به طور کلی وقتی شما عددهایی که حاوی صفرهای پشت سر هم هستند (مثل ۰۰۰۳۲۴۲۳) را در یک سلول و در برنامه اکسل می نویسید این اعداد به صورت خودکار حذف می شوند و بطور مثال به صورت ۳۲۴۲۳ نمایش داده می شوند. به نظر شما چگونه می توانیم مشکل پاک شدن اتوماتیک عدد صفر اول یا درج کردن صفر در اول سلول را در اکسل حل کنیم؟ و حتی برعکس، چگونه می توانیم به صورت اتوماتیک عدد صفر را در مواقعی که به آنها نیاز نداریم را پاک کنیم؟ امروز در کلاسیک وب قصد داریم به این موضوع بپردازیم.
حل مشکل درج و حذف صفر اول و پاک شدن خودکار عدد صفر در اکسل ۲۰۰۷ ، ۲۰۱۳ ، ۲۰۱۶ و..
Solve The Problem Of How To Automatically Display Or Clear Zero Numbers In Excel
در اکسل به طور کلی در هر سلول شما می توانید ۱۵ کاراکتر عددی را وارد کنید. اگر تعداد اعداد بیشتر از ۱۵ کاراکتر باشد عددهای کاراکتر ۱۶ به بعد به صورت ۰ نمایش داده می شود. این نحوه نمایش در شماره حساب بانکی و کارت عابر بانک یک مشکل به حساب می آید چون که کاراکترهای ۱۵ به بعد به صورت اشتباه نمایش داده می شود.
حل مشکل پاک شدن خودکار عدد صفر و نحوه درج صفر در اول سلول اکسل
اگر شما می خواهید از پاک شدن خودکار اعداد صفر در اکسل جلوگیری کنید تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که قبل از تایپ عدد، فرمت سلولی که در آن می خواهید عدد را تایپ کنید را تغییر دهید. برای انجام این کار روی سلول یا سلول های مورد نظر خود راست کلیک کنید و از منو Format Cells را انتخاب کنید.
وقتی پنجره Format Cells باز شد به سربرگ Number بروید. در سمت چپ روی Text کلیک کنید و OK را انتخاب کنید.
حالا وقتی عدد ها را تایپ می کنید پاک شدن خودکار اعداد صفر در اکسل حل شده است و دیگر پاک نمی شود و در سلول باقی خواهند ماند.
توجه داشته باشید اگر شما بعد از تایپ، فرمت را تغییر دهید این روش برای شما اجرا نخواهد شد و حتما باید قبل از تایپ اعداد، فرمت را به Text تغییر دهید.
اما اگر می خواهید با روش های بیشتری برای قرار دادن صفر قبل از عدد در اکسل آشنا شوید در ادامه توضیح خواهیم داد و اگر فایل اکسل شما رمز گذاری شده است پیشنهاد می کنیم پست آموزش ۵ روش کارساز شکستن قفل و حذف پسورد فایل اکسل را مطالعه بفرمایید.
نحوه حذف صفرهای قبل از عدد
در این روش باید فرمت سلول را به فرمت عددی تغییر دهید. روی سلول راست کلیک کنید و Format Cells را انتخاب کنید. در پنجره Format Cells در سمت چپ Number را انتخاب کنید و OK را انتخاب کنید.
رفع مشکل پاک کردن صفر قبل از عدد در اکسل
در این روش از فرمول Formula استفاده خواهیم کرد. یک سلول خالی انتخاب کنید، بعد در نوار Formula عبارت =VALUE(A1) را تایپ کنید. به جای A1 می توانید عددی که شامل چند صفر است را وارد کنید.
آموزش حذف صفر شماره موبایل در اکسل
در این روش از VBA استفاده خواهیم کرد. برای نمایش پنجره ویژوال بیسیک کلیدهای Alt+F11 را با هم فشار دهید. در این پنجره به مسیر Insert > Module بروید تا پنجره ماژول جدید نمایش داده شود و کد زیر را در این پنجره ماژول کپی پیست کنید.
Sub DeleteZero()
‘updateby20140616
Dim Rng As Range
Dim WorkRng As Range
On Error Resume Next
xTitleId = “KutoolsforExcel”
Set WorkRng = Application.Selection
Set WorkRng = Application.InputBox(“Range”, xTitleId, WorkRng.Address, Type:=8)
WorkRng.NumberFormat = “General”
WorkRng.Value = WorkRng.Value
End Sub
حالا روی دکمه Run کلیک کنید تا پنجره KutoolsforExcel برای شما باز شود. حالا بازه که می خواهید صفرها در آن پاک شود را انتخاب کنید. روی OK کلیک کنید. حالا صفرها در نواحی که انتخاب کردید پاک خواهد شد.
آموزش رفع مشکل عدم نمایش صفر در اکسل
ناحیه ای از سلول ها که شامل اعداد صفر است را انتخاب کنید روی آیکن اخطار که در شکل زیر نشان داده شده است کلیک کنید. بعد Convert to Number را از منو انتخاب کنید.
حل مشکل حذف چند کاراکتر در اکسل آفیس
برای حذف سریع صفر در اعداد و شماره ها Kutools را نصب کنید. با نصب Kutools یک سربرگ به اکسل اضافه خواهد شد. حالا به مسیر Kutools > Text > Remove Leading Zeros بروید.
سپس در صفحه ای که ظاهر خواهد شد تعداد صفرهای پاک شده به شما نمایش داده خواهد شد. در این پنجره روی OK کلیک کنید.
آموزش رفع مشکل حذف صفر اول در اکسل
برای اضافه کردن کاراکترهای صفر به اول اعداد، در ابتدا شما باید فرمت سلول را به Text تغییر دهید، برای این کار روی Home کلیک کنید و به گروه Numeric بروید بعد از لیست کرکره ای Text را انتخاب کنید.
سپس در حالی که سلول های مورد نظر خود را انتخاب کرده اید به مسیر Kutools > Text > Add Text بروید.
در پنجره Add Text صفرهایی که می خواهید به اعدادتان اضافه کنید را در قسمت Text وارد کنید. گزینه Before First Character را انتخاب کنید. شما می توانید پیش نمایش اعدادتان را در سمت راست مشاهده کنید.
حالا روی Ok یا Apply کلیک کنید.
ترفند حذف سه صفر در اکسل آفیس
برای پاک کردن اعداد صفر، سلول های مورد نظر خود را انتخاب کنید و به مسیر Kutools > Text > Remove By Position بروید.
حالا در پنجره Remove By Position در قسمت Number تعداد ارقامی که می خواهید پاک کنید را وارد کنید (به طور مثال سه تا صفر). در قسمت Option جهت حذف را مشخص کنید به طور مثال با انتخاب From left صفرها از سمت چپ پاک خواهد شد. حالا روی Ok یا Apply کلیک کنید.
در آخر پیشنهاد می کنیم برای تسریع کارهای خود در اکسل و شناخت ترفند های این برنامه کاربردی، ۳۵ کلید میانبر کاربردی اکسل برای ویندوز و مک را مطالعه بفرمایید.
نظرات و پیشنهادات شما؟
امیدوارم با استفاده از روش هایی که امروز ما در مورد حل مشکل پاک شدن خودکار اعداد صفر در اکسل توضیح دادیم توانسته باشید مشکل تایپ اعداد خود در اکسل را حل کرده باشید. نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.
آخرین دیدگاه ها
تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.