مطلب فعلی :

نقد و بررسی لپ‌ تاپ ۱۸ اینچی ایسوس مدل ROG Strix G18 GL814JIR-N6122

رفتن به بالا

نقد و بررسی لپ‌ تاپ ۱۸ اینچی ایسوس مدل ROG Strix G18 GL814JIR-N6122

نوشته admin

2 روز قبل

بدون دیدگاه

رپرتاژ

مجله اینترنتی دانستنی ها

نقد و بررسی لپ‌ تاپ ۱۸ اینچی ایسوس مدل ROG Strix G18 GL814JIR-N6122

لپ‌ تاپ ۱۸ اینچی ایسوس مدل ROG Strix G18، یکی از جدیدترین و قدرتمندترین محصولات این برند بوده که مورد توجه بسیاری از گیمرها قرار گرفته است.

این مدل با پردازنده ۹ هسته‌ای، ۳۲ گیگابایت رم و ۱ ترابایت حافظه SSD و کارت گرافیک ۸ گیگابایتی، برای اجرای بازی‌های سنگین و برنامه‌های گرافیکی پیشرفته طراحی شده است. در ادامه این مطلب ما به نقد و بررسی ویژگی‌ها، عملکرد و طراحی لپ‌ تاپ Asus ROG Strix G18 GL814JIR-N6122 i9-32GB-1TSSD-8GB می‌پردازیم تا به این سؤال شما پاسخ دهیم که آیا ایسوس ROG Strix G18 اینچی همان لپ تاپ مورد انتظار شما هست یا خیر.

بررسی لپ تاپ ROG Strix G18

لپ تاپ ROG Strix G18 چه از نظر ظاهری و چه مشخصات سخت‌افزاری به‌گونه‌ای ساخته شده که از رده کیفی بالایی برخوردار است و از لحاظ قدرت، سرعت، زیبایی رضایت شما را به‌طور کامل جلب می‌‌کند. در ادامه مهم‌ترین ویژگی‌های این لپ تاپ ایسوس را آورده‌ایم.

طراحی و ساخت

لپ تاپ ایسوس Asus ROG Strix G18 سبک‌تر و قابل‌ حمل‌تر از رقبای دیگر خود، با ابعاد ۳۰.۸×۲۹۴×۳۹۹ میلی‌متر و وزن ۳ کیلوگرم طراحی شده است. این مدل خاکستری رنگ دارای جزئیات گرافیکی مانند طرح «Republic of Gamers» و «ROG» خیره‌کننده روی سطح بیرونی و اطراف دستگاه است که به همراه نوار‌های رنگی دور بدنه و بک‌لایت RGB قابل تنظیم کیبورد جلوه‌ای شیک و حرفه‌ای به آن می‌دهد.

علاوه‌بر این یک صفحه‌کلید کامل با بخش NumPad، پایه‌های لاستیکی چسبنده در پایین و لبه‌های باریک و ظریف در اطراف قاب اصلی به چشم می‌خورد.

بدنه اصلی از جنس آلومینیوم ضخیم و محکم و شاسی‌های اصلی و بخش‌های دیگر همه از جنس پلاستیک ساخته شده‌اند.

از آنجایی که بخش پشتی لپ تاپ تماماً به یک خنک‌کننده بزرگ و قدرتمند اختصاص داده شده، پورت‌ها در بخش‌های کناری راست و چپ دستگاه قرار گرفته‌اند. این پورت‌ها در سمت چپ شامل دوشاخه برق، پورت LAN، HDMI 2.1 FRL با اندازه کامل و دو درگاه USB-C است که یکی از آن‌ها از فناوری Thunderbolt 4 با سرعت ۴۰ Gbps، بدون شارژ و DP از طریق iGPU پشتیبانی می‌کند و دیگری یک USB-C 3.2 معمولی با سرعت ۱۰ Gbps، شارژ ۱۰۰ وات و DP از طریق dGPU است. در سمت راست بدنه، دو اسلات USB-A وجود دارد.

لپ تاپ ROG Strix G18

نمایشگر

صفحه‌نمایش بزرگ این لپ تاپ دارای یک پنل ۱۸ اینچی ۲۵۶۰×۱۶۰۰ پیکسل است که با فناوری IPS LCD ساخته شده و تصاویر را با رزولوشن QHD+ پخش می‌کند. مطمئناً جذابیت اصلی داشتن یک نمایشگر بزرگ و پررنگ، پخش بی‌نقص و باکیفیت جدیدترین و بهترین بازی‌های لپ تاپ می‌باشد که این پنل با نسبت تصویر ۱۶:۱۰ به خوبی از پس آن برآمده است. همچنین نرخ نوسازی فوق‌العاده ۲۴۰ هرتزی بازی‌های حجیم را بدون لگ و مشکل اجرا می‌کند و گیم‌پلی روان و پرسرعتی را ممکن می‌سازد.

از طرفی این نمایشگر با پوشش رنگی ۱۰۰% DCI-P3، روشنایی خوب، کنتراست مناسب و نهایتاً رنگ مشکی عمیق‌تری ایجاد می‌کند که منجر به تصاویر واقعی‌تر می‌شود. همچنین داشتن صفحه‌نمایش مات، این لپ تاپ را به گزینه‌ای مناسب برای استفاده در شرایط نوری مختلف تبدیل می‌کند.

مشخصات فنی

این لپ تاپ قدرتمند با برخورداری از رم DDR5 با ظرفیت ۳۲ گیگابایت و پردازنده گرافیکی GeForce RTX 4070 که دارای ۸ گیگابایت حافظه DDR6 است، تجربه‌ای بی‌نظیر از بازی‌های کامپیوتری پرسرعت را ممکن می‌سازد. فضای ذخیره‌سازی ۱ ترابایتی، بارگذاری‌ها را سرعت می‌‌بخشد و دسترسی و همراه داشتن مجموعه‌ای از بازی‌های سنگین را راحت‌تر می‌کند.

با وجود پردازنده IntelCore i9 14900HX، این لپ‌تاپ قادر است تا پردازش‌های سنگینی مانند گیمینگ، برنامه‌نویسی، تدوین و طراحی گرافیکی را به آسانی انجام دهد.

باتری ۴ سلولی لیتیوم یونی با ظرفیت ۹۰ وات ساعت، نیاز به شارژ دائمی را کاهش می‌دهد و امکان استفاده طولانی‌تر در هر مکانی را فراهم می‌آورد. همچنین پشتیبانی از شارژر Type-C عمر باتری را افزایش داده و به شما اجازه می‌دهد که از پاوربانک نیز برای شارژ لپ تاپ استفاده کنید.

علاوه‌بر این سیستم صوتی ۵.۱.۲ کاناله با فناوری Dolby Atmos، تجربه‌ای واقع‌گرایانه و فراگیر از صدا ایجاد می‌کند؛ با توییترهای دوقلو که صدا را مستقیماً به سمت شنونده هدایت می‌کنند و ووفرهای دوگانه که بیس را تقویت می‌نمایند. همچنین فناوری حذف نویز هوش مصنوعی دو طرفه، نویزهای مزاحم را از صدای ورودی و خروجی حذف کرده و ارتباطات را شفاف‌تر می‌سازد.

لپ تاپ ROG Strix G18

ویژگی‌های لپ‌ تاپ گیمینگ ایسوس ROG Strix G18

لپ‌ تاپ گیمینگ ایسوس ROG Strix G18 مانند بسیاری از دستگاه‌های دیگر این برند با ویژگی‌های برجسته و قابل قبولی تولید شده و در دسته محصولات باکیفیت و قدرتمند آن قرار می‌گیرد. اما برای شناخت بهتر این لپ تاپ بهتر است که علاوه‌‌بر مزایا با معایب آن نیز آشنا شوید تا در زمان خرید لپ تاپ انتخابی آگاهانه داشته باشید. در زیر لیستی از نقاط قوت و ضعف لپ تاپ ROG Strix G18 را آورده‌ایم.

مزایا:

  • عملکرد فوق‌العاده
  • نمایشگر پرسرعت
  • کیبورد مکانیکی ROG Aura RGB
  • سیستم خنک‌کننده پیشرفته IceCool Plus 2.0
  • باتری بادوام

معایب:

  • وزن و ابعاد زیاد
  • قیمت نسبتاً بالا

چرا لپ‌ تاپ گیمینگ ایسوس ROG Strix G18 برای خرید مناسب است؟

این لپ‌ تاپ با توانایی‌های فوق‌العاده‌ و پتانسل‌‌های سخت‌افزاریش به شما امکان می‌دهد که بهترین بازی‌ها و سنگین‌ترین برنامه‌های گرافیکی را اجرا کنید و تا پایان انجام پروژه یا تمام شدن گیم با مشکلاتی چون کاهش سرعت، لگ داشتن و هنگ کردن سیستم مواجه نشوید. از مزایای دیگر این مدل می‌توان به قابلیت ارتقا حافظه رم و فضای ذخیره‌سازی آن اشاره کرد که به شما اجازه می‌دهد تا امکانات دستگاه را متناسب با نیازهای خود در آینده ارتقا دهید و نیاز نباشد در حال حاضر هزینه زیادی پرداخت کنید یا بعدها مجبور به خرید یک مدل پیشرفته‌تر شوید. در نتیجه اگر به دنبال ترکیبی از قدرت، زیبایی و انعطاف‌پذیری هستید، ایسوس ROG Strix G18 یک انتخاب هوشمندانه برای شما خواهد بود.

/ پایان رپرتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و کلاسیک وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

  • نوشته admin
  • 2 روز قبل
  • بدون دیدگاه
  • رپرتاژ

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب