سامانه میخک سفارت ایران 🌸 برای انجام امور کنسولی ایرانیان راهاندازی شده است. اگر مقیم خارج هستید یا قصد سفر و مهاجرت به خارج از کشور را دارید، میتوانند بدون مراجعه حضوری کارهای خود را انجام دهند. در این مطلب از کلاسیک وب به آموزش نحوه استفاده و ثبت نام در سامانه میخک میپردازیم.
راهنمای استفاده از سامانه میخک
?How to Use Mikhak Service
از سامانه میخک برای انجام امور کنسولی می توانید استفاده کنید. به عنوان مثال، از آن برای تقاضای پاسپورت و تمدید آن، دریافت گواهی عدم سوء پیشینه و… استفاده کنید. این گونه نیازی نیست وقت و هزینه خود را برای رفت و آمد بگذارید. به سادگی و به صورت آنلاین کارهای شما انجام خواهد شد. در این مطلب از کلاسیک وب کاربرد سامانه میخک و نحوه استفاده از آن را آموزش می دهیم. با ادامه این پست همراه ما باشید.
سامانه میخک چیست؟ نحوه ورود به سامانه میخک
- از سامانه میخک برای انجام امور مختلفی میتوانید استفاده کنید:
- تنظیم وکالتنامه و تصدیق امضا
- تایید مدارک پزشکی، تحصیلی، گواهینامه، تولد، ازدواج و…
- درخواست صدور گذرنامه
- کارهای مربوط به شناسنامه
- تشکیل پرونده دانشجویی
- درخواست مهر خروج دانشجویی و مشمولین
- و…
برای ثبت در سامانه میخک ابتدا باید وارد این سایت شوید. سپس برای خود کاربری بسازید. برای این کار روی ورود به سامانه بزنید.
سپس کد ملی و ایمیل خود را در کادرها وارد کنید. عبارت امنیتی را وارد کنید. حال روی دریافت رمز عبور یک بار مصرف کلیک کنید.
سپس وارد صفحه دیگری خواهید شد. در این بخش باید اطلاعات هویتی خود مثل کد ملی، نام، نام پدر، شماره شناسنامه و… را با دقت و به صورت صحیح وارد کنید.
سپس باید اطلاعات محل سکونت خود را با دقت وارد کنید.
حال باید اطلاعات اقامتی کشور خارجی وارد کنید.
در مرحله بعدی باید اطلاعات تماس همچون شماره تلفن ثابت، شماره تلفن همراه، ایمیل را وارد کنید.
روی دکمه ثبت نهایی بزنید تا پیش نمایشی از اطلاعات وارد شده برایتان نمایش داده شود. سپس اطلاعات را چک کنید. در صورت درست بودن روی دکمه ثبت نهایی کلیک کنید.
برای دریافت رمز عبور ثابت، تیک می خواهم رمز عبور ثابت ثبت نمایم را بزنید. سپس روی دکمه ادامه کلیک کنید. به صفحه ساخت رمز عبور ثابت هدایت خواهید شد. حال که در سامانه ثبت نام کردید، میتوانید خدمات موردنظر خود را انتخاب کنید. درخواست خود را ثبت و پیگیری کنید. رمز عبور ثابت را تعیین کنید.
نکته ۱: اگر رمز خود را فراموش کنید، برای بازیابی باید به ایمیل وارد شده دسترسی داشته باشید.
نکته ۲: اگر در این مرحله اطلاعاتی را اشتباه وارد کردید، از بخش ویرایش اطلاعات فردی میتوانید آنان را تغییر دهید.
گرفتن کد رهگیری از سامانه میخک
پس از ثبت نام، میتوانید درخواست خود را در سامانه ثبت کنید. برای این کار باید اطلاعات و مدارک خواسته شده را ثبت کنید. پس از ثبت درخواست و مدارک، یک کد رهگیری برای شما صادر میشود. همچنین زمانی برایتان مشخص میشود که در این مدت باید با مدارک اصلی، فرم و کد رهگیری صادر شده به سفارت ایران مراجعه کنید.
نکته ۳: در هنگام ثبت درخواست نباید اطلاعات را اشتباه وارد کنید. در صورت عدم تشابه اطلاعات وارد شده با اطلاعات پروفایل، سامانه ارور خواهد دهد.
نکته ۴: در صورت ثبت کردن اطلاعات، امکان ویرایش وجود ندارد. در این حالت فقط باید با مراجعه حضوری به کنسولگری اطلاعات خود را ویرایش کنید.
فرض کنید میخواهید به تشکیل پرونده در سامانه میخک بپردازید و درخواست تشکیل پرونده تحصیلی بدهید. در سایت ثبت نام میکنید. سپس وارد بخش درخواست تشکیل پرونده تحصیلی میشوید. حال باید اطلاعات تحصیلی خود را وارد کنید. سپس باید به بارگذاری مدارک در سامانه میخک بپردازید. تصاویر مدارک را بارگذاری کنید. سپس روی دکمه تایید بزنید و رسید یا کد رهگیری را دریافت کنید. پس از آن باید با کد رهگیری و زمان تعیین شده به شعب حضوری مراجعه کنید. باقی درخواستها هم به همین شکل هستند و نیاز به مدارک خاص خود را دارند.
از بخش «نوبت دهی» هم می توانید به صورت آنلاین برای احراز هویت خود نوب بگیرید. این عمل برای این است که از ازدهام در سفارت جلوگیری شود. در نتیجه، نوبت خود را به صورت آنلاین دریافت کنید. سپس به سفارت مراجعه کنید.
نکته ۵: احراز هویت در دو کشور کانادا و امریکا از طریق اسکایپ انجام می شود.
برای ساخت عکس پاسپورت می توانید از سرویس های آنلاین استفاده کنید. برای اطلاع از این سرویس ها مطلب تنظیم آنلاین عکس پاسپورت را مطالعه کنید.
نظرات و پیشنهادات شما؟
در این مطلب از کلاسیک وب نحوه ثبت نام در سامانه میخک را آموزش دادیم. آیا موفق به استفاده از این سامانه شدید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.
آخرین دیدگاه ها
تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.