مطلب فعلی :

آموزش ۵ روش گرفتن اسکرین شات در آیفون (iOS)

رفتن به بالا

آموزش ۵ روش گرفتن اسکرین شات در آیفون (iOS)

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
نحوه اسکرین شات گرفتن آیفون ایکس ، 11 ، 8 ، 6 و..

آموزش ۵ روش گرفتن اسکرین شات در آیفون (iOS)

تهیه اسکرین شات (Screenshot) ? دیگر جزئی جداناپذیر موبایل های هوشمند و فضای مجازی شده است. همانطور که می دانید اصلا طریقه اسکرین شات گرفتن در موبایل ها به طور یکسان انجام میشود اما برخی کاربران در اسکرین شات با آیفون به مشکل بر می خورند. اگر جزو اشخاصی هستید که در اسکرین شات با آیفون ایکس یا … مشکل دارید، امروز با گرفتن اسکرین شات در آیفون (iOS) همراه کلاسیک وب باشید.

نحوه اسکرین شات گرفتن آیفون ایکس ، ۱۱ ، ۸ ، ۶ و..

How To Take Screenshot In iPhone X, 11, 8, 6 ..

اسکرین شات گرفتن در آیفون می تواند به طرق مختلف انجام شود و همین امر باعث شده که نحوه گرفتن اسکرین شات در آیفون بسیار ساده شود هر چند برخی کاربران هنوز هم با اسکرین شات iPhone X و آیفون ۱۱ مشکلاتی دارند. اگر نمی دانید که چگونه در آیفون اسکرین شات بگیریم موارد زیر را بررسی کنید. همچنین اگر از مک بوک استفاده میکنید و نمیدانید که چطور در آن Screenshot تهیه کنید، می توانید از ۶ روش گرفتن اسکرین شات در مک بوک استفاده کنید.

آموزش اسکرین شات در آیفون ایکس و آیفون ۱۱

اگر آیفون ایکس یا آیفون ۱۱ دارید طبیعتا مستحضر هستید که این دو موبایل فاقد کلید Home هستند (برخلاف آیفون های قبل) بنابراین نحوه اسکرین شات اپل در اینجا کمی متفاوت است.

تنظیمات اسکرین شات در ios

برای اینکه بتوانید در آیفون های بدون دکمه Home اسکرین شات بگیرید، باید کلید های کاهش صدا و قفل صفحه را همزمان باهم فشار دهید و نگه دارید. پس از لحظه‌ای کوتاه متوجه اسکرین شاتی که از صفحه گرفته شده، خواهید شد. همچنین اگر موبایل شما بر روی بی صدا تنظیم نشده باشد، صدای شاتر را در هنگام اسکرین شات با آیفون خواهید شد.

نحوه اسکرین شات گرفتن آیفون ایکس ، 11 ، 8 ، 6 و..

همچنین روش دیگری هم در تهیه اسکرین شات فیلم و.. آیفون های بدون دکمه وجود دارد. در این روش دیگر نیازی به دکمه های فیزیکی موبایل ندارید. به تنظیمات بروید و مسیر Accessibility > Touch > AssistiveTouch را طی کنید. حالا در صفحه‌ای که حضور دارید، آپشن AssistiveTouch را فعال کنید. می خواهیم از ابزار AssistiveTouch برای گرفتن اسکرین شات استفاده کنیم.

تنظیمات اسکرین شات در ios

برای اینکه تنظیمات اسکرین شات در iOS را در ابزار AssistiveTouch قرار دهیم، باید گزینه Customize Top Level Menu را در همان صفحه لمس کنید تا به بخش شخصی سازی AssistiveTouch بروید.

بر روی یکی از آیکون ها ضربه بزنید تا آنرا با آیکون اسکرین شات جابجا کنید. همچنین اگر نمیخواهید از آیکون های فعلی کسر شود، گزینه + را در کنار صفحه بزنید. در لیستی که نمایش داده شده به دنبال Screenshot بگردید و آن را انتخاب کنید. حالا هر وقت که خواستید می توانید توسط AssistiveTouch که شبیه به یک نقطه سیاه رنگ شناور بر روی صفحه است، از صفحه اسکرین شات تهیه کنید.

آموزش اسکرین شات در آیفون مدل پایین تر

اسکرین شات ایفون با ضربه

اگر از آیفون قبل ایکس یا ۱۱ استفاده می کنید، این یعنی موبایل شما دارای دکمه Home میباشد که می توانید با نگه داشتن دکمه قفل صفحه (در سمت راست موبایل) و دکمه Home (دکمه دایره‌ای پایین موبایل) از صفحه نمایش اسکرین شات بگیرید. همچنین اگر می خواهید طریق گرفتن اسکرین شات در اندروید را هم یاد بگیرید، از گرفتن اسکرین شات اندروید در استفاده کنید.

بالا بردن کیفیت اسکرین شات ایفون

همچنین علاوه بر روش استفاده از دکمه های فیزیکی، روش دیگری هم برای اسکرین شات گرفتن در آیفون وجود دارد. به تنظیمات رفته و مسیر General > Accessibility را طی کنید. حالا گزینه AssistiveTouch را فعالسازی کنید.

اسکرین شات ایفون با ضربه

خب حالا برای اینکه بتوانید با AssistiveTouch اسکرین شات بگیرید، کافی است بر روی این ابزار که در صفحه ایجاد شده ضربه بزنید. سپس گزینه Device را که در سمت چپ آن قرار دارد انتخاب کنید.

اسکرین شات گرفتن آیفون

حالا در منوی جدید، گزینه Screenshot را پیدا کنید و آن را انتخاب کنید. با اینکار می توانید از صفحه آیفون خود به راحتی اسکرین شات تهیه کنید (اسکرین شات آیفون با ضربه) در حالی که از کلید های فیزیکی موبایل هم استفاده نکرده‌اید.

اسکرین شات از صفحه وب آیفون

تنظیمات اسکرین شات در ios

WebCapture یک برنامه کاربردی و رایگان برای آیفون شما است اما می تواند در iPad نیز استفاده شود. این برنامه اصولا برای ضبط اسکرین شات از صفحه وب استفاده می شود. این یک برنامه نسبتاً ساده است و وقتی آن را باز کنید، به عنوان مرورگر عمل می کند. به یاد داشته باشید که قبل از همه آدرس ها //:http را اضافه کنید. این برنامه برای گرفتن عکس از وب سایت (بدون آدرس یا نوار ابزار) استفاده می شود و بعد از آن هم معمولاً نیازی به ویرایش عکس نیست زیرا به صورت اتوماتیک تصویر به عنوان یک اسکرین شات بهینه از صفحه وب تهیه می شود.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب با آموزش ۵ روش گرفتن اسکرین شات در آیفون (iOS) همراه شما بودیم. آیا تا به امروز نحوه اسکرین شات گرفتن آیفون ایکس ، ۱۱ ، ۸ ، ۶ و.. را می دانستید؟ آیا با تنظیمات اسکرین شات آیفون آشنا بودید؟ می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را پیرامون بالا بردن کیفیت اسکرین شات آیفون در بخش دیدگاه همین پست با ما به اشتراک بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 سال قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب