مطلب فعلی :

آموزش نحوه آپدیت اپل واچ (نت خط گوشی و وای فای)

رفتن به بالا

آموزش نحوه آپدیت اپل واچ (نت خط گوشی و وای فای)

نوشته admin

2 روز قبل

بدون دیدگاه

گوناگون

مجله اینترنتی دانستنی ها
آموزش نحوه آپدیت اپل واچ (نت خط گوشی و وای فای)

آموزش نحوه آپدیت اپل واچ (نت خط گوشی و وای فای)

امروزه اپل واچ ⌚ یکی از پرطرفدارترین ساعت‌های هوشمند محسوب میشود.

شرکت اپل به صورت دوره‌ای آپدیت‌هایی را تحت عنوان watchOS برای این ساعت منتشر میکند که نصب آنها باعث افزایش کارایی، اضافه شدن قابلیت‌های جدید و کاهش میزان باگ‌های آن میشود. به همین خاطر در این مطلب از کلاسیک وب به آموزش نحوه آپدیت اپل واچ با استفاده از نت خط گوشی و وای فای میپردازیم.

آموزش آپدیت اپل واچ بدون وای فای و با وای فای

How to Update Apple Watch with And Without WIFI

به طور خلاصه برای دریافت اخرین اپدیت اپل واچ میتوانید از راهکارهای زیر استفاده کنید:

  • آپدیت از طریق آیفون: برنامه Apple Watch را باز کنید و در بخش My Watch به  General بروید. در صورت وجود علامت در کنار Software Update میتوانید متوجه وجود نسخه جدید شوید و با زدن بر روی Install  دانلود را آغاز کنید.
  • آپدیت بوسیله خود اپل واچ: در تنظیمات ساعت وارد مسیر General > Software Update شوید و در صورت وجود نسخه جدید، روی گزینه Install بزنید.
  • دانلود خودکار اپل واچ: در صورت دیدن نوتیفیکیشن وجود نسخه جدید، روی Update Tonight بزنید و آن را از طریق آیفون نیز تایید کنید. در طول شب ساعت و آیفون را در کنار یکدیگر و متصل به شارژ قرار دهید.
  • آپدیت اپل واچ با اینترنت گوشی: cellular data را با استفاده از کابل‌های CtoC و CtoLightning به مک بوک متصل کنید و به Settings>Sharing>Internet Sharing بروید. روی آیکون info بزنید و در بخش connection from، گزینه iphone USB را فعال کنید. در قسمت Computers using، گزینه Wi-Fi را بزنید و  در cellular گوشی Wi-Fi assist را خاموش کنید.

در صورت ایجاد مشکل آپدیت نشدن اپل واچ نیز میتوانید راهکارهای گفته شده در انتهای مطلب را مطالعه کنید.

کدام مدل از اپل واچ‌ها  میتوانند آپدیت watchOS 10  را دریافت کنند

بر اساس آموزش سایت پشتیبانی اپل یکی از نکات بسیار مهم پیش از بروز رسانی، اطلاع از امکان پذیری نصب ورژن جدید بر روی ساعت هوشمند است. در حال حاضر نسخه watchOS 10 یکی از جدیدترین آپدیت‌هایی است که در ۱۸ سپتامبر ۲۰۲۳ منتشر شده است و شامل قابلیت‌هایی مثل پیمایش ساده‌تر، دسترسی سریع به محتوا و باز طراحی برخی از برنامه‌ها میشود.

به طور کلی WatchOS 10 روی دستگاه‌های مشابه watchOS 9 اجرا می‌شود بنابراین اگر در سال ۲۰۲۲ نیز موفق به دریافت این آپدیت شدید، میتوانید اینکار را در سال ۲۰۲۳ نیز انجام دهید. ساعت‌های زیر از جمله دستگاه هایی هستند که از این بروزرسانی پشتیبانی میکنند:

  • Apple Watch Series 4
  • Apple Watch Series 5
  • Apple Watch SE
  • Apple Watch Series 6
  • Apple Watch Series 7
  • Apple Watch Series 8
  • Apple Watch Ultra 1
  • Apple Watch Series 9
  • Apple Watch Ultra 2

شما همچنین برای اینکار به یک دستگاه آیفون سازگار نیاز دارید که نسخه iOS 17 بر روی آنها اجرا شود. نسخه‌های ناسازگار میتواند شامل آیفون XS، آیفون XR یا مدل‌های قدیمی‌تر از آن باشد.

به خاطر داشته باشید که برخی از قابلیت‌ها برای همه مدل‌های اپل واچ در دسترس نخواهد بود، به طور مثال ویژگی Time in daylight  فقط برای نسل دوم Apple Watch SE و Apple Watch Series 6 یا مدل‌های جدیدتر آن و Apple Watch Ultra 1 یا مدل‌های بالاتر قابل استفاده است.

نحوه آپدیت اپل واچ از طریق آیفون

پیش از عرضه نسخه watchOS 6 آپدیت‌های اپل واچ باید از طریق گوشی آیفون مرتبط با آن انجام میشد. اما در چند سال اخیر این امکان وجود دارد که بروزرسانی بوسیله خود ساعت هم صورت بگیرد. با این وجود ممکن است اینکار همچنان از طریق گوشی آیفون ساده‌تر باشد.

برای اینکار برنامه Apple Watch را بر روی تلفن همراهتان باز کنید و مطمئن شوید که در تب My Watch از منوی پایینی هستید. سپس روی گزینه General بزنید. در این مرحله ممکن است در کنار گزینه Software Update عدد یک نارنجی رنگی را ببینید که نشان میدهد یک بروز رسانی برای دستگاه شما در دسترس است. در هر صورت روی Software Update بزنید تا برنامه شروع بررسی را آغاز کند و جزئیات نسخه جدید watchOS را نمایش دهد.

نحوه آپدیت اپل واچ از طریق آیفون

سپس روی دکمه Install بزنید و پس از تایید شرایط و ضوابط، آیفون را در محدوده بلوتوث ساعت تان قرار دهید. در این زمان ساعت باید به شارژر متصل باشد و حداقل ۵۰ درصد شارژ در آن باقی مانده باشد. مانند تمامی بروزرسانی‌های سیستم عامل، بهتر است در این زمان نوع اتصال به اینترنت از طریق Wi-Fi باشد.

این فرایند ممکن است کمی زمانبر باشد و بهتر است تا پایان پروسه ساعت را در شارژر نگه دارید. زیرا در آوردن اپل واچ از شارژ در هنگام آپدیت ممکن است به سیستم آن آسیب برساند.

آپدیت اپل واچ بوسیله خود ساعت و بدون نیاز به آیفون

شما همچنین میتوانید بدون نیاز به گوشی آیفون بروزرسانی‌های مربوط به ساعت را از طریق خود آن انجام دهید. اگر از قبل watchOS 6 یا بالاتر را بر روی ساعت نصب کرده باشید، انجام آپدیت‌های بعدی بدون نیاز به آیفون برایتان امکان پذیر خواهد بود. برای اینکار ابتدا ساعت را روشن کنید و و وارد تنظیمات آن شوید. سپس به مسیر General > Software Update بروید و آخرین نسخه watchOS موجود را بررسی کنید. در صورتی که آپدیت در دسترس است، روی دکمه Install بزنید. همانند روش قبلی مجددا لازم است در طی فرایند اپل واچ را به شارژر متصل کنید و از داشتن حداقل ۵۰ درصد شارژ مطمئن شوید. سپس منتظر بمانید تا فرایند بروز رسانی تکمیل و سیستم جدید اجرا شود.

آپدیت اپل واچ بوسیله خود ساعت و بدون نیاز به آیفون

نحوه آپدیت خودکار اپل واچ

زمانی که یک آپدیت جدید برای دستگا‌های اپل واچ منتشر شود، معمولا پیامی در اینباره برای کاربران نمایش داده میشود تا از طریق این آگاه سازی بتوانید سریع‌تر نصب آن را انجام دهید. در این صورت پس از دریافت نوتیفیکیشن روی دکمه Update Tonight بزنید و آن را بوسیله گوشی آیفون نیز تایید کنید. 

در ادامه روند چگونگی اپدیت اپل واچ، برای تکمیل بروز رسانی تلفن همراه و ساعت را در طول شب نزدیک به یکدیگر بگذارید و مطمئن شوید که اپل واچ به شارژر متصل است. سپس هر دو دستگاه را به یک اینترنت وای فای متصل کنید.

روش اپدیت اپل واچ با اینترنت گوشی

ممکن است به هر دلیلی شما امکان اتصال به اینترنت وای فای برای آپدیت اپل واچ را نداشته باشید در ادامه به راهکاری میپردازیم که با استفاده از لپ تاپ مک یا شاید ویندوز، بتوانید اپدیت اپل واچ با نت خط را انجام دهید.

ابتدا cellular data یا اینترنت خط آیفون را با استفاده از iphoneUSB  یا کابل‌های CtoC و CtoLightning به  مک بوک یا لپ تاپ متصل کنید. سپس به مسیر Settings>Sharing>Internet Sharing بروید و روی آیکون info کلیک کنید. حالا در بخش connection from، گزینه iphone USB را انتخاب نمایید. در قسمت Computers using، گزینه Wi-Fi را بزنید.

با اینکار مک بوک را به شکلی تنظیم کرده‌اید که بتواند به عنوان یک نقطه اتصال وای فای عمل کند. پس از انجام اینکار به cellular تلفن همراهتان بروید و Wi-Fi assist را خاموش کنید تا از آپدیت شدن سیستم عامل ساعت بوسیله وای فای مطمئن شوید. اگرچه آپدیت اپل واچ با نت گوشی نیز به این صورت امکان پذیر است اما همچنان بهترین روش اتصال به اینترنت وای فای میباشد.

آموزش نحوه آپدیت اپل واچ

عیب یابی مشکلات اپل واچ

در صورتی که موفق به انجام بروزرسانی‌ از طریق روش‌های گفته شده نمی‌شوید، لازم است برخی از راهکارهای زیر را انجام داده و مجددا امتحان کنید.

۱- فضای ذخیره سازی را خالی کنید

کاربران برخی از اپل واچ‌های سری ۳ از مشکلات نصب بروزرسانی‌ سیستم عامل watchOS 7 گزارش داده‌اند. این ایراد به دلیل فضای محدود ذخیره سازی بعضی مدل‌ها ایجاد میشود و لازم است تا با سبک کردن بخش‌های مختلف، پیش از نصب آپدیت جدید بستر مناسب برای آن را فراهم کنید. در ادامه معمولا توصیه میشود تا کاربران فایل‌های غیر ضروری یا برنامه و آهنگ‌ها را به شکل موقت تا پایان نصب ورژن جدید سیستم عامل حذف کنند. همچنین شرکت اپل معمولا توصیه میکند تا کاربران پیش از بروزرسانی ساعت آن را به طور کامل بازیابی و ری استور کنند.

۲- مطمئن شوید به اینترنت وای فای و شارژر متصل هستید

در صورتی که شارژ ساعت کمتر از ۵۰% باشد، بروزرسانی آن امکان پذیر نخواهد بود و ممکن است با ارور اپدیت اپل واچ مواجه شوید. همچنین برای اینکار بهتر است از اینترنت وای فای برای این منظور استفاده کنید. اگر بلوتوث خاموش است، باید آن را روشن کنید و بررسی نمایید که آیا با بروزرسانی سازگار است یا خیر.

در ادامه لازم است که نسخه سیستم عامل آیفون را نیز به آخرین نسخه iOS آپدیت کرده باشید.

۳- سعی کنید بروزرسانی را از طریق آیفون انجام دهید

اگر اپل واچ شما نمیتواند به صورت مستقیم آپدیت شود، توصیه میشود تا اینکار را از طریق برنامه Watch در آیفون مطابق روش گفته شده در بالا انجام دهید.

۴- گوشی آیفون و ساعتتان را ریستارت کنید

ریست کردن اپل واچ و آیفون میتواند بسیاری از مشکلات ایجاد شده برای آنها را برطرف کند و باعث بهبود نحوه آپدیت اپل واچ شود.

۵- ساعت یا گوشی را مجددا با یکدیگر جفت کنید

در صورتی که با استفاده از راهکارهای گفته شده هنوز موفق به حل مشکل و نصب بروزرسانی نشدید، ممکن است نیاز به قطع کردن ارتباط اپل واچ با آیفون و اتصال دوباره آنها به یکدیگر داشته باشید. برای اینکار برنامه Watch  را در گوشی باز کنید و به My Watch بروید و سپس روی All Watches بزنید. در مرحله بعدی آیکون i در کنار ساعتی که میخواهید با آن جفت شوید را انتخاب کنید و روی Unpair Apple Watch بزنید. رمز عبور Apple ID خود را برای غیرفعال کردن قفل فعال سازی وارد کرده و پس از پاک شدن ساعت، مجددا سینک و ست کردن اپل واچ را امتحان کنید.

جفت کردن مجدد اپل واچ و گوشی با یکدیگر

سوالات متداول

آپدیت اپل واچ چقدر طول می‌کشد؟

ارتقای سیستم عامل اپل واچ به آخرین نسخه معمولا بین 30 دقیقه تا 1 ساعت بسته به سرعت اینترنت و حجم بروزرسانی میتواند متغیر باشد.

آپدیت اپل واچ بدون گوشی امکان‌پذیر است؟

شما میتوانید در برخی از مدل‌های جدیدتر اپل واچ فرایند بروزرسانی را از طریق خود ساعت و بدون نیاز به آیفون انجام دهید.

آپدیت اپل واچ با کامپیوتر امکان‌پذیر است؟

بر اساس برخی از راهکارهای گزارش شده میتوان با استفاده از مک بوک به عنوان منبع وای فای به آپدیت شدن اپل واچ کمک کرد.

آپدیت اپل واچ با آیتونز امکان‌پذیر است؟

خیر برای آپدیت کردن اپل واچ چنین امکانی وجود ندارد و بهتر است اینکار را از طریق آیفون یا خود ساعت انجام دهید.

جمع بندی

نحوه آپدیت اپل واچ از طریق روش‌های استفاده از برنامه Watch در آیفون، تنظیمات آپدیت در خود اپل واچ و دانلود اتوماتیک بروزرسانی در اپل واچ امکان پذیر میباشد. به خاطر داشته باشید که بروزرسانی اپل واچ به آخرین سیستم عامل باعث افزایش کارایی آن و اضافه شدن قابلیت‌های جدید میشود.

نظرات و پیشنهادات شما؟

آیا شما تجربه‌ای در زمینه نصب اخرین اپدیت اپل واچ دارید؟ بنظر شما کدام یک از راهکارهای گفته شده میتواند بهتر و مطمئن‌تر باشد؟ اگر در این زمینه نظر یا روش دیگری دارید، لطفاً آن را با ما و سایر خوانندگان در بخش دیدگاه به اشتراک بگذارید.

  • نوشته admin
  • 2 روز قبل
  • بدون دیدگاه
  • گوناگون

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب