مطلب فعلی :

آموزش کامل نحوه زمان بندی لایو اینستاگرام

رفتن به بالا

آموزش کامل نحوه زمان بندی لایو اینستاگرام

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
آموزش نحوه زمان بندی لایو اینستاگرام

آموزش کامل نحوه زمان بندی لایو اینستاگرام

آیا به دنبال روشی ساده برای اطلاع رسانی به مخاطبان خود هستید تا لایوهای بعدی شما را به موقع تماشا کنند؟ 🗓️ در آموزش کامل نحوه زمان بندی لایو اینستاگرام امروز کلاسیک وب ما نحوه استفاده از ویژگی Instagram Live Scheduling را به شما یاد خواهیم داد تا فالوورهای بیشتری بدست آورید.

چگونه لایو اینستاگرام را زمانبندی کنیم؟

How to Schedule an Instagram Live for More Views

در پاسخ به سوال ویژگی زمان بندی لایو اینستاگرام چیست؟  باید بگوییم که بعد از اجرای آزمایشی ویژگی Instagram Live scheduling در سال ۲۰۲۱، اینستاگرام این ویژگی را در ژانویه ۲۰۲۲ در دسترس همه کاربران قرار داد. صرف نظر از نوع پروفایلی که کسب و کار شما دارد می توانید یک لایو اینستاگرام را زمانبندی کنید. این ویژگی به شما امکان می دهد:

پخش زنده را در پروفایل خود اعلام کنید: با ایجاد زمان بندی لایو اینستاگرام به طور خودکار یک برند در پروفایل اینستاگرام شما ایجاد می شود. به این ترتیب هر کسی که از پروفایل شما بازدید می کند می تواند به راحتی جزئیات این رویداد را مشاهده کنید و تقویم خود را برای مشاهده لایو زنده شما علامت گذاری کنید.

چگونه لایو اینستاگرام را زمانبندی کنیم؟

رویدادهای خود را به طور خودکار به کاربران یادآوری می کنید: هر کسی که روی بنر (که در بالا به آن اشاره کردیم) ضربه بزنید می تواند در مورد رویداد شما یادآوری دریافت کند. اینستاگرام به طور خودکار یادآوری هایی را ارسال می کند تا میزان حضور افراد در لایو شما افزایش پیدا کند.

با پست ها و استورها می توانید به صورا ارگانیک لایو خود را تبلیغ کنید: بعد از برنامه ریزی لایو، می توانید پست ها یا استوری هایی را برای اشتراک گذاری رویدادی آینده خود ایجاد کنید. پست ها شامل یک پیام یادآوری می شوند تا کاربران بتوانند اعلان ها را برای لایو شما فعال کنند.

چندین لایو را به طور همزمان برنامه ریزی کنید: در حال حاضر محدودیتی برای تعداد لایوهایی که می توانید زمانبندی کنید وجود ندارد. اگر بیش از یک رویداد را برنامه ریزی کنید، پروفایل شما رویدادی که زودتر اتفاق می افتد را نمایش می دهد. کاربران می توانند روی بنر ضربه بزنند تا تمام لایوهایی که برنامه ریزی کرده اید را مشاهده کنند و یادآوری هایی را برای هر یک از آنها دریافت کنند.

تنها در عرض چند ثانیه می توانید برای ساخت شمارش معکوس برای لایو اینستاگرام اقدام کنید. مراحل انجام این کار را در ادامه توضیح خواهیم داد.

نحوه زمانبندی لایو اینستاگرام

قبلا در کلاسیک وب نحوه کار با نرم افزار vMix برای لایو اینستاگرام و.. در کامپیوتر را آموزش دادیم، در ادامه نحوه ساخت تایمر برای لایو اینستاگرام را به صورت مرحله به مرحله به شما توضیح می دهیم:

قبل از شروع حتما برنامه اینستاگرام خود را به آخرین نسخه آپدیت کنید و اگر گزینه های زیر برای شما در دسترس نیست حتما مطلب چرا من برخی از قابلیت و گزینه های جدید اینستاگرام را ندارم مطالعه فرمایید.

مرحله ۱: یک لایو اینستاگرام جدید ایجاد کنید

اپلیکیشن Instagram گوشی خود را باز کنید و یک لایو جید ایجاد کنید. اگر یک حساب کاربری پرو یا حرفه ای دارید می توانید روی آیکن + در گوشه سمت راست بالای پروفایل یا صفحه اصلی خود ضربه بزنید و بعد از منو لایو یا Live را انتخاب کنید.

مرحله ۲: زمانبندی لایو اینستاگرام

به جای اینکه فورا لایو خود را پخش کنید روی آیکن تقویم در سمت چپ صفحه ضربه بزنید. در اینجا می توانید تمام جزئیات را برای پخش لایو برنامه ریزی شده خود وارد کنید.

نحوه زمانبندی لایو اینستاگرام

ابتدا به لایو خود یک عنوان بدهید. می توانید این عنوان را کوتاه وارد کنید اما بهتر است تا حد امکان عنوان خود را توصیف کنید. دلیل آن هم این است که:

  • اگر جزئیات بیشتری را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید، می توانید علاقه بیشتری را ایجاد کند و به آنها دلیل بهتری برای تماشا کردن لایو بدهید.
  • یادآوری های خودکار اینستاگرام فقط شامل نام کاربری، عنوان لایو و زمان رویداد یا پخش لایو است. عنوان دقیق تر می تواند به افراد کمک کند تا زمان پخش لایو شما را بهتر به خاطر بسپارند.
  • اگر چندین لایو را برنامه ریزی کنید عنوان توصیفی می تواند به تیم و مخاطبان شما کمک کند تا در کدام لایو شرکت کنند.

بعد از مشخص کردن عنوان لایو خود، زمان شروع یا Start Time را تنظیم کنید. شما می توانید از ۱ ساعت تا ۳ ماه را برنامه ریزی کنید. به خاطر داشته باشید که هر چه بیشتر زما بیشتری را انتخاب کنید فرصت بیشتری برای تبلیغ لایو خود خواهید داشت.

نحوه زمانبندی لایو اینستاگرام

بعد از اینکه جزئیات لایو اینستاگرام خود را مرور کردید روی دکمه آبی Schedule Live Video ضربه بزنید تا فرایند زمانبندی لایو اینستاگرام شما تکمیل شود.

نحوه زمانبندی لایو اینستاگرام

یک بنر تعاملی با آیکن تقویم به طور خودکار در پروفایل و درست زیر بیو شما ظاهر می شود. هر کسی که از پروفایل شما بازدید می کند می تواند عنوان و زمان لایو را مشاهده کند و می توانند برای فعال کردن یادآوری های رویداد روی بنر ضربه بزنند (یعنی دکمه آبی Remind me).

نحوه زمانبندی لایو اینستاگرام

مرحله ۳: ایجاد پست یادآوری لایو اینستاگرام

وقتی با موفقیت مراحل ایجاد زمانبندی لایو اینستاگرام را انجام دادید، یک صفحه تایید را خواهید دید. می توانید روی Share Later to leave ضربه بزنید تا از جریان کار زمانبندی لایو خارج شوید و به فهرست کاریتان بازگردید (یک رویداد دیگر را برنامه ریزی کنید، یک استوری ایجاد کنید و یا یک ریلز ایجاد کنید).

اما چرا باید منتظر شروع تبلیغ لایو خود باشیم؟ می توانید روی دکمه آبی Share as Post تپ کنید تا فورا محتوایی درباره برنامه لایو زمانبندی خود ایجاد کنید. اگر تبلیغ لایو خود را انتخاب کنید تاییدیه ای خواهید دید که پست شما دارای دکمه یادآوری با جزئیات رویداد است.

مرحله 3: ایجاد پست یادآوری لایو اینستاگرام

روی OK ضربه بزنید تا عکس هایی که می خواهید به پست خود اضافه کنید را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که این نوع پست فقط از عکس پشتیبانی می کند. این بدان معناست که نمی توانید به پست خود ویدیو اضافه کنید اما می توانید از حداکثر ۱۰ عکس استفاده کنید.

مرحله 3: ایجاد پست یادآوری لایو اینستاگرام

بعد از انتخاب عکس ها می توانید یک کپشن بنویسید و محتوا را بررسی کنید. اینستاگرام به طور خودکار جزئیات رویداد را به پست اضافه می کند اما می توانید در صورت لزوم روی X ضربه بزنید تا این اطلاعات را حذف کنید. سپس روی آیکن تیک ضربه بزنید تا پست منتشر شود.

مرحله 3: ایجاد پست یادآوری لایو اینستاگرام

اینستاگرام به طور خودکار  یک آیکن زنگ را به گوشه سمت چپ پایین پست هایی اضافه می کند که لایو زمانبندی شده را نشان می دهد. کاربران می توانند برای مشاهده اطلاعات بیشتر درباره رویداد و دریافت یادآوری ها، روی آیکن زنگ ضربه بزنند. اینستاگرام ۱ روز قبل و ۱۵ دقیقه قبل از زمانبندی برای شروع لایو، به طور خودکار یادآوری ها را ارسال می کند.

مرحله 3: ایجاد پست یادآوری لایو اینستاگرام

مرحله ۴: لایو اینستاگرام خود را بعدا تبلیغ کنید

اگر تصمیم ندارید که فورا یک پست یادآوری اینستاگرام ایجاد کنید می توانید بعدا این کار را انجام دهید. برای تبلیغ لایو اینستاگرام بعد از زمانبندی، به پروفایل اینستاگرام خود وارد شوید و روی بنز زیر بیو خود ضربه بزنید. اگر چندین رویداد را زمانبندی کرده اید، یکی را که می خواهید تبلیغ کنید را از لیست انتخاب کنید.

سپس روی Share as Post ضربه بزنید. برای ایجاد یک پست تصویری یا Carousel (استفاده از چند عکس به عنوان یک پست) همان مراحل بالا را دنبال کنید. یک آیکن یادآوری با جزئیات رویداد به طور خودکار در پست شما ظاهر می شود و هر کسی می تواند انتخاب کند که درباره لایو شما یادآوری دریافت کند. با این حال، اگر افراد قبلا یادآوری ها را برای همان لایو فعال کرده باشند نمی توانند دوباره شرکت کنند.

مرحله 4: لایو اینستاگرام خود را بعدا تبلیغ کنید

اما چرا بعد از انتشار تنها یک پست، تبلیغ لایو زمانبندی شده خود را متوقف کنید؟ چه پخش لایو در چند روز یا چند هفته بعدی انجام شود می توانید هر چند بار که دوست دارید آن را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید.

اگر قبلا لایو را در یک پست فید به اشتراک گذاشته اید نمی توانید با ضربه زدن روی بنر پروفایل خود، مورد دیگری را ایجاد کنید. در عوض، باید یک یادآوری را در طول فرایند انتشار اضافه کنید.

با ایجاد یک پست جدید یا حداقل یک عکس و یک عنوان شروع کنید. قبل از انتشار، روی Add Reminder در صفحه New Post ضربه بزنید.

مرحله 4: لایو اینستاگرام خود را بعدا تبلیغ کنید

سپس از لیست لایوهایی که قبلا برنامه ریزی کرده اید انتخاب داشته باشید. اینستاگرام به طور خودکار جزئیات رویداد و گزینه یادآوری را به پست شما اضافه می کند.

مرحله 4: لایو اینستاگرام خود را بعدا تبلیغ کنید

توجه داشته باشید که اگر در طول فرایند انتشار یک یادآور رویداد لایو را اضافه کنید فقط به پست های مبتنی بر عکس محدود نمی شوید. شما همچنین می توانید ویدیوها را به این نوع پست اضافه کنید که این گردش کار را به یک راه حل مناسب تبدیل می کند.

به خاطر داشته باشید که برای دسترسی به پست های یادآوری به یک اکانت حرفه ای (پرو) اینستاگرام نیاز دارید. گرچه زمان بندی لایو برای همه اکانت ها در دسترس است، پست یادآوری در حال حاضر فقط برای اکانت های تجاری (Business ) و کریتور (Creator) در دسترس هستند.

مرحله ۵: اشتراک گذاری لایو در دایرکت و استوری

تبلیغ لایو از طریق پست می تواند راهی عالی برای اطلاع رسانی باشد، اما لازم نیست تنها به پست فید یا بازدید از پروفایل متکی باشید. در ادامه چند روش برای تبلیغ لایو در دایرکت و استوری اینستاگرام توضیح داده شده است.

ساخت تایمر برای لایو اینستاگرام با استیکر

اگر به استیکر تایمر دسترسی دارید می توانید آن را از سینی استیکر  Stories اضافه کنید. اگر بیش از یک رویداد یا یادآوری زمانبندی کرده اید، روی موردی که می خواهید در استوری نمایش داده شود ضربه بزنید.

ساخت تایمر برای لایو اینستاگرام با استیکر

سپس نحوه نمایش استیکر را انتخاب کنید. در حال حاضر، دو گزینه برای انتخاب وجود دارد که به کاربران اجازه می دهند تا برای تنظیم یک یادآوری ضربه بزنند.

برای مثال، استوری اینستاگرام @toofaced که در تصویر زیر نشان داده شده است، دارای یک استیکر زمان‌بندی است که نسخه‌ای از ریمل برند لوازم آرایشی را تبلیغ می‌کند. افراد می‌توانند روی استیکر، پست فید یا بنر در پروفایل @toofaced ضربه بزنند تا یادآوری‌هایی را برای پخش لایو دریافت کنند.

ساخت تایمر برای لایو اینستاگرام با استیکر

ساخت شمارش معکوس برای لایو اینستاگرام

اگر استیکر زمانبدی بالا را ندارید می توانید از استیکر شمارش معکوس برای یادآوری لایوتان استفاده کنید. یک استوری جدید ایجاد کنید، یک عکس یا ویدیو اضافه کنید و استیکر شماره معکوس را از سینی استیکر انتخاب کنید.

ساخت شمارش معکوس برای لایو اینستاگرام

سپس زمان شروع لایو خود را وارد کنید. حتما گزینه All day را غیر فعال کنید تا بتوانید زمان دقیق شروع را مشخص کنید. اینستاگرام به طور خودکار ساعت شماره معکوس را بر اساس زمان شروع رویدادی که وارد کرده اید تنظیم می کند.

ساخت شمارش معکوس برای لایو اینستاگرام

وقتی استوری خود را منتشر کردید، هر کسی که آن را می بیند می تواند روی استیکر شمارش معکوس شما ضربه بزند تا یادآوری دریافت کند. همچنین کاربران می توانند شمارش معکوس را برای استوری های خود به اشتراک بگدارند که می تواند راهی عالی برای ایجاد تبلیغات ارگانیک تر باشد.

پست های فید را در استوری به اشتراک بگذارید

آیا قبلا لایو خود را در یک پست فید به اشتراک گذاشته اید؟ یکی دیگر از روش های تبلیغ لایو در استوری، اشتراک گذاری پست فید است. پست را در فید خود پیدا کنید و روی آیکن موشک کاغذی ضربه بزنید تا پست را به استوری خود اضافه کنید.

می توانید چند بار روی پیش نمایش یا Preview ضربه بزنید تا گزینه های نمایش استوری خود را مشاهده کنید. اما اگر می خواهید افراد یادآوری ها را فعال کنند، بهترین گزینه، پیش فرض یا Default است. اینستاگرام به طور خودکار جزئیات رویداد لایو و دکمه یادآوری (Remind) را در استوری شما نمایش می دهد و تبلیغ لایو شما را تا حد ممکن ساده می کند.

برای جلب توجه بیشتر می توانید عناصر اضافی که به رویداد اشاره دارند را هم اضافه کنید. به عنوان مثال می توانید GIF های متحرک یا کاورهای متنی اضافه کنید تا افراد را ترغیب کنید یادآوری ها رافعال کنند.

پست های فید را در استوری به اشتراک بگذارید

کاربران می توانند روی Get Reminder ضربه بزنند تا اعلان های رویداد شما را فعال کنند. آنها حتی مجبور نیستند پست شما را مشاهده کنند بلکه می توانند مستقیما از استوری یادآوری را فعال کنند.

پست های فید را در استوری به اشتراک بگذارید

ارسال پیام از دایرکت

شما حتی می توانید پست فید خود را از طریق دایرکت برای کاربران دیگر ارسال کنید. روی آیکن موشک کاغذیر زیر پست یادآور لایوی که منتشر کرده اید ضربه بزنید و بعد گیرندگانی که می خواهید به آنها اطلاع دهید را انتخاب کنید.

مرحله ۶: ویرایش یا حذف زمان بندی لایو اینستاگرام

اگر باید جزئیاتی را برای لایو اینستاگرام خود به روز کنید می توانید با ضربه زدن روی بنر در پروفایل خود و انتخاب لایو مورد نظر از لیست، آن را ویرایش کنید. روی Edit ضربه بزنید و بروزرسانی های لازم را انجام دهید.

می توانید عنوان یا زمان شروع پخش لایو را تغییر دهید. هر کسی که یادآوری ها یا Remind را انتخاب کرده باشد، به طور خودکار اعلان هایی را بر اساس زمان شروع (Start time) جدید دریافت خواهد کرد.

مرحله 6: ویرایش یا حذف زمان بندی لایو اینستاگرام

اگر دیگر برنامه ای برای برگذاری لایو ندارید می توانید رویداد خود را حذف کنید. روی لینک قرمز رنگ Cancel Live Video ضربه بزنید و صفحه تایید را بررسی کنید. توجه داشته باشید که هر کسی که یادآوری ها را برای پخش لایو شما فعال کرده باشد از کنسل شدن آن مطلع می شود. برای تکمیل فرایند لغو، روی OK ضربه بزنید. حتی در صورت تمایل می توانید برای مخفی کردن لایو اینستاگرام را از دید برخی اشخاص اقدام کنید.

۴ دلیل برای زمانبندی لایو اینستاگرام

اگر کنجکاو هستید که برند شما چگونه می تواند از ویژگی زمانبندی لایو اینستاگرام بهره ببرد در ادامه به توضیح ۴ دلیل پرداخته ایم که می توانید مطالعه کنید.

رویدادهای خرید

آیا برای معرفی محصول بعدی برند خود برنامه ریزی می کنید؟ آیا می خواهید آخرین مجموعه خود را به نمایش بگذارید؟ شما می توانید محصولات را در لایو خود نمایش دهید و آنها را برای خرید برچسب گذاری کنید. به عنوان مثال، @thetinytassel به طور منظم طراحی جواهراتی که انجام داده است را به صورت لایو برنامه ریزی می کند. کاربران می‌توانند روی بنر پروفایل اینستاگرام @thetinytassel (تصویر زیر) ضربه بزنند تا اعلان‌های رویداد لایو بعدی طراح را دریافت کنند.

4 دلیل برای زمانبندی لایو اینستاگرام

نمایش محصولات

چه از Instagram Shops استفاده کنید یا نکنید، می توانید دموهای لایو را میزبانی کنید تا محصولات تولیدی خود را به نمایش بگذارید. وقتی لایو اینستاگرام خود را زمانبندی می کنید، در نظر بگیرید که چگونه می توانید افراد را برای پیوستن به آن ترغیب کنید. ممکن است نیاز داشته باشید ترفندی را به اشتراک بگذارید و یا اطلاعاتی مانند جزئیات مربوط به عرضه محصول بعدی خود را ارائه دهید.

اگر از Instagram Shops استفاده نمی‌کنید، به این فکر کنید که چگونه می‌توانید محصول خود را به طور موثر در طول لایو تبلیغ کنید. برای مثال، ممکن است یک لینک خرید در بیو اینستاگرام خود تنظیم کنید.

جلسات پرسش و پاسخ زنده

آیا می خواهید بینش های جدیدی را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید یا به مهم ترین سؤالات مشتریان خود پاسخ دهید؟ با برنامه ریزی جلسه پرسش و پاسخ خود از قبل، می توانید تا حد امکان شرکت کنندگان را جذب کنید و ارزش بیشتری را برای مخاطبان خود فراهم کنید.

به عنوان مثال، @beccabyhumandesign اغلب از لایو اینستاگرام استفاده می کند تا با مخاطبان خود ارتباط برقرار کند و به آنها توصیه کند که چگونه می توانند به اهداف خود برسند. مردم می‌توانند یادآور جلسه پرسش و پاسخ بعدی را فعال کنند تا به جواب سوالات خود دست پیدا کنند.

4 دلیل برای زمانبندی لایو اینستاگرام

چت های زنده برند

زمانبندی لایو اینستاگرام کاربران را وادار به حضور مداوم تر می کند. از محدودیت ۶۰ کاراکتری برای عناوین رویداد نهایت استفاده را ببرید و موضوع هفته یا ماه را شرح دهید. سپس پست های یادآوری ایجاد کنید تا روزها یا هفته ها قبل از رویدادتان غوغا به پا کنید.

به طور کلی اینستاگرام با معرفی قابلیت زمانبندی لایو اینستاگرام، حرکتی هوشمندانه انجام داده است. فالورهای شما می توانند از زمان پخش لایوهای شما خبر دار شوند و مطمئن شوند که فرصت را از دست نمی دهند و آمار بینندگان شما را افزایش می دهد. با این ترفند نرخ تعاملات شما افزایش پیدا می کند.

در نهایت شما می توانید از ۱۰ روش کاربردی که قبلا آموزش دادیم برای ذخیره لایو اینستاگرام خود و دیگران استفاده کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در آموزش نحوه زمان بندی لایو اینستاگرام امروز کلاسیک وب ما سعی کردیم به صورت مرحله به مرحله، گام هایی که باید بردارید تا لایو خود را زمانبندی و تبلیغ کنید را  توضیح دهیم. اگر نکته ای وجود دارد که از قلم افتاده است یا نظر یا پیشنهادی دارید می توانید در بخش نظرات این مطلب با ما به اشتراک بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 سال قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب