مطلب فعلی :

آموزش تنظیم تایمر خاموش شدن صفحه گوشی آیفون (زیاد یا کم کردن)

رفتن به بالا

آموزش تنظیم تایمر خاموش شدن صفحه گوشی آیفون (زیاد یا کم کردن)

نوشته admin

1 هفته قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
آموزش تنظیم تایمر خاموش شدن صفحه گوشی آیفون (زیاد یا کم کردن)

آموزش تنظیم تایمر خاموش شدن صفحه گوشی آیفون (زیاد یا کم کردن)

صفحه گوشی های آیفون اگر مدتی غیر فعال باشد، به صورت اتوماتیک خاموش و گوشی قفل خواهد شد.

در این صورت شما باید با ورود پسورد و یا از طریق Face ID و Touch ID قفل صفحه را باز کنید. مدت زمان خاموش شدن صفحه گوشی آیفون 🕰️ در قسمت تنظیمات قابل تغییر است. در این مطلب از کلاسیک وب به آموزش تنظیم تایمر خاموش شدن صفحه گوشی آیفون (زیاد یا کم کردن آن) می پردازیم.

تایمر خاموش شدن صفحه گوشی در آیفون

How to Change Screen Timeout on an iPhone

به طور کلی برای تنظیم تایمر خاموشی صفحه آیفون بر طبق گفته سایت اپل، به قسمت Settings بروید و در قسمت Display & Brightness، تنظیمات مدت زمان Auto-Lock را تغییر دهید. در این قسمت امکان تنظیم تایمر از ۳۰ ثانیه تا ۵ دقیقه و یا هرگز (Never) قرار دارد. تنظیم مدت زمان خاموش بودن صفحه آیفون، تجربه استفاده از گوشی را آسان تر خواهد کرد زیرا قفل شدن صفحه گوشی و باز کردن قفل پی در پی برای کاربر سخت است. همچنین تنظیم مدت زمان خاموش شدن به حفظ سلامت و صرف انرژی کمتر باتری کمک خواهد کرد. در ادامه این مطلب به صورت دقیق تر به بررسی تنظیم تایمر خاموش شدن صفحه گوشی آیفون خواهیم پرداخت.

نحوه تنظیم تایمر خاموش شدن صفحه گوشی آیفون

شما می توانید تنظیمات قفل شدن خودکار صفحه نمایش آیفون (Auto-Lock) را در چند قدم ساده تغییر دهید.

ابتدا به قسمت Settings گوشی بروید.

تنظیم تایمر خاموش شدن صفحه آیفون

صفحه را اسکرول کرده و گزینه Display & Brightness را انتخاب کنید.

تنظیم مدت زمان خاموش شدن صفحه آیفون

در این قسمت گزینه Auto-Lock را انتخاب کنید.

خاموش نشدن صفحه گوشی آیفون

شما در این قسمت می توانید مدت خاموش نشدن صفحه گوشی آیفون بعد از آخرین لمس صفحه نمایش را تعیین کنید. این میزان از ۳۰ ثانیه تا ۵ دقیقه قابل تنظیم است. یکی دیگر از قابلیت های این قسمت گزینه هرگز (Never) می باشد. با انتخاب این گزینه صفحه نمایش گوشی آیفون تا زمانی که دکمه کناری (قفل صفحه) را فشار ندهید، خاموش و قفل نمی شود.

تنظیم تایمر خاموش شدن صفحه آیفون

پیشنهاد میکنیم برای زیاد کردن تایمر صفحه آیفون، زمان را به جای Never بر روی ۵ دقیقه که طولانی ترین مدت زمان موجود است، تنظیم کنید تا هم مدت زمان بیشتری صفحه نمایش روشن بماند و هم به باتری گوشی آسیب نرسد.

قابلیت Always-On display در گوشی آیفون سری ۱۴ و ۱۵

در گوشی های آیفون سری ۱۴ و ۱۵ پرو و پرومکس قابلیت Always-On display وجود دارد. در این قابلیت صفحه نمایش روشن ولی کم نور تر باقی خواهد ماند. با نگاه کردن به صفحه در این حالت شما می توانید اعلان ها، ساعت و اطلاعات ویجت های روی تصویر را مشاهده کنید. این حالت مشابه قابلیت قابلیت StandBy است که به صورت پیش فرض برای گوشی های آیفون با iOS 17 قرار دارد.

اگر گوشی آیفون ۱۴ و ۱۵ بر روی زمین گذاشته شود و یا روی صفحه پوشانده شود، در زمان CarPlay و یا در زمانی که در حالت Low Power Mode و Focus قرار داشته باشد. صفحه در حالت کم نور قرار خواهد گرفت. در این سری از گوشی های آیفون قابلیت Always-On display  به صورت خودکار فعال است.

برای غیرفعال سازی همانطور که در بخش بالا گفته شد، به قسمت  Display & Brightness در Settings بروید. سپس در این قسمت گزینه Always On Display را غیر فعال کنید.

روشن ماندن صفحه گوشی آیفون ۱۴ خاموش شدن صفحه ایفون ۱۵

همچنین در صورتی که Always On Display برای شما فعال باشد، می توانید این که چه چیزی در صفحه نمایش در این حالت نشان داده شود را تنظیم کنید. برای این کار در گزینه Always On Display در قسمت تنظیمات Display & Brightness می توانید امکانات نمایش تصویر زمینه (Show Wallpaper) و نمایش اعلان ها  (Show Notifications) را فعال یا غیرفعال کنید.

خاموش شدن صفحه ایفون ۱۵

عدم نمایش اعلان ها در Lock Screen آیفون

برای اینکه نمایش اعلان ها در حالت Lock Screen را تنظیم کنید، به قسمت Notifications در تنظیمات بروید.

تنظیم تایمر خاموش شدن صفحه آیفون

گزینه Show Previews را انتخاب کنید.

تنظیم تایمر خاموش شدن صفحه گوشی ایفون

در این قسمت گزینه When Unlocked را انتخاب کنید تا اعلان ها فقط زمانی که قفل صفحه را باز میکنید نمایش داده شود.

تنظیم مدت زمان خاموش شدن صفحه آیفون

سوالات متداول

چرا صفحه گوشی ایفون زود خاموش میشود؟

دلیل زود خاموش شدن صفحه گوشی آیفون تنظیمات Auto-Lock می باشد. کاربر با تغییر زمان گزینه Auto-Lock در قسمت Display & Brightness تنظیمات گوشی آیفون مدت زمان روشن ماندن صفحه نمایش را بیشتر کند.

چرا صفحه گوشی ایفون سیاه میشود؟

سیاه شدن صفحه گوشی آیفون میتواند به دلایل مختلفی همچون مشکلات نرم افزاری، شارژ کم باتری گوشی و همچنین مسائل سخت افزاری یا اعمال تنظیمات اشتباه بر روی گوشی باشد.

چگونه صفحه آیفون خاموش نشود؟

با تغییر تنظیمات قسمت Auto-Lock به گزینه Never صفحه نمایش گوشی آیفون تا زمانی که دکمه قفل گوشی را فشار ندهید خاموش نخواهد شد.

جمع بندی

تنظیم تایمر خاموش شدن صفحه گوشی آیفون تجربه کاربری گوشی را آسان تر خواهد کرد. زود به زود خاموش شدن صفحه نمایش و باز کردن قفل می تواند برای کاربران سخت باشد. کاربر با تغییر مدت زمان تایمر در قسمت Auto-Lock تنظیمات گوشی می تواند این مشکل را برطرف کند. نکته ای که اهمیت دارد این است که افراد نباید مدت زمان را خیلی زیاد به عنوان مثال Never در نظر بگیرند زیرا به سلامت باتری آسیب خواهد رساند. مدت زمان بالا برای روشن ماندن صفحه همچنین امنیت گوشی را به خطر انداخته و دسترسی شخص سوم به تمامی اطلاعات گوشی را فراهم خواهد کرد.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امیدواریم که از آموزش تنظیم تایمر خاموش شدن صفحه گوشی آیفون در این مطلب استفاده کرده باشید. اگر تجربه نظر یا پیشنهادی دارید حتما در بخش دیدگاه ها با ما به اشتراک بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 هفته قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب