستن درب

در نهایت پس از اعمال تغییرات لازم روی دکمه Save Changes در پایین صفحه بزنید تا تغییرات به طور کامل اعمال شود. برای آزمایش، یکبار درب لپ تاپ را ببندید و ببینید آیا روشن ماندن صفحه لپ تاپ در ویندوز ۱۱ و ۱۰ به درستی انجام میشود.

تنظیمات بستن درب لپ تاپ بدون خاموش شدن

برای برگرداندن تنظیمات به حالت قبلی مجددا از طریق همین مسیر اینکار را انجام دهید.

آیا روشن نگه داشتن لپ تاپ باعث آسیب به باتری میشود؟

بله روشن ماندن کامل لپ تاپ با وجود بسته بودن درب آن برای مدت طولانی میتواند عمر باتری را تحت تاثیر قرار بدهد. البته باتری‌های لپ تاپ در هر حال پس از مدتی ضعیف میشوند و این مورد هم میتواند در این روند تاثیرگذار باشد. با این وجود توصیه میشود اگر نمی خواهید برای مدت طولانی از لپ تاپ استفاده کنید، آن را در حالت روشن رها نکنید. در صورت لزوم میتوانید با فعال کردن Hibernate در ویندوز، بدون بستن برنامه‌ها سیستم را خاموش کنید.

در زمان روشن نگه داشتن لپ تاپ مراقب گرما باشید

زمانی که  قصد بستن در لپ تاپ بدون خاموش شدن آن را بدون فعال شدن حالت Sleep داشته باشید، باید به یک نکته توجه کنید. در زمان قرار دادن لپ تاپ در داخل کیف  یا کوله ممکن است برای مدتی خاموش کردن آن را فراموش کنید و این مسئله باعث گرم شدن بیش از حد دستگاه و اتلاف باتری آن میشود. به همین خاطر بهتر است تنظیمات روشن ماندن لپ تاپ را به شکلی انجام دهید که فقط در زمان اتصال لپ تاپ به برق فعال باشد.

برای اینکار باید تنها بخش Plugged in را بر روی گزینه Do nothing تنظیم کنید و Save را بزنید.

بستن درب لپ تاپ بدون خاموش شدن

سوالات متداول

چرا لپ تاپ خاموش نمیشه؟

قرار گرفتن تنظیمات When I Close the Lid بر روی حالت Do Nothing، مشکلات نرم افزاری و سیستم عامل یا ایرادات سخت افزاری میتواند از اصلی‌ترین دلایل خاموش نشدن لپ تاپ باشد.

چرا لپ تاپ یهو خاموش میشه؟

گرم شدن بیش از حد لپ تاپ، ایرادات مربوط به باتری، مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری، منبع  تغذیه نامناسب و ناتمام ماندن آپدیت‌های سیستم عامل میتواند از دلایل اصلی خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ باشد. برای رفع این مشکلات بهتر است به تعمیرکار متخصص مراجعه کنید.

جمع بندی

همانطور که در این مطلب اشاره کردیم، برای بستن درب لپ تاپ بدون خاموش شدن ویندوز ۱۰ و ۱۱، میتوانید از طریق بخش Change what closing the lid does در تنظیمات Power Option این کار را انجام دهید. سپس بخش‌های Plugged (اتصال به شارژر) و On Battery (استفاده از باتری) را بر اساس نیاز بر روی Do Nothing قرار دهید و Save را بزنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

به نظر شما چگونه با بستن در لپ تاپ خاموش نشود؟ در صورتی که از روش گفته شده برای اینکار استفاده کردید و یا کاربردهای روشن ماندن لپ تاپ را میدانید، نظرات و تجربیاتتان را با ما در بخش دیدگاه به اشتراک بگذارید.

  • نوشته admin
  • 2 روز قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب