اگر Gmail در همگامسازی برنامه با اکانت گوگل تان با مشکل مواجه شود، 📨 ممکن است نتوانید عملکردهای اصلی ایمیل، ارسال و دریافت ایمیل، و باز کردن یا خواندن ایمیلهای جدید را انجام دهید. در آموزش کامل روش های حل مشکل Sync نشدن جیمیل کلاسیک وب میتوانید این موضوع را رفع کنید.
نمایش
رفع مشکل سینک نشدن جیمیل
Fix sync errors with the Gmail
به طور خلاصه برای رفع مشکل همگام سازی جیمیل به صورت زیر عمل می کنیم:
- اتصال اینترنت خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که اینترنت قوی و پایداری دارد.
- Battery Saver را غیرفعال کنید: برای این کار به مسیر Settings > Battery > Battery Saver بروید.
- تنظیمات همگام سازی را بررسی کنید: روی آیکن منو (سه خط) برنامه ضربه بزنید و وارد Settings شوید و برای هر اکانتی که به آن نیاز دارید گزینه Sync Gmail را فعال کنید.
- Auto-sync data را فعال کنید: برای انجام این کار به مسیر Settings > Accounts > More و Settings > Data usage > More بروید
- فضای ذخیره سازی را افزایش دهید: در صورت امکان اطلاعات غیر ضروری را پاک کنید.
- برنامه و دستگاه خود را ریستارت کنید.
- با استفاده از سرویس های آنلاین وضعیت سرورهای جیمیل را بررسی کنید.
- برنامه و سیستم عامل خود را آپدیت کنید.
- کش برنامه را پاک کنید: به مسیر Settings > Apps > Gmail > Storage بروید و Clear cache را انتخاب کنید.
- درستی رمز عبور را بررسی کنید.
- همگام سازی خودکار را فعال کنید: برنامه Gmail را باز کنید، روی Menu (آیکن سه خط ) ضربه بزنید، سپس روی Settings ضربه بزنید. روی نام اکانت خود ضربه بزنید. در بخش Data usage، گزینه Sync Gmail را انتخاب کنید.
- حالت هواپیما را غیرفعال کنید.
- در گوشی آیفون خود IMAP را فعال کنید.
- تنظیمات Fetch را بررسی کنید: به مسیر Passwords & Accounts > Fetch New Data > Gmail بروید و Fetch را انتخاب کنید.
- اکانت خود را حذف کنید: به مسیر Settings > Passwords & Accounts بروید و روی اکانت جیمیل خود ضربه بزنید. سپس Delete Account را انتخاب کنید.
- ابزار Troubleshoot را اجرا کنید: این ابزار مشکلات را شناسایی و به طور خودکار رفع می کند.
در ادامه موارد بالا را به کاملاً به صورت مرحله به مرحله بررسی میکنیم.
۱- حل مشکل Sync نشدن جیمیل ویندوز با بررسی اتصال اینترنت
اتصال اینترنت خود را دوباره بررسی کنید. به طور طبیعی برنامه جیمیل برای همگامسازی به یک اتصال سلولی یا وایفای کارآمد نیاز دارد، اما مسئله فقط وجود این اتصال نیست. اگر اینترنت ضعیف باشد، ممکن است برنامه همچنان در پینگ کردن سرورهای Google و / یا دانلود پیامها ناکام بماند. چنانچه بیش از یک نوع اتصال در دسترس است، بین انواع اتصال سوئیچ کنید. اگر نه، سعی کنید جایی را با سیگنال بهتر جابجا کنید.
همچنین اگر از تغییر دهنده آی پی بر روی گوشی خود یا کامپیوتر استفاده میکنید از صحت کارکرد آن مطمئن شوید و موقتاً آن را غیر فعال و مجددا فرایند سینک شدن را بررسی کنید.
۲- غیرفعال کردن Battery Saver
هر حالت کم مصرف/بهینه سازی باتری را خاموش کنید. این حالتها تمایل دارند همگامسازی پسزمینه را کاهش دهند یا کاملاً متوقف کنند. در اندروید، اگر گزینهای را در منوی تنظیمات سریع نمیبینید، میتوانید Battery Saver را از طریق مسیر Settings > Battery > Battery Saver تغییر دهید. در iPhone یا iPad، اگر دکمه Low Power Mode (آیکن باتری) را در Control Center نمیبینید، به Settings > Battery بروید.
۳- تنظیمات همگام سازی جیمیل را بررسی کنید
برای رفع مشکل همگام سازی جیمیل می توانید روی آیکن منو (سه خط) برنامه ضربه بزنید و وارد Settings شوید و برای هر اکانتی که به آن نیاز دارید گزینه Sync Gmail را فعال کنید. در آیفون و آیپد هم می توانید به مسیر Settings > Data Usage > Sync settings بروید و سپس تعداد دفعات همگام سازی را انتخاب کنید.
۴- تنظیمات همگامسازی پسزمینه گوشی یا تبلت خود را بررسی کنید
احتمالاً متوجه مشکلات گستردهتری شدهاید، اما همگامسازی در سطح سیستمعامل باید در کنار همگامسازی Gmail فعال باشد. در اندروید، باید Auto-sync data را در دو مکان فعال کنید. برای انجام این کار به مسیر Settings > Accounts > More و Settings > Data usage > More بروید. کاربران آیفون و آیپد می توانند به سادگی به مسیر Settings > Gmail بروند و گزینه Background App Refresh را تغییر دهند.
۵- رفع مشکل سینک نشدن جیمیل در کروم با بررسی فضا
مطمئن شوید که هنوز فضای ذخیرهسازی برای اکانت گوگل شما در دسترس است. Google شامل ۱۵ گیگابایت فضای رایگان است. ظاهراً ممکن است زیاد به نظر برسد، اما این فضا فقط برای جیمیل نیست و برای Google Drive و Google Photos هم باید از این فضا استفاده کنید. اگر به حداکثر فضا دست پیدا کرده اید می توانید فایل ها و پیام هایی که نیاز ندارید را حذف کنید و یا پلن پولی گوگل را خریداری کنید.
۶- برنامه یا دستگاه خود را ریستارت کنید
ممکن است نوعی اشکال موقت روی فرآیند همگامسازی Gmail تأثیر بگذارد، در این صورت ریستارت برنامه ممکن است کمک کننده باشد. همچنین امکان بروز اشکال در سطح سیستم عامل وجود دارد که می توانید آن را با ریستارت کردن آن را حل کنید.
۷- بررسی سرورهای جیمیل
وضعیت Google و/یا سرورهای ایمیل را بررسی کنید. این احتمال وجود دارد که سرورهای جیمیل دچار مشکل شده باشند. می توانید با رفتن به داشبورد وضعیت Google Workspace یا استفاده از سایت هایی مانند Downdetector این مسئله را بررسی کنید. اگر جیمیل را با یک سرویس جانبی مانند یاهو همگام سازی می کنید، سرورهای آنها و تنظیمات اکانت خود را بررسی کنید.
۸- برنامه Gmail را آپدیت کنید
اگر مدتی است که جیمیل را بهروزرسانی نکردهاید، ممکن است یک باگ نرمافزاری وجود داشته باشد که با آپدیت برنامه جیمیل می توانید آن را رفع کنید. میتوانید برنامههای اندروید را از گوگل پلی استور و برنامه آیفون یا آیپد را از اپ استور بروزرسانی کنید.
۹- آپدیت سیستم عامل برای حل مشکل Sync نشدن جیمیل
ممکن است سیستم عامل اندروید یا آیفون شما دارای باگ باشد که با آپدیت کردن می توانید این باگ را برطرف کنید. در دستگاه های اندروید به مسیر Settings > System settings/About device بروید و System updates را انتخاب کنید. در آیفون هم به مسیر Settings > General > Software Update بروید. بدون در نظر گرفتن سیستم عامل توصیه می کنیم قبل از نصب مطمئن شوید که از اطلاعات خود بکاپ گرفته اید، دستگاه شما شارژ کافی دارد و به اینترنت پایدار متصل است.
۱۰- برنامه Gmail را دوباره نصب کنید
برنامه Gmail را از دستگاه iOS یا اندروید خود حذف کنید. سپس، به گوگل پلی استور یا اپ استور بروید، Gmail را جستجو کنید و برنامه را دوباره نصب کنید.
۱۱- حل مشکل Sync نشدن جیمیل با پاک کردن کش
کش برنامه را پاک کنید. این گزینه در دستگاههای اپل نیست، اما کاربران اندروید میتوانند با رفتن به مسیر Settings > Apps > Gmail > Storage و انتخاب Clear cache، فایلهای کش موقت جیمیل را به صورت دستی پاک کنند. دادههای حافظه کش گاهی اوقات میتوانند عملکرد یک برنامه را مختل کنند.
توجه داشته باشید که با پاک کردن کش ممکن است نیاز به وارد کردن اطلاعات ورود داشته باشید.
۱۲- حل مشکل سینک نشدن جیمیل در ویندوز ۱۱ با بررسی رمز عبور
رمز عبور خود را بررسی کنید. وارد جیمیل شوید . اگر با خطای رمز عبور مواجه شدید، ممکن است به همین دلیل باشد که برنامه به درستی همگامسازی نمیشود. رمز عبور جیمیل خود را در هر دو دستگاه تغییر دهید.
۱۳- همگام سازی خودکار را فعال کنید
اگر ترجیح میدهید به صورت دستی همگامسازی نکنید، میتوانید با تغییر تنظیمات این همگام سازی را خودکار کنید. برنامه Gmail را باز کنید، روی Menu (آیکن سه خط ) ضربه بزنید، سپس روی Settings ضربه بزنید. روی نام اکانت خود ضربه بزنید. در بخش Data usage، گزینه Sync Gmail را انتخاب کنید.
۱۴- برای رفع مشکل Sync نشدن جیمیل حالت هواپیما را غیرفعال کنید
ممکن است به صورت اتفاقی حالت هواپیمای دستگاه خود را فعال کرده باشید. با فعال بودن این حالت دیتا و اتصالات اینترنت شما قطع می شوند و از همگام سازی جیمیل با دستگاه های تلفن همراه جلوگیری می کند.
۱۵- در گوشی آیفون خود مطمئن شوید که IMAP فعال است
IMAP فناوری است که Gmail برای ارسال ایمیل از سرور پست الکترونیکی خود به دستگاه استفاده می کند. به طور پیش فرض باید فعال باشد، اما اگر به دلایلی آن را غیرفعال کرده اید، مجدد برای فعالسازی اقدام کنید.
۱۶- تنظیمات Fetch را بررسی کنید (آیفون)
اگر حساب جیمیل شما در iOS Mail تنظیم شده است که به صورت دستی همگامسازی شود، برنامه فقط زمانی که از آن استفاده میکنید ایمیلهای جدید دریافت میکند که میتواند سرعت کار را کاهش دهد. تنظیمات را باز کنید. به مسیر Passwords & Accounts > Fetch New Data > Gmail بروید و Fetch را انتخاب کنید.
۱۷- اکانت خود را حذف کنید
گاهی اوقات برای حل مشکل سینک نشدن جیمیل باید اکانت خود را حذف کنید. در برخی شرایط تنها کافیست که اکانت خود را از برنامه حذف کنید. برای این کار کاربران آیفون می توانند به مسیر Settings > Passwords & Accounts بروند و روی اکانت جیمیل خود ضربه بزنند. سپس Delete Account را انتخاب کنند و برای تایید عملیات دوباره Delete Account را انتخاب کنند.
۱۸- حل مشکل سینک نشدن جیمیل در ویندوز ۱۰ و ۱۱ با برنامه عیب یابی
Troubleshoot یک ابزار خودکار است که ما برای رسیدگی به تعدادی از مشکلات شناخته شده که میتوانند از اجرای صحیح برنامهها جلوگیری کنند، استفاده می کنیم. این برنامه به طور خودکار مشکلات را شناسایی و آنها را رفع می کند.
سوالات متداول
برای فعال سازی همگام سازی جیمیل باید چکار کنم؟
روی آیکن منو (سه خط) برنامه ضربه بزنید و وارد Settings شوید و برای هر اکانتی که به آن نیاز دارید گزینه Sync Gmail را فعال کنید. در آیفون و آیپد هم می توانید به مسیر Settings > Data Usage > Sync settings بروید.
برای همگام سازی خودکار جیمیل باید چکار کنم؟
برنامه Gmail را باز کنید، روی Menu (آیکن سه خط ) ضربه بزنید، سپس روی Settings ضربه بزنید. روی نام اکانت خود ضربه بزنید. در بخش Data usage، گزینه Sync Gmail را انتخاب کنید.
جمع بندی
به طور کلی روش های حل مشکل Sync نشدن جیمیل شامل بررسی اتصال اینترنت، ریستارت برنامه و دستگاه، بررسی وضعیت سرورهای گوگل، آپدیت برنامه و سیستم عامل، بررسی درستی رمز عبور، غیرفعال کردن حالت هواپیما، غیرفعال کردن Battery Saver ( Settings > Battery > Battery Saver)، تنظیم همگام سازی برای هر اکانت (انتخاب Settings و سپس اکانت و انتخاب گزینه Sync Gmail) می شود. سایر راه حل ها عبارتند از فعال کردن Auto-sync data ( Settings > Accounts > More و Settings > Data usage > More، افزایش فضای ذخیره سازی، پاک کردن کش (Settings > Apps > Gmail > Storage و Clear cache)، اجرای برنامه عیب یابی می شود.
نظرات و پیشنهادات شما؟
امیدواریم با کمک مطلب آموزش کامل روش های حل مشکل Sync نشدن جیمیل امروز کلاسیک وب توانسته باشید مشکل همگام سازی جیمیل خود را حل کنید. اگر روش دیگری می شناسید، نظر یا پیشنهادی دارید در بخش نظرات این مطلب با ما در میان بگذارید.
آخرین دیدگاه ها
تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.