مطلب فعلی :

علت چشمک زدن درجه یخچال چیست؟ (سامسونگ، امرسان، هیمالیا و..)

رفتن به بالا

علت چشمک زدن درجه یخچال چیست؟ (سامسونگ، امرسان، هیمالیا و..)

نوشته admin

1 هفته قبل

بدون دیدگاه

گوناگون

مجله اینترنتی دانستنی ها
علت چشمک زدن درجه یخچال چیست؟ (سامسونگ، امرسان، هیمالیا و..)

علت چشمک زدن درجه یخچال چیست؟ (سامسونگ، امرسان، هیمالیا و..)

صفحه نمایشگر یخچال، معمولا درجه دما و همچنین بخشی از تنظیمات یخچال را نمایش می دهد.

اما گاهی اوقات چراغ درجه در نمایشگر چشمک می زند. ❄️ در این مطلب از کلاسیک وب به بررسی علت چشمک زدن درجه یخچال سامسونگ، امرسان، هیمالیا و..خواهیم پرداخت.

دلیل چشمک زدن یخچال فریزر امرسان ، سامسونگ ، بوش ، اسنوا و …

به طور خلاصه چشمک زدن درجه یخچال سامسونگ، امرسان، هیمالیا و… می تواند به علت های زیر می باشد:

  • خرابی ماژول چراغ یخچال
  • ایراد در کار یخساز یخچال فریزر
  • ایراد در قطعات دیفراست
  • تنظیم نبودن درجه دمای یخچال فریزر
  • ریست شدن یخچال
  • خرابی درب یخچال و مشکل در فرایند سرما سازی
  • مشکل برقی یخچال فریزر
  • خرابی ترموستات و سنسور، فن و یا برد الکترونیکی
  • مشکلات شارژ گاز یخچال

اکثر این دلایل و مشکلات با بررسی کد روی صفحه نمایشگر درجه و مطالعه دفترچه راهنما قابل تشخیص می باشد. نکته مهم درباره عیب یابی و تعمیر یخچال فریزر این است که حتما فرایند تعمیر را به تعمیرکاران متخصص بسپارید. در ادامه این مطلب به بررسی دقیق تر دلایل چشمک زدن درجه یخچال فریزر خواهیم پرداخت.

عیب یابی و رفع مشکل چشمک زدن یخچال فریزر

خرابی ماژول چراغ یخچال

یکی از دلایل چشمک  یخچال می تواند خرابی ماژول چراغ یخچال باشد. در این صورت با یک ریست ساده می توانید مشکل را برطرف کنید. برای این کار یخچال را از برق بکشید. اگر دسترسی به سیم سخت است، آداپتور برق متصل به یخچال را خاموش کنید.

سپس ماژول چراغ را با استفاده از یک اهرم مثل قاب بازکن و یا پیچ گوشتی از یخچال جدا کنید. چراغ های درجه را از محل اتصال جدا و مدتی صبر کرده و دوباره وصل کنید.

چشمک درجه یخچال به علت ایراد در کار یخساز

چراغ یخچال فریزر شما ممکن است به علت هشدار خطا چشمک بزند. چشمک درجه در یخچال و فریزر های سامسونگ به علت گزارش خطا در عملکرد یخچال است. این چراغ ممکن است پس از قطعی برق و ریستارت یخچال روشن شود. در این صورت مدتی پس از روشن شدن یخچال فریزر چراغ چشمک زن هم خاموش خواهد شد.

در یخچال فریزر ال جی خاموش و روشن شدن چراغ به نشانه هشدار در رابطه با خرابی یک قسمت و یا یخ زدایی یخچال می باشد. پس از اینکه کمپرسور دوباره شروع به کار کند، درجه یخچال ۶ بار چشمک خواهد زد.

اگر جریان هوا در کندانسور گرماگیر یخچال به علت انسداد با گرد و خاک یا مواد دیگر جریان نداشته باشد یا فن یخچال به درستی کار نکند، ممکن است منجر به چشمک یخچال فریزر ال جی شود. برای رفع این مشکل حتما فن را از گرد و غبار پاک کرده و اجازه دهید جریان هوا در یخچال وجود داشته باشد. فن یخچال وظیفه انتقال سرما را بر عهده دارد. در بعضی از مدل ها، کنار کمپرسور فن تعبیه می شود که در صورت خرابی باعث کم شدن سرمای داخل یخچال میشود. از دیگر علت‌ های خرابی فن می توان از قطعی سیم، خرابی موتور و فن نام برد.

همچنین یکی دیگر از دلایل چشمک یخچال می تواند به علت نقص در انتقال جریان برق به یخچال باشد. به این منظور اتصال درست به پریز برق و همچنین مدارشکن یخچال را بررسی کنید. اگر نیروی برق کافی به فریزر نرسد همچنان به چشمک ادامه خواهد داد. در این صورت یخچال را به منبع برق دیگری متصل کنید.

ایراد در قطعات دیفراست

اگر یخچال برفک بزند، قطعات دیفراست یخ زدایی را انجام میدهند و در صورت اختلال در عملکرد قطعات دیفراست  یخچال خنک نمی شود و در نتیجه منجر به چشمک درجه یخچال خواهد شد. اگر برفک زدایی یخچال بیش از ۸۰ ساعت طول بکشد، در این حالت پیغام خطا روی صفحه نمایش نشان داده می شود. در این مشکل علاوه بر چک کردن دیفراست می توانید ترمودیسک یخچال و برد الکترونیکی و المنت و فن را بررسی کنید.

زمانی که دمای یخچال به وسیله این سنسور از ۵۰- درجه سانتیگراد کمتر و از ۶۶ درجه سانتیگراد بیشتر باشد، خراب میشود و خرابی سوکت سنسور منجر به قطعی سیم و خرابی دیفراست می شود.

تنظیم نبودن درجه دمای یخچال فریزر 

اطمینان حاصل کنید که دمای بیرون و درونی یخچال فریزر از میزان مشخصی بالا یا پایین تر نرود. در یخچال فریزر های سامسونگ اگر دمای یخچال بالاتر از ۳۸ درجه فارنهایت (۴ درجه سلسیوس)  و فریزر به بالاتر از ۱۲ درجه فارنهایت (۰ درجه سلسیوس) برسد، چراغ درجه شروع به چشمک خواهد کرد. همچنین وقتی که تازه یخچال را به برق میزنید، حدود ۸ ساعت زمان میببرد تا سرما به حد نساب برسد.

برای تنظیم درجه دما یخچال ، درجه را بر روی مقدار مورد نظرتان تنظیم کنید. در یخچال را ببندید تا تغییرات اعمال شود. همچنین در صورت خرابی و کهنه شدن لاستیک دور درب یخچال آن را تعویض کنید. لاستیک درب یخچال خراب، می تواند باعث اتلاف انرژی و سرما از درون یخچال و ورود هوای گرم و رطوبت به داخل یخچال فریزر شود.

شارژ نبودن گاز یخچال

شارژ نبودن گاز یخچال یکی دیگر از دلایل تنظیم نبودن دمای یخچال فریزر و کم شدن سرما می باشد. اگر گاز یخچال کم یا زیاد باشد و یا لوله ها نشتی داشته باشند یخچال به خوبی سرد نمی شود. در صورتی که یخچال شما دچار این مشکل است حتما از تعمیرکار یخچال بخواهید تا گاز یخچال را شارژ کند. نشتی، تزریق کم یا زیاد گاز باعث اشکال در فرایند سرما سازی میشود.

خرابی ترموستات یا سنسور محیطی

خرابی ترموستات یا سنسور محیطی یخچال های سامسونگ باعث بروز مشکل در سرمای یخچال و چشمک چراغ درجه یخچال فریزر می شود. ترموستات وظیفه تنظیم دما را بر عهده دارد. به دستور این قطعه کمپرسور روشن یا خاموش  و دمای یخچال فریزر تنظیم میشود. در صورت خرابی این قسمت، تنظیم دما یخچال دچار مشکل می شود. معمولا به دلیل نوسان برق و کم و زیاد شدن ولتاژ، این قطعات آسیب می بینند و به مرور زمان خراب خواهند شد. برای رفع مشکل این قطعات باید تعویض شوند زیرا قابل تعمیر نمی باشند.

کمپرسور یخچال عامل اصلی سرما سازی در یخچال است. در صورت تشخیص ایراد از این قسمت، ابتدا خازن کنار کمپرسور را بررسی و سپس خود کمپرسور را چک کنید. همچنین قسمت برد الکترونیکی یا تایمر، فرمان دهنده به قطعات کمپرسور هستند. با خرابی این قطعات، فرایند سرما سازی کمپرسور مختل خواهد شد.

ریست شدن یخچال

ریست یخچال هم می تواند باعث چشمک چراغ درجه شود. در واقع با ریست کردن دمای داخلی یخچال به هم می ریزد و چراغ به عنوان هشدار چشمک می زند. پس از تنظیم دما چشمک متوقف خواهد شد. اگر بعد از تنظیم دما دوباره درجه یخچال چشمک زد، بهتر است یخچال را نیم ساعت از برق جدا کنید و سپس دوباره به برق وصل کنید و منتظر بمانید تا دمای آن تنظیم شود. اگر باز چشمک درجه ادامه دارد حتما با تعمیرکار تماس بگیرید.

چشمک زدن درجه یخچال ساید بای ساید به دلیل مشکل یخ ساز

چشمک درجه یخچال ساید بای ساید سامسونگ می تواند به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد. فرایند یخسازی در یخچال ساید بای ساید به این ترتیب است که ابتدا شیر برقی، آب مورد نیاز را تامین می کند. سپس ترمودیسک میزان و دمای آب را تعیین و بازوی محرک به کمک موتور، یخ را در مخزن می ریزد و برد الکترونیکی یخچال ، فرایند را مدیریت میکنند. در نهایت با فشار پدال، یخ داخل لیوان خواهد ریخت. در صورت وجود مشکل در این فرایند، بر روی صفحه درجه، ارور نمایش داده می شود.

چشمک چراغ یخچال فریزر های قدیم

در یخچال های قدیمی سه چراغ به رنگ سبز، زرد و قرمز وجود دارد. چراغ سبز، نشان دهنده سلامت دستگاه است. اگر چراغ زرد و یا قرمز روشن شود ممکن است درب یخچال باز مانده باشد. همچنین چراغ زرد یا قرمز می تواند به دلیل خرابی لاستیک های بین درب باشد. یکی دیگر از دلایل، تراز نبودن یخچال و گرم بودن محیط اطراف یخچال است، که به موتور فشار می آورد. همچنین اگر درب یخچال خیلی باز و بسته می شود و یا مواد غذایی زیادی در داخل یخچال وجود دارد می تواند باعث مشکل در عملکرد یخچال شود. اگر این موارد در رفع مشکل یخچال قدیمی اثرگذار نبود حتما فن یخچال و یخساز و سنسور فریزر و سیستم برفک زدایی را چک کنید.

علت چشمک یخچال فریزر برند های مختلف

علت چشمک زدن درجه یخچال

چشمک زدن درجه فریزر هیمالیا

در یخچال فریزر هیمالیا، مشکل در عملکرد یخچال به صورت کد خطاهایی با حروف انگلیسی بر نمایشگر درجه نمایش داده می شود. برای درک این کدهای دستوری باید به دفترچه راهنما یخچال مراجعه کنید.

چشمک درجه در یخچال های ال جی

از علت های اصلی چشمک یخچال ال جی می توان به وجود مشکل در قسمت برفک زدایی، خرابی سنسور های یخ ساز، مشکل در قسمت فریزر و قطع بودن سیم ها اشاره کرد. با توجه به کدهای خطا می توانید با کمک دفترچه راهنما خیلی سریع دلیل چشمک درجه یخچال را پیدا کنید.

چشمک زدن درجه فریزر در یخچال فریزر سامسونگ

وجود مشکل در سنسورهای یخچال سامسونگ باعث چشمک درجه می شود. با بررسی پیغام های خطا بر روی صفحه نمایش می توانید با مطالعه دفترچه راهنمای یخچال، دلیل مشکل را پیدا کنید. به عنوان مثال ارور ۸۸ ۸۸, ۸۳E, 85E, یا ۸۶E  برای مشکل برق در یخچال های سامسونگ می باشد که برای رفع این مشکل باید یخچال را خاموش و دوباره روشن کنید و همچنین اتصال برق را بررسی کنید.

دلیل چشمک زدن  یخچال امرسان

دلایل مختلفی می‌تواند باعث بروز چشمک درجه یخچال امرسان شود یکی از آنها، مشکل تنظیم درجه دمای یخچال می باشد که بعد از تنظیم شدن درجه، چشمک زن خاموش می گردد.

علت دیگر بروز مشکل خرابی درب یخچال است. در رابطه با چشمک یخچال امرسان با توجه به پیغام می‌توانید علت چشمک درجه یخچال امرسان را تشخیص و به راحتی برطرف کنید.

دلیل چشمک زدن درجه یخچال الکترواستیل

دلایل چشمک درجه یخچال الکترواستیل در هر مدل متفاوت است. از علت‌های اصلی چشمک درجه یخچال الکترواستیل، خرابی قطعات و یا سنسورهای درون یخچال می باشد که باید تعویض شود.

در صورت تداوم ارورها هشدار ناشی از خرابی قطعات و سنسورهای درون یخچال است که باید تعمیر شوند.

چشمک زدن درجه یخچال پارس

چشمک درجه یخچال پارس می تواند به علت مشکل در برفک زن و یا مشکل خرابی سنسور ها و قطع بودن سیم ها باشد. برای برطرف کردن این مشکلات در برخی موارد باید سنسورها تعمیر یا تعویض شوند.

سوالات متداول

کدام درجه یخچال سردتر است؟

درجه دمای تعیین شده برای فریزرهای مختلف بین 14- الی 25- درجه سانتی گراد است. دمای 25- درجه سانتی گراد سردترین دما و موجب افزایش کارکرد و فشار بر روی موتور می شود و همچنین  14-  کمترین دما می باشد. اما مناسب ترین دمای فریزر بین 16- الی 18- درجه سانتی گراد می باشد.

سنسور محیطی یخچال کجاست؟

سنسور محیطی در یخچال های مختلف می تواند در جاهای مختلفی از یخچال فریزر قرار داشته باشد. برای دسترسی به این قسمت حتما دفترچه راهنمای یخچال را بررسی کنید.

چگونه درجه یخچال تنظیم کنیم؟

اگر یخچال فریزر شما دارای پنل لمسی می باشد با لمس قسمت تنظیم درجه ( معمولا در قسمت نمایشگر درجه قرار دارد) می توانید درجه یخچال را تنظیم کنید. در یخچال های قدیمی تر این قسمت به صورت پیچ درجه مکانیکی قرار دارد که با چرخاندن آن بر روی عدد مورد نظر می توانید درجه یخچال را تنظیم کنید.

جمع بندی

به طور کلی چشمک درجه یخچال می تواند به دلایل مختلف اتفاق بیفتد. از مهم ترین این دلایل اختلال در فرایند سرما سازی است که می تواند به علت مشکل در قطعات خنک کننده و تنظیم کننده دما و یا خرابی درب و قطعات مکانیکی دستگاه باشد. در هر صورت افراد با بررسی کد خطا در قسمت نمایشگر و بررسی و مطابقت آن با دفترچه راهنما  می توانند علت را بیابند. نکته مهم در این رابطه این است که به هیچ عنوان در صورت نداشتن تخصص اقدام به تعمیر یخچال نکنید و حتما این کار را به تعمیرکاران متخصص بسپارید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب سعی کردیم تمامی مواردی که باعث بروز مشکل در یخچال و چشمک درجه آن خواهند شد بپردازیم. امیدواریم که از این مطلب استفاده کرده باشید. اگر تجربه و یا نظری در رابطه با این موضوع دارید حتما با ما در بخش دیدگاه ها به اشتراک بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 هفته قبل
  • بدون دیدگاه
  • گوناگون

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب