این روز ها کمتر کسب و کاری پیدا میشود که با وجود سونامی اطلاعاتی و سرگرمی در شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام هنوز طعم فعالیت در این رسانه ها را نچشیده باشد. تغییر رویکرد کاربران به خرید های اینترنتی و استفاده مداوم از این شبکه ها شکل فروش و بازاریابی را تغییر داده است. هر فعالیت تجاری یا برند برای این که از رقبا عقب نماند باید در این شبکه ها فعالیت کند و به صورت مداوم با مخاطب خود در تماس باشد. در این بین و با توجه به ضرورت استفاده از شبکه های اجتماعی در تحقق اهداف تجاری مدتی است که اینستاگرام قابلیت جدیدی به نام بیزینس پروفایل معرفی کرده است تا کاربران بتوانند در قالب بیزینس پروفایل یا صفحات تجاری اینستاگرام به کسب وکار خود رونق دهند. با ترفند هایی که در این پست می خوانید می آموزید چه طور صفحه شخصی اینستاگرام خود را به بیزینس پروفایل تبدیل و از امکاناتی نظیر قرار دادن دکمه تماس با ما (Contact) و.. اینستاگرام کنید.
چگونه اکانت اینستاگرام خود را به بیزینس پروفایل (business profile) با قابلیت دکمه Contact و.. تبدیل کنیم؟
How to Make Instagram Business Profiles
اینستاگرام تا کنون قابلیت های متعددی نظیر ارسال پیام موقت و ناپدید شونده ، فهمیدن اسکرین شات در اینستاگرام را معرفی کرده است که برای صفحات تجاری سودمند هستند. بیزینس پروفایل هم در ادامه این قابلیت ها معرفی شده است و برای تبدیل پروفایل اینستاگرام خود به صفحات تجاری می توانید از بخش ویرایش، پروفایل خود را به Business Profile تغییر دهید.
راه اندازی و فعال کردن صفحه تجاری در اینستاگرام
بعد از این که بیزینس پروفایل خود را فعال کردید با صفحه ای حاوی لینک برای کسب اطلاعات بیش تر درباره صفحات تجاری رو به رو می شوید. در این صفحه ویژگی های بیزینس پروفایل معرفی شده اند که به صورت خلاصه عبارتند از:
- امکان اتصال صفحه تجاری اینستاگرام به اکانت فیس بوک
- افزودن آدرس ایمیل، شماره تماس یا موقعیت جغرافیایی
- کسب اطلاعات بیش تر درباره فالوورها
- استفاده از پروموشن یا سطوح کاربری بالاتر اینستاگرام که بازدید صفحه شما را بالا می برد
حال می توانید دکمه آبی رنگ next را انتخاب کرده و صفحه خود را به پیج تجاری فیس بوک وصل کنید. دقت کنید تنها صفحات تجاری فیس بوک قابلیت اتصال به صفحات تجاری اینستاگرام را دارند و با پروفایل شخصی خود نمی توانید به بیزینس پروفایل اینستاگرام وصل شوید.
در مرحله بعد از شما اطلاعاتی نظیر شماره تلفن و محل کسب وکارتان خواسته می شود. توجه داشته باشید این اطلاعات به صورت همزمان با اکانت فیس بوک شما همگام می شود و از این پس در صفحه تجاری فیس بوکتان قابل مشاهده خواهد بود.
بعد از این مراحل با نمایش پیغام خوش آمد گویی مجددا به پروفایل اصلی اینستاگرام خود هدایت می شوید.
ارزیابی و بررسی بیزینس پروفایل در اینستاگرام
در صورتی که اکانت دیگری در اینستاگرام دارید می توانید وارد آن شوید و پروفایل تجاری جدید خود را ارزیابی کنید.
می توانید روی گزینه Contact کلیک کنید تا ببینید اطلاعات تماس چه طور به هر یک از کاربران نمایش داده می شود.
همچنین امکان ویرایش اطلاعات وارد شده هم فراهم شده است تا مثلا هر زمان که محل اصلی کسب وکارتان مشخص شد آن را به اطلاعات تماس قبلی اضافه کنید.
بررسی بازخوردها و رفتار کاربران در اینستاگرام
برای این که گزارش بازدید و بازخورد های کاربران در هر روز را مشاهده کنید در پروفایل تجاری اینستاگرام درست زیر آیکن تنظیمات (چرخ دنده) گزینه دیگری به شکل نمودار میله ای یا گراف مشاهده می کنید.
بعد از این که هر بار پست جدیدی منتشر کنید جزئیات بازخورد و کلیک های صورت گرفته در وب سایت شما پس از مشاهده هر پست در قالب این نمودار ظاهر می شود.
با انتخاب See More مقابل هر بازخورد فالوور قادر خواهید بود اطلاعات دقیق تری از عملکرد کاربران به دست آورید. مثلا در این بخش مطابق با شکل زیر مشخص می شود هر نوع پست در طول بازه زمانی مشخص چه تعداد بازخورد یا بازدید داشته است. آیا بازخورد آن خوب بوده است یا ضعیف ارزیابی می شود؟
جالب تر این که این اطلاعات قابل جداسازی و فیلتر هستند. اگر روی لینک پایین صفحه یعنی filter کلیک کنید تمامی این اطلاعات بر اساس سه معیار مشخص جنسیت، رده سنی و موقعیت مکانی طبقه بندی خواهند شد. مسلما این اطلاعات راهبرد خوبی برای برنامه ریزی تجاری آینده شما در اینستاگرام خواهد بود.
ارتقا پست ها در اینستاگرام
برای افزایش بازدید هر پست اینستاگرام امکانی را برای صفحات تجاری فراهم کرده است تا کسب وکار ها بتوانند پست ها را از حالت معمول ارتقا دهند. برای این کار کافی است سه نقطه بالای هر پست از صفحه خود را لمس کرده و سپس لینک Promote را انتخاب نمایید.
ابتدا گزینه call to action را انتخاب کنید.
سپس آدرس صفحه مورد نظر خود را برای نمایش پست ها یا صفحه ورود ( landing page) وارد کنید.
حالا نوبت به انتخاب رده سنی، بودجه شما برای ارتقا هر پست و مدت زمان مورد نیاز برای نمایش متفاوت هر پست به کاربران خاص می رسد. می توانید مخاطبان خود را از میان کاربران اینستاگرام گلچین کنید یا انتخاب آن را با استفاده از گزینه automated به خود اینستاگرام بسپارید.
قبل از پرداخت برای اطمینان بیش تر شما جزئیات فاکتور و اطلاعاتی که وارد شده است یک بار نشان داده می شود.
بعد از فعال شدن پروموشن برای هر پست می توانید با انتخاب گزینه Insights تغییرات بازدید و کلیک های انجام شده روی هر پست را مشاهده کنید.
اگر همزمان از چند پروموشن اینستاگرام برای مدیریت صفحات تجاری خود استفاده می کنید می توانید روی آیکن قلبی پایین صفحه کلیک کنید تا لینک مربوط به هر پروموشن برای ارزیابی نمایش داده شود.
ورود آنی به پروفایل تجاری از شخصی و بالعکس
با افزودن بیزینس پروفایل می توانید بدون خروج از اکانت شخصی و از طریق صفحه تنظیمات هر زمان که بخواهید از پروفایل شخصی خود وارد پروفایل تجاری شوید و خیلی ساده تر حساب خود را مدیریت کنید.
تجربه و نظرات شما ؟
تا به حال پروفایل شخصی اینستاگرام خود را به بیزینس پروفایل تغییر داده اید؟ تاثیر آن را در کسب وکار خود چه طور ارزیابی می کنید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.
آخرین دیدگاه ها
تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.