مطلب فعلی :

چرا اس ام اس بانک نمیاد؟ این چند راه حل فوری را امتحان کنید

رفتن به بالا

چرا اس ام اس بانک نمیاد؟ این چند راه حل فوری را امتحان کنید

نوشته admin

1 ماه قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
چرا اس ام اس بانک نمیاد؟ این چند راه حل فوری را امتحان کنید

چرا اس ام اس بانک نمیاد؟ این چند راه حل فوری را امتحان کنید

اس ام اس بانک شما قطع شده است 💰 و نمی دانید چگونه آن را فعال سازی مجدد نمایید؟ دلایل مختلفی برای قطع شدن پیامک بانک وجود دارد.

در این مطلب از کلاسیک وب به این موضوع می پردازیم که چرا اس ام اس بانک نمیاد؟ و راه حل آن را ارائه می کنیم.

اس ام اس بانک قطع شده چکار کنم؟

Why I Don’t Receive Sms from Bank of Iran?

به طور خلاصه دلیل قطع شدن پیامک بانک، موارد زیر می باشد:

  • وجود مشکل در کارکرد سیم کارت
  • فعال سازی اس ام اس بانک از طریق اپ
  • ثبت شماره اشتباه در بانک
  • فعال نبودن پیامک بانک برای ریز مبلغ ها
  • بلاک بودن شماره بانک در موبایل
  • عدم پرداخت هزینه ارسال اس ام اس توسط بانک
  • وجود مشکل در حساب
  • آپدیت نبودن گوشی
  • شماره موبایل اعلام شده به بانک، به نام صاحب حساب نیست
  • غیرفعال بودن پیامک تبلیغاتی
  • مشکلات زیرساخت اپراتورها و مخابرات
  • شلوغی منطقه
  • باگ های اپلیکیشن های خدماتی انتقال و پرداخت

در ادامه جزئیات موارد بالا را بررسی می کنیم.

۱- وجود مشکل در گوشی یا کارکرد سیم کارت

اگر پیامک اس ام اس بانک نمیاد، در اولین قدم، باید از کارکرد صحیح خط گوشی خود اطمینان حاصل کنید. برای اینکار می توانید، سیم کارت خود را در یک گوشی دیگر قرار دهید و مساله ارسال پیامک را بررسی کنید. اگر سیم کارت شما در یک گوشی دیگر کار کرد، گوشی خود را بروز رسانی یا ریست فکتوری کنید.

بروز رسانی گوشی

توجه داشته باشید که در صورت انجام ریست فکتوری گوشی، تمام اطلاعات شما پاک می شود.

۲- فعال سازی اس ام اس بانک از طریق اپ

فعال سازی رمز پویا (رمز دوم پویا) یا اس ام اس بانک از طریق همراه بانک، یکی دیگر از مواردی است که می تواند دلیل قطع شدن پیامک بانک باشد. اگر اس ام اس رمز پویا برای شما ارسال نمی شود، ممکن است به این دلیل باشد که ارسال رمز را از طریق اپلیکیشن فعال سازی کرده اید. در این مواقع برای دریافت رمز پویا باید از اپ رمز پویا بانک خود استفاده کنید.

فعال سازی اس ام اس بانک از طریق اپ

۳- چرا اس ام اس بانک نمیاد؟ شماره اشتباه ثبت شده است

این احتمال وجود دارد که شماره پیامک بانک شما در سیستم بانک مورد نظر، به اشتباه ثبت شده باشد. در این حالت نیز نمی توانید اس ام اس بانک را دریافت کنید. برای بررسی این موضوع باید به صورت حضوری به یکی از شعب بانک مورد نظر مراجعه کنید و درخواست کنید که شماره شما را اصلاح کنند.

۴- فعال نبودن پیامک بانک برای ریز مبلغ ها

در برخی از بانک ها، برای تراکنش های زیر سقف مجاز، پیامکی برای شما ارسال نمی شود. برای نمونه در بانک ملی، شما نمی توانید پیامک مربوط به تراکنش های کمتر از ۳۰ هزار تومان را دریافت کنید. شما میتوانید برای اطلاع از ریز مبلغ ها، درخواست فعال سازی آن را به بانک مربوطه بدهید. یا اینکه از طریق اپ و یا سرویس آنلاین بانک، برای دیدن موجودی خود اقدام نمایید.

۵- اسپم شدن یا بلاک بودن شماره بانک در موبایل

یکی دیگر از دلایل برای اینکه چرا اس ام اس بانکی نمیاد، این می باشد که ممکن است شماره بانک توسط خود گوشی شما و یا برنامه های بلاک، اسپم و یا بلاک شده باشد. برای بررسی این موضوع، وارد بخش Message یا همان برنامه SMS گوشی خود شوید.

در اینجا ما برنامه مسیج پیشفرض گوگل گوشی اندروید شیائومی را تست میکنیم شما برای یادگیری نحوه ورود به بخش بلاک اس ام اس گوشی خود میتوانید در اینترنت جستجو کنید.

بر روی تصویر خود در بالا ضربه بزنید.

اسپم شدن یا بلاک بودن شماره بانک در موبایل

گزینه Spam & Block را انتخاب کنید.

گزینه Spam & Block

در این بخش ببینید که آیا شماره بانک اشتباها در بخش بلاک ها یا اسپم ها قرار گرفته است یا خیر.

شماره بانک اشتباها در بخش بلاک ها یا اسپم ها

در صورت وجود بر روی گزینه Not Spam یا Unblock برای فعال سازی دوباره اس ام اس بانک ضربه بزنید.

۶- عدم پرداخت هزینه ارسال اس ام اس توسط بانک

در صورتی که هزینه فعال سازی اس ام اس بانک در دوره جدید، توسط بانک از حساب شما کم نشده باشد، قادر به دریافت پیامک بانک نخواهید بود. در این صورت باید به بانک مربوطه مراجعه کنید و اقدام به فعال سازی مجدد پیامک بانک کنید. یا اینکه اگر بانک مورد نظر، قابلیت واریز مبلغ فعال سازی پیامک به حسابشان را دارند، می توانید پس از واریز مبلغ، از طریق اپلیکیشن، دریافت اس ام اس بانک را فعال کنید.

عدم پرداخت هزینه ارسال اس ام اس توسط بانک

۷- وجود مشکل در حساب

در صورتی که اس ام اس بانک صادرات، سپه، مهر ایران، مسکن، شهر، اقتصاد نوین، آینده و… را دریافت نمی کنید، ممکن است در حساب شما مشکلی وجود داشته باشد. برای بررسی این موضوع باید به صورت حضوری به بانک مراجعه و پیگیری نمایید.

۸- آپدیت نبودن گوشی و سایر تنظیمات

یکی دیگر از مواردی که ممکن است دلیل قطع شدن اس ام اس بانک باشد، آپدیت نبودن گوشی شما می باشد. سعی کنید ساعت و سیستم عامل گوشی خود را آپدیت کنید. همچنین بررسی کنید که خط شما فعال است یا خیر. می توانید برای اطمینان، حالت هواپیما گوشی را نیز فعال و غیر فعال کنید.

۹- شماره موبایل اعلام شده به بانک، به نام صاحب حساب نیست

در صورتی که در زمان فعال سازی پیامک تراکنش بانک ملی و… شماره ای را ثبت کرده باشید که به نام صاحب حساب نیست، نمی توانید پیامک بانک را دریافت کنید. برای این کار باید به صورت حضوری به بانک رفته و شماره ای را ثبت کنید که به نام صاحب حساب می باشد.

۱۰- غیرفعال بودن پیامک تبلیغاتی

اگر پیامک تبلیغاتی را در گوشی خود غیرفعال کرده باشید، ممکن است نتوانید اس ام اس بانکی دریافت کنید. برای اینکار توصیه می شود که پیامک تبلیغاتی را فعال کنید. توجه داشته باشید که فعال سازی پیامک تبلیغاتی ۲۴ ساعت طول خواهد کشید. برای اینکار نیز اگر کاربر همراه اول هستید، عدد ۲ را به شماره ۸۹۹۹ ارسال کنید. اگر کاربر ایرانسل هستید، عدد ۱ را به شماره ۵۰۰۵ پیامک نمایید. می توانید این کار را در اپلیکیشن های همراه من و ایرانسل من نیز انجام دهید.

۱۱- مشکلات زیرساخت اپراتورها و مخابرات

کمبود امکانات زیرساختی اپراتورها و مخابرات و عدم استفاده از افزونه پیامک مناسب گاهی باعث ایجاد مشکل در ارسال پیامک بانک ها به مشتریان خود می شود. در این مورد کاری از دست شما بر نمی آید و اپراتور مورد استفاده و مخابرات مسئول عدم ارسال و دریافت پیامک می باشند.

۱۲- شلوغی منطقه

در مواقعی که خریدهای اینترنتی برای دریافت رمز پویا به اوج خود میرسد، این احتمال وجود دارد که نتوانید پیامک بانکی دریافت کنید. بیشترین اعتراض ها نسبت به عدم دریافت پیامک بانکی رمز پویا مربوط به بازه زمانی ۱۱ تا ۱۳ عصر است. بنابراین بهتر است سعی کنید در مواقع خلوت تر، اقدام به خرید اینترنتی و دریافت رمز پویا نمایید.

۱۳- باگ های اپلیکیشن های خدماتی انتقال و پرداخت

اپلیکیشن های بسیاری برای انجام تراکنش های بانکی وجود دارد. اما ممکن است برخی از این برنامه ها، دارای باگ و علت عدم دریافت اس ام اس بانک باشد. بنابراین بهتر است که از برنامه های معتبر خود بانک ها برای پرداخت و انتقال وجه استفاده کنید.

سوالات متداول

چگونه اس ام اس بانک را فعال کنیم؟

به صورت حضوری به بانک مراجعه کنید و درخواست فعال سازی پیامک بانکی نمایید. همچنین می توانید به یک دستگاه عابر بانک بروید و در منوی نمایش داده شده، فعال سازی پیامک بانکی را انتخاب کنید.

چرا بعضی وقتا اس ام اس بانک نمیاد؟

اگر شماره شما به درستی در بانک ثبت نشده باشد، خط ها شلوغ باشد، سیم کارت شما فعال نباشد و یا اینکه هزینه ارسال پیامک را پرداخت نکرده باشید، قادر به دریافت اس ام اس بانک نخواهید بود.

پیامک بانک تا چه مبلغی میاد؟

این موضوع برای هر بانک متفاوت است. برای نمونه بانک ملی برای تراکنش های زیر 30 هزار تومان پیامک ارسال نمی کند.

جمع بندی

موارد متعددی می تواند منجر به عدم دریافت پیامک بانکی شود. اگر شماره بانک در گوشی بلاک یا اسپم شده باشد، در حساب بانکی شما مشکلی وجود داشته باشد، هزینه ارسال پیامک بانکی را پرداخت نکرده باشید و یا اینکه شماره شما به اشتباه در بانک ثبت شده باشد، قادر به دریافت اس ام اس بانک نخواهید بود.

نظرات و پیشنهادات شما؟

دلیل اینکه چرا اس ام اس بانک نمیاد را بررسی کردیم. می توانید از این موارد برای فعال سازی مجدد پیامک بانکی استفاده کنید. اگر شما از راه حل دیگری برای رفع مشکل عدم دریافت اس ام اس بانکی استفاده کرده اید، آن را با ما و دیگران در بخش نظرات این پست در میان بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 ماه قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب