مطلب فعلی :

آموزش ۱۲ روش حل مشکل کار نکردن گوگل لنز (Google Lens)

رفتن به بالا

آموزش ۱۲ روش حل مشکل کار نکردن گوگل لنز (Google Lens)

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
آموزش 12 روش حل مشکل کار نکردن گوگل لنز (Google Lens)

آموزش ۱۲ روش حل مشکل کار نکردن گوگل لنز (Google Lens)

آیا حین باز کردن برنامه گوگل لنز ✨ متوجه میشوید که این برنامه برای شما کار نمیکند و نمیتوانید از آن استفاده کنید؟ این اتفاق به دلایل مختلفی ممکن است برای شما پیش بیاید. در این مطلب از کلاسیک وب به آموزش ۱۲ روش حل مشکل کار نکردن گوگل لنز (Google Lens) میپردازیم.

رفع مشکل کار نکردن گوگل لنز

?How to Fix the Problem of Google Lens Not Working

Google Lens یکی از برنامه های بسیار کاربردی برای گوشی است که به شما کمک میکند تا در مورد هر چیزی جست جو کنید و اطلاعات مفیدی بدست بیاورید. با این حال گاهی این برنامه با مشکل مواجه میشود و شما نمیتوانید از آن استفاده کنید. در ادامه دلایل مشکل کار نکردن Google Lens و روش های حل آن را بررسی میکنیم.

استفاده از برنامه تغییر دهنده آی پی برای حل مشکل گوگل لنز در ایران

ممکن است برنامه گوگل لنز در منطقه شما محدود شده باشد. در این صورت شما نمیتوانید از این برنامه استفاده کنید. در این شرایط با استفاده از برنامه تغییر دهنده آی پی میتوانید مشکل خود را حل کنید. بنابر این ابتدا از برنامه گوگل لنز به صورت کامل خارج شوید. سپس یکی از این برنامه ها را دانلود و روی گوشی خود نصب کنید. پس از نصب برنامه و فعالسازی آن مجددا وارد گوگل پلی شوید. در صورتی که باز هم گوگل لنز کار نکرد مطمئن شوید که برنامه تغییر دهنده آی پی شما به درستی کار میکند. گاهی این برنامه ها به ظاهر متصل میشوند اما کار نمیکنند. بنابر این برنامه را بررسی کنید. در صورتی که برنامه در فعالسازی مشکل داشت و فعال نمیشد میتوانید سرور آن را تغییر دهید تا مشکل شما حل شود.

همچنین از DNS Leak برنامه تغییر دهنده آی پی خود مطمئن شوید.

چگونه گوگل لنز را فعال کنیم؟ فعالسازی برنامه به صورت دستی

گوگل لنز به صورت پیشفرض در تمام گوشی های اندرویدی نصب شده است و فعال است اما ممکن است در گوشی شما این برنامه وجود نداشته باشد. در این صورت شما آیکن گوگل لنز را نمیتوانید در گوشی خود پیدا کنید. در این شرایط باید برنامه گوگل لنز را نصب کنید و آن را با استفاده از Google Assistant فعال کنید. برای فعال سازی گوگل لنز ابتدا Google Lens را از طریق گوگل پلی دانلود کنید و روی گوشی خود نصب کنید. پس از نصب برنامه دکمه Home گوشی خود را فشار دهید تا Google Assistant فعال شود. سپس در پایین صفحه سمت راست روی آیکن قطب نما ضربه بزنید.

فعال سازی گوگل لنز

حالا میتوانید آیکن گوگل لنز را در صفحه Explore در پایین صفحه سمت چپ، کنار آیکون میکروفون مشاهده کنید. روی آن ضربه بزنید تا باز شود.

مشکل کار نکردن گوگل لنز

مشکل اتصال گوگل لنز به دلیل خرابی سرور های این برنامه

گاهی سرور های گوگل لنز با مشکل مواجه میشوند. در این صورت گوگل لنز در گوشی شما به درستی کار نمیکند. این یعنی ممکن است شما را با ارور های مختلفی مواجه کند و یا اینکه به طور کلی برنامه باز نشود. در این صورت شما نمیتوانید کاری انجام دهید و باید منتظر بمانید تا پشتیبانی گوگل لنز سرور های این برنامه را تعمیر کنند. با تعمیر شدن سرور ها مشکل شما حل میشود و میتوانید مجددا از این برنامه استفاده کنید. برای بررسی خرابی سرور های گوگل لنز میتوانید سایر گوشی ها را بررسی کنید. اگر سرور های گوگل لنز مشکل داشته باشد این برنامه در سایر گوشی ها نیز کار نمیکند. بنابر این در گوشی دوستان خود سعی کنید گوگل لنز را باز کنید. در صورتی که باز نشد یعنی مشکل به دلیل سرور های برنامه است و باید منتظر بمانید تا مشکل حل شود.

حل مشکل گوگل لنز

حل مشکل گوگل لنز در شیائومی و… با بررسی اینترنت گوشی

همانطور که میدانید برای استفاده از گوگل لنز شما نیاز به اینترنت دارید. به غیر از متصل بودن به اینترنت سرعت اینترنتی که از آن استفاده میکنید باید مناسب باشد. در غیر این صورت برنامه Google Lens برای شما کار نمیکند. پس در صورتی که به اینترنت متصل نیستید ابتدا اینترنت گوشی خود را روشن کنید. پس از روشن کردن اینترنت گوشی با استفاده از برنامه های تست و نمایش سرعت اینترنت، سرعت اینترنت خود را بررسی کنید. در صورتی که سرعت اینترنت کم بود میتوانید اینترنت خود را تغییر دهید. یعنی اینترنت گوشی را خاموش کرده و اینترنت وای فای را روشن کنید.

مشکل کار نکردن گوگل لنز

در صورتی که اینترنت وای فای نیز ضعیف بود میتوانید با افزایش سرعت مودم، سرعت اینترنت خود را افزایش دهید. پس از افزایش سرعت اینترنت مجددا برنامه Google Lens را باز کنید و بررسی کنید مشکل شما حل شده است یا خیر.

راه اندازی مجدد گوشی

هنگامی که گوشی شما راه اندازی میشود ممکن است برخی از فایل های مورد نیاز آن به درستی راه اندازی نشوند و گوشی شما را با مشکل مواجه کنند. همچنین راه اندازی نشدن درست گوشی میتوانید باعث شود برخی از برنامه ها دچار مشکل شود. بنابر این یک بار گوشی خود را ریستارت کنید تا به درستی و به صورت کامل راه اندازی شود.

راه اندازی مجدد برنامه برای حل مشکل اتصال گوگل لنز

به غیر از گوشی اندرویدی شما، برنامه گوگل لنز نیز ممکن است به درستی راه اندازی نشده باشد. این یعنی حین باز کردن برنامه برخی از فایل های آن به درستی خوانده نشده است و شما را با مشکل مواجه میکند. بنابر این یک بار به صورت کامل برنامه را ببندید و از آن خارج شوید سپس مجددا وارد آن شوید و برنامه را راه اندازی کنید تا مشکل کار نکردن برنامه Google Lens رفع شود.

آپدیت نبودن برنامه علت کار نکردن گوگل لنز در شیائومی و..

برای برنامه های مختلف گوگل مانند Google Lens به طور مرتب بروزرسانی هایی قرار میگیرد. این بروز رسانی ها به غیر از اضافه شدن ویژگی های جدید باعث بهبود برنامه میشوند. همچنین پشتیبانی این برنامه سعی میکند در بروزرسانی ها برخی از مشکلات و باگ هایی که کاربران گزارش کرده اند را حل کنند. بنابر این زمانی که با مشکل کار نکردن برنامه Google Lens مواجه شدید بررسی کنید و ببینید برای برنامه آپدیت جدیدی وجود دارد یا خیر. در صورت وجود، برنامه را آپدیت کنید. اگر نسخه جدیدی برای Google Lens وجود نداشت سایر روش ها را تست کنید.

مشکل اتصال گوگل لنز

فعال کردن مجوز های برنامه برای کارکردن بدون مشکل آن

هر برنامه ای متناسب با فعالیتی که در گوشی شما دارد یکسری مجوز ها میخواهد. در صورتی که شما این مجوز ها را در گوشی خود فعال نکرده باشید باعث میشود تا برنامه به صورت کامل برای شما کار نکند و شما را با مشکل مواجه میکند. بنابر این در صورت کار نکردن گوگل لنز باید مطمئن شوید که مجوز های لازم را برای آن فعال کرده باشید. برای بررسی این موضوع و فعال کردن مجوز های لازم در صفحه اصلی گوشی خود برنامه Google Lens را پیدا کنید. روی آن ضربه بزنید و نگه دارید. بعد از چند ثانیه App info به شما نشان داده میشود. روی آن ضربه بزنید تا وارد صفحه اطلاعات برنامه شوید.

مشکل گوگل لنز در ایران

در صفحه App info صفحه را به سمت پایین بکشید و گزینه App Permissions را پیدا کنید. پس از پیدا کردن این گزینه آن را انتخاب کنید. در صفحه ای که برای شما باز خواهد شد شما میتوانید انواع مختلف مجوز های لازم برای برنامه گوگل لنز را مشاهده کنید. به عنوان مثال این برنامه نیاز به اجازه دسترسی به دوربین، میکروفون و حافظه گوشی شما را دارد. تمام مجوز ها را برای آن فعال کنید تا مشکل کار نکردن آن حل شود.

مشکل کار نکردن Google Lens

رفع مشکل کار نکردن Google Lens با اسکن مجدد تصویر

یکی دیگر از دلایلی که ممکن است گوگل لنز کار نکند این است که دوربین شما به درستی نتوانسته تصویر شما را اسکن کند، بنابر این در نتیجه جست جو چیزی به شما نشان نمیدهد. در این شرایط شما باید از اول اسکن کنید تا نتیجه درستی به شما نشان دهد. برای این کار روی علامت فلش بالای صفحه سمت چپ ضربه بزنید تا گوگل لنز به صفحه اول خود بازگردد. سپس مجددا دوربین را روی تصویر بگیرید تا مجددا اسکن شود.

مشکل گوگل لنز در ایران

کم بودن نور محیط علت کار نکردن گوگل لنز در سامسونگ و…

اگر محیطی که در آن گوگل لنز را باز کردید و میخواهید چیزی را اسکن کنید، نور کافی وجود ندارد و تاریک است باعث میشود تا دوربین گوگل لنز نتواند به خوبی آن را تشخیص دهد. بنابر این در این شرایط با مشکل کار نکردن گوگل لنز مواجه میشوید. پس باید نور محیط را تنظیم کنید تا مشکل شما حل شود. برای تنظیم نور محیط دوربین گوشی گزینه ای دارد که میتوانید فلش گوشی را روشن کنید و چراغ کنار دوربین ها روشن شود. اینگونه محیط مقابل دوربین روشن میشود و به درستی اسکن میشود. برای روشن کردن فلش گوشی در برنامه گوگل لنز از طریق بالای صفحه روی آیکن رعد و برق ضربه بزنید تا روشن شود.

حل مشکل کار نکردن گوگل لنز اندروید

اگر این قابلیت در گوشی شما کار نکرد یا فلش گوشی شما خراب شده است میتوانید میحطی که میخواهید عکس بگیرید را تغییر دهید و در محیطی روشنتر و با نور مناسب عکس بگیرید.

حل مشکل گوگل لنز با حذف حافظه پنهان گوگل لنز

زمانی که برنامه گوگل لنز مشکل ندارد و شما از آن روی گوشی خود استفاده میکردید یکسری فایل به صورت فایل موقت در حافظه کش یا پنهان گوشی ذخیره میشود. این فایل ها برای این است که هر بار شما وارد برنامه شدید برنامه سریعتر و بهتر کار کند. گاهی این فایل های موقت خراب میشوند و یا به علت قدیمی شدن باعث بروز یکسری مشکلات میشوند. این مشکلات میتواند باعث شود تا برنامه گوگل لنز برای شما به درستی کار نکند. بنابر این میتوانید حافظه کش این برنامه را حذف کنید تا مشکلات این برنامه رفع شود. پاک کردن حافظه پنهان میتواند اطلاعاتی مانند تاریخچه جست جو و… را حذف کند. بنابر این اگر مطمئن هستید میتواتنید این روش را امتحان کنید.

حذف آپدیت های برنامه برای حل مشکل کار نکردن گوگل لنز

همانطور که بالاتر گفته شد با آپدیت کردن برنامه بسیاری از مشکلات و باگ های گوگل لنز میتواند رفع شود، اما با این حال گاهی آپدیت ممکن است باعث شود شما با مشکلاتی مواجه شوید. بنابر این اگر بعد از آپدیت گوگل لنز با مشکل مواجه شدید میتوانید آپدیت برنامه را حذف کنید تا مشکل شما حل شود. با این روش ممکن است تمام اطلاعات این برنامه حذف شود. برای این کار روی آیکن برنامه نگه دارید و پس از نشان داده شدن گزینه App info روی آن ضربه بزنید.

علت کار نکردن گوگل لنز در سامسونگ

پس از باز شدن صفحه App info از طریق گزینه های پایین صفحه روی Unistall updates ضربه بزنید.

علت کار نکردن گوگل لنز در شیائومی

یک کادر مبنی بر اینکه با این کار تمامی آپدیت های این برنامه از روی گوشی اندرویدی شما پاک خواهد شد نشان داده میشود. برای تایید و ادامه روی OK کلیک کنید. اکنون برنامه گوگل لنز برای شما پاک خواهد شد و مجددا به صورت خودکار نصب خواهد شد.

مشکل گوگل لنز در شیائومی

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز علت کار نکردن گوگل لنز در گوشی سامسونگ و… را بررسی کردیم. آیا شما توانستید از روش های بالا برای حل مشکل کار نکردن گوگل لنز اندروید استفاده کنید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه حل مشکل گوگل لنز در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 سال قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب