مطلب فعلی :

آموزش تصویری تعویض و تعمیر طلق چراغ جلو و عقب ماشین

رفتن به بالا

آموزش تصویری تعویض و تعمیر طلق چراغ جلو و عقب ماشین

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

گوناگون

مجله اینترنتی دانستنی ها
تعویض و تعمیر طلق چراغ جلو و عقب ماشین

آموزش تصویری تعویض و تعمیر طلق چراغ جلو و عقب ماشین

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که طلق چراغ جلو یا عقب ماشینتان به دلیل تصادف یا سهل انگاری دچار آسیب دیدگی یا شکستگی شود و راهی جز تعمیر طلق چراغ ماشین یا تعویض طلق چراغ نداشته باشید. اگر شما هم مایل هستید تا چگونگی تعمیر طلق شکسته چراغ ماشین را یاد بگیرید، امروز با آموزش تصویری تعویض و تعمیر طلق چراغ جلو و عقب ماشین همراه کلاسیک وب باشید.

نحوه تمیز و تعویض شکستگی طلق چراغ عقب و جلو خودرو

How To Repair And Replace The Rear or Front Tail Light

در صورت خرابی یا شکستگی طلق چراغ خودرو شما بسته به نوع خرابی یا شکستگی، راه های مختلفی دارید. مثلا می توانید با ترمیم شکستگی طلق چراغ ماشین از خرید چراغ جدید و هزینه اضافی دوری کنید. اما گاهی اوقات ممکن است شدت خرابی آنقدر زیاد باشد که مجبور به تعویض طلق چراغ خودرو باشید. برای تعویض یا تعمیر طلق چراغ خودرو موارد زیر را برسی فرمایید.

آموزش ترمیم شکستگی طلق چراغ ماشین

نحوه تعویض طلق چراغ جلو و عقب ماشین

در ابتدا بد نیست فیوز های چراغ را بررسی کنید. فیوز معمولاً باعث می شود که هر دو چراغ خاموش شوند. به کتابچه راهنمای خودرو نگاه کنید تا مشخص کنید جعبه فیوز در خودروی شما دقیقا کجا قرار دارد. در اتومبیل های قدیمی جعبه فیوز در زیر فرمان قرار دارد. همچنین در اکثر اتومبیل های جدید تر می توان آن را در زیر کاپوت یا توری قرار داد. لازم به ذکر است که در دفترچه راهنما یک تصویر دارای برچسب جعبه فیوز وجود دارد که نشان می دهد کدام فیوز مخصوص چیست.

تعمیر چراغ شکسته خودرو

در مرحله بعد تعمیر شکستگی طلق چراغ ماشین، بد نیست به سیم کشی های چراغ نگاهی بیندازید و آنها را چک کنید. این سیم ها مستقیما به چراغ ها متصل هستند پس اگر جای قطعی مشاهده کردید، آن قسمت را ترمیم کنید.

تعمیر طلق شکسته چراغ ماشین

در مرحله بعدی می توانید از یک کیت تعمیری هم استفاده کنید. بیشتر فروشگاه های قطعات خودرو، مجموعه ای از فیلم تعمیر لنز های ۳M (یا برند های دیگر) را در اختیار شما قرار می دهند بنابراین اگر فعلا قصد تعویض طلق چراغ خودرو را ندارید یا هنوز هم منتظر رسیدن لنز جدید برای تعویض هستید، استفاده از کیت های تعمیر چراغ، گزینه آسانی برای رفع مشکل به طور موقت است.

چسب طلق چراغ ماشین

پس از خرید کیت باید چسب طلق چراغ ماشین را روی تمام حفره ها و قسمت های مورد نظر بمالید تا به طور کامل آن را پوشش دهد. آن را با دقت به جای شکستگی لنز قرار دهید.

آموزش نحوه تعویض طلق چراغ ماشین

تعویض طلق چراغ ماشین

ابتدا کاپوت ماشین را باز کنید و دقیقا بالای چراغ جلو را بررسی کنید. شما باید یک سنجاق بلند را در قسمت بالا ببینید. اگر توانستید سنجاق را ببینید، فرایند تعویض طلق چراغ ماشین برای شما بسیار راحت تر است. ولی اگر سنجاق در آنجا نباشد باید یک سری پیچ هایی که چراغ جلو را به پایه هسته رادیاتور وصل می کند، برداشته شوند. بهترین راه برای راهنمایی خود در این فرآیند استفاده از دفترچه راهنمای تعمیر خودرویتان است. در همانجا برای خارج کردن چراغ یک پین وجود دارد. پین یک قسمت زاویه دار دارد که به عنوان اهرمی برای سهولت در حذف چراغ عمل می کند.

ناحیه زاویه دار را به سمت بالا بچرخانید و از آن به عنوان دسته استفاده کنید تا پین را به جلو و عقب خم کرده و آن را از محفظه آن جدا کنید. مراقب باشید چون پین شروع به بیرون آمدن می کند و در بعضی از وسایل نقلیه هنگام برداشتن پین، چراغ جلو می تواند بر روی زمین بیوفتد.

تعمیر چراغ شکسته خودرو

با برداشتن پین چراغ جلو، کل سیستم چراغ به راحتی به سمت شما خم می شود بنابراین می توانید آن را از وسیله نقلیه خارج کنید. حالا باید لامپ های چراغ جلو را جدا کنید. بیشتر وسایل نقلیه دارای یک لامپ از نوع پیچی هستند که برداشتن آنها بسیار آسان است. به سیم کشی هنوز کاری نداشته باشید زیرا ابتدا باید لامپ را از چراغ جلو جدا کنید. چراغ را بر خلاف عقربه های ساعت بچرخانید. بعد از کمی چرخاندن متوجه آزاد شدن چراغ میشوید. حالا می توانید آن را خارج کنید.

تعویض طلق چراغ خودرو با چراغ خودرو های فرسوده

تعویض طلق چراغ خودرو

شاید نتوانید یا نخواهید که چراغ جدیدی برای خودرویتان بخرید. دلیل این کار میتواند عوامل مختلفی مانند توان مالی ، نبود مدل مدنظر در بازار قطعات یدکی ، علاقه یا هر چیز دیگری باشد. به هر حال، می توانید به جایی که خودرو های فرسوده و کنار گذاشته شده در آنجا نگهداری میشوند سری بزنید. اینکار ارزان ترین راه برای پیدا کردن محصولات OEM برای خودرویتان هست. این سه حرف مخفف Original Equipment Manufacturer بوده و به معنی سازنده اصلی قطعات است. البته توجه کنید که قبل از اینکار حتما با مکان مربوطه ارتباط بگیرید تا از بروز مشکلات احتمالی خودداری کنید. همچنین می توانید از قبل اطمینان حاصل کنید که قطعات خودروی شما در آنجا یافت میشود یا خیر.

نگاهی به سایت دیوار یا شیپور برای پیدا کردن قطعات بیندازید

نحوه تعویض طلق چراغ جلو و عقب ماشین

اگر قصد ندارید به مکان هایی که خودرو های فرسوده در آنجا نگهداری میشوند بروید یا نمیخواهید چندان صرفه جویی انجام دهید، بد نیست به سایت های آنلاین مانند دیوار یا شیپور نگاهی بیندازید. کافی است مدل خودرو یا طلق چراغ خودرو را در آن جستجو کنید و تمام نتایج مربوط به آن را در شهر سکونتتان دریافت کنید. فقط حتما توجه کنید که خرید را حضوری انجام داده و از مدل دقیق محصولی که قصد خریداری آن را دارید اطلاع حاصل کنید تا بعد به مشکل بر نخورید.

تعویض طلق چراغ ماشین با قطعات دسته دوم

ساخت طلق چراغ خودرو

یک فروشگاه لوازم دسته دوم در شهر خود پیدا کنید. به آن سری بزنید و اگر خوش شانس باشید می توانید مدل دقیق چراغ خود را در آنجا پیدا کنید. پیدا کردن و استفاده لوازم دسته دوم ممکن است کمی به حوصله نیاز داشته باشد اما می تواند بسیار به صرفه تر از روش های دیگر باشد. همچنین اگر فکر میکنید که ریموت ماشینتان نیازمند تعمیر است، بد نیست قبل خرید ریموت جدید، به رفع مشکل کار نکردن و تعمیر ریموت دزدگیر ماشین نگاهی بیندازید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب با آموزش تصویری تعویض و تعمیر طلق چراغ جلو و عقب ماشین همراه شما بودیم. آیا تا به امروز از نحوه تمیر و تعویض شکستگی طلق چراغ عقب و جلو خودرو اطلاعی داشتید؟ آیا چگونگی تعویض طلق چراغ جلو پراید ، ۲۰۶ ، پارس و… را میدانید؟ همچنین می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را پیرامون نحوه تعویض طلق چراغ جلو و عقب ماشین در بخش دیدگاه همین پست با ما به اشتراک بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 سال قبل
  • بدون دیدگاه
  • گوناگون

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب