مطلب فعلی :

راهنما کارساز حل مشکل روشن نشدن اپل واچ (سری های جدید و قدیمی)

رفتن به بالا

راهنما کارساز حل مشکل روشن نشدن اپل واچ (سری های جدید و قدیمی)

نوشته admin

2 هفته قبل

بدون دیدگاه

گوناگون

مجله اینترنتی دانستنی ها
راهنما کارساز حل مشکل روشن نشدن اپل واچ (سری های جدید و قدیمی)

راهنما کارساز حل مشکل روشن نشدن اپل واچ (سری های جدید و قدیمی)

آیا صفحه نمایش اپل واچ شما روشن نمی شود؟ ⌚ دلایل مختلفی می تواند باعث بروز این مشکل شود.

در این مطلب از کلاسیک وب به بررسی دلایل و رفع مشکل روشن نشدن اپل واچ سری های جدید و قدیمی می پردازیم.

چرا اپل واچ روشن نمیشود؟

How to Fix an Apple Watch That Won’t Turn On

به طور خلاصه دلایل و روش های حل مشکل روشن نشدن اپل واچ به صورت زیر می باشد:

  • تغییر تنظیمات صفحه نمایش اپل واچ در برنامه Watch آیفون: به تنظیمات برنامه Watch بروید و در قسمت Display & Brightness، گزینه Wake on Wrist Raise را فعال کنید.
  • قسمت اتصال اپل واچ به شارژر (پشت اپل واچ) را چک کنید: اگر چیزی به قسمت پشت صفحه اپل واچ (محل اتصال ساعت و شارژر) چسبیده باشد، اپل واچ شارژ نخواهد شد. همین عدم شارژ باعث روشن نشدن صفحه نمایش می شود.
  •  خرابی شارژر: از سلامت کابل شارژر و همچنین درست شارژ شدن اپل واچ اطمینان حاصل کنید.
  • فورس ریستارت اپل واچ: دکمه چرخان اپل واچ و دکمه کناری زیر آن را به مدت ۳۰ ثانیه نگه دارید تا اپل واچ ریستارت شود.
  • غیرفعال سازی قابلیت Voice Over و Screen Curtain: در تنظیمات برنامه Watch و از قسمت Accessibility، می توانید قابلیت Voice Over را غیرفعال کنید.
  • Reserve Mode را غیرفعال کنید: این قابلیت برای ذخیره انرژی باتری در زمان کم بودن میزان شارژ می باشد. در این حالت صفحه اپل واچ تاریک خواهد شد. برای غیر فعال سازی، دکمه کناری زیر دکمه چرخان را نگه دارید. پس از نمایش لوگوی اپل قابلیت Reserve Mode غیر فعال خواهد شد.
  • سلامت دستگاه را چک کنید: در صورت آسیب فیزیکی به اپل واچ شما، حتما آن را به پیش یک متخصص تعمیرات ببرید.

در ادامه این مطلب به بررسی دقیق دلایل و روش های حل مشکل روشن نشدن اپل واچ (سری های جدید و قدیمی) می پردازیم.

علت روشن نشدن اپل واچ و روش های حل این مشکل

روش های زیر را برای حل مشکل روشن نشدن اپل واچ انجام دهید. این روش ها بر روی تمامی ورژن های watchOS و اپل واچ قابل اجراست.

تغییر تنظیمات روشن شدن صفحه نمایش

شما ممکن است تنظیماتی در رابطه با عدم روشن شدن صفحه نمایش اپل واچ به صورت خودکار را فعال کرده باشید. برای بررسی این تنظیمات به برنامه Watch بروید . وارد قسمت Display & Brightness شوید و از روشن بودن گزینه Wake on Wrist Raise اطمینان حاصل کنید.

روشن نشدن صفحه نمایش اپل واچ

قسمت اتصال اپل واچ به شارژر (پشت اپل واچ) را چک کنید

چک کنید که چیزی به قسمت پشت صفحه نمایش ساعت نچسبیده باشد. اپل واچ با اتصال قسمت پشت صفحه نمایش به پایه شارژر مغناطیسی، شارژ خواهد شد. اگر چیزی به این قسمت چسبیده باشد، امکان شارژ اپل واچ وجود ندارد و در نتیجه صفحه نمایش اپل واچ شما به علت عدم شارژ روشن نخواهد شد.

بررسی مشکل روشن نشدن اپل واچ

مشکلات شارژر اپل واچ

یکی از مهم ترین دلایل برای روشن نشدن اپل واچ شارژ نداشتن آن می باشد. حتما از اتصال درست شارژر به پریز برق اطمینان حاصل کنید. سیم شارژر را به خوبی بررسی کنید که زدگی و یا خرابی نداشته باشد. مدتی اپل واچ را به شارژر متصل کنید و منتظر بمانید تا شارژ شود. سپس دوباره صفحه نمایش اپل واچ را چک کنید. اگر اپل واچ به درستی شارژ نشود، آیکون فلش (رعد و برق) قرمز رنگ نمایش داده می شود. در این صورت احتمالا اپل واچ و یا شارژر شما خراب شده است.

روشن نشدن اپل واچ

فورس ریستارت اپل واچ

دکمه چرخان و دکمه پایین آن را به مدت ۳۰ ثانیه نگه دارید. اپل واچ در عرض ۱۰ ثانیه ریستارت خواهد شد.

روشن نشدن اپل واچ

غیرفعال سازی قابلیت VoiceOver و Screen Curtain

در صورت فعال بودن قابلیت Screen Curtain، صفحه اپل واچ خاموش خواهد شد. این قابلیت مربوط به دستیار VoiceOver در محصولات شرکت اپل است. قابلیت VoiceOver برای کمک به افراد با اختلالات بینایی می باشد. در این قابلیت تمامی اعمال گوشی و اپل واچ از طریق صدا به اطلاع کاربر می رسد.

برای تغییر این تنظیمات در نرم افزار Watch بر روی آیکون دستگاه اپل واچ خود کلیک کنید و در این قسمت به Accessibility بروید. گزینه VoiceOver و همچنین Screen Curtain را غیرفعال کنید.

حل مشکل روشن نشدن اپل واچ

Reserve Mode را غیرفعال کنید

در اپل واچ های سری ۹ حالت ذخیره انرژی (Low Power Mode)  وجود دارد. این قابلیت با بهینه سازی مصرف انرژی برنامه های اپل واچ، باعث صرفه جویی در انرژی باتری و افزایش طول عمر این ساعت هوشمند می شود. در اپل واچ های سری ۸ و قبل تر از آن قابلیت Reserve Mode وجود دارد. این قابلیت تمامی برنامه های اپل واچ را غیرفعال خواهند شد. در صورتی که Reserve Mode فعال باشد، صفحه نمایش اپل واچ غیرفعال می شود و تنها در صورت فشردن دکمه چرخان صفحه نمایش روشن می شود. در این حالت تنها ساعت و آیکن فلش قرمز رنگ نمایش داده می شود.

رفع مشکل روشن نشدن صفحه اپل واچ

اگر صفحه نمایش اپل واچ سری ۸ و قبل تر از آن روشن نمی شود، قابلیت Reserve Mode را غیرفعال کنید. برای این کار دکمه کناری و زیر دکمه چرخان اپل واچ را نگه دارید. با این کار پس از نمایش لوگوی اپل و  روشن شدن ساعت هوشمند، قابلیت Reserve Mode غیر فعال خواهد شد. در صورت خاموشی اپل واچ از عدم شارژ، لوگوی اپل برای شما نمایش داده نمی شود. ابتدا اپل واچ را شارژ کنید سپس مراحل را دنبال کنید. هر زمان که شارژ اپل واچ شما به کمتر از ۱۰ درصد برسد می توانید حالت Reserve Mode را فعال کنید.

سلامت دستگاه را چک کنید

اگر همه روش ها را چک کردید و هیچ کدام برای حل مشکل شما کارساز نبود، سلامت فیزیکی اپل واچ را چک کنید. علت خاموشی صفحه نمایش اپل واچ می تواند به علت ضربه و یا خیسی اجزای آن باشد. در هر صورت اگر اپل واچ شما کار نمیکند، حتما آن را به یک متخصص نشان دهید و از دستکاری کردن آن جدا خودداری کنید.

سوالات متداول

در صورت روشن نشدن صفحه نمایش اپل واچ چه کار می توان کرد؟

شما می توانید اپل واچ خود را فورس ریستارت کنید و یا گزینه Reserve Mode و Screen Curtain را غیر فعال کنید. همچنین در صورت روشن نشدن صفحه نمایش اپل واچ، باتری و شارژ ساعت را چک کنید.

چرا اپل واچ شارژ نمی شود؟

در این صورت باید از اتصال ساعت به شارژر اطمینان حاصل کنید. برای این کار سلامت سیم و اتصال شارژر به برق را بررسی کنید.

چرا اپل واچ آپدیت نمی شود؟

از دلایل آپدیت نشدن اپل واچ می توان از سرعت پایین اینترنت و شارژ کم اپل واچ و همچنین حافظه نداشتن آیفون نام برد. در صورتی که این موارد را بررسی کردید ولی باز مشکل حل نشد، اپل واچ خود را ریستارت کنید.

چرا اپل واچ و تلفن همراه به هم متصل (Pair) نمی شوند؟

مشکلات بلوتوث و یا اتصال بی کیفیت Wi-fi می تواند از دلایل عدم اتصال گوشی و اپل واچ به همدیگر باشد. همچنین در صورت بروز این مشکل حتما چک کنید که ساعت هوشمند اپل واچ و گوشی شما در حالت پرواز نباشند.

در صورت گیر کردن تصویر بر روی لوگو اپل در اپل واچ چه میتوان کرد؟

ابتدا ساعت را به شارژر متصل کنید. فورس ریستارت انجام دهید و در صورت امکان اپل واچ خود را آپدیت کنید. یکی دیگر از روش های موثر ریست کردن اپل واچ (به برنامه Watch بروید و روی اطلاعات اپل واچی که با آن متصل هستید کلیک کنید بر روی ⓘ بزنید و سپس گزینه Unpair Apple Watch را انتخاب کنید و پس از مدتی دوباره با زدن بر گزینه Pair دوباره متصل شوید. ) می باشد.

اگر هیچ کدام از این روش ها کارساز نبود حتما ساعت هوشمند خود را به پیش یک متخصص تعمیر ببرید.

جمع بندی

مهم ترین دلیل برای خاموشی و کار نکردن صفحه اپل واچ مشکلات باتری آن می باشد. اگر از شارژ داشتن اپل واچ خود مطمئن هستید، ابتدا با نگه داشتن دو دکمه کناری اپل واچ آن را فورس ریستارت کنید. همچنین علت خاموشی اپل واچ می تواند از مشکلات نرم افزاری آن و یا تنظیمات Reserve Mode و VoiceOver و شخصی سازی تنظیمات روشن شدن صفحه نمایش اپل واچ باشد. در آخر برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل، اپل واچ خود از هر گونه ضربه، خیس شدن و آسیب محافظت کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب یک راهنما کارساز در رابطه با حل مشکل روشن نشدن اپل واچ ارائه دادیم. آیا شما تا به حال مشکل روشن نشدن صفحه نمایش اپل واچ را داشته اید؟ کدام یک از راه حل های این مطلب را امتحان کرده اید؟ حتما نظرات خود را با ما در بخش دیدگاه ها به اشتراک بگذارید.

  • نوشته admin
  • 2 هفته قبل
  • بدون دیدگاه
  • گوناگون

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب