مطلب فعلی :

قطع دسترسی برنامه به اینترنت در شیائومی

رفتن به بالا

قطع دسترسی برنامه به اینترنت در شیائومی

نوشته admin

2 هفته قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
قطع دسترسی برنامه به اینترنت در شیائومی

قطع دسترسی برنامه به اینترنت در شیائومی

قطع دسترسی اینترنت ⛔ برنامه‌ها از جمله مواردی است که شاید برای مدیریت بهتر شبکه یا نرم افزارها نیاز به آن داشته باشید.

این کنترل‌ها میتواند شامل اتصال به اینترنت وای فای یا موبایل دیتا باشد و دسترسی برنامه های غیر ضروری را به اینترنت و مصرف آن را کاهش دهد. به همین خاطر در این مطلب از کلاسیک وب به بررسی روش‌های قطع دسترسی برنامه به اینترنت در شیائومی میپردازیم.

عدم دسترسی به اینترنت در گوشی شیائومی

Disable Apps from Accessing Internet in Xiaomi Phone

به طور خلاصه راهکارهای تنظیمات اینترنت شیائومی به صورت زیر است:

  • ایجاد محدودیت به اینترنت در گوشی شیائومی با در تنظیمات بخش Restrict data usage گوشی
  • قطع اتصال برنامه ها به اینترنت از طریق قسمت Data Usage در تنظیمات و غیر فعال کردن دسترسی برنامه مورد نظر به وای فای یا موبایل دیتا
  • استفاده از اپلیکیشن NetGuard برای مدیریت اتصال برنامه ها به اینترنت
  • نصب برنامه NoRoot Firewall برای حفاظت و کنترل دسترسی برنامه ها به اینترنت

مدیریت بیشتر برنامه ها با محدود کردن دسترسی آنها به اینترنت به سادگی امکان پذیر است. مثلا اگر شما تمایل به قطع دسترسی به اینترنت واتساپ داشته باشید، میتوانید اینکار را از طریق روش‌های مختلفی انجام دهید. همچنین روند قطع دسترسی به اینترنت در ویندوز نیز برای کامپیوتر و لپ تاپ امکان پذیر است. در ادامه برخی از این روش‌ها را برای گوشی شیائومی مورد بررسی قرار میدهیم:

۱- عدم دسترسی به اینترنت در گوشی شیائومی با تنظیمات Restrict data usage

برای دسترسی به تنظیمات اینترنت ابتدا وارد بخش Settings شوید و به قسمت Apps بروید. سپس Manage app settings را انتخاب کنید. حالا میتوانید برنامه مورد نظرتان را از لیست انتخاب یا سرچ کنید. در بخش App info برنامه مورد نظر صفحه را به پایین اسکرول کنید تا Restrict data usage را پیدا کنید و روی آن بزنید.

قطع دسترسی برنامه به اینترنت

از این قسمت میتوانید دسترسی برنامه انتخاب شده را به نوع شبکه مشخص کنید و گزینه‌های Wi-Fi و Mobile data را فعال کنید تا اتصال برنامه به اینترنت تنها از آن طریق انجام شود. در نهایت دکمه Ok را برای تایید تغییرات انتخاب کنید.

۲- قطع دسترسی برنامه به اینترنت از Data Usage

در روش دیگر کنترل دسترسی به اینترنت، مجددا به تنظیمات تلفن همراه بروید و وارد بخش Connection & sharing شوید. حال Data Usage را انتخاب کنید و برنامه مورد نظرتان از لیست انتخاب کنید یا نام آن را در نوار بالای صفحه جستجو نمایید. در بخش View app settings شما میتوانید تنظیمات مربوط به برنامه مثل Wi-Fi یا Mobile data را خاموش یا روشن کنید.

قطع دسترسی برنامه به اینترنت از Data Usage

۳- از اپلیکیشن NetGuard استفاده کنید

اگر با استفاده از تنظیمات مربوط به خود گوشی نتوانستید اینکار را انجام دهید اپلیکیشن‌های مختلفی وجود دارد که میتواند برای این منظور به شما کمک کند. NetGuard یکی از نرم افزار قطع دسترسی برنامه ها به اینترنت در اندروید است که به شما امکان دسترسی سریع به تنظیمات اینترنت را میدهد. بنابراین شما با چند حرکت ساده میتوانید به راحتی آن را مدیریت کنید.

با استفاده از این روش، تمامی برنامه‌های تازه نصب شده یا قدیمی میتوانند به صورت دستی نسبت به اتصال به اینترنت محدود شوند. همچنین قابلیت lockdown mode زمانی که میخواهید به صورت حداکثری از باتری استفاده کنید میتواند یک گزینه عالی برای ذخیره انرژی گوشی باشد.

شما میتوانید این برنامه را از طریق گوگل پلی برای دستگاه‌های اندرویدی دانلود و استفاده کنید.

اپلیکیشن NetGuard

به طور کلی NetGuard به عنوان یک فیلتر مناسب برای دسترسی به داده‌ها و اتصال به اینترنت بشمار می‌آید که حتی با وجود روشن یا خاموش بودن صفحه نیز میتواند به فعالیت ادامه دهد. این اپلیکیشن به شکل یک VPN در گوشی نمایش داده میشود اما عملکرد یکسانی با آن ندارد. خود برنامه نیز مصرف باتری بسیار کمی دارد ولی با این وجود میتواند حجم زیادی از باتری گوشی شما را برایتان ذخیره کند و طول عمر آن را نیز تا حد قابل توجهی افزایش دهد.

روش ایجاد فایروال اینترنت در اندروید با استفاده از NetGuard

برای استفاده از این فایروال ابتدا باید آن را از طریق گوگل پلی نصب کنید و سپس مجوزهای عملکردی آن را بدهید. خوشبختانه محیط کاربری این برنامه بسیار ساده است و کار کردن با آن برایتان بی دردسر خواهد بود. در قسمت بالای صفحه یک سوئیچ مخصوص برای فعال و غیر فعال کردن عملکرد برنامه وجود دارد.

فایروال NetGuard

در بخش پایینی شما میتوانید لیست اصلی و فهرست تمامی برنامه‌های نصب شده روی گوشی را ببینید. کنار هر یک از آنها یک علامت آنتن و اینترنت وجود دارد که نشان دهنده دسترسی آنها به Wi-Fi و Mobile data است. با ضربه زدن بر روی هر یک از آنها میتوانید رنگشان را به نارنجی تغییر دهید و این به معنای آن است که قطع دسترسی برنامه ها به اینترنت در شیائومی انجام شده است. رنگ آبی آیکون نیز نشان دهنده اتصال آنها میباشد. به این ترتیب به همین راحتی میتوان دسترسی برنامه‌ها به اینترنت را تغییر داد.

تنظیمات بیشتر اتصال برنامه‌ها به شبکه در NetGuard

برای کنترل بیشتر برنامه ها با زدن بر روی هر یک از آنها میتوانید گزینه‌های بیشتری را ببینید. اگر فقط قصد دارید استفاده از اینترنت در پس زمینه یا background مسدود شود، میتوانید اینکار را از این بخش با تنظیمات Allow Wi-Fi when screen is on یا Allow mobile when screen is on انجام بدهید. این گزینه ها مشخص میکنند زمانی که صفحه روشن یا خاموش است، وای فای یا موبایل دیتا چه حالتی داشته باشند.

اگر میخواهید تنظیمات فعال بودن برنامه در زمان قفل بودن صفحه را انجام ندهید، بخش Allow in lockdown mode را رد کند. اما اگر تمایل دارید قطع خودکار اینترنت در گوشی شیائومی در زمان قفل بودن صفحه هم ادامه داشته باشد، میتوانید تیک فعالسازی کنار آن را بزنید.

نرم افزار قطع دسترسی برنامه ها به اینترنت در اندروید

با این تنظیمات میتوانید به سادگی قطع دسترسی برنامه به اینترنت را در گوشی‌های شیائومی یا سایر تلفن‌های اندرویدی انجام دهید. ممکن است در زمان فعالسازی سوئیچ کنار برنامه‌ها پیامی نمایش داده شود که از شما بخواهد حالت بهینه سازی باتری یا battery optimization را برای عملکرد برنامه NetGuard غیر فعال کنید. اینکار میتواند ایده خوبی باشد و برای آن تنها لازم است روی OK بزنید و All Apps را انتخاب کنید. سپس برنامه NetGuard را پیدا کنید و پس از انتخاب Don’t Optimize روی دکمه Done بزنید.

تنظیمات باتری برنامه NetGuard

تنظیمات پیشرفته برنامه NetGuard

شما میتوانید به جای مسدود کردن کامل یک برنامه برای اتصال به اینترنت از گزینه‌های Blacklist یا Whitelist نیز در NetGuard استفاده کنید. برای اینکار روی منوی سه نقطه ضربه بزنید و تنظیمات را باز کنید. در این قسمت روی گزینه‌های Defaults تا بتوانید Block Wi-Fi و Block Mobile را فعال کنید. برای قرار دادن برنامه‌ها در لیست سفید و دادن دسترسی دوباره به آنها کافی است Apply when screen on rules را انتخاب کنید.

تنظیمات پیشرفته NetGuard

۴- برنامه NoRoot Firewall را نصب کنید

اگر همچنان قصد استفاده  از برنامه‌های جانبی برای قطع دسترسی برنامه به اینترنت را داشته باشید، اپلیکیشن NoRoot Firewall نیز میتواند گزینه مناسبی برای شما باشد. این برنامه را میتوانید با استفاده از گوگل پلی برای تمامی گوشی‌های اندرویدی نصب کنید. زمانی که یک برنامه قصد داشته باشد به اینترنت موبایل یا وای فای متصل شود، NoRoot Firewall برنامه‌ای است که شما را از این اتفاق آگاه میکند و بوسیله آن نیز میتوانید به سادگی این فرایند را متوقف کنید. برای اینکار تنها لازم است از گزینه‌های Allow یا Deny استفاده کنید.

با استفاده از این اپلیکیشن همچنین می توانید مواردی مثل اتصالات خاص، آدرس IP، نام میزبان یا نام دامنه سایت‌ها را نیز فیلتر کنید و کنترل بیشتری روی آنها داشته باشید.

برنامه NoRoot Firewall

سوالات متداول

علت باز نشدن برنامه های ایرانی در شیائومی چیست؟

مشکل باز نشدن برخی از اپلیکیشن‌های ایرانی میتواند به دلیل ایجاد برخی محدودیت‌ها، ایجاد اختلال در تنظیمات محدوده‌ای (Region)، مسائل امنیتی گوشی شیائومی  و یا مشکل پر بوده حافظه باشد.

چگونه در شیائومی اینترنت یک برنامه را غیر فعال کنیم؟

برای آنکه بتوانید برنامه‌ای را در گوشی شیائومی محدود یا دسترسی آن را به اینترنت قطع کنید، ابتدا به بخش تنظیمات (Settings) بروید و وارد بخش Apps شوید. حال قسمت Manage apps را باز کنید و برنامه مورد نظرتان را از لیست پیدا و انتخاب کنید. در صفحه Restrict data usage شما میتوانید مشخص کنید که دسترسی‌های وای فای یا موبایل غیر فعال شوند.

جمع بندی

در این مطلب سعی کردیم روش‌های موثر کنترل دسترسی به اینترنت در گوشی‌های شیائومی را از طریق تنظیمات خود تلفن همراه و یا استفاده از نرم افزارهای جانبی مثل NetGuard یا NoRoot Firewall آموزش دهیم. اینکار علاوه بر حفاظت از اطلاعات شخصی شما، میتواند در مصرف حجم اینترنت و ذخیره باتری گوشی نیز تاثیرگذار باشد.

نظرات و پیشنهادات شما؟

آیا شما هم تا به حال نیاز به استفاده از روش‌هایی برای محدود کردن یا قطع اتصال برنامه ها به اینترنت داشته‌اید؟ به نظر شما اینکار میتواند چه فواید و کاربردهایی داشته باشد؟ اگر درباره این موضوع نظر یا تجربه‌ای دارید، لطفا آن را با ما و سایر خوانندگان در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

  • نوشته admin
  • 2 هفته قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب