مطلب فعلی :

آموزش کارساز نحوه خارج شدن از Main Menu شیائومی (تست شده)

رفتن به بالا

آموزش کارساز نحوه خارج شدن از Main Menu شیائومی (تست شده)

نوشته admin

2 روز قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
خارج شدن از main menu شیائومی

آموزش کارساز نحوه خارج شدن از Main Menu شیائومی (تست شده)

اخیرا تلفن های همراه هوشمند شیائومی با مشکلات ⚠️ مختلفی رو به رو هستند از مباحث نرم افزاری گرفته تا ایرادات مادربرد.

در سال‌های اخیر برخی از کاربران از گیر کردن گوشی در قسمت های Redmi، Mi، Fastboot یا MIUI گزارش داده‌اند. به همین دلیل در این مطلب از کلاسیک وب به بررسی روش خارج شدن از Main Menu شیائومی خواهیم پرداخت.

Back To Main Menu در گوشی شیائومی یعنی چه و چگونه از آن خارج شویم؟

Fix Xiaomi Phones Stuck in Main Menu

به طور خلاصه برای رفع مشکل main menu شیائومی میتوانید مراحل زیر را امتحان کنید:

  • ریبوت کردن اجباری سیستم (Force Reboot)
  • راه اندازی مجدد تلفن همراه (Reboot)
  • پاک کردن اطلاعات گوشی با استفاده از گزینه Wipe All Data
  • مراجعه به مرکز خدمات گوشی شیائومی

گیر کردن مداوم مدل‌های مختلف گوشی شیائومی در یک صفحه خاص و نمایش Main Menu یکی از مسائل نگران کننده برای کاربران است. در این وضعیت به نظر میرسد که حتی بعد از چندین دقیقه انتظار سیستم بالا نمی‌آید و لازم به انجام تنظیمات خاصی برای راه اندازی دوباره تلفن همراه است. بر اساس تجربه کاربران در سایت شیائومی راهکارهای مختلفی برای رفع این مشکل وجود دارد که در ادامه  به برخی از کاربردی‌ترین آنها اشاره می‌کنیم.

۱- گوشی را Force Reboot کنید

در مرحله اول پیش از هر کاری دکمه پاور را برای ۱۰ ثانیه فشار دهید و نگه دارید.

رفع مشکل main menu شیائومی

زمانی که لوگوی Redmi یا نام Mi را دیدید، دکمه پاور را رها کنید تا دستگاه مجددا ریستارت شود.

خارج شدن از main menu شیائومی

این روش معمولا میتواند مشکل بسیاری از افراد را برطرف و تلفن همراه به خوبی راه اندازی کند. اما در صورتی که همچنان بر روی آرم Redmi، Mi، Fastboot یا MIUI گیر کرده اید، روش‌های بعدی را امتحان کنید.

۲- گوشی را ریبوت کنید

اگر همچنان موفق به برطرف کردن مشکل نشدید، لازم است روش دیگری را برای حل ارور main menu شیائومی انجام دهید. اینکار کمی تخصصی‌تر است بنابراین مراحل را مطابق دستورالعمل انجام دهید.

ابتدا دکمه های پاور (روشن و خاموش) و افزایش صدا را به طور همزمان برای بیش از ۱۰ ثانیه با یکدیگر فشار دهید.

تنظیمات ریبوت گوشی شیائومی

مانند روش قبلی دکمه ها را تا زمانی نگه دارید که علامت Mi یا Redmi را روی صفحه ببینید. سپس میتوانید دکمه ها را رها کنید.

مشکل شیائومی main menu

در مرحله بعدی شما با منویی مواجه میشوید که از طریق لمس کار نمیکند؛ بنابراین برای جا به جایی در بخش‌های مختلف آن، باید از دکمه‌های کم و زیاد کردن صدا برای تغییر گزینه‌ها استفاده کنید. انتخاب گزینه‌های موردنظر نیز از طریق فشار دادن دکمه پاور امکان پذیر است.

در این صفحه شما باید بخش Reboot را با زدن دکمه‌های لازم انتخاب کنید.

انتخاب گزینه Reboot در گوشی شیائومی

پس از آن “Reboot to System” را انتخاب کنید و دکمه پاور را فشار دهید تا انتخاب انجام شود. اینکار باعث می شود گوشی شیائومی شما بر اساس سیستم اصلی بوت و راه اندازی شود.

راه اندازی مجدد گوشی شیائومی به حالت کارخانه

در صورتی که همچنان مسئله گیر کردن و خطا main menu شیائومی برطرف نشده است، این مراحل را چندین بار انجام دهید. برخی از کاربران توانسته‌اند به همین مسائل دیگری مثل مشکل شارژ نشدن گوشی شیائومی را نیز برطرف کنند.

۳-  اطلاعات گوشی را پاک کنید

توجه داشته باشید که با این رو به احتمال زیاد میتوانید خارج شدن از حالت ریکاوری شیائومی را به خوبی انجام دهید. ولی اینکار باعث میشود تا تمامی اطلاعات و برنامه‌های شما از روی گوشی حذف شود بنابراین بهتر است پیش از هر چیز یک نسخه پشتیبان از اطلاعات مهمتان در جای دیگری ذخیره کنید. در غیر اینصورت آنها را از دست خواهید داد.

در مرحله اول مشابه روش‌های گفته شده در بالا دکمه پاور و افزایش صدا را فشار دهید تا وارد حالت Recovery شوید.

تنظیمات ریبوت گوشی شیائومی

سپس با استفاده از دکمه‌های کم و زیاد کردن صدا، در منو گزینه Wipe Data را انتخاب و دکمه پاور را فشار دهید تا بخش مربوط به آن باز شود.

پس از آن گزینه “Wipe All Data” را انتخاب کنید و دکمه پاور را فشار دهید.

پاک کردن حافظه گوشی شیائومی

در مرحله بعدی برای تکمیل فرایند خارج شدن از main menu شیائومی باید پاک شدن اطلاعات را در صفحه نمایش داده شده تایید کنید. شما میتوانید اینکار را با استفاده از دکمه‌های صدا انجام دهید و گزینه “Confirm” را انتخاب نمایید.

خارج شدن از main menu شیائومی

در نهایت فرایند پاک شدن اطلاعات شروع میشود و این فرایند مدتی طول میکشد. حالا دوباره با زدن دکمه پاور میتوانید به منوی اصلی و بخش main menu برگردید. سپس مجددا مسیر Reboot > Reboot to System را طی کنید تا گوشی مجددا راه اندازی شود.

روش ریبوت کردن گوشی شیائومی

حالا شما میتوانید بدون خطا main menu شیائومی از تلفن همراهتان استفاده کنید. با راه اندازی مجدد گوشی تمامی ایرادات آن برطرف خواهد شد و میتوانید مثل زمان اول از آن استفاده کنید. پاک کردن داده‌ها و برگرداندن عملکرد گوشی به حالت کارخانه، مثل حالت Recovery Mode در اندروید میتواند مشکلات زیادی را برطرف کند.

۴- به مرکز خدمات شیائومی مراجعه کنید

اگر با استفاده از راهکارهای بالا موفق به حل مشکل نمایش پیام main menu شیائومی نشدید، میتوانید به یکی از شعبه‌های خدماتی شیائومی یا مراکز معتبر تعمیرات تلفن همراه مراجعه کنید. در صورت لزوم میتوانید از طریق سایت پشتیبانی شیائومی مشکل ایجاد شده را با کارشناسان مطرح کنید.

سوالات متداول

Main Menu شیائومی چیست؟

Main Menu شیائومی بخشی مربوط به ریکاوری گوشی است که برای عملیات تعمیر و بازیابی سیستم استفاده میشود. این تنظیمات شامل گزینه‌های مختلفی است و با استفاده از دکمه های پاور و کم و زیاد کردن صدا میتوان بین آنها حرکت کرد.

آیا Main Menu همان حالت ریکاوری است؟

بخش Main Menu شیائومی و ریکاوری تا حدودی عملکرد مشابهی با یکدیگر دارند و میتوان از آنها برای راه اندازی دوباره دستگاه و برگرداندن آن به حالت کارخانه استفاده کرد.

جمع بندی

در این مطلب به چندین راهکار خارج شدن از Main Menu شیائومی مثل راه اندازی اجباری مجدد گوشی، ریبوت کردن و حذف اطلاعات تلفن همراه اشاره کردیم. با استفاده از این راهکارها میتوانید نه تنها مشکل شیائومی main menu، بلکه سایر ایرادات سیستمی و نرم افزاری آن را نیز برطرف کنید. در صورت نیاز به شما توصیه میکنیم تا با مراجعه به مراکز معتبر شیائومی، مشکل را برطرف نمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

به نظر شما علت main menu شیائومی چیست؟ آیا شما هم با مشکل نمایش مداوم این صفحه مواجه شده‌اید؟ در صورتی که درباره این موضوع تجربه یا اطلاعات دیگری دارید، لطفا نظراتتان را با ما و سایر خوانندگان این مطلب به اشتراک بگذارید.

  • نوشته admin
  • 2 روز قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب