مطلب فعلی :

آموزش درخواست اینترنتی صدور کارت بانک ملی به صورت غیر حضوری

رفتن به بالا

آموزش درخواست اینترنتی صدور کارت بانک ملی به صورت غیر حضوری

نوشته admin

2 روز قبل

بدون دیدگاه

معرفی سرویس

مجله اینترنتی دانستنی ها
آموزش درخواست اینترنتی صدور کارت بانک ملی به صورت غیر حضوری

آموزش درخواست اینترنتی صدور کارت بانک ملی به صورت غیر حضوری

افراد در موقعیت های مختلف به دریافت کارت بانکی 💳 احتیاج پیدا می کنند.

اما شرط حضور افراد در شعب برای اخذ کارت و صرف زمان، آن هم در دنیای پرمشغله امروز باعث می شود که تلاش برای دریافت کارت از بانک را به تاخیر بیندازند. یکی از خدماتی که در سال های اخیر توسط بانک ها ارائه شده است، امکان ارائه خدمات از طریق اینترنت می باشد. در این مطلب از کلاسیک وب به آموزش درخواست اینترنتی صدور کارت بانک ملی به صورت غیر حضوری می پردازیم.

آموزش تعویض کارت بانک ملی غیر حضوری

?How to Request Iran National Bank Credit Card (Melli) Online

به طور کلی برای دریافت و یا تعویض کارت بانک ملی به صورت غیر حضوری ابتدا باید وارد سامانه خدمات اینترنتی بانک ملی شوید. در سامانه بام گزینه خدمات کارت را از لیست کنار تصویر انتخاب کنید. سپس اطلاعات مورد درخواست سامانه اعم از اطلاعات هویتی و همچنین اطلاعات حساب را در مراحل بعدی وارد کنید. (دریافت کارت بانکی تنها در صورت داشتن حساب بانکی ملی امکان پذیر می باشد.) . نکته لازم به ذکر این است که امکان تعویض کارت بانک ملی از طریق اینترنت امکان پذیر نمی باشد. افراد تنها از طریق مراجعه به شعب می توانند کارت بانکی خود را تمدید و یا تعویض کنند. در ادامه این مطلب به آموزش درخواست اینترنتی صدور کارت بانک ملی به صورت غیر حضوری خواهیم پرداخت.

درخواست صدور کارت بانک ملی

با گسترده شدن استفاده مردم از اینترنت، برخلاف گذشته که صدور کارت بانکی تنها از طریق مراجعه حضوری به شعب امکان پذیر بود، درخواست صدور کارت بانک ملی از طریق اینترنت برای افرادی که تمایل به مراجعه حضوری ندارند، امکان پذیر شده است.  افراد با استفاده از این خدمت می توانند بدون مراجعه حضوری درخواست خود را ثبت نمایند.

درخواست صدور کارت بانک ملی به صورت غیر حضوری و از اینترنت، از طریق سامانه بام امکان پذیر بوده و برای تمامی افراد واجد شرایط در دسترس می باشد. با ثبت این درخواست افراد می توانند تنها اطلاعات کارت بانکی را مانند شماره و رمز دوم دریافت کرده و تراکنش انجام دهند یا برای دریافت مدرک فیزیکی اطلاعات خود را ثبت کنند و سپس در زمانی مشخص برای دریافت کارت به شعب حضوری مراجعه کنند. (اگر کارت را به صورت اینترنتی دریافت نکنید، تمامی اطلاعات لازم کارت جهت تراکنش در اختیار شما قرار خواهد گرفت.)

برای ثبت درخواست صدور کارت بانک ملی به صورت اینترنتی افراد باید واجد شرایط بودن خود را ثابت کنند. معمولا کد ملی، تاریخ تولد و سایر اطلاعات فردی برای درخواست کارت بانکی و همچنین دریافت این مدرک از مراکز مربوطه لازم خواهد شد.

سایت درخواست صدور کارت بانک ملی

سایت خدمات الکترونیک بانک ملی سامانه بام قدیم به نشانی my.bmi.ir و آدرس سامانه جدید بام آدرس baam.bmi.ir می باشد. سامانه بام  تمامی خدمات مربوط به بانک ملی را به صورت آنلاین ارائه می دهد و همچنین شرایط درخواست صدور کارت در شرایط اینترنتی و فیزیکی را شامل می شود. برای ورود به سایت درخواست صدور کارت بانک ملی افراد می بایست در بانک ملی حساب داشته باشند و سرویس پیامک آن ها هم فعال باشد. در صورت عدم تمایل به صدور کارت بانک ملی با شماره قبلی، باید حتما جهت افتتاح حساب و صدور کارت به شعب مراجعه نمایند. همچنین امکان انجام درخواست صدور کارت بانک ملی از طریق نرم افزار همراه بانک بانک ملی هم قابل انجام می باشد.

شرایط  و مدارک لازم برای درخواست صدور کارت بانک ملی

شرایط درخواست صدور کارت بانک ملی

افراد برای ثبت درخواست در جهت دریافت کارت بانک ملی به صورت اینترنتی باید حتما شرایط زیر را دارا باشند:

  • فرد حتما باید یک حساب در بانک ملی  و حق برداشت کامل از حساب را داشته باشد. (وکیل در صورت داشتن اجازه قانونی می تواند درخواست صدور کارت بانک ملی را ثبت کند.)
  • متقاضی باید در سامانه بام حساب کاربری داشته باشد.
  • مدارک هویتی و اطلاعات فردی برای دریافت کارت بانک ملی
  • امکان دریافت یک کارت بانکی ملی برای برداشت از چند حساب مختلف وجود دارد.
  • پرداخت هزینه درخواست صدور کارت بانک ملی الزامی است.
  • شرط سنی بالای ۱۸ سال (افراد در صورتی که زیر ۱۸ سال باشند، باید توسط قیم قانونی اقدام کنند.)

مدارک لازم برای درخواست صدور کارت بانک ملی

لیست مدارک مورد نیاز برای ثبت درخواست صدور کارت عابر بانک ملی به صورت زیر می باشد:

  • نام کاربری و رمز عبور سامانه بام
  • اسکن صفحه اول شناسنامه
  • اسکن کارت ملی پشت و رو
  • عکس پرسنلی
  • تایید امضای الکترونیکی
  • کد ملی و سریال پشت کارت ملی
  • اطلاعات محل سکونت

 عدم احراز هویت غیرحضوری و اینترنتی در سامانه بام منجر به عدم صدور مدرک و کارت بانکی ملی خواهد شد.

روش درخواست صدور کارت بانک ملی

امکان ثبت درخواست صدور کارت بانک ملی از دو طریق سایت و برنامه همراه بانک ملی قابل انجام است. در این بخش به بررسی روش درخواست صدور کارت بانک ملی از طریق سامانه بام می پردازیم.

۱- روش درخواست صدور کارت بانک ملی از طریق سایت بام

متقاضیان ابتدا باید وارد سامانه جدید بام (در سامانه قدیم این امکان غیرفعال شده است) شوند و پس از ورود اطلاعات لازم (نام کاربری و رمز عبور) وارد حساب شوند. ( در صورت نداشتن حساب کاربری، نیاز است ثبت نام کنید.)

آموزش درخواست صدور کارت بانک ملی

پس از ورود به حساب، کاربر باید از لیست کنار تصویر گزینه کارت را انتخاب کند.

صدور کارت بانک ملی

سپس بر روی گزینه صدور کارت کلیک کند.

صدور کارت ملی

در این قسمت هم امکان شروع عملیات صدور کارت و هم امکان مشاهده تاریخچه صدور کارت قابل مشاهده می باشد. نکته قابل توجه این است که کارت صادره به شماره کارت بانک ملی قبلی شما صادر خواهد شد.

نحوه صدور کارت بانک ملی

پس از انتخاب گزینه صدور کارت وارد مراحل عملیات صدور کارت خواهید شد. در این قسمت ابتدا باید شماره حساب بانک ملی خود را انتخاب کنید. سپس اطلاعاتی مبنی بر میزان کارمزد و شماره کارت نمایش داده خواهد شد. توافق نامه کاربری را مطالعه و با زدن تیک گزینه تایید کنید.

مراحل صدور کارت بانک ملی

اگر بر روی شماره حساب کارت فعال داشته باشید، با انجام مراحل صدور مجدد، کارت قبلی غیر فعال خواهد شد.

صدور مجدد کارت بانک ملی

کاربر در این مرحله باید نحوه صدور کارت (فیزیکی و مجازی) را انتخاب کند. اگر گزینه مجازی انتخاب شود تمامی اطلاعات مورد نیاز کارت از قبیل شماره کارت تاریخ و CVV2 در اختیار کاربر قرار خواهد گرفت.

صدور مجازی کارت بانکی ملی

اگر گزینه صدور کارت فیزیکی بانک ملی را انتخاب کرده اید، در این مرحله آدرس شعبه بانک جهت دریافت کارت، به دلخواه کاربر تعیین می گردد.

صدور کارت بانک ملی

پس از انجام این مراحل، اطلاعات ثبتی برای صدور کارت برای کاربر نمایش داده می شود. کاربر برای دریافت کارت باید تصویر کارت را با کلیک بر روی گزینه دانلود تصویر کارت، دانلود کند.

صدور فیزیکی کارت بانک ملی

در آخر تصویر کارت بانکی صادره برای شما به شکل زیر خواهد بود.

صدور کارت بانک ملی

۲- درخواست صدور کارت بانک ملی از طریق اپ همراه بانک ملی

شما همچنین می توانید از طریق نرم افزار همراه بانک ملی مراحل صدور کارت بانک ملی را انجام دهید. نسخه iOS این نرم افزار در سایت رسمی بام قابل دریافت است. مراحل انجام کار در این نرم افزار دقیقا مشابه با مراحل شرخ داده شده در بالا می باشد.

نرم افزار صدور کارت بانک ملی

تمدید و تعویض کارت بانک ملی با همان شماره کارت

دوران پیش از کرونا امکان تمدید کارت بانک ملی اینترنتی و تعویض کارت تاریخ گذشته از طریق مراجعه به شعب بانک امکان پذیر بود. با همه گیری کرونا تمدید کارت به صورت خودکار برای دارندگان حساب انجام می شد اما پس از مدتی اعلام شد که دوباره تمدید خودکار حساب انجام نمی شود و افراد باید به بانک مراجعه کنند. در سامانه بام امکان صدور کارت به صورت اینترنتی وجود دارد اما هنوز قابلیت تمدید کارت اجرا نشده است و برای تمدید کارت نیاز به مراجعه حضوری به شعب می باشد.

سوالات متداول

چرا کارت بانک ملی غیر فعال می شود؟

گاهی ممکن است به دستور مرجع قضایی و پلیس فتا، برخی کارت‌های بانکی ملی به علت استفاده در درگاه‌ها و پایانه‌های ناامن غیر فعال شوند.

چرا کارت بانک ملی کار نمیکند؟

از دلایل کار نکردن کارت بانک ملی می توان به مسدود شدن کارت به علت رمز اشتباه و غیرفعال سازی آن از سوی بانک اشاره کرد.

چرا کارت بانک ملی مسدود می شود؟

مسدودی حساب بانکی می تواند به علت دستور مراجع قضایی، شورای حل اختلاف، دستور پلیس فتا، ضمانت وام، چک برگشتی، دستور اداره ثبت، مقررات بانکی، واریزی مبالغ مشکوک و یا تراکنش های سریالی باشد.
کارت بانکی همچنین می تواند به خاطر تکرار ورود رمز اشتباه مسدود شود.

چرا کارت اعتباری بانک ملی قطع می شود؟

چنانچه مطالبات بانک ظرف مدت 2 ماه پس از تاریخ سررسید تسهیلات، وصول نشود، کارت موقتاً مسدود شده و امکان استفاده از میزان اعتبار باقیمانده آن به حالت تعلیق درآمده و بانک مراتب را به دارنده کارت اعلام می‌نماید.

چرا کارت ملی صادر نمی شود؟

در صورت اختلال در سامانه صدور کارت بانک ملی ممکن است امکان صدور کارت ملی وجود نداشته باشد. در این صورت حتما از شعب بانک ملی مشکل را پیگیری  کنید.

جمع بندی

در این مطلب به آموزش درخواست اینترنتی صدور کارت بانک ملی به صورت غیر حضوری پرداختیم. این کار با نام نویسی در سامانه بام و پیگیری مراحل قسمت خدمات کارت این سامانه امکان پذیر می باشد. امکان صدور کارت تنها برای افرادی که در بانک ملی حساب دارند قابل انجام می باشد. در صورت بروز هرگونه مشکل در فرایند ثبت درخواست حتما با واحد پشتیبانی سامانه بام به آدرس ایمیل my.support@bmi.ir و شماره ۸۳۳۸۶ با پیش شماره ۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امیدواریم که توانسته باشید به راحتی  مراحل درخواست صدور کارت بانک ملی را به صورت اینترنتی انجام داده باشید. آیا از طریق اپ بام موفق به ثبت کارت بانکی شده اید؟ حتما نظرات خود را با ما در بخش دیدگاه ها به اشتراک بگذارید.

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب