مطلب فعلی :

چرا پینترست باز نمیشه؟ چند دلیل مهم و راه حل دارد!

رفتن به بالا

چرا پینترست باز نمیشه؟ چند دلیل مهم و راه حل دارد!

نوشته admin

1 هفته قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
چرا پینترست باز نمیشه؟ چند دلیل مهم و راه حل دارد!

چرا پینترست باز نمیشه؟ چند دلیل مهم و راه حل دارد!

پینترست یکی شبکه‌های اجتماعی محبوب برای اشتراک گذاری و دیدن محتواهای حوزه گوناگون میباشد.

اخیرا برخی از کاربران این برنامه از مشکلات باز نشدن ❌ این برنامه گزارش داده‌اند و با خطاهای مختلفی برای استفاده از آن مواجه شده‌اند. به همین خاطر در این مطلب از کلاسیک وب به سوال پرتکرار چرا پینترست باز نمیشه، با معرفی چندین راهکار و راه حل کاربردی پاسخ خواهیم داد.

حل مشکل باز نشدن پینترست

How to Fix Pinterest App Not Opening

برای حل مشکل ورود به پینترست میتوانید روش‌های زیر را امتحان کنید:

  • اتصال به اینترنت را بررسی کنید.
  • IP دستگاهتان را تغییر دهید.
  • اطلاعات اکانت تان را کامل کنید.
  • وضعیت سرورهای برنامه را بررسی کنید.
  •  از طریق یک دستگاه دیگر به حسابتان وارد شوید.
  • حافظه کش پینترست را پاک کنید.
  • نسخه وب را در مرورگر امتحان کنید.
  • تنظیمات تاریخ و ساعت را بررسی کنید.
  • حالت پرواز را روشن و خاموش کنید.
  • برنامه را بروز رسانی کنید.
  • نسخه‌های قدیمی را نصب کنید.

اگر متوجه علائمی مثل آهسته شدن عملکرد برنامه یا واکنش‌های کند آن، پین نشدن پست‌ها یا دریافت ارورهای مختلف در برنامه شدید، لازم است برای عیب یابی آن اقدام کنید. با توجه به اطلاعات صفحه پشتیبانی پینترست روش‌های مختلفی برای حل مشکل لاگین کردن یا باز نشدن پینترست وجود دارد که لازم است با شناخت هر یک راهکارهای متناسب با آن را انتخاب نمایید.

۱- اتصال به اینترنت را بررسی کنید

یکی از موارد اولیه که برای استفاده از پینترست به آن نیاز دارید، اتصال به یک اینترنت پایدار است. برای اتصال به سرورهای این برنامه و دریافت اطلاعات نیاز دارید تا به منبع اینترنت متصل باشید. بنابراین دسترسی به اینترنت را بررسی کنید و اگر به اینترنت مودم و وای فای متصل هستید، حالت شبکه را به موبایل دیتا تغییر دهید یا بالعکس، اتصال را از موبایل دیتا به فای وای تبدیل کنید. شما حتی میتوانید با روشن و خاموش کردن اینترنت گوشی یا مودم از صحت عملکرد آن مطمئن شوید.

برای انجام اینکار در گوشی‌های اندرویدی ابتدا لازم است وارد Settings و سپس Connection شوید تا به تنظیمات اینترنت و شبکه دسترسی پیدا کنید.

بررسی اتصال به اینترنت

۲- IP دستگاهتان را تغییر دهید

به دلیل برخی محدودیت های ایجاد شده برای این برنامه، حتما نیاز به ابزارهای تغییر دهنده ای پی یا VPN برای استفاده از آن خواهید داشت. به این صورت میتوانید با آدرس کشور دیگری وارد این برنامه شوید و محتواهای آن را بدون هیچ مشکلی ببینید. برخی اوقات نیز ممکن است این آدرس لو برود یا DNS به شما درستی نکند؛ در این شرایط باید تست امنیت VPN و نشت DNS آن را بررسی کنید.

۳- اطلاعات اکانتتان را کامل کنید

ایجاد حساب کاربری یکی از موارد مهم و ابتدایی است که برای کار با این برنامه به آن نیاز دارید. اگه میخواهید بدانید چرا عکس‌های پینترست باز نمیشه، باید مجددا اطلاعات ثبت شده در حساب کاربریتان را بررسی و در صورت نیاز آنها را تکمیل کنید. به طور مثال برخی مواقع ممکن است کامل نبودن اطلاعات مربوط به تاریخ تولد نیز باعث ایجاد اختلال در عملکرد این برنامه شود. به همین دلیل لازم است برای حل مشکل تاریخ تولد در پینترست اقدام کنید.

برای اینکار ابتدا برنامه را باز کنید، و به صفحه اکانت از نوار پایین برنامه بروید. سپس روی تصویر پروفایلتان بزنید تا گزینه‌های بیشتر را مشاهده کنید.

چرا پینترست باز نمیشه

۴- وضعیت سرورهای برنامه را بررسی کنید

اگر میخواهید بدانید که چرا پینترست باز نمیشه، باید بدانید که گاهی اوقات ممکن است مشکلات ایجاد شده مربوط به سرورهای خود برنامه باشد. در این صورت کار خاصی از دست شما برای رفع این مشکل ساخته نیست و باید صبر کنید تا این ایراد در زمان دیگری برطرف شود. برای آنکه متوجه این موضوع شوید، میتوانید از سایت‌هایی مثل Downdetector استفاده کنید. اگر ایراد از سمت سرورهای اصلی برنامه باشد، ممکن است نتوانید فرایند دانلود یا سیو کردن پست ها در پینترست را انجام دهید.

بررسی وضعیت سرورهای پینترنست با Downdetector

۵- از طریق یک دستگاه دیگر به حسابتان وارد شوید

چرا پست های پینترست باز نمیشه؟ برای آنکه جواب این سوال را پیدا کنید، لازم است از عملکرد درست اکانتتان مطمئن شوید. گاهی ممکن است ایرادات پیش آمده مربوط به حساب کاربری یا خود تلفن همراهتان باشد. اگر میخواهید بدانید کدام یک از این دو دچار مشکل شده‌اند، میتوانید از طریق یک دستگاه دیگر وارد اکانتتان شوید و کارکرد آن را بررسی کنید.

۶- حافظه کش پینترست را پاک کنید

یکی دیگر از راهکارهای موثری که میتوانید برای حل مشکل باز نشدن پینترست در گوشی‌های اندرویدی از آن استفاده کنید، پاک کردن حافظه کش برنامه است. اینکار به شما کمک میکند تا داده‌های معیوب ذخیره شده را حذف و با پاک کردن اطلاعات غیر ضروری آن را کمی سبک‌تر کنید. به همین خاطر پاک کردن حافظه کش میتواند راهکار خوبی برایتان باشد. روش گفته شده در ادامه ممکن است در برخی از گوشی‌ها بسته به مدل و نسخه سیستم عامل کمی متفاوت باشد:

ابتدا وارد بخش تنظیمات (Settings) شوید. سپس بخش Apps را انتخاب کنید و از لیست برنامه‌ها Pinterest را پیدا کنید یا نام آن را در نوار بالای صفحه سرچ کنید. پس از باز کردن جزئیات برنامه، وارد قسمت Storage شوید. حالا در پایین صفحه میتوانید از گزینه Clear cache برای پاک کردن کش برنامه استفاده کنید.

پاک کردن کش پینترست

۷- نسخه وب را در مرورگر امتحان کنید

در صورتی هنوز نتوانسته‌اید با استفاده از تلفن همراهتان وارد حساب کاربری پینترست شوید یا احساس میکنید برنامه نصب شده بر روی گوشی دچار مشکل شده است، میتوانید از نسخه وب پینترست استفاده کنید. شما میتوانید از طریق وبسایت این سرویس نیز دقیقا از امکانات موجود در اپلیکیشن آن بهره‌مند شوید یا از طریق لپ تاپ یا کامپیوتر به سادگی از آن استفاده کنید.

نسخه وب پینترنست

۸- تنظیمات تاریخ و ساعت را بررسی کنید

یکی از مواردی که ممکن است باعث اختلال در عملکرد بسیاری از برنامه‌ها شود، به هم خوردگی تنظیمات قسمت Date and Time گوشی است. این مورد باعث میشود تا در داده‌های دریافتی برنامه با مشخصات ثبت شده آن ناسازگاری ایجاد شود. برای آنکه از صحت عملکرد این بخش مطمئن شوید، وارد تنظیمات گوشی شده و به بخش General Management بروید. سپس  از بین گزینه‌ها Date and time را انتخاب کنید و از فعال بودن گزینه های Automatic date and time و Automatic time zone مطمئن شوید.

تنظیمات تاریخ و ساعت

۹- حالت پرواز را روشن و خاموش کنید

اگر میخواهید بدانید چرا ویدیو های پینترست باز نمیشه و فکر میکنید ایراد از اینترنت شما است، شاید بهتر باشد تلفنتان را یکبار روی حالت پرواز قرار دهید و مجددا آن را غیر فعال کنید. اینکار  باعث میشود تا سیمکارت و اتصالات به شبکه به طور کامل قطع و مجددا روشن شود. بنابراین با این روش به احتمال زیاد مشکل اتصال اینترنت برطرف خواهد شد.

۱۰- برنامه را بروز رسانی کنید

در صورتی که احساس میکنید مشکل مربوط به خود اپلیکیشن است و مدت زمان زیادی است که آن را بروز رسانی نکرده‌اید، میتوانید از طریق سرویس‌های گوگل پلی برای اندروید و اپ استور برای اپل، آن را بروزرسانی کنید. در بسیاری از مواقع آپدیت کردن برنامه باعث رفع باگ‌ها و بهبود عملکرد آن میشود.

چرا پینترست باز نمیشه

۱۱- نسخه‌های قدیمی را نصب کنید

گاهی اوقات نیز ممکن است پس از بروزرسانی برنامه متوجه ضعیف شدن کارایی آن شوید. در این زمان ممکن است از خودتان بپرسید چرا پینترست باز نمیشه؟ علت اصلی این موضوع میتواند ناهمخوانی برنامه با مشخصات گوشی یا وجود برخی ایرادات در نسخه‌های جدید باشد. اگر احساس میکنید باز نشدن پینترست مشکلی است که اخیرا پس از بروز رسانی به آن اضافه شده است، میتوانید برنامه را به نسخه های قبلی برگردانید.

عیب یابی نسخه وب پینترست

بسیاری از افراد ترجیح میدهند از این شبکه اجتماعی بر روی لپ تاپ یا کامپیوتر استفاده کنند. در این حالت اگر از نسخه وب پینترست استفاده میکنید و با مشکلاتی مواجه شده‌اید، لازم است چند راهکار را برای رفع آن امتحان کنید و موارد زیر را مورد بررسی قرار بدهید:

۱- حالت مرورگر را تغییر دهید

بر اساس مطلب وبسایت پشتیبانی پینترست درباره Save Extension مرورگر، بهتر است از حالت‌های Incognito mode، private یا جستجوی ناشناس در زمان کار با این وبسایت یا افزونه آن استفاده نکنید. بهتر است برای لاگین کردن و وارد شدن به حساب کاربری پینترست از طریق وبسایت، با حالت معمولی مرورگر اینکار را انجام دهید.

۲- کش جستجوگر را پاک کنید

مانند روش گفته شده برای تلفن‌های همراه، شما در زمان استفاده از نسخه وب پینترست نیز میتوانید با پاک کردن کش مرورگر عملکرد آن را بهبود بدهید. البته اینکار ممکن است در ابتدا کمی باعث کند شدن آن شود. برای پاک کردن کش میتوانید از افزونه‌های مختلفی مثل Clear cache بر روی کروم یا فایرفاکس استفاده کنید.

پاک کردن کش مرورگر

۳- مرورگر را بروز رسانی کنید

برخی مواقع آپدیت نبودن مرورگرهای کروم، فایرفاکس و… ممکن است عامل اصلی کند باز شدن وبسایت‌ها یا عملکرد ناقص آنها باشد. این مورد زمینه افزونه های پینترست نیز میتواند تاثیرگذار باشد. به همین دلیل بهتر است از این موضوع مطمئن شوید و با استفاده از گزینه Update در تنظیمات هر جستجوگر، کارکرد آن را تقویت کنید.

سوالات متداول

چرا پینترست نصب نمیشه؟

اگر برنامه پینترست برای شما نصب نمیشود، لازم است از وجود فضای کافی در تلفنتان مطمئن شوید و از سازگاری برنامه با تلفن همراهتان با آن مطمئن شوید. همچنین لازم است دانلود برنامه را از طریق منابع معتبری همچون گوگل پلی یا اپ استور انجام دهید.

چگونه وارد پینترست شویم؟

برای وارد شدن به برنامه پینترست پس از نصب آن باید از گزینه‌های Log In (وارد شدن به حساب کاربری) و Sign in (ایجاد حساب کاربری) استفاده کنید. همچنین میتوانید اینکار را با استفاده از اکانت گوگل یا فیسبوک نیز انجام دهید.

جمع بندی

در این مطلب سعی کردیم به سوال پرتکرار چرا پینترست باز نمیشه، با ارائه راهکارهای موثری مثل بررسی اتصال به اینترنت، تغییر آی پی با استفاده از DNS یا VPN،بروز رسانی یا بازیابی نسخه قدیمی برنامه، کامل کردن اطلاعات اکانت، پاک کردن کش برنامه و … پاسخ دهیم. علاوه بر شما میتوانید از افزونه این برنامه در مرورگر کروم نیز استفاده کنید تا تجربه بهتری از اجرای این برنامه داشته باشید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

به نظر شما چرا برنامه پینترست باز نمیشه؟ چه روش‌هایی را میتوان برای رفع این مشکل استفاده کرد؟ در صورتی که از روش‌های گفته شده در این مطلب استفاده کردید یا روش دیگری را میشناسید، نظرات و تجربیاتتان را با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 هفته قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب