مطلب فعلی :

آموزش قدم به قدم چرخاندن عکس در ورد

رفتن به بالا

آموزش قدم به قدم چرخاندن عکس در ورد

نوشته admin

2 روز قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
آموزش قدم به قدم چرخاندن عکس در ورد

آموزش قدم به قدم چرخاندن عکس در ورد

برنامه ورد مایکروسافت (Microsoft Word) 🖼️، یک برنامه پردازش و تولید محتوای متنی به شمار می رود.

در این برنامه علاوه بر امکان ویرایش متن، قابلیت اضافه کردن عکس و تنظیمات مرتبط با آن هم وجود دارد. در این مطلب از کلاسیک وب به آموزش قدم به قدم چرخاندن عکس در ورد می پردازیم.

نحوه چرخش عکس در ورد

?How to Rotate a Picture in Microsoft Word

به طور کلی برای چرخاندن عکس در Word بنا بر آموزش سایت مایکروسافت، کاربر می بایست پس از انتخاب عکس بر روی نشانگر دایره ای بالای کادر عکس کلیک کرده و نشانگر را در زاویه مورد نظر تنظیم کند. یکی از روش ها برای چرخاندن عکس در ورد، تنظیم دستی آن در بخش Format در نوار بالایی برنامه ورد می باشد. در این قسمت امکان تنظیم چرخش به زاویه ۹۰ درجه از راست یا چپ و همچنین چرخش آینه ای عکس وجود دارد.

همچنین با انتخاب More Rotation Options می توان میزان دقیق چرخش را تنظیم کرد. یکی دیگر از قابلیت هایی که برای چرخاندن عکس در ورد وجود دارد، قابلیت چرخش به صورت سه بعدی می باشد. برای این کار با کلیک بر روی عکس و گزینه Rotation، زاویه عکس هم به صورت دستی و هم با استفاده از نمونه های آماده قابل تنظیم است. همچنین یکی دیگر از قابلیت هایی که برای تنظیم عکس و متن وجود دارد، امکان ترکیب عکس و متن با استفاده از تنظیمات Wrap Text در قسمت Arrange ورد می باشد. در ادامه این مطلب به بررسی دقیق تر نحوه چرخاندن عکس در ورد خواهیم پرداخت.

چرخش عکس در ورد با استفاده از موس

تنها کاری که نیاز است برای تغییر زاویه تصویر با این روش انجام دهید، این است که پس از افزودن عکس در ورد ، بر روی عکس کلیک و آن را با استفاده از نشانگر دایره ای بالای کادر برش دور عکس بچرخانید. این آسان ترین راه برای چرخش تصویر عکس ورد در سیستم عامل ویندوز و مک می باشد. همچنین با زدن دکمه Shift در کیبورد و نگه داشتن موس، زاویه عکس ۱۵ درجه تغییر می کند.

تنظیم چرخاندن عکس در ورد

چرخش ۹۰ درجه عکس در ورد

اگر می خواهید عکس ورد را به زاویه ۹۰ درجه تغییر دهید، نیازی نیست با روش بالا این کار را انجام دهید. شما برای انجام این کار بر روی عکس بزنید و سپس از نوار بالای تصویر، گزینه Format و یا Picture Format را انتخاب کنید.

نحوه چرخاندن عکس در ورد

در قسمت Arrange گزینه Rotate را انتخاب کنید.

چرخاندن عکس در ورد

در لیست این قسمت گزینه Rotate Right 90 و یا Rotate Left 90 بسته به چرخش مورد نظرتان انتخاب کنید.

آموزش چرخاندن عکس در ورد

پس از کلیک بر روی هر کدام از گزینه ها، عکس ۹۰ درجه به چپ یا راست چرخش پیدا می کند.

تنظیم چرخاندن عکس در ورد

چرخش آینه ای به صورت عمودی و افقی عکس در ورد

برنامه ورد همچنین امکان چرخش آینه ای از چپ به راست و از بالا به پایین را برای کاربر فراهم می کند. برای این کار بر روی عکسی که می خواهید به صورت آینه ای چرخش پیدا کند، کلیک کنید. سپس از قسمت Format گزینه Rotate را انتخاب کنید. با انتخاب گزینه Flip Horizontal عکس از بالا به پایین و گزینه Flip Vertical عکس از چپ به راست به صورت آینه ای چرخش پیدا می کند.

انجام چرخاندن عکس در ورد

میانبر گزینه Flip Vertical در کیبورد دکمه های Alt + JP, AY, V و برای گزینه Flip Horizontal دکمه های alt +JP, AY, H می باشد.

چرخاندن عکس در ورد

چرخش عکس ورد در زاویه دلخواه

اگر چرخش ۹۰ درجه مد نظر شما نمی باشد، برنامه ورد قابلیت تنظیم زاویه چرخش عکس به زاویه دلخواه شما را فراهم کرده است. برای این کار به قسمت Format بروید و از لیست  قسمت Rotate، گزینه More Rotation Options را انتخاب کنید.

تنظیمات چرخاندن عکس در ورد

پس از کلیک بر روی این گزینه پنجره Layout برای شما باز می شود. بر روی Size بزنید و در قسمت Rotation زاویه مورد نظر خود را وارد کنید. (اگر از فلش نمایشگر کنار باکس استفاده میکنید، فلش رو به بالا باعث چرخش عکس به راست و فلش رو به پایین باعث چرخش عکس به چپ می شود.) پس از انجام فرایند Ok را بزنید.

تنظیم دستی چرخاندن عکس در ورد

چرخش اتوماتیک عکس به صورت سه بعدی در ورد

از برنامه ورد ۲۰۰۷ به بعد امکان چرخش عکس به صورت سه بعدی برای کاربر فراهم شده است. در این حالت کاربر می تواند با استفاده از نمونه های آماده قسمت سه بعدی عکس خود را تنظیم کند.

برای این کار بر روی عکس کلیک راست کنید و سپس گزینه Format Picture را از لیست انتخاب کنید.

چرخاندن عکس در ورد

در قسمت راست تصویر بر روی گزینه  ۳D -Rotation کلیک کنید.

انواع چرخاندن عکس در ورد

بر روی آیکون Presets بزنید. در این لیست سه گزینه Parallel و Perspective و Oblique وجود دارد. بسته به طرح چرخش مورد نظرتان یکی را انتخاب کنید. سپس ضربدر را بزنید تا عملیات بر روی عکس انجام شود.

چرخاندن عکس در برنامه ورد

چرخش دستی  عکس در ورد به صورت سه بعدی

اگر چرخش سه بعدی مورد نظرتان را از قسمت نمونه ها (Presets) پیدا نکردید می توانید آن را به صورت دستی تنظیم کنید. برای انجام این کار مطابق مراحل بالا با کلیک راست بر روی عکس و انتخاب گزینه Format Picture به قسمت ۳D -Rotation بروید. سپس در این قسمت می توانید به صورت دستی تنظیمات چرخش عکس را از بخش X (تنظیم چرخش از بالا به پایین) و Y (تنظیم چرخش از چپ و راست) و Z Rotation (چرخش بر روی خط کف تصویر) تنظیم کنید.

تنظیم آرایش متن در اطراف تصویر

یکی از قابلیت هایی که در ورد وجود دارد این است که کاربر بتواند عکس و متن را  به صورت دلخواه ترکیب کند،  بدون آن که بخواهد جایگاه متن را تغییر دهد. برای تنظیم آرایش متن بر روی Format کلیک کرده و در قسمت Arrange بر روی تنظیمات Wrap Text کلیک کنید. از لیست گزینه مورد نظرتان را انتخاب کنید:

در گزینه Square نوشته های دور عکس قرار می گیرند. اگر گزینه Tight را انتخاب کنید نوشته ها در دو طرف عکس قرار می گیرند. همچنین در صورت انتخاب Through متون در قسمت های خالی اطراف عکس قرار خواهند گرفت. در گزینه Top & Bottom نوشته ها در بالا و پایین عکس جایگذاری می شوند و در صورت انتخاب گزینه Behind text، نوشته ها بر روی عکس نمایش داده می شوند. در آخر با انتخاب گزینه In front of the Text نوشته ها در پشت عکس قرار خواهد گرفت.

تنظیمات چرخاندن عکس در ورد

سوالات متداول

دلیل تکان نخوردن عکس در ورد چیست؟

یکی از دلایل تکان نخوردن عکس در ورد می تواند فعال بودن تنظیمات Picture Position در قسمت  Format باشد. اگر در این بخش گزینه Lock Anchor فعال باشد، حرکت عکس در ورد قفل خواهد شد.

جمع بندی

در این مطلب به آموزش قدم به قدم چرخاندن عکس در ورد پرداختیم. از راه های انجام این کار در برنامه ورد می توان به چرخش ساده با استفاده از موس و نشانگر کادر عکس و همچنین تغییر تنظیمات بخش Format این برنامه برای چرخاندن در زاویه های مختلف به دلخواه کاربر اشاره کرد. همچنین در برنامه ورد امکان ترکیب عکس و متن با Text Wrapping وجود دارد. نکته حائز اهمیت در این موضوع این است که بسته به فرم انتخابی عکس شما، نتایج تنظیمات این بخش متفاوت است.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امیدواریم که آموزش این مطلب مورد توجه شما کاربران محترم قرار گرفته باشد. اگر نظر و یا تجربه ای در رابطه با برنامه ورد و تنظیم عکس در این برنامه دارید، حتما در بخش دیدگاه ها با ما به اشتراک بگذارید.

  • نوشته admin
  • 2 روز قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب