مطلب فعلی :

مشکل حذف نشدن وضعیت واتساپ را با این ۱۰ کار حل کنید

رفتن به بالا

مشکل حذف نشدن وضعیت واتساپ را با این ۱۰ کار حل کنید

نوشته admin

3 روز قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
حل مشکل حذف نشدن وضعیت واتساپ

مشکل حذف نشدن وضعیت واتساپ را با این ۱۰ کار حل کنید

مشکلات بوجود آمده برای پیام رسان واتساپ ❌ میتواند برای کاربران آن سخت و نگران کننده باشد.

این مسائل ممکن است در اثر ایرادات نرم افزاری برنامه یا سرور ایجاد شود. به همین خاطر در این مطلب از کلاسیک وب به یکی از دغدغه‌های اخیر گزارش شده از طرف کاربران و مشکل حذف نشدن وضعیت واتساپ با چند راه حل کاربردی میپردازیم.

رفع مشکل حذف نشدن وضعیت واتساپ

Fix the Problem of Not Deleting WhatsApp status

به طور خلاصه برای رفع مشکل گیر کردن حذف وضعیت واتساپ میتوانید راهکارهای زیر را امتحان کنید:

  • به ابزارهای تغییر دهنده آی پی متصل شوید.
  •  اتصال به اینترنت را بررسی کنید.
  • تلفن را ری استارت کنید.
  • برنامه واتساپ را بروز رسانی کنید.
  • کش و دیتای واتساپ را حذف کنید.
  • عملکرد سرور را بررسی کنید.
  • مجوزهای لازم برای دسترسی به اینترنت را بدهید.
  • از نسخه های دیگر واتساپ استفاده کنید.
  • واتساپ را حذف و مجددا نصب کنید.
  • از پشتیبانی برنامه کمک بگیرید.

۱- به ابزارهای تغییر دهنده آی پی متصل شوید

یکی از مواردی که برای استفاده از برنامه‌هایی مثل واتساپ بسیار اهمیت دارد، استفاده از برنامه یا روش‌های تغییر آی پی است. به دلیل محدودیت‌های ایجاد شده برای این برنامه لازم است که در هنگام کار با آن از انوع پروکسی یا VPN استفاده کنید. به همین دلیل پیش از هر چیز باید این مورد را انجام دهید تا بتوانید برای انجام کارهای مختلف به سرور واتساپ متصل شوید.

۲- اتصال به اینترنت را بررسی کنید

از دیگر نکاتی که باید برای رفع مشکل Deleting وضعیت واتساپ انجام دهید، بررسی اتصال به اینترنت است. به این صورت با اتصال به یک اینترنت پایدار میتوانید به تمامی تنظیمات و بخش‌های مختلف دسترسی داشته باشید و آخرین تغییرات اعمال شده پروفایلتان را به سرورهای برنامه گزارش دید. در صورت نیاز میتوانید با قرار دادن تلفن همراه بر روی حالت Flight mode یا Airplane mode با روشن کردن حالت پرواز تمامی اتصالات شبکه را قطع کرده و مجددا روشن کنید. به این ترتیب میتوانید مطمئن شوید که اینترنت شما مشکلی ندارد.

در صورتی که همچنان احساس میکنید ایراد از سمت اینترنت است، اتصال به WiFi یا بالعکس را امتحان کنید. یا مودم را یکبار خاموش و مجددا روشن نمایید.

۳- تلفن را ریستارت کنید

در زمانی که اتصال شما به اینترنت قطع شده است اما نیاز دارید ارور حذف نشدن وضعیت واتساپ را برطرف کنید، میتوانید با ری استارت کردن تلفن همراه برخی از ایرادات نرم افزاری را برطرف کنید. به این ترتیب با راه اندازی مجدد تلفن یک شانس دیگر برای اتصال به اینترنت و باز کردن برنامه‌های خواهید داشت.

برای اینکار از دکمه‌های کنار گوشی استفاده کنید و پس از فشردن دکمه پاور برای چند لحظه روی گزینه Restart بزنید و تا روشن شدن مجدد آن صبر کنید. شما همچنین در برخی از تلفن های اندرویدی میتوانید صفحه تنظیمات را به پایین کشیده و دکمه پاور را از بالای آن بزنید.

ری استارت کردن تلفن برای حل مشکل حذف نشدن وضعیت واتساپ

۴- برنامه واتساپ را بروز رسانی کنید

آپدیت کردن برنامه‌ها معمولا یکی از راهکارهای موثری است که بسیاری از باگ‌ها و مشکلات آن را برطرف میکند. بنابراین اگر مدت زمان زیادی است که آپدیت‌های مربوط به نسخه‌های جدید برنامه را انجام نداده‌اید، امتحان کردن این روش میتواند به شما کمک کند تا ورژن بهتری از این برنامه را در اختیار داشته باشید. برای انجام اینکار میتوانید از گوگل پلی برای گوشی‌های اندرویدی و اپ استور برای آیفون استفاده کنید.

بروز رسانی واتساپ

۵- کش و دیتای واتساپ را حذف کنید

پاک کردن دیتا و حافظه کش برنامه های مختلف باعث بهبود عملکرد و آزاد کردن فضای ذخیره سازی آن میشود. انجام اینکار در گوشی‌های اندرویدی میتواند برخی از ارورهای ایجاد شده در اپلیکیشن‌ها را برطرف کند. در نتیجه برای انجام این کار، به تنظیمات (Settings) تلفن همراهتان بروید و وارد بخش Apps شوید در لیست برنامه ها WhatsApp را انتخاب کنید. در این مرحله لازم است روی گزینه Storage بزنید تا تنظیمات بیشتر ذخیره سازی را ببینید. سپس در پایین صفحه با انتخاب گزینه‌های Clear Cache و Clear data اطلاعات کش و داده‌های اضافه برنامه را پاک کنید.

حذف کش و دیتای واتساپ

شما میتوانید از این روش برای حل مشکل نشان ندادن وضعیت یا استوری در واتساپ نیز استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که انجام اینکار به اطلاعات اصلی و پیام‌های واتساپ آسیبی وارد نمیکند و میتواند باعث بهبود سرعت و عملکرد برنامه شود. مراحل گفته شده ممکن است در هر دستگاه بسته به مدل و نسخه سیستم عامل کمی متفاوت باشد.

۶-عملکرد سرور را بررسی کنید

گاهی اوقات ممکن است مشکل ایجاد شده در اثر اختلال سرورهای برنامه یا قطعی موقت آن در اثر بروز رسانی باشد. شما میتوانید با استفاده از وبسایت‌هایی همچون Downdetector وضعیت عملکردی آن را بررسی کنید. البته در صورتی که مشکل از سمت سرور باشد، کار خاصی از شما ساخته نیست و باید تا برطرف شدن اختلال صبر کنید. گاهی اوقات باگ‌های موقتی برنامه نیز میتواند عامل ارورهای مختلفی در برنامه باشد در این صورت بهتر است برنامه را ببندید و بعد از چند ساعت مجددا آن را باز کنید و مشکل در حال حذف وضعیت واتساپ را بررسی نمایید.

بررسی عملکرد سرورهای واتساپ با downdetector

۷-  حل مشکل حذف نشدن وضعیت واتساپ با بررسی مجوز اینترنت

یکی از اصلی‌ترین علت پاک نشدن وضعیت واتساپ و بسیاری دیگر از مشکلات آن همچون سینک نشدن مخاطبین Whatsapp مربوط به اتصالات اینترنت است. یکی دیگر از احتمالاتی که میتوانیم در این زمینه بدهیم، عدم دسترسی برنامه به مجوزهای اتصال به اینترنت میباشد. در تنظیمات برخی از تلفن‌های اندرویدی یا با استفاده از نرم افزارهای خاصی میتوان دسترسی برنامه‌ها به اینترنت را محدود کرد. اگر چنین موردی به شکل تصادفی برای شما رخ داده باشد، برنامه قادر به بروزرسانی اطلاعات نخواهد بود. بنابراین اگر از برنامه ها یا تنظیمات اعمال محدودیت اینترنت استفاده می‌کنید، بهتر آن را بررسی یا غیر فعال کنید.

برای بررسی مجوزهای دسترسی به اینترنت اندروید مسیر روی برنامه نگه دارید و گزینه App info را انتخاب کنید.

سپس با توجه به برند گوشی خود به دنبال گزینه ای با عنوان Restrict data usage یا Data Usage باشید.

مجوزهای لازم برای دسترسی به اینترنت را بدهید

در اینجا بررسی کنید که حتما تیک گزینه های Wifi و Mobile Data خورده باشد.

تیک گزینه های Wifi و Mobile Data

۸- از نسخه های دیگر واتساپ استفاده کنید

شما همیشه میتوانید از سایر نسخه های واتساپ در زمان بروز خطا یا مشکل استفاده کنید. اگر حذف وضعیت واتساپ برای همه، از طریق گوشی برایتان امکان پذیر نیست، نسخه‌ وب واتساپ یا نسخه دسکتاپ ویندوز آن را نصب کنید. در این ورژن‌ها با زدن اطلاعات، وارد حساب کاربری خودتان شوید و ارسال تمامی پیام‌ها یا تنظیمات را از آن طریق انجام دهید. شما میتوانید نسخه دسکتاپ را نیز از طریق مایکروسافت استور یا صفحه دانلود سایت واتساپ نصب کنید.

دانلود نسخه ها دسکتاپ واتساپ

۹- واتساپ را حذف و مجددا نصب کنید

اگر همچنان موفق به حل مشکل حذف نشدن وضعیت واتساپ نشدید، میتوانید آن را حذف و مجددا از طریق منابع معتبری مثل گوگل پلی یا اپ استور نصب کنید. همچنین به خاطر داشته باشید که بهتر است نسخه‌های رسمی و معتبر واتساپ را استفاده نمایید. گاهی اوقات ورژن‌های دیگر همچون واتساپ بیزنس میتوانند باگ یا ایراداتی داشته باشند.

۱۰- از پشتیبانی واتساپ کمک بگیرید

یکی از آخرین راهکارهای پیشنهادی، مطرح کردن مشکلات پیش آمده با تیم پشتیبانی واتساپ است. این کار کمک میکند تا سازندگان بتوانند با فهمیدن این ایراد آن را در نسخه‌های آینده برطرف نمایند و به نتیجه بهتری برسند. برای اینکار در صفحه وبسایت پشتیبانی برنامه میتوانید با وارد کردن آدرس ایمیل، شماره تلفن و نوع دستگاه مشکلتان را در کادر قرار گرفته در آخر صفحه بنویسید و ارسال کنید.

پشتیبانی واتساپ برای مشکل حذف نشدن وضعیت واتساپ

روش حذف وضعیت (Status) واتساپ

در صورتی که نمیتوانید وضعیت ها را پاک کنید، شاید نیاز به بررسی روش صحیح آن داشته باشید در ادامه به روش انجام اینکار برای سیستم‌های اندروید و آیفون خواهیم پرداخت:

حذف وضعیت در سیستم iOS

روی گزینه Updates بزنید و سپس My Status را زیر بخش Status انتخاب کنید. کمی صبر کنید تا این بخش لود شود و سپس روی آیکون چشم بر روی صفحه بزنید. حالا روی گزینه Delete  و سپس  Delete 1 Status Update بزنید.

حذف وضعیت در سیستم اندروید

ابتدا به قسمت Updates بروید و روی گزینه My status در بخش Status بزنید. حالا وضعیت شما آپدیت میشود و اگر میخواهید آن را پاک کنید میتوانید روی گزینه Delete بزنید.

پاک کردن وضعیت در واتساپ

نکته: اگر یکی از مخاطبان با مشکلات اتصال به اینترنت مواجه باشد، به‌روزرسانی وضعیت ممکن است همچنان برای او قابل مشاهده نباشد.

سوالات متداول

چگونه وضعیت واتساپ حذف شده را ببینیم؟

معمولا برای مشاهده دوباره Status یا وضعیت‌های پاک شده میتوانید از برنامه هایی همچون Status Saver استفاده کنید. با این اپلیکیشن‌ها میتوانید حتی پس از پاک شدن وضعیت آن‌ها را به صورت ذخیره شده مجددا ببینید.

علت پاک شدن وضعیت واتساپ قبل از ۲۴ ساعت چیست؟

پاک شدن وضعیت‌ها پیش از مدت زمان 24 معمولا به دلایل مشکلات فنی و باگ‌های ایجاد شده برای برنامه یا حذف حساب کاربری ایجاد میشوند. در این صورت بهتر است برنامه را برای رفع مشکلات احتمالی بروز رسانی کنید.

جمع بندی

در این مطلب سعی کردیم با راهکارهای موثری برای حل مشکل حذف نشدن وضعیت واتساپ به شما کمک کنیم. در مرحله اول بهتر است راهکارهای مقدماتی مثل بررسی اتصال به اینترنت و تغییر دهنده آی و بروز رسانی برنامه را انجام دهید. سپس روش‌هایی مثل پاک کردن کش و دیتا، اتصال به یک اینترنت دیگر، ری استارت کردن تلفن همراه و بررسی وضعیت سرور را امتحان کنید. در صورتی که همچنان موفق به رفع ایرادات واتساپ نشدید، میتوان از نسخه‌های دیگر آن مثل وب یا دسکتاپ استفاده کنید یا آن را به طور کامل حذف و مجددا نصب نمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

به نظر شما راهکارهای رفع مشکل حذف نشدن وضعیت واتساپ چیست؟ در صورتی که این بخش دچار مشکل شد، چطور میتوان آن را برطرف کرد؟ اگر در این زمینه تجربه‌ای دارید یا روش دیگری را میشناسید، لطفا آن را با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

  • نوشته admin
  • 3 روز قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب