شاپیفای یک پلتفرم تجارت آنلاین است که به شما این امکان را میدهد تا کسب و کار خود را راهاندازی کنید و آنرا توسعه دهید. با شاپیفای میتوانید فروشگاه آنلاین خود را ایجاد کنید، محصولات مورد نظرتان را در چندین کانال بفروشید و تجارت خود را فقط با یک گوشیهوشمند یا یک لپتاپ، بدون محدودیت مکانی، از هر جای دنیا مدیریت کنید. Shopify طوری طراحی شده است که استفاده از آن آسان، قابل تنظیم و مقیاسپذیر است. این پلتفرم برای انواع مختلف کسب و کارها مناسب است. با استفاده از این برنامه میتوانید بدون اینکه اصل محصولات را در اختیار داشتهباشید، آنها را از طریق منابع دیگر بفروشید و کسب و کار دراپ شیپینگ خود را راهاندازی نمایید.. گسترش تجارت الکترونیک در سطح جهان، لزوم یادگیری و آموزش شاپیفای را نشان میدهد.
نمایش
شاپیفای فضای ابری دارد
Shopify کاملاً مبتنی بر فضای ابری است، به این معنی که شما میتوانید با هر سیستمی به آن دسترسی داشتهباشید. فضای ابری این امکان را برای شما فراهم کرده تا حساب شاپیفای خود را در آن ذخیرهسازی کنید و دیگر نگران حجم و تعداد محصولات خود نباشید، زیرا در این فضا میتوانید بهصورت نامحدود محصولات خود را معرفی کنید. البته برای دسترسی به امکانات بیشتر، ممکن است هزینهای را به این پلتفرم پرداخت کنید. یکی از مزایای پلتفرم شاپیفای این است که به شما انعطافپذیری بیشتری میدهد تا از هر نقطهای با اتصال به اینترنت به کسب و کار خود دسترسی داشتهباشید و آنرا اداره کنید.
با سایر ابزارهای کسب و کار ادغام میشود
اگر کسب و کار خودتان را در شاپیفای راهاندازی کردید، به یکسری ابزار نیاز دارید تا آنرا مدیریت کنید. این ابزارها به شما کمک میکنند تا در هزینه و زمان خود صرفهجویی کنید و اطلاعات مهمی را از روند کسب و کارتان بهدست آورید. این ابزارها شامل موارد زیر میشود.
- نرمافزارهای حسابداری و مالیات مثل QuickBooks، Xero و TaxJar
- نرمافزارهای خدمات مشتریان مثل Zendesk، Gorgias و Reamaze
- نرمافزارهای بازاریابی و فروش مثل Mailchimp، Klaviyo و Privy
- نرمافزارهای مدیریت موجودی و تکمیل مثل Skubana، ShipStation و ShipBob
ساخت اکانت شاپیفای چگونه است؟
برای ساخت اکانت و طراحی سایت با شاپیفای باید مراحل زیر را طی نمایید:
- به وب سایت Shopify بروید و روی دکمه شروع به کار کلیک کنید.
- آدرس ایمیل خود را وارد کرده و یک رمز ورود ایجاد کنید. همچنین باید نامی برای فروشگاه خود انتخاب کنید.
- برخی از اطلاعات اولیه در مورد خود و کسب و کارتان مانند نام، آدرس و شماره تلفن خود را در کادرهای تعبیه شده پر کنید.
- حسابی را انتخاب کنید که متناسب با نیاز و بودجه شما باشد. بهتر است با یک نسخه آزمایشی رایگان شروع کنید و بعداً آنرا ارتقا دهید.
- فروشگاه خود را میتوانید به راحتی سفارشیسازی کنید. برای این کار کافی است تا موضوع کسب و کار خود را انتخاب کنید. محصولات مورد نظرتان را اضافه کنید و در آخر شیوه پرداخت هزینهها را مشخص کنید.
- حالا با راهاندازی فروشگاه خود، میتوانید کسب و کار آنلاین را شروع کنید و به درآمدزایی برسید.
فروش محصولات در شاپیفای چگونه انجام میشود؟
فروش محصولات در Shopify فرآیند اینترنتی است که با استفاده از امکانات این پلتفرم امکانپذیر است. برای اینکه فروش آنلاین خوبی را در شاپیفای تجربه کنید، باید مهارتهای خود را تقویت کنید و به تمام مفاهیم موجود در آموزش شاپیفای آشنایی کامل داشتهباشید. افزایش این مهارتها به تحقیق، برنامهریزی و استراتژی و آموزش دراپ شیپینگ نیاز دارد. برای موفقیت در این بخش باید بازار هدف خود را بشناسید، یک ارزش منحصر بهفرد ایجاد کنید، لیست محصولات خود را بهینه کنید و در آخر عملکرد خود را تجزیه و تحلیل کنید و در راستای بهبود آن تلاش کنید.
معرفی محصولات
برای اینکه بتوانید محصولات خود را به خوبی معرفی کنید، باید حتماً از یک قالب فروشگاهی مناسب استفاده کنید که از نظر ظاهری مناسب برند و خدمات شما باشد. یک قالب فروشگاهی مناسب، طراحی و چیدمان چشمنوازی دارد. ظاهر یک حساب فروشگاهی، تاثیر مثبتی بر روی کاربران میگذارد و به جذب مشتریان جدید و فروش بیشتر کمک میکند. در راستای معرفی محصول، باید بتوانید به فروشگاه اینترنتی خود اقلام یا خدماتی را که قصد ارائه آنها را دارید، اضافه کنید. برای این کار باید تصویر، قیمت و سایر توضیحات محصول را آپلود کنید.
ایجاد روشهای پرداخت ایمن
روشهای مختلفی برای پرداخت هزینه محصولات یا خدمات شما وجود دارد. مشتریان همیشه به دنبال راههای ایمن و سریع برای پرداخت هزینه محصولات هستند. PayPal، Stripe، و Shopify Payments از روشهای ایمن و سریع برای پرداخت هزینهها بهشمار میروند. شما باید این موارد را در گزینههای پرداخت خود قرار دهید تا مشتریان بدون هیچ مشکلی محصولات مورد نظر خود را خریداری کنند.
پیگیری سفارشات
شما باید پس از ثبت سفارش توسط مشتریان، این سفارشات را از طریق پنلهای کاربری که در شاپیفای وجود دارد، پیگیری کنید. از این مطمئن شوید که سفارش در زمان مخصوص به خود بستهبندی و پست شدهاند. مشتریان نیز باید از وضعیت سفارش خود آگاه باشند و بدانند که در چه مرحلهای قرار دارد. آموزش شاپیفای و یادگیری مفاهیم آن کمک میکند تا در هنگام کار با پنل کاربری به مشکلی برخورد نکنید.
بازاریابی محصولات
در ادامه مفاهیم مربوط به آموزش شاپیفای، بهتر است اصول بازاریابی محصول را بدانید. برای اینکه بتوانید فروشگاه اینترنتی خود را به تعداد زیادی از کاربران معرفی کنید، باید به بازاریابی و مفاهیم آن آشنا باشید. راههای زیادی برای تبلیغ فروشگاه شما وجود دارد. مثلاً ابزارهای داخلی Shopify میتوانند فروشگاه شما را برای موتورهای جستجوگر بهینهسازی کنند. همچنین استفاده از شبکههای اجتماعی و اجرای کمپینهای تبلیغاتی از جمله مواردی محسوب میشوند که به بازاریابی و جذب مشتریان جدید کمک میکنند.
مزایای استفاده از پلتفرم شاپیفای چیست؟
- استفاده و راهاندازی شاپیفای بسیار آسان است و هیچ پیچیدگی ندارد. آشنایی با مفاهیم موجود در آموزش شاپیفای به شما کمک میکند تا کل مسیر راهاندازی را به درستی انجام دهید. برای ایجاد یک فروشگاه زیبا و کاربردی به مهارت کدنویسی یا طراحی نیاز ندارید بلکه میتوانید از بین صدها قالب، یکی را مطابق با سلیقه خود انتخاب کنید. البته امکان سفارشیسازی قالبها برای شما وجود دارد.
- در فروشگاه آنلاینی که برای خود ایجاد کردید، میتوانید هر چیزی را که دوست دارید، بفروشید. در فروش محصولات مجاز و قانونی، هیچ نوع محدودیتی وجود ندارد، از محصولات فیزیکی گرفته تا محصولات دیجیتال، همه را میتوانید در این پلتفرم ارائه دهید.
- Shopify امن و قابل اعتماد است و به شما این اطمینان را میدهد که نگران هیچ چیز نباشید. با تدابیری که در این پلتفرم وجود دارد، فروشگاه شما همیشه سریع، ایمن و آنلاین است.
در این یادداشت به سعی کردیم تا به سوال شاپیفای چیست پاسخ دهیم. اگر شما به فروش محصولات الکترونیکی علاقه دارید و میخواهید یک کسب و کار برای خودتان راهاندازی کنید، شاپیفای تمام امکانات یک کسب و کار آنلاین را برای شما فراهم میکند. در پلتفرم شاپیفای شما با هیچ محدودیتی روبرو نیستید و میتوانید هر نوع محصول مجاز و قانونی را به فروش برسانید. برای راهاندازی یک فروشگاه آنلاین کافی است یک اکانت برای خود در شاپیفای بسازید و مشخصات محصولات خود را در آن بارگذاری کنید. برای این کسب و کار لازم نیست اصل محصول را در اختیار داشتهباشید، بلکه میتوانید از طریق سایر منابع تامین کننده، کالاها و محصولات را بهدست مشتریان برسانید.
/ پایان رپرتاژ
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و کلاسیک وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمیپذیرد.
آخرین دیدگاه ها
تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.