مطلب فعلی :

راهنمای کامل تنظیمات دسته PS5

رفتن به بالا

راهنمای کامل تنظیمات دسته PS5

نوشته admin

4 روز قبل

بدون دیدگاه

رپرتاژ

مجله اینترنتی دانستنی ها

راهنمای کامل تنظیمات دسته PS5

یکی از نکات فوق‌العاده مهمی که باید برای خرید کنسول ps5 در نظر داشته باشید، تنظیمات دسته ps5 است.

این محصول از تنظیمات مختلفی برخوردار بوده و هرکدام قابلیت‌های مختلفی را به شما ارائه می‌دهند. باید بگوییم که دسته‌های این کنسول بسیار معروف و کاربردی هستند.

در واقع نام آن‌ها دوال سنس بوده و از سنسورهای حرکتی مانند ژیروسکوپ استفاده می‌کنند. با مراجعه به تنظیمات دسته کنسول در این دستگاه، می‌توانید عوامل مختلف را در آن تغییر داده و حتی مشکلاتی که در آن پیش می‌آید را نیز بررسی کنید. برای این که بیشتر با این موارد آشنا شوید، می‌توانید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

چگونه دسته‌های PS5 را تنظیم کنیم؟

پس‌از اینکه نسبت به خرید دستگاه پی اس فایو اقدام کردید، باید این نکته را بدانید که چگونه باید تنظیمات دسته ps5 را انجام بدهید. این دسته‌ها در واقع همان کنترلرهای Dual sense نام دارند. تنظیمات گوناگونی نیز برای آن‌ها وجود دارد که با ورود به بخش Setting > Accessories > Controller در کنسول، قابلیت تنظیم آن‌ها را دارید.

مواردی مانند Vibration Intensity برای شدت لرزش کنترلر، Trigger Effect Intensity برای مقاومت و حساسیت تریگرهای R2 و L2، میزان روشنایی کنترلر و نوع اتصال و ارتباط با کنترل در این بخش قابل ‌تنظیم هستند؛ همچنین اسم دکمه های دسته ps5 نیز در این بخش قابل‌ مشاهده خواهند بود.

تنظیم کلیدهای دلخواه در دسته‌های دوال سنس

به‌دنبال تنظیم دکمه r در ps5 هستید و نمی‌دانید چه‌کار کنید؟ باید بدانید که تنظیمات دسته ps5 شامل تنظیم کلیدهای دلخواه نیز هست. پس‌از بررسی دسته ps5 به این نتیجه می‌رسیم که تنظیمات گوناگونی برای این بخش وجود دارد.

می‌توانید در بخش تنظیمات کنترلر وارد Custom Button Assignments شده و تصویر کنترلر خود را مشاهده کنید. حال در این بخش توانایی این را دارید که بسته به نیازهای خود عملکرد کلیدها را تغییر دهید. این موضوع در قیمت دسته ps5 اصل تاثیر مستقیم داشته و ارزش آن را بیشتر کرده می‌کند.

مشکلات رایج دسته پی اس فایو

مشکلات رایج دسته پی اس فایو

اگر می‌خواهید به‌طور کامل با دکمه های دسته ps5 آشنا شده و ببینید که چه قابلیت‌هایی در آن وجود دارد، باید ابتدا با رفع مشکلات آن‌ها آشنا باشید. امکان دارد که پس‌از خرید و استفاده از این محصول مشکلاتی داشته باشید که در این بخش راهنمایی برای رفع آن‌ها به شما ارائه می‌کنیم.

ارتباط نداشتن دسته و کنسول

یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که در تنظیمات دسته ps5 باید با آن آشنایی داشته باشید، ارتباط نداشتن کنسول و دسته است. ممکن است پس‌از فشردن دکمه دسته ps5 این دکمه‌ها به‌درستی کار نکنند. اگر این مشکل نیز برای شما پیش‌آمده باید بدانید که کنترلر به کنسول متصل نیست.

دکمه های ps5 تنها زمانی عمل می‌کنند که بتوانید آن را به کنسول خود وصل کنید. برای رفع این مشکل باید ابتدا دسته را به کمک کابل USB به کنسول متصل کنید. سپس زبان مورد نظر را انتخاب کرده و به بخش Accessories بروید. در این بخش روی گزینه Bluetooth Accessories کلیک کرده و پس‌از ورود به Wireless Controller دسته خود را انتخاب کنید.

مشکل دریفت در دسته‌های دوال سنس

مشکل دیگری که باید تنظیمات دسته ps5 را در کنار آن بلد باشید، مشکل دریفت کردن دسته است. دریفت کردن دسته زمانی است که یکی از دکمه های ps5 به‌خودی‌خود کار می‌کند. این مشکل زمانی رخ می‌دهد که کلید گیر کرده باشد. با تمیز کردن دکمه یا باز کردن آن می‌توانید این مشکل را رفع کنید.

مشکل شارژ نشدن دسته پی اس فایو

اما آخرین موردی که باید دررابطه ‌با مشکلات و تنظیمات دسته ps5 به شما ارائه کنیم، شارژ نشدن این کنترلر است. قابلیت دسته ps5 این‌گونه است که در کمترین زمان شارژ شده و عملکرد خوبی به شما ارائه می‌کند؛ اما این امکان وجود دارد که دسته شما شارژ نشود.

اگر دسته شارژ نشد باید موارد مختلفی را بررسی کنید. ممکن است کابل شارژ خراب شده یا این که پورت شارژ کنترلر پر از آلودگی و کثیفی باشد. بهتر است برای رفع این مشکل به نمایندگی‌های سونی رفته و آن را تعمیر کنید.

آموزش ریست‌کردن کنترلر پی اس فایو

یکی از مهم‌ترین قابلیت های دسته ps5 این است که شما توانایی ریست‌ کردن آن را دارید. ریست ‌کردن کنترل کمک می‌کند تا اشکالات نرم افزار را رفع کرده یا راحت‌تر به کنسول متصل شوید. برای اینکه بتوانید این کار را انجام دهید باید حفره ریست را پیدا کنید.

این حفره در قسمت پشتی دسته قرار داشته و باید یک جسم نوک‌تیز و نازک مانند سوزن را در آن فرو کنید. ابتدا کنسول را خاموش کرده و سپس به مدت‌زمان ۵ ثانیه سوزن یا خلال دادن را در این حفره فرو کنید. در این حالت کنترلر به‌طور کامل ریست می‌شود.

آیا می‌توان دکمه های دسته PS5 را عوض کرد؟

مورد دیگری که باید در کنار تنظیمات دسته ps5 به شما ارائه کنیم، راهکارهایی برای تعویض کلیدها است. همان‌طور که در بخش مشکل دسته مشکل دسته ps5 گفتیم، ممکن است برخی از کلیدها به دلایل مختلف کار نکنند. شما می‌توانید در خانه آن‌ها را تعویض کنید.

این کار باعث می‌شود تا مشکل دریفت جوی استیک یا دکمه‌های دیگر این کنسول برطرف شده و همچنین عملکرد بهتری برای بازی‌های مختلف داشته باشند. برای این کار باید ابتدا دسته را خاموش کرده و آن را ریست کنید.

راهنمای کامل تعویض دکمه‌های آنالوگ دسته PS5

راهنمای کامل تعویض دکمه‌های آنالوگ دسته PS5

در معرفی دکمه های دسته ps5 به نحوه تعویض آن‌ها نیز اشاره شده است. برای این کار باید دکمه باز شدن در پشت کنترل را پیدا کرده و آن را تکان دهید. حال که در پشتی آزاد شد باید آن را با احتیاط از جای خود باز کرده و بردارید.

اکنون به بخش داخلی کنترلر دسترسی دارید. برای تعویض جوی استیک باید اهرم آن را پیدا کرده و سپس رها کنید. حال می‌توانید جوی استیک و دیگر کلیدها را جدا کرده و با نمونه‌های جدید تعویض کنید. پس‌از این کار نیز باید اهرم رهاسازی را پایین آورده و درپوش قسمت پشتی کنترل را سر جای خود بگذارید. اکنون می‌توانید از دکمه‌های جدید استفاده کرده و دیگر مشکلاتی مانند جوی استیک دریفت نداشته باشید.

خرید پی اس فایو و دسته دوال سنس از تکنولایف

درصورتی‌که می‌خواهید با کمترین قیمت کنسول پلی‌استیشن ۵ را خریده و به‌راحتی تنظیمات دسته ps5 را انجام دهید، می‌توانید به تکنولایف مراجعه کنید. تکنولایف یکی از برترین مراکز آنلاین برای خرید این محصولات بوده و علاوه‌بر ارائه قیمتی عالی، گارانتی اصل نیز به شما می‌دهد.

/ پایان رپرتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و کلاسیک وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

  • نوشته admin
  • 4 روز قبل
  • بدون دیدگاه
  • رپرتاژ

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب