مطلب فعلی :

نحوه ثبت شرکت و اخذ جواز کسب و تاسیس نیک پارس

رفتن به بالا

نحوه ثبت شرکت و اخذ جواز کسب و تاسیس نیک پارس

نوشته admin

1 ماه قبل

بدون دیدگاه

رپرتاژ

مجله اینترنتی دانستنی ها

نحوه ثبت شرکت و اخذ جواز کسب و تاسیس نیک پارس

برای ثبت شرکت و شروع کسب‌وکار، نیاز است تا مراحل قانونی آن طی شود. افرادی که قصد راه‌اندازی یک شغل را دارند، ابتدا باید جواز کسب مربوطه را ثبت و دریافت کنند. هرچند ممکن است طی کردن این مسیر قانونی، با چالش‌هایی همراه باشد، اما بدون شک دارای مزایای بسیاری نیز است. مؤسسه حقوقی نیک پارس، یکی از بهترین مؤسسه‌های قانونی برای اخذ جواز کسب و تأسیس است. این مؤسسه، با تسلط کامل بر روی مسیر قانونی ثبت انواع شرکت، می‌تواند باعث تسریع امور ثبتی و رفع چالش‌ها شود. در این مطلب، قصد داریم راجع به مراحل قانونی گرفتن جواز تأسیس برای ثبت کردن شرکت، با کمک مؤسسه نیک پارس، بیشتر صحبت کنیم.

منظور از ثبت شرکت چیست؟

با ثبت کردن شرکت، یک قرارداد رسمی برای کسب‌وکار مربوطه تنظیم می‌شود. این قرارداد، مابین چند شریک تجاری، عقد شده و سرمایه اولیه‌ای جهت شروع فعالیت، به اشتراک گذاشته می‌شود؛ بدین ترتیب، پایه فعالیت اقتصادی کسب‌وکار مربوطه، محکم‌تر خواهد شد. با این توصیف، صاحبان کسب‌وکار می‌توانند هم به اهداف تجاری خود، چشم داشته باشند و هم برند سازی را به بهترین شکل، پیش ببرند. در این راستا، متقاضیان باید ابتدا روند ثبت قانونی شرکت را پیش ببرند و در مراحل بعدی، برای گرفتن جواز اقدام کنند.

بعد از اخذ جواز کسب و تأسیس، شرکت‌ها می‌توانند برند سازی را برای مجموعه خود، به بهترین شکل ممکن پیش ببرند. روند اخذ جواز تأسیس و اخذ جواز کسب، به‌صورت اینترنتی انجام می‌شود. شرکت‌های ثبتی، انواع متفاوتی دارند و با توجه به نوع شرکت ثبتی، نیاز به مدارک متفاوتی وجود دارد. در ابتدا، باید فرم ثبت‌نام را تکمیل کرده و بعدازآن، مدارک موردنیاز را در سامانه تعیین‌شده، بارگذاری کرد.

اخذ جواز تأسیس و جواز کسب چه ضرورتی دارد؟

معمولاً شرکت‌ها برای ارائه خدمات یا تولید محصولی خاص، راه‌اندازی می‌شوند. برای راه‌اندازی کسب‌وکار، لازم است تا زیر نظر مراجع قانونی مربوطه، مراحل قانونی را طی کنید. قبل از اقدام برای گرفتن جواز تأسیس، لازم است تا شرکت موردنظر ثبت شود. تمامی افراد حقیقی و حقوقی می‌توانند ضمن طی مراحل قانونی، جواز تأسیس و کسب را اخذ کنند.

اخذ این جواز، نشان‌دهنده قانونی بودن فعالیت شرکت موردنظر است. هرگونه فعالیتی بدون اخذ جواز کسب و تأسیس، غیرقانونی به شمار می‌رود. امروزه بیشتر از هر زمان دیگری، اخذ جواز کسب، ضرورت دارد؛ زیرا برخوردهای قانونی قاطعی با متخلفان صورت می‌گیرد. به‌عنوان‌مثال، اگر کسب‌وکاری مراحل اخذ جواز کسب را طی نکرده باشد، پروانه کسب به آن کسب‌وکار، تعلق نمی‌گیرد؛ در این حالت، شهرداری می‌تواند نسبت به پلمپ محل موردنظر اقدام کند.

نحوه اخذ جواز تأسیس چگونه است؟

در روند گرفتن جواز کسب و تأسیس، با توجه به نوع فعالیت تجاری، تفاوت‌هایی دیده می‌شود؛ به همین دلیل، باید نحوه کسب آن‌ها را به شکل جداگانه‌ای بررسی کرد. در اکثر موارد، جوازهای تأسیس، توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت، صادر می‌شوند. درهرصورت، اخذ جواز کسب و تأسیس، یک امر ضروری برای هر کسب‌وکاری به شمار می‌رود. با توجه به نیاز فرد، جواز تأسیس را می‌توان به دو شکل حقیقی و حقوقی اخذ کرد. علاوه بر این، جوازها در دسته‌های متفاوتی همچون، جواز آموزشی، جواز صنعتی و جواز مشاغل خانگی، قرار می‌گیرند. برای گرفتن جواز تأسیس در حوزه موردنظر خود، ابتدا باید به سامانه درگاه ملی مجوزهای کشور رجوع کنید. در گام اول، درخواست جواز تأسیس را با توجه به نوع فعالیت خود، ثبت کرده و سپس، نام واحد تولیدی موردنظر را در سامانه پیدا کنید. سایر مراحل درخواست نیز، به‌طور کاملاً شفاف در دسترس شما قرار خواهد گرفت.

برای دریافت مجوز تأسیس، به چه مدارکی احتیاج است؟

اخذ جواز کسب و تأسیس، همچون سایر کارهای قانونی، نیاز به مدارک خاصی دارد. برای گرفتن جواز تأسیس، به مدارکی همچون، مهر و سربرگ شرکت، کپی روزنامه رسمی ثبت شرکت، مدارک هویتی فرد موردنظر و اساسنامه و اظهارنامه شرکت، نیاز خواهید داشت.

برای اشخاص حقوقی، جهت ثبت کردن شرکت، نیاز به مدارک رسمی تأسیس شرکت خواهید داشت. برای افراد حقیقی هم لازم است تا مدارک هویتی و همچنین، اطلاعات مهم مربوط به واحد تولیدی را در دست داشته باشند. توجه داشته باشید که میزان اعتبار جواز اخذشده، محدود است. بنابراین، بعد از اتمام اعتبار، باید مجدداً برای تمدید آن، مراحل قانون را طی کنید. به‌طورکلی، اعتبار جوازهای تأسیس، یک ساله در نظر گرفته می‌شود. بعد از پایان این زمان، کارشناسان مربوطه، واحد صنعتی موردنظر را بازرسی کرده و در صورت تأیید، جواز تأسیس را مجدداً تمدید می‌کنند.

چگونگی اخذ مجوز کسب

ازآنجاکه اخذ جواز کسب و تأسیس، بسیار ضروری است، افراد باید قبل از هر اقدامی، با مراحل قانونی آن آشنا شوند. جواز کسب، معمولاً توسط اتحادیه‌ها و اصناف، به مشاغل ارائه می‌شود. این جواز، برای انجام تمامی فعالیت‌های تجاری بر اساس قانون، حیاتی است. اگر قصد راه‌اندازی یک مغازه یا یک شغل خاص را دارید، باید ابتدا مجوز کسب بگیرید. جواز کسب، با توجه به شغل موردنظر، انواع متفاوتی دارد؛ به‌عنوان‌مثال، انواع جواز کسب، شامل جواز کسب تولیدی، توزیعی، فنی و خدماتی است. بعد از دریافت جواز کسب، شما می‌توانید برند خود را ثبت کنید، البته قبل از ثبت برند، نیاز به ثبت کردن شرکت خواهید داشت. برای ثبت‌نام و اخذ جواز کسب، می‌توانید وارد درگاه https://mojavez.ir شوید؛ علاوه بر این روش، می‌توانید برای اخذ جواز کسب و تأسیس، از موسسه نیک پارس، به نشانی اینترنتی nikepars.com، مراجعه کنید.

برای گرفتن مجوز کسب، به چه مدارکی نیاز است؟

برای گرفتن مجوز کسب، به مدارکی همچون، کارت پایان خدمت، مدارک هویتی، اجاره‌نامه و یا سند ملک، مدارک عدم سوءپیشینه، گواهی عدم اعتیاد، مدارک هویتی، موافقت‌نامه از اداره اماکن نیروی انتظامی، مدارک مبتنی بر سپری کردن دوره آموزشی خاص و…، احتیاج خواهید داشت.

اخذ رتبه نیک پارس

یکی از ضرورتی‌ترین کارها بعد از تأسیس هر کسب‌وکاری، اخذ رتبه است. رتبه‌بندی کسب‌وکارها، کمک می‌کند تا یک مجموعه، از نقاط قوت و ضعف خود، آگاه شود. با آگاهی از رتبه، یک مجموعه می‌تواند برنامه بلندمدتی را برای دستیابی به اهداف خود ارائه کند؛ بدین ترتیب، می‌تواند در زمان کوتاهی به دستاوردهای بزرگی برسد. با اخذ رتبه می‌توان جایگاه شرکت را در میان سایر رقبا، مشخص کرد. برای اخذ رتبه، نیاز به مراجعه به سامانه ساجات و ارائه مدارک مشخصی است. همچنین، برای اخذ رتبه، شرکت‌ها به دسته‌هایی همچون، شرکت انبوه‌سازی، شرکت طراحی و ساخت، شرکت پیمانکاری، شرکت مشاوره‌ای و شرکت انفورماتیک، تقسیم می‌شوند. مؤسسه نیک پارس، علاوه بر اخذ جواز کسب و تأسیس، در روند اخذ رتبه نیز فعالیت دارد. با اعتماد به این مجموعه، می‌توانید روند اخذ رتبه نیک پارس را برای شرکت خود، کاملاً قانونی و در سریع‌ترین حالت ممکن، پیش ببرید.

جمع‌بندی

در این مطلب، راجع به گرفتن جواز کسب و تأسیس و همچنین، اخذ رتبه برای شرکت‌ها صحبت کردیم. برای اینکه بتوانید تمامی این فعالیت‌ها را بر اساس قانون و در سریع‌ترین زمان ممکن، پیش ببرید، می‌توانید به مؤسسه نیک پارس، به نشانی اینترنتی nikepars.com، مراجعه کنید. این مؤسسه می‌تواند جواز تجاری موردنیاز شما را در حوزه‌های مختلف و به‌راحتی و در سریع‌ترین زمان ممکن، اخذ کند.

/ پایان رپرتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و کلاسیک وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

  • نوشته admin
  • 1 ماه قبل
  • بدون دیدگاه
  • رپرتاژ

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب