اگر در حال مدیریت یک کسب و کار باشید، حتما به یک اکانت بیزینس اینستاگرام (Instagram Business Account) 💼 نیاز خواهید داشت. اکانت تجاری یا همان بیزینس مزایای مختلفی را برای صفحه اینستاگرام به همراه دارد. امروز در کلاسیک وب قصد داریم تا نحوه ساخت اکانت بیزینس اینستاگرام را به شما آموزش دهیم.
آموزش ساخت صفحه تجاری برای کسب و کار در اینستاگرام
How to Create Instagram Business Account
اینستاگرام یکی از شبکه های اجتماعی محبوب در بین کاربران فضای مجازی می باشد. بنابراین کسب و کار ها نیز به حضور در آن تمایل نشان داده اند. ما قبلا در کلاسیک وب نحوه مدیریت و ادغام دو یا چند حساب اینستاگرام را آموزش داده ایم. در سال ۲۰۱۶ بود که اینستاگرام ویژگی اکانت بیزینس یا اکانت تجاری را به این برنامه اضافه کرد. در ادامه ضمن معرفی ویژگی های این نوع اکانت، روش جدید ساخت آن را بررسی خواهیم کرد.
مزایای بیزینس پروفایل اینستاگرام، چرا باید اکانت تجاری بسازیم؟
اگر برندی هستید که به دنبال ایجاد فالور و دنبال کننده در اینستاگرام هستید و قصد دارید تا از این پلتفرم به صورت استراتژیک استفاده کنید، به یک اکانت بیزینس اینستاگرام نیاز خواهید داشت. با ساخت این نوع اکانت، نسبت به اکانت های شخصی می توانید از امتیازاتی استفاده کنید که شما را به عنوان یک برند بهبود می دهد. بیایید قبل از ساخت پیج کاری در اینستاگرام، نگاهی به تفاوت بین دو پروفایل شخصی و بیزینس در اینستاگرام داشته باشیم.
تفاوت اکانت بیزینس اینستاگرام، فعالیت جدی تر
در اکانت بیزینس اینستاگرام، آدرس و دکمه تماس را مستقیما می توانید به اشتراک بگذارید. این کار باعث افزایش اعتماد و ایجاد راه سریعتر ارتباط می شود. در سمت چپ یک پروفایل شخصی و در سمت راست یک پروفایل بیزینس را مشاهده می کنید.
آنالیز اکانت (تفاوت پیج بیزینس اینستاگرام)
این ویژگی بسیار مهم است. با استفاده از اکانت بیزینس می توانید در مورد اکانت و عملکرد آن به تجزیه و تحلیل بپردازید. اینستاگرام به شما این امکان را می دهد تا عملکرد پست ها، فعالیت دنبال کننده و.. را بررسی کنید تا درک بیشتری از آن ها داشته باشید.
افزودن لینک به استوری
اگر بیش از ۱۰ هزار فالور داشته باشید، می توانید محتوای خود را با کمک استوری اینستاگرام به اشتراک بگذارید و مخاطبان با کمترین زمان به مشاهده آن ها بپردازد.
بهره گیری از تبلیغات اینستاگرام
پست های تبلیغاتی اینستاگرام از طریق فیسبوک ایجاد می شوند. اگر پروفایل تجاری اینستاگرام داشته باشید و آن را به فیس بوک خود متصل کنید، می توانید از تبلیغات اینستاگرام بهره مند شوید.
زمان بندی ارسال پست
یکی دیگر از ویژگی هایی که برای بازاریابان مهم است، برنامه ریزی برای پست کردن خودکار است. این کار با ساخت اکانت بیزینس اینستاگرام امکان پذیر می شود.
تگ کردن محصولات در پست ها
مزیت جالب دیگر، امکان اتصال اکانت اینستاگرام به وبسایت فروشگاه شما است. این مورد می تواند در افزایش فروش شما بسیار موثر باشد.
چگونه اکانت بیزینس اینستاگرام بسازیم؟ نحوه ایجاد پروفایل بیزینس اینستاگرام
برای ساخت اکانت بیزینس، ابتدا کافیست تا یک اکانت معمولی بسازید. سپس با استفاده از روش زیر، آن را به نسخه بیزینس ارتقا دهید.
برای تبدیل پیج شخصی به بیزینس ابتدا در اکانت مورد نظر، وارد صفحه پروفایل شوید. روی آیکن سه خط در گوشه بالای صفحه تپ کنید.
در منوی باز شده، گزینه Settings را انتخاب کنید.
حال وارد تنظیمات Account شوید.
روی گزینه Switch to Professional Account تپ کنید.
در صفحه بعدی دسته بندی کسب و کار خود را انتخاب کنید.
پیام نمایش داده شده را تایید کنید.
در نهایت از شما خواسته می شود که بین Creator و Business یکی را انتخاب کنید. اکانت Creator برای سلبریتی ها و افراد مشهور است و همه ابزار های اکانت بیزینس را ارائه نمی دهد. پس بهتر است برای کسب و کار خود Business را انتخاب کنید.
اطلاعات تماس خود برای انتشار وارد کنید. اگر آدرس یا شماره تماس ندارید و یا نمی خواهید آن ها را به اشتراک بگذارید، حداقل باید یک آدرس ایمیل وارد کنید.
در نهایت باید اکانت بیزینس را با اکانت فیسبوک بیزینس متصل کنید. این گزینه اختیاری است اما برای استفاده از بعضی از ابزار ها، مورد نیاز می باشد.
قابل ذکر است که شما باید ادمین اکانت فیسبوک مورد نظر باشید.
نکات ساخت پیج اینستاگرام برای کسب و کار
تا اینجا نحوه ساخت صفحه تجاری در اینستاگرام را مرور کردیم. پس از این کار در پروفایل خود یک دکمه Contact مشاهده می کنید. اطلاعات تماس را می توانید در این قسمت تغییر دهید.
لازم به ذکر است که اینستاگرام داده های قبلی را جمع آوری نمی کند و از زمان راه اندازی اکانت بیزینس، اطلاعات برای تجزیه و تحلیل جمع آوری می شوند.
همینطور برای قرار دادن لوکیشن در پروفایل، مطالعه مطلب آموزش ۲ روش ثبت و گذاشتن آدرس یا لوکیشن در بیو اینستاگرام نیز مفید خواهد بود.
برگشت به اکانت معمولی پس از تبدیل آن به پیج بیزینس اینستاگرام
پس از ساخت صفحه کاری در اینستاگرام برای تغییر اکانت بیزینس به اکانت شخصی نیز کافیست تا مراحل گفته شده را دنبال کنید و فقط در بخش تنظیمات اکانت، Switch Back to Personal Account را انتخاب کنید.
برای مطالعه بیشتر در این زمینه و آشنایی کامل با روش انجام آن، مطالعه مطلب آموزش خارج شدن از حالت بیزینس و برگشت به حساب شخصی اینستاگرام را هم فراموش نکنید.
نظرات و پیشنهادات شما؟
در مطلب امروز روش ساخت پیج بیزینس در اینستاگرام را به شما آموزش دادیم. می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه نمایه کسب و کار در اینستاگرام را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.
آخرین دیدگاه ها
تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.