مطلب فعلی :

راهنما کامل حل مشکل صدا و میکروفون در گوگل میت

رفتن به بالا

راهنما کامل حل مشکل صدا و میکروفون در گوگل میت

نوشته admin

9 ماه قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
راهنما کامل حل مشکل صدا و میکروفون در گوگل میت

راهنما کامل حل مشکل صدا و میکروفون در گوگل میت

یکی از مشکلاتی که گاها ممکن است در برنامه گوگل میت با آن رو به رو شوید، مشکل انتقال داده نشدن صدا به فرد مخاطب است. 📢 در این مطلب از کلاسیک وب با راهنما کامل حل مشکل صدا و میکروفون در گوگل میت همراه شما خواهیم بود.

رفع مشکل صدا در گوگل میت

How to Fix Google Meet Audio Not Working

مشکل صدا در گوگل میت می تواند به دلایل مختلفی مانند اختلال در شبکه اینترنت یا مشکل در سرور های برنامه ایجاد شود. در ادامه این مطلب با آموزش راه حل های مشکل نداشتن صدا در گوگل میت همراه شما خواهیم بود.

کاربران داخل کشور قبل از امتحان روش های زیر حتما از یک تغییر دهنده آی پی مطمئن یا یک سرور متفاوت استفاده کنند که DNS Leak نداشته باشد و صحت کارکرد تغییردهنده آی پی خود مطمئن شوید.

رفع مشکل صدا در برنامه گوگل میت 1

دلایل مشکل صدا در گوگل میت

مشکل میکروفون در گوگل میت می تواند با دلایل مختلف زیادی در ارتباط باشد. به طور کلی وجود مشکل در تنظیمات صدا خود برنامه گوگل میت، وجود مشکل در تنظیمات صدا کامپیوتر شما و یا وجود مشکل در میکروفونی که از آن استفاده می کنید، می توانند از جمله دلایل مشکل صدا در گوگل میت باشند. راه حل هایی که در ادامه گفته خواهند شد می توانند برای سیستم های مختلف مانند ویندوز و مک مورد استفاده قرار بگیرند.

رفع مشکل صدا در برنامه گوگل میت

قبل از اینکه از راه حل های زیر برای حل مشکل خود استفاده کنید حتما توجه داشته باشید که برنامه را در حالت بی صدا قرار نداده باشید. همچنین توجه کنید که میکروفون سیستم شما فعال باشد.

۱- راه اندازی مجدد سیستم

قبل از انجام فرایند عیب یابی، یکبار سیستم خود را به طور کامل راه اندازی مجدد کنید. در بسیاری از مواقع اینکار باعث حل مشکل شما می شود.

حل مشکل صدا در گوگل میت

۲- بررسی صدا قبل از جلسه در گوگل میت

همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. یکی از ساده ترین راه های جلوگیری از بروز مشکل در برنامه گوگل میت این است که قبل از جلسه میکروفون سیستم خود را بررسی کنید.

رفع مشکل صدا در برنامه گوگل میت 2

۳- بررسی تنظیمات صدا در گوگل میت

اطمینان حاصل کنید که تنظیمات میکروفون را در برنامه گوگل میت به درستی انتخاب کرده اید. گاها ممکن است این برنامه در حال استفاده از یک میکروفون اشتباه باشد. برای بررسی این مورد ابتدا گوگل میت را اجرا کرده و سه نقطه بالا تصویر را انتخاب کنید. به قسمت Settings رفته و روی گزینه Audio کلیک کنید.

سپس به صفحه Microphone رفته و اطمینان حاصل کنید این برنامه در حال استفاده از میکروفون صحیح می باشد.

رفع مشکل صدا در برنامه گوگل میت 3

۴- بستن صفحات مرورگر

اگر از برنامه گوگل میت در مرورگر سیستم خود استفاده می کنید، بهتر است سایر صفحات وب را ببندید. بعضی از صفحات قابلیت میکروفون سیستم شما را غیر فعال می کنند. خالی کردن حافظه پنهان گوگل نیز می تواند در حل این مشکل موثر باشد.

۵- بلوتوث عامل مشکل صدا در گوگل میت

بلوتوث سیستم خود را خاموش کنید. روشن بودن بلوتوث می تواند سبب بروز مشکل در انتقال صدا شود.

رفع مشکل صدا در برنامه گوگل میت 4

۶- خرابی درایور عامل مشکل صدا در گوگل میت

یکی از دلایل عدم انتقال صدا می تواند وجود مشکل در درایور صدا دستگاه شما باشد. شما می توانید با به روز رسانی یا دانلود درایور صدا سازگار با کارت صدا سیستم خود این مشکل را حل کنید. برای انجام اینکار به منو آغازین گوگل بروید و عبارت device manager را وارد کنید.

رفع مشکل صدا در برنامه گوگل میت 5

به قسمت Audio بروید و روی گزینه میکروفون راست کلیک کنید. در پنجره ای که برای شما باز می شود باید گزینه update driver را انتخاب کنید. سپس در صفحه کمی پایین بروید و گزینه Sound, Video, and Game controllers را انتخاب کنید.

رفع مشکل صدا در برنامه گوگل میت 6

روی درایور های صدا راست کلیک کرده و گزینه به روز رسانی را انتخاب کنید.

۷- خراب بودن میکروفون

از سالم بودن میکروفون خود در خارج از برنامه گوگل میت اطمینان حاصل بفرمایید. شما می توانید در یک برنامه ضبط صدا سالم بودن میکروفون خود را بررسی کنید.

رفع مشکل صدا در برنامه گوگل میت 7

۸- اشغال بودن میکروفون با سایر برنامه ها

مطمئن شوید که برنامه دیگری در حال استفاده از میکروفون شما نمی باشد. اگر می دانید که کدام برنامه در حال استفاده از میکروفون شما است آن را غیر فعال کنید در غیر این صورت باید سیستم خود را از نو راه اندازی کنید.

۹- بررسی دسترسی گوگل میت به میکروفون در گوشی

مورد دیگری که باعث بروز مشکل ضبط صدا در گوگل میت می شود، عدم دسترسی این برنامه به میکروفون سیستم شما است. اگر از اندروید استفاده می کنید به قسمت Settings و گزینه Privacy & Security را انتخاب کنید. در قسمت Microphone شما می توانید متوجه شوید که امکان دسترسی به میکروفون برای برنامه گوگل میت وجود دارد یا خیر.

اگر از ویندوز استفاده می کتید به قسمت Settings بروید و گزینه Privacy & security و سپس گزینه Microphone را انتخاب کنید. از این قسمت می توانید دسترسی برنامه گوگل میت به میکروفون خود را بررسی کنید.

رفع مشکل صدا در برنامه گوگل میت 9

اگر از Mac استفاده می کنید به قسمت System Preferences بروید و گزینه Security & Privacy را انتخاب کنید. سپس به صفحه Privacy رفته و گزینه Microphone را انتخاب کنید. از این قسمت شما می توانید دسترسی برنامه گوگل میت به سیستم خود را بررسی کنید.

۱۰- بررسی دسترسی مرورگر به میکروفون

اطمینان حاصل کنید که مرورگر شما به برنامه گوگل میت دسترسی دارد. اگر از مرورگر Chrome استفاده می کنید، آن را اجرا کرده و عبارت chrome://settings/content/microphone را وارد کنید.

توجه داشته باشید که در این سایت باید گزینه Sites can ask to use your microphone انتخاب شده باشد. سپس برنامه گوگل میت را اجرا کرده و قابلیت Camera آن را فعال کنید.

گزینه Always allow https://meet.google.com to access your camera and microphone را انتخاب و بر روی دکمه Done کلیک کنید.

رفع مشکل صدا در برنامه گوگل میت 10

۱۱- به روز رسانی سیستم عامل

سیستم عامل دستگاه خود را به روز رسانی کنید. گاها ممکن است مشکل صدا در گوگل میت به علت قدیمی بودن نسخه سیستم عامل دستگاه شما باشد. اگر از ویندوز استفاده می کنید به منو آغازین رفته و عبارت Update را وارد کنید. از این قسمت شما می توانید آخرین به روز رسانی هایی که برای سیستم شما وجود دارد را انتخاب کنید.

اگر از اندروید یا آیفون استفاده می کنید باید طبق دستورالعمل همان سیستم عامل آخرین به روز رسانی هایی که برای سیستم شما وجود دارد را بررسی کنید.

رفع مشکل صدا در برنامه گوگل میت 11

۱۲- فعال بودن حالت بی صدا یا مزاحم نشوید

اگر از Mac یا گوشی استفاده می کنید، توجه داشته باشید که قابلیت بی صدا یا مزاحم نشوید آن را فعال نکرده باشید. شما با فشردن دکمه F10 به راحتی می توانید این قابلیت را غیر فعال کنید.

رفع مشکل صدا در برنامه گوگل میت 12

جمع بندی

مشکل صدا در گوگل میت در اکثر اوقات به میکروفن دستگاه شما یا تنظیمات اشتباه صدا مربوط میشود که ممکن است سهوا آن ها را فعال یا دستکاری کرده باشید. شما با استفاده از مطالبی که در پست راهنما کامل حل مشکل صدا و میکروفون در گوگل میت ارائه شد می توانید مشکلات خود در این زمینه را بر طرف کنید.

سوالات متداول

گوگل میت چیست؟

گوگل میت برنامه ای است که از آن برای تماس تصویری و برگزاری جلسات آنلاین استفاده می شود.

علت خرابی صدا گوگل میت چیست؟

مشکل صدا در گوگل میت به عوامل مختلفی مانند به روز نبودن سیستم عامل، عدم دسترسی مرورگر به میکروفون و یا استفاده از میکروفون خراب می باشد.

چطور مشکل صدا در گوگل میت را برطرف کنیم؟

شما می توانید با استفاده از راه حل هایی که در مطلب بالا به آن ها اشاره شد تا حد زیادی مشکل خود در این زمینه را بر طرف کنید.

چطور درایور های صدا را به روز رسانی کنم؟

توضیحات تکمیلی در این زمینه در عنوان “خرابی درایور عامل مشکل صدا در گوگل میت” همین پست به طور کامل داده شده است.

نظرات و پیشنهادات شما؟

با تشکر از وقتی که برای مطالعه این پست گذاشتید. امیدواریم با استفاده از مطالب این پست توانسته باشید مشکل صدا در گوگل میت خود را بر طرف کنید. شما می توانید نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه همین پست وارد نمایید.

  • نوشته admin
  • 9 ماه قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب