مطلب فعلی :

حرف ئ در کیبورد کجاست؟ تایپ انواع همزه ها در لپ و تاپ یا کامپیوتر

رفتن به بالا

حرف ئ در کیبورد کجاست؟ تایپ انواع همزه ها در لپ و تاپ یا کامپیوتر

نوشته admin

1 هفته قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
حرف ئ در کیبورد کجاست؟ تایپ انواع همزه ها در لپ و تاپ یا کامپیوتر

حرف ئ در کیبورد کجاست؟ تایپ انواع همزه ها در لپ و تاپ یا کامپیوتر

نوشتن حروف خاص اما پرکاربردی مثل ئ در کیبورد ⌨️ کامپیوتر ممکن است یکی از چالش‌های بزرگ در زمان تایپ محسوب شود.

ممکن است برخی از افراد در زمان استفاده از کیبوردهای مختلف نتوانند به درستی جای همزه را پیدا و از آن به شکل‌های مختلفی استفاده کنند. به همین دلیل در این مطلب از کلاسیک وب به سوال حرف ئ در کیبورد کجاست پاسخ و تایپ تمامی انواع آن را توضیح خواهیم داد.

نوشتن حرف ئ در کیبورد لپ تاپ و کامپیوتر

Writing the letter yeh with hamza above on the laptop and computer keyboard

به طور خلاصه برای نوشتن حرف ئ در کیبورد کامپیوتر و سایر روش‌های تایپ همزه میتوانید از راهکارهای زیر استفاده کنید:

حروف _ مثال صفحه کلید رایج ویندوز صفحه کلید استاندارد فارسی
الف همزه (أ) _ مبدأ Shift+N Shift+G
الف همزه مکسوره (إ) _ إعجاب Shift+B Shift+F
واو همزه (ؤ)_ مؤدب Shift+V Shift+A
همزه تنها (ء)_ أسماء Shift+M Shift+M
حرکه همزه _ Shift + N
ه همزه دار یا ی کوچک Shift + G _
ی همزه (ئ)_ مطمئن M Shift+S

علاوه بر این روش شما میتوانید با استفاده از روش های دیگری مثل کیبورد مجازی ویندوز، سرویسی‌های فارسی نویس آنلاین و ابزار Character Map حروف همزه دار و ئ را به تایپ کنید. توجه داشته باشید که در زمان تایپ فارسی لازم است حتما از کیبوردهای استاندارد برای این منظور استفاده استفاده کنید. در غیر اینصورت ممکن است برخی از صفحه کلیدهای غیر استاندارد چیدمان متفاوتی داشته باشند یا از برخی از حروف به طور کامل پشتیبانی نکنند.

نحوه تایپ همزه به صورت ترکیبی با حروف دیگر

ترکیب همزه (ء) با حروف مختلف میتواند اشکال جدیدی را بوجود بیاورد. بر اساس مقاله سایت ویکی پدیا درباره همزه میتوان گفت، که این حرف میتواند با سایر حروف همراه شود و عبارت های مختلفی را ایجاد کند. در بخش زیر برخی از رایج‌ترین این ترکیبات را به همراه مثال برای شما عنوان کرده‌ایم:

  • ء + الف = أ ← تأثیر، تأسیس، تأمین
  • ء + و = ؤ ← رؤسا، مؤسس، مؤلف
  • ء + ی = ئ ← ویدئو، تئاتر، مسئول
  • ء ← شیء، ماء

در ادامه میتوانید از کلیدهای ترکیبی زیر برای کیبوردهای استاندارد و معمولی در ویندوز استفاده کنید تا انواع مدل‌های همزه را تایپ کنید:

روش تایپ حرف { أ } در کیبورد ویندوز به صورت Shift+N و در کیبورد استاندارد فارسی با دکمه‌های Shift+G میباشد.

تایپ حرف أ در کیبورد لپ تاپ

برای تایپ حرف { إ } در کیبوردهای ویندوز میتوانید از کلید Shift+B و در صفحه کلیدهای فارسی استاندارد از Shift+F استفاده کنید.

تایپ حرف إ در کیبورد لپ تاپ

حرف ئ ترکیبی از دو حرف ی و ء است که به این صورت نوشته میشود و معمولا در بخش میانی و انتهایی کلماتی مثل مسئول و رئوس بکار میرود. نوشتن حرف { ئ } در صفحه کلید کامپیوتر با کیبورد رایج ویندوز، بوسیله کلید M امکان پذیر است. در صفحه کلیدهای استاندارد فارسی نیز میتوانید با کلیدهای ترکیبی Shift+S این حرف را تایپ کنید.

روش تایپ حرف ئ در کیبورد کامپیوتر

نحوه تایپ حرف { ؤ } در کیبورد ویندوز با کلیدهای Shift+V و در کیبوردهای رایج استاندارد فارسی با دکمه‌های Shift+A امکان پذیر میباشد.

تایپ ؤ در کیبورد کامپیوتر

برای تایپ همزه تنها { ء } در انواع کیبوردها میتوانید از کلیدهای ترکیبی Shift+M استفاده کنید.

تایپ همزه تنها ء در کامپیوتر

روش تایپ حرف ئ در کیبورد مجازی ویندوز

اگر همچنان موفق به پیدا کردن همزه و شکل‌های مختلف آن بر روی صفحه کلید کامپیوتر نشدید یا از کیبوردهای غیر استانداردی استفاده میکنید که شامل این حروف نمی‌شوند؛ می توانید از صفحه کلید مجازی ویندوز استفاده کنید. با فعال سازی کیبورد مجازی ویندوز در نسخه‌های مختلف آن میتوانید به سادگی از انواع حروف مختلف فارسی بدون هیچ دردسری استفاده یا جای دقیق آنها را بر روی کیبورد پیدا کنید.

برای استفاده از کیبورد مجازی ویندوز میتوانید کلیدهای ترکیبی Ctrl + Windows + O را به صورت همزمان نگه دارید تا کیبورد روی صفحه نمایش داده شود. سپس با گرفتن دکمه Shift میتوانید انواع ترکیب‌های حمزه را مشاهده و تایپ نمایید. بوسیله این روش نوشتن حرف ئ در کیبورد لپ تاپ ایسوس و سایر مدل‌ها فارق از نوع صفحه کلید بسیار ساده خواهد بود.

حرف ئ در کیبورد مجازی ویندوز

البته ممکن است نحوه باز کردن و استفاده از کیبورد مجازی در نسخه‌های مختلف ویندوز کمی با یکدیگر متفاوت باشد. شما علاوه بر کلیدهای ترکیبی گفته شده میتوانید On-Screen Keyboard را در بخش سرچ ویندوز یا قسمت Apps جستجو کنید.

کیبورد مجازی ویندوز

استفاده از کیبورد و فارسی نویس آنلاین

در صورتی که امکان استفاده از صفحه کلید کامپیوتر را برای تایپ حروف خاصی مثل ئ یا نوشتن حرف پ در کیبورد نداشتید، میتوانید از ابزارهای آنلاین برای اینکار استفاده کنید. وبسایت کیت ست یکی از سرویس‌های شناخته شده برای تایپ متون فارسی است. یکی دیگر از کاربردهای این ابزار تایپ متن برای نرم افزارهایی است که نمیتوان در آنها فارسی نوشت. پس برای نگارش ی همزه دار در کیبورد فارسی و برنامه‌هایی که از این زبان پشتیبانی نمیکنند، میتوانید متن مورد نظر را در یک کادر وارد کنید و خروجی را از طریق کادر دیگر کپی و در محل مورد نظر Paste کنید.

استفاده از کیبورد فارسی نویس کیت ست

استفاده از Character Map

از دیگر روش‌هایی که با استفاده از آن میتوانید بسیاری از حروف و کاراکترهای مختلف را انجام دهید، استفاده از ابزار Character Map میباشد. از این روش میتوان برای نوشتن توان در کامپیوتر، انواع فرمول‌های ریاضی، حروف عربی و بسیاری از کاراکتر های خاص استفاده کرد. برای اینکار ابتدا لازم است Character Map را در بخش سرچ ویندوز جستجو و ابزار آن را باز کنید. حالا صفحه را به پایین اسکرول کنید تا به بخش حروف فارسی و عربی برسید. در این قسمت حرف مورد نظرتان را انتخاب کنید و روی گزینه Select و سپس Copy بزنید. به این ترتیب حرف مورد نظر شما در کلیپ بورد سیستم شما ذخیره میشود و میتوانید آن را در محل موردنظرتان Paste کنید.

استفاده از Character Map برای نوشتن حرف ئ در کیبورد

از این روش میتوانید برای نوشتن حروف و کاراکتر های خاص در ورد یا سایر برنامه های دیگر نیز استفاده کنید.

سوالات متداول

ه همزه دار در کیبورد کجاست؟

ه همزه دار یا ی کوچک را میتوانید با استفاده از کلیدهای Shift + G در کیبورد تایپ کنید.

ئ در کیبورد کامپیوتر کدام است؟

حرف ئ را در اکثر کیبوردهای ویندوز میتوانید با گرفتن کلید M تایپ کنید. نوشتن این حرف در برخی کیبوردهای استاندارد فارسی با استفاده از کلیدهای Shift+S نیز قابل نوشتن میباشد.

جمع بندی

در این مطلب سعی کردیم با ارائه مثال و توضیحاتی از ترکیب همزه با حروف دیگر و نوشتن (آ – أ – ئ – ؤ) به شما در پیدا کردن دکمه آنها بر روی کیبورد کمک کنیم. شما همچنین میتوانید با کمک ابزارهای دیگری مثل فارسی نویس آنلاین، Character Map و کیبورد مجازی ویندوز اینکار را به سادگی انجام دهید. به خاطر داشته باشید که نگارش اصولی همزه و حرف ئ در کلمات، شامل برخی قواعد است که در صورت نیاز بهتر است درباره آن مطالعه کنید تا به شکلی درستی بنویسید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

آیا شما تجربه تایپ حرف ئ در کیبورد لپ تاپ لنوو یا سایر مدل‌ها را دارید؟ به نظر شما از طریق چه روش‌های دیگری میتوان حروف ترکیب شده با همزه را تایپ کرد؟ اگر در این زمینه تجربه‌ای دارید یا راهکار دیگری را میشناسید، لطفاً نظراتتان را با ما در بخش دیدگاه به اشتراک بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 هفته قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب