مطلب فعلی :

چگونه در هنگام سفر خارجی در امان بمانیم؟ (۲۲ توصیه مهم)

رفتن به بالا

چگونه در هنگام سفر خارجی در امان بمانیم؟ (۲۲ توصیه مهم)

نوشته admin

2 هفته قبل

بدون دیدگاه

گوناگون

مجله اینترنتی دانستنی ها
چگونه در هنگام سفر خارجی در امان بمانیم؟ (22 توصیه مهم)

چگونه در هنگام سفر خارجی در امان بمانیم؟ (۲۲ توصیه مهم)

برای تامین امنیت در سفرهای خارجی ✈️ و همچنین تجربه یک سفر خوب باید یک سری از اقدامات را پیش از سفر و همچنین حین سفر انجام دهید.

در این مطلب از کلاسیک وب به بررسی اینکه چگونه در هنگام سفر خارجی در امان بمانیم می پردازیم.

📖 در این مطلب می‌خوانید:
نمایش

کارهای مهم برای حفظ امنیت در طول سفر خارج از کشور

Tips for Staying Safe While Traveling

به طور خلاصه برای حفظ امنیت در طول سفر خارج از کشور و همچنین تجربه یک مسافرت بهتر می توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

  • وسایل الکترونیکی و حساب های کاربری خود را ایمن سازی کنید.
  • برنامه های کاربردی سفر (مسیریابی، ترجمه، اخبار و تاکسی اینترنتی) را در گوشی خود فعال کنید.
  • از مدارک و اسناد خود به صورت دیجیتالی بکاپ بگیرید.
  • برای تامین امنیت بیشتر وسایل از قفل هوشمند، ردیاب و یا پوشش محافظ در برابر امواج استفاده کنید و یا اینکه وسایل مهم خود را به صندوق امانات هتل بسپارید.
  • مخارج خود را در طول سفر رصد کنید و همچنین قابلیت پیام کوتاه حساب خود را فعال کنید.
  • از تجربیات دیگران در رابطه با فریب از کلاهبرداران در کشور مقصد سفرتان استفاده کنید.
  • اطلاعات لازم، هشدارنامه های کشور مقصد، آدرس ها، قوانین محلی و نوع پوشش مقصد مورد نظرتان و همچنین شماره های ضروری را از وبسایت رسمی وزارت خارجه آمریکا چک کنید.
  • اطلاعات مرتبط با موضوعات سلامت و بیماری های کشور مقصدتان را از وبسایت مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های واگیردار (CDC) چک کنید و همچنین واکسیناسیون لازم برای سفر به کشور مقصدتان را انجام دهید.
  • سفر خود را در سفارت کشور مورد نظرتان ثبت کنید.
  • وضعیت آب و هوای کشور مقصد سفرتان را پیش از سفر چک کنید.
  • بیمه مسافرت را تمدید و در صورت فعال نبودن آن خریداری کنید.
  • موقعیت خود را به دوستان و خانواده تان در فواصل زمانی کوتاه اطلاع دهید.
  • برای اطلاع از جاذبه های دیدنی و وضعیت شهر از کارمندان هتل کمک بگیرید.
  • سعی کنید که با تور سفر کنید.
  • نوشیدنی ها و غذا ها را از جای مطمئن و همچنین در حد مجاز مصرف کنید.

در ادامه این مطلب به بررسی دقیق تر هر یک از این موارد خواهیم پرداخت.

۱- فعالسازی تنظیمات امنیتی وسایل الکترونیکی

گوشی، تبلت و لپ تاپ شما از وسایل الکترونیکی مهم در سفر شما به شمار می روند. این وسایل همواره طعمه مناسبی برای سرقت دزد ها و یا هک شدن توسط هکر ها در سفر خارجی شما به شمار می آیند. به همین دلیل با فعالسازی تنظیمات امنیتی این وسایل می توانیم در هنگام سفر خارجی از سرقت اطلاعات خود و دسترسی دزد ها به این اطلاعات تا حدی در امان بمانیم. برای این کار می بایست ابتدا تنظیمات قفل صفحه با پسورد، اثر انگشت و یا تنظیم باز شدن قفل با تصویر چهره خود را بر روی وسایل الکترونیکی خود فعال کنید.

قابلیت Find My و یا تنظیمات مشابه آن به ردیابی گوشی شما کمک می کند. این قابلیت هم در گوشی های اندرویدی و هم آیفون وجود دارد. برای فعال سازی در هر دو سیستم عامل باید بخش حساب کاربری در تنظیمات گوشی را انتخاب کنید. در تصویر زیر مراحل فعال سازی Find My برای  کاربران آیفون نمایش داده شده است. امکان فعال سازی این قابلیت از طریق قسمت Apple ID وجود دارد. برای  اینکار ابتدا در تنظیمات آیفون بر روی حساب کاربری خود Tap کنید.

چگونه در هنگام سفر خارجی در امان بمانیم

سپس در لیست باز شده گزینه Find My را انتخاب کنید.

چگونه در هنگام سفر خارجی در امان بمانیم

در این قسمت گزینه Find My iPhone باید فعال (On) باشد.

چگونه در هنگام سفر خارجی در امان بمانیم

همچنین بهتر است که تمامی برنامه های گوشی خود را آپدیت نگه دارید و برنامه های پر کاربرد مانند برنامه مسیریاب و یا ترجمه آنلاین را در قسمت Home گوشی، در جایی در دسترس تر قرار دهید تا در کوتاهترین زمان به آنها دسترسی داشته باشید.

۲- فعالسازی تایید دو مرحله ای برای افزایش امنیت حساب

تایید دو مرحله ای یکی از اقدامات مهم در افزایش امنیت حساب های آنلاین شما می باشد. تنظیمات تایید دو مرحله ای می تواند از طریق پیام کوتاه، دریافت کد تایید از طریق ایمیل و یا برنامه های مرتبط مثل برنامه Google Authenticator برای کاربران اندروید و  کاربران آیفون  و همچنین برنامه Authy برای کاربران اندروید و کاربران آیفون انجام پذیرد. نکته بسیار مهم در استفاده از قابلیت تایید دو مرحله ای حساب در هنگام سفر خارجی این است که علاوه بر فعالسازی دریافت کد تایید از طریق SMS، حتما دریافت کد را با برنامه های معرفی شده در این قسمت هم فعال کنید. این کار به این دلیل است که در سفر های خارجی شما به خط موبایل خود دسترسی نخواهید داشت.

۳- از اپلیکیشن های کاربردی گوشی در سفر خارجی استفاده کنید

از مواردی که باعث می شود در هنگام سفر خارجی خود از برخی از مشکلات در طول سفر در امان بمانیم، استفاده از اپلیکیشن های کاربردی و مخصوص سفر می باشد. این برنامه ها نه تنها به افزایش امنیت شما در سفر کمک می کنند بلکه باعث نظم بیشتر و آرامش خاطر شما هنگام سفر خواهند شد. در این بخش به بررسی انواع برنامه های کاربردی در هنگام سفر خارجی می پردازیم:

۳-۱ برنامه های مسیریابی

این برنامه ها به یافتن مسیر و نشانی اماکنی که می خواهید از آن ها دیدن کنید، کمک می کند. یکی از این برنامه ها برنامه  Google Maps است. کاربران اندرویدی می توانند برای دانلود برنامه نقشه گوگل از طریق Google Play اقدام کنند. همچنین امکان دانلود برنامه Google Maps برای کاربران آیفون از طریق App Store نیز وجود دارد.

چگونه در هنگام سفر خارجی در امان بمانیم

در این برنامه علاوه بر مسیر یابی، می‌توانید از امکانات دیگری مثل تشخیص راه‌های کم‌ ترافیک، دستیار صوتی، ثبت موقعیت‌ مکانی و به‌ اشتراک‌گذاری آنها هم استفاده کنید. امکان استفاده از این برنامه به صورت رایگان وجود دارد و کاربران می توانند هم به صورت آنلاین و هم آفلاین از این برنامه استفاده کنند.

یکی دیگر از برنامه ها که امکان نمایش نقشه به صورت آفلاین را دارد، برنامه Maps.me  می باشد که کاربران اندرویدی از طریق Google Play می توانند آن را دانلود کنند. برای استفاده از حالت آفلاین این برنامه باید ابتدا نقشه مکان مورد نظرتان را دانلود کنید. پس از دانلود نقشه امکان استفاده از آن به صورت آفلاین وجود دارد. کاربران آیفون هم امکان دانلود نسخه آیفون برنامه Maps.me را از طریق App Store دارند. همچنین این برنامه بر روی گوشی های آیفون، آیپد و ساعت های هوشمند اپل واچ قابل اجراست.

چگونه در هنگام سفر خارجی در امان بمانیم

۳-۲ برنامه های ترجمه آنلاین

برنامه های ترجمه آنلاین مشکل ندانستن زبان کشوری که به آن سفر کرده اید را تا حدودی رفع می کند. دانش زبان در مواقع اورژانسی و حساس می تواند بسیار کمک کننده باشد. یکی از برنامه های خوب در این زمینه برنامه Google Translate می باشد. این برنامه از شرکت گوگل امکان ترجمه از طریق صوت و تصویر را دارد. دانلود برنامه Google Translate برای کاربران اندروید از Google Play امکان پذیر است. همچنین کاربران آیفون می توانند از نسخه آیفون برنامه Google Translate استفاده کنند.

راه هایی که در هنگام سفر خارجی در امان بمانیم

 

یکی دیگر از برنامه های کاربردی برای ترجمه برنامه iTranslate است که امکان دانلود برنامه iTranslate برای گوشی های اندرویدی و هم آیفون فراهم می باشد.

چگونه در هنگام سفر خارجی در امان بمانیم

۳-۳ برنامه های دریافت اخبار محلی

فعال بودن برنامه های اخبار مرتبط با جایی که به آن سفر کرده اید باعث می شود که شما از وقایع و اخبار محلی که در آن هستید به صورت به روز با خبر باشید.

۳-۴ برنامه های تاکسی اینترنتی

برنامه های تاکسی اینترنتی امکان رفت و آمد به صورت ایمن را برای شما در سفر فراهم می کند. از بهترین برنامه های تاکسی اینترنتی  برای سفرهای خارج از کشور برنامه Uber برای کاربران گوشی های اندرویدی و گوشی های آیفون  می باشد. ساز و کار این برنامه مشابه با برنامه تپسی و اسنپ در داخل ایران می باشد. شما با انتخاب مبدا و مقصد خود در داخل برنامه باید منتظر قبول درخواست از سوی راننده می شوید و سپس سفر شما آغاز می شود.

چگونه در هنگام سفر خارجی در امان بمانیم

یکی دیگر از برنامه های محبوب و کاربردی تاکسی اینترنتی برنامه Lyft می باشد. علاوه بر نسخه اندروید، امکان دانلود برنامه Lyft برای کاربران آیفون هم فراهم است.

راه هایی که در هنگام سفر خارجی در امان بمانیم

همچنین برای اینکه  از خطرات احتمالی هنگام سفر با برنامه های تاکسی اینترنتی در سفرهای خارجی امان بمانیم، باید حتما مشخصات راننده و ماشین را با آنچه در نرم افزار ثبت شده است، چک کرده و همچنین موقعیت خود را با یکی از نزدیکان خود به اشتراک بگذاریم.

۴- از مدارک و اسناد خود حتما بکاپ داشته باشید

یکی از ترس ها و خطرات بزرگ در سفر به سرقت رفتن و یا گم شدن مدارک مهم مثل پاسپورت، مدارک شخصی و یا اوراق مهم می باشد. در نتیجه برای اینکه از خطر سرقت مدارک در هنگام سفر در امان بمانیم باید یک نسخه کپی از آن ها را ذخیره کنیم. برای حفظ این اطلاعات بسیار مهم است که از اسناد مهم خود بکاپ تهیه کنیم.  این فرایند می تواند به سه طریق زیر انجام شود:

  • بکاپ به صورت دیجیتالی: ذخیره سازی مدارک و فایل های اطلاعات شخصی شما در فضای ذخیره سازی ابری مثل Google Drive و Dropbox و یا iCloud باعث می شود که هم امنیت اطلاعات شما تامین شود و هم در صورت نیاز به آن ها می توانید از طریق اینترنت به مدارک و اطلاعات خود دسترسی پیدا کنید.
  • بکاپ در گالری به صورت شخصی: برای این کار می توانید از مدارک و اطلاعات خود با گوشی عکس بگیرید و در گالری ذخیره کنید. در این روش بدون اینترنت هم امکان دسترسی به اطلاعات خود را دارید.
  • بکاپ از طریق ایمیل: برای تامین امنیت هرچه بیشتر اطلاعات خود شما می توانید آن ها را به ایمیل خود ارسال کنید. در این صورت علاوه بر تامین امنیت قوی تر اطلاعات شما در هر جا می توانید به آن ها دسترسی داشته باشید.

۵- با استفاده از امکانات هوشمند میتوانیم در سفر از سرقت وسایل خود در امان بمانیم

از اقدامات قبل از سفر خارجی که باعث می شود از خطر سرقت وسایل هنگام سفر تا حدی در امان بمانیم، فراهم کردن وسایل با امکانات هوشمند می باشد. در این قسمت به معرفی برخی از این ابزار ها می پردازیم:

۵-۱ با استفاده از ردیاب همراه میتوانیم هنگام سفر خارجی از سرقت وسایل خود در امان بمانیم

برخی از چمدان ها با قابلیت ردیابی از طریق GPS عرضه می شوند. در این صورت اگر چمدان شما گم شود، می توانید با ردیابی آن چمدان خود را پیدا کنید. همچنین در برخی از چمدان ها قفل ها به صورت هوشمند تعبیه شده اند. در این نوع چمدان های هوشمند امکان کنترل قفل از طریق گوشی برای شما وجود دارد.

راه هایی که در هنگام سفر خارجی در امان بمانیم

از دیگر ابزار هایی که می توانید به چمدان خود متصل کنید و با استفاده از آن موقعیت وسایل و چمدان خود را ردیابی کنید، ایرتگ های اپل می باشد. تگ ردیاب هوشمند اپل مدل AirTag یکی از تولیدات کاربردی کمپانی اپل است که با استفاده از آن می توانیم از گم شدن وسایل خود هنگام سفر در امان بمانیم. این ردیاب هوشمند از طریق GPS قابل ردیابی می باشد و فقط کافی است آن را در جیب لباس خود و یا چمدانتان بگذارید. این ایرتگ در برابر گرد و غبار و آب تا عمق ۱ متر و برای مدت ۳۰ دقیقه مقاوم است و همچنین این ردیاب با گوشی‌های اپل از نسخه‌ی ۱۱ به بعد سازگار است و از بلوتوث نسخه‌ی ۵.۰ پشتیبانی می‌کند.

۵-۲ با استفاده از کیف های با امکانات RFID می توانیم از هک اطلاعات کارت اعتباری خود در امان بمانیم

این نوع کیف ها یک ورق آلومینیومی دارند که از کارت های اعتباری در برابر امواج محافظت می کنند. برخی از دزد ها با استفاده از امواج می توانند به صورت بی سیم به اطلاعات کارت شما دسترسی پیدا کنند. این نوع کیف ها باعث می شود که از سرقت اطلاعات کارت های اعتباری شما محافظت شود.

۵-۳ با چه ابزاری می توانیم از مشکل خاموشی وسایل الکترونیکی هنگام سفر در امان بمانیم؟

روشن نگه داشتن گوشی شما در طول سفر بسیار اهمیت دارد. به خصوص زمانی که از برنامه های مسیریابی و سایر برنامه های سفر استفاده می کنید، مصرف باتری گوشی نیز زیادتر می شود. برای اینکه از خاموش شدن ناگهانی گوشی هنگام سفر در امان بمانیم به همراه داشتن پاوربانک در طول سفر بسیار اهمیت دارد. این ابزار می تواند از خاموش شدن گوشی شما جلوگیری کند.

۵-۴ استفاده از قفل های هوشمند

برای هتل و یا مکانی که در طول سفر در آن اقامت دارید بهتر است که از قفل های هوشمند به عنوان تامین کننده امنیت بیشتر اتاقتان استفاده کنید. این نوع قفل ها از طریق تلفن همراه کنترل می شوند و امنیت اتاق شما را بیشتر می کنند.

۵-۵ نصب دوربین های امنیتی همراه در اتاق

استفاده از دوربین های امنیتی قابل حمل که قابلیت نصب در محیط های مختلف را داشته باشد، امکان بررسی محیط اطرافتان را برای شما فراهم کند. برخی از این دوربین ها قابلیت پخش تصاویر در گوشی شما از طریق نرم افزار مرتبط با آن را دارند. شما با نصب این دوربین ها در اتاق محل اقامت خود می توانید به صورت آنلاین از طریق گوشی، وضعیت اتاق خود را در زمانی که در آن حضور ندارید بررسی کنید.

۶- حتما مخارج خود را در طول سفر کنترل کنید

کنترل و بررسی مخارج شما در طول سفر بسیار اهمیت دارد. بهتر است قابلیت اطلاع رسانی برداشت و واریز به حسابتان از طریق پیام کوتاه را پیش از سفر برای کارت های بانکی خود فعال کنید. با این قابلیت شما می توانید وضعیت حساب خود را از راه دور کنترل کنید. (البته این نکته برای سفر های داخلی کاربردی تر می باشد، زیرا در طول سفرهای خارجی به شماره خط خود دسترسی ندارید.)

همچنین راه های ارتباطی و شماره تماس بانک خود را به همراه داشته باشید تا در صورت بروز مشکل برای کارت و یا حساب بانکی خود بتوانید سریعا به بانک مربوطه اطلاع دهید و رفع مشکلتان را بررسی کنید.

۷- با بررسی تجربیات افراد در مواجهه با کلاهبردارن می توانیم هنگام سفر خود در امان بمانیم

یکی از اتفاقاتی که در کمین مسافران در سفر وجود دارد، گرفتار شدن توسط کلاهبرداران و شیادان  می باشد. برای اطلاع از این اتفاقات در کشور و یا شهر مقصد خود در گوگل عبارت Common Scams با نام کشور یا شهر مقصد سفرتان را وارد کنید و از تجربیات دیگر کاربران در این زمینه استفاده کنید. (در صورتی که به زبان مسلط نیستید می توانید با کپی کردن نظرات در Google Translate از این تجربیات مطلع شوید.)

افراد محلی و یا مسافران با تجربه می توانند اطلاعاتی در رابطه یا تاکسی ها و یا مسیر های امن برای رفت و آمد در سفر شما در اختیارتان قرار دهند. در بسیاری از موارد این اتفاقات در هنگام تردد با ماشین های غیر آشنا و نامطمئن اتفاق می افتد. بنابراین برای اینکه از شر این افراد در هنگام سفر تا حدی در امان بمانیم بهتر است از تاکسی های اینترنتی و یا از کارمندان هتل بخواهید برای شما ماشینی تهیه کنند.

۸- اطلاعات کشور مقصد سفر خود را در سایت وزارت امور خارجه آمریکا جستجو کنید

جستجوی اطلاعات کشور مقصدتان در سایت وزارت امور خارجه آمریکا (U.S. Department of State) می تواند اطلاعات مفیدی در زمینه های زیر در اختیارتان بگذارد. این سایت شامل اطلاعات در رابطه با تقریبا ۱۸۰ کشور در سراسر دنیا می باشد:

  • اطلاعات لازم و مرتبط با مقصد سفرتان
  • اطلاعات سفارت ها و کنسولگری های کشور مقصدتان (به همراه آدرس و راه های ارتباطی آن ها)
  • لزوم ویزا برای کشور مقصد
  • توصیه های ایمنی
  • قوانین کشور مقصد
  • اطلاعات و آدرس مراکز مرتبط با سلامت و درمانگاه ها
  • اطلاعات فرودگاه ها

برای دسترسی راحت تر به این وبسایت آدرس آن را در مرورگر خود نشانه گذاری کنید.

۹- هشدارنامه های مسافرتی برای کشور مقصدتان را مطالعه کنید

چگونه در هنگام سفر خارجی در امان بمانیم

هشدارنامه های مسافرتی (Travel Advisory) در وبسایت U.S. Department of State در اختیار افراد قرار می گیرد. این هشدارنامه برای اطلاع رسانی خطرات احتمالی کشور مقصد کاربرد دارد. درصد امنیت مناطق با چهار درجه زیر نشان داده می شود:

  • Level 1 : رعایت اقدامات احتیاطی پیشگیرانه به صورت نرمال و معمولی
  • Level 2 : نیازمند انجام اقدامات احتیاطی شدید
  • Level 3 : بهتر است در سفر خود تجدید نظر کنید.
  • Level 4 : اصلا سفر نکنید.

برای حفظ امنیت خود در سفر و اطلاع از خطرات احتمالی بسیار مهم است که هشدار نامه های مسافرتی را مطالعه کنید و سپس اقدام به سفر کنید.

۱۰- اطلاعات مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های واگیردار (CDC) مرتبط با سلامت مقصد خود را چک کنید

چگونه در هنگام سفر خارجی در امان بمانیم

وبسایت مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های واگیردار (CDC) اطلاعاتی درباره وضعیت سلامت و بیماری های کشورها و شهرهای مختلف جهان منتشر می کند. این اطلاعیه ها می تواند مسافرین را از وضعیت سلامت و مخاطرات بیماری در مقصد آن ها با خبر کند.

این اطلاع رسانی ها و درصد خطرات در سه درجه زیر نشان داده می شود:

  • Level 1 : اقدامات طبیعی و معمولی را برای جلوگیری از درگیری به بیماری انجام دهید.
  • Level 2 : اقدامات مراقبتی پیشرفته برای حفظ سلامتی انجام دهید.
  • Level 3 : در صورت عدم ضرورت به مقصد خود سفر نکنید.

برای حفظ سلامت شما در سفر چک کردن اطلاعات این مرکز بسیار ضرورت دارد.

۱۱- شماره های اضطراری مقصد مورد نظرتان را به خاطر بسپارید

اطلاعات و شماره های اضطراری مقصد مورد نظرتان در وبسایت U.S. Department of State وجود دارد. این شماره ها را یادداشت کرده و در جایی که بتوانید به سرعت به آن دسترسی داشته باشید نگه دارید تا در مواقع لزوم بتوانید سریع شماره گیری کنید.

۱۲- چگونه می توانیم از انجام تخلف در هنگام سفر خارجی در امان بمانیم؟

برای جلوگیری از اقدامات نامتعارف و تخلف شما در کشور مقصدتان بهتر است که از قوانین پوشش و همچنین قوانین محلی کشور مقصد آگاه باشید. برای اطلاع از این قوانین محلی می توانید قوانین کشور مقصدتان را در گوگل جستجو کنید.

همچنین در صورتی که از دوستان یا نزدیکان شما شخصی تجربه سفر به آن کشور را داشته است تجربیات آن ها را جویا شوید تا رفتاری مطابق با عرف آن جامعه داشته باشید.

۱۳- با انجام واکسیناسیون های لازم می توانیم از بیماری در سفر خارجی در امان بمانیم

برای سفر به برخی از کشور ها نیاز است که واکسن های لازم را دریافت کنید. از آن جایی که برخی از این واکسن ها نیازمند طی کردن مدت زمانی برای اثر هستند (معمولا یک ماه فاصله نیاز است) حتما برنامه زمانی خود برای شروع سفر را با این واکسن ها تنظیم کنید.

۱۴- سفر خود را در سفارت کشور مورد نظرتان ثبت کنید

یکی از اقدامات مهم ثبت سفر در سفارت کشور مورد نظرتان و دریافت ویزا یا اجازه از آن کشور است. با این کار شما اطلاعات لازم و ضروری مرتبط با مقصدتان را دریافت خواهید کرد. همچنین با این کار از راه های ارتباطی با سفارت در مواقع لازم اطلاع کسب می کنید.

۱۵- با بررسی وضعیت آب و هوا می توانیم از خطرات طبیعی هنگام سفر در امان بمانیم

حتما پیش از سفر وضعیت آب و هوایی کشور مقصدتان را چک کنید و در صورت نیاز سفر خود را تا پایدار شدن هوا به تاخیر بیندازید. همچنین برخی از کشورها در برخی از فصول در خطر وقایع طبیعی مثل سیل و یا طوفان و همچنین شرایط آب و هوایی پر خطر هستند. سعی کنید در فصل هایی که احتمال بروز این خطرات بیشتر است از سفر به مقصد خودداری کنید.

۱۶- بیمه های مورد نیاز (بیمه مسافرت) را تمدید و در صورت فعال نبودن خریداری کنید

بیمه های مسافرتی که امروزه توسط سازمان های بیمه عرضه می شوند تمامی خطرات سفر مثل بیمه پزشکی و دندانپزشکی و هزینه های ناشی از خسارت به چمدان و یا کنسلی سفر را پرداخت خواهند کرد. برخی از سایت های خرید بلیط خارجی در کنار ارائه خدمات برای فروش بلیط امکان ثبت بیمه مسافرتی را نیز برای شما فراهم می کنند. همچنین برای فعال سازی این بیمه می توانید به نمایندگی های بیمه مورد نظرتان مراجعه کنید و شرایط بیمه مسافرتی آنها را جویا شوید.

۱۷- موقعیت خود را به دوستان و خانواده تان در فواصل زمانی کوتاه اطلاع دهید

حتما با دوستان و خانواده خود در طول سفر در ارتباط باشید و اینکه برای چه مدت و به کجا می روید را با آن ها هماهنگ کنید. با این کار در صورتی که مشکلی برای شما پیش بیاید این افراد می توانند به اورژانس و یا پلیس اطلاع دهند.

۱۸- وسایل مهم و قیمتی خود را به صندوق امانات هتل بسپارید

در صورتی که مدت زمان زیادی را بیرون از هتل می گذرانید برای اینکه از سرقت وسایل با ارزش خود در سفر در امان بمانید از صندوق امانات هتل (Hotel Safe) استفاده کنید. بسیاری از هتل ها این صندوق امانات را برای حفظ امنیت وسایل مسافران در اختیار آنها قرار می دهند. همچنین برخی هتل ها و یا اقامتگاه ها قفل مخصوصی برای قفل کردن کمد در اختیار مسافران قرار می دهند که پیشنهاد می کنیم که در صورتی که کمد های اتاقتان امکان اضافه کردن قفل را دارند از قفل خودتان برای تامین امنیت وسایل استفاده کنید.

۱۹- برای اطلاع از جاذبه های دیدنی و همچنین وضعیت شهر از کارمندان هتل کمک بگیرید

برای اینکه از مکان های توریستی و جاذبه های دیدنی شهر اطلاع حاصل کنید و یا از مکان های پرخطر در طول سفر خود اطلاع داشته باشید می توانید این اطلاعات را از کارمندان بخش پذیرش هتل محل اقامت خود بپرسید.

۲۰- با سفر به همراه تور می توانیم از برخی مشکلات در سفر خارجی در امان بمانیم

سفر به خارج از کشور بدون تور و به تنهایی مزایا و نکات مثبت مخصوص به خود را دارد اما سفر با تور و یا به صورت دسته جمعی به همراه خانواده و یا دوستانتان باعث می شود که امنیت بیشتری در طول سفر داشته باشید. همچنین با این نوع سفر کمتر احساس سردرگمی خواهید کرد.

۲۱- با دقت در انتخاب خوراکی و میزان مصرف آن می توانیم از مشکلات در سفر در امان بمانیم

سفر به کشور های خارجی به شما امکان اطلاع از فرهنگ، مراسمات و سیک زندگی باقی کشور ها را می دهد. در صورتی که امکان مصرف نوشیدنی های الکلی را داشتید حتما سعی کنید به میزان متعادلی مصرف کنید تا رفتار نامتعارفی نداشته باشید. همچنین گاهی اوقات برخی از افراد ممکن است در نوشیدنی شما دارویی اضافه کنند و پس از بیهوشی وسایل شما را به سرقت ببرند از این جهت حتما بسیار دقت کنید که چه چیزی را و همچنین به چه میزان مصرف می کنید.

همچنین بهتر است که در انتخاب مکانی که در آن غذا می خورید وسواس بیشتری داشته باشید. برای جلوگیری از مشکلات احتمالی و جلوگیری از مسمومیت به رستوران هایی که دیگر افراد آن را پیشنهاد داده اند و یا امتیاز آنها در گوگل بالا بوده است و یا فضای اطراف آن خلوت، غیربهداشتی و دور افتاده نیست مراجعه کنید.

۲۲- نکاتی که با استفاده از آن می توانیم از خطر سرقت وسایل هنگام سفر در امان بمانیم

برای این که در سفر خود از شر کیف قاپ ها و دزدان در امان بمانید بهتر است به جای استفاده از کیف دوشی از کیف هایی که امکان آویختن آن ها به صورت کج وجود دارد استفاده کنید. در صورتی که از کوله پشتی استفاده می کنید آن را از جلوی بدنتان آویزان کنید. همچنین شما می توانید از قفل های قوی و هوشمند برای حفظ امنیت وسایل خود استفاده کنید. به هیچ عنوان گوشی و کارت های اعتباری و پول های خود را در جاهای در دسترس قرار ندهید.

کیف های دستی و کیف پول شما تنها اشیایی نیستند که احتمال دزدیدن آن ها در سفر وجود دارد. شما باید حواس تان به زیور آلات و وسایل الکترونیکی تان هم باشد. اجازه ندهید که چمدان تان از معرض دیدتان خارج شود و آن را تا رسیدن به مکانی امن همراه خود داشته باشید. در صورتی که امکان همراه بردن چمدان خود را به مکانی نداشتید حتما از شخصی که یونیفرم پوشیده است و یا به نظرتان مطمعن است بخواهید از چمدان شما مراقبت کند.

سوالات متداول

چگونه ویزای ترانزیت بگیریم؟

ویزای ترانزیت یک نوع ویزای کوتاه مدت و غیر مهاجرتی است که به افراد دارای آن اجازه می دهد برای سفر به یک کشور اجازه توقف و انتخاب پرواز به کشور مقصد را در یک کشور ثالث داشته باشند. به عنوان مثال مسافران ایران برای رفتن به کانادا باید در یک فرودگاه دیگر مثل فرودگاه فرانکفورت توقف کوتاه داشته باشند و این توقف مستلزم داشتن ویزای ترانزیت است.

برای گرفتن ویزای ترانزیت باید ابتدا فرم مربوطه را تکمیل کنید و پس از تعیین وقت سفارت آن را تحویل مامور ویزا بدهید. در کنار این فرم باید بلیط های هواپیما، برگه پرداخت ویزا و سایر مدارک شناسایی را تحویل سفارت دهید و سپس منتظر جوابیه بمانید.

کارهای آنلاین بانکی در سفر خارجی امکان پذیر است؟

خیر، استفاده از نرم افزار های بانکی و یا کارهای آنلاین بانکی در سفر خارجی به صورت معمول امکان پذیر نمی باشد. شما برای استفاده از این قابلیت باید با آی پی ایران وارد این برنامه شوید. این کار را با تغییر دهنده آی پی و یا خرید آی پی از برخی از سایت های ایرانی انجام دهید.

جمع بندی

در کنار لذت بردن از سفر، تامین امنیت شما در طول سفر هم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. استفاده از تکنولوژی و همچنین برنامه های مخصوص سفر می تواند به افزایش امنیت و همچنین راحتی شما در طول سفر کمک کند. این اقدامات می تواند شامل اقدامات مرتبط با امنیت حساب های کاربری شما از جمله تایید دو مرحله ای حساب و یا بکاپ از مدارک و اطلاعات شما باشد. همچنین استفاده از وسایل هوشمندی مثل چمدان و یا قفل های هوشمند و GPS که باعث در امان ماندن و ردیابی وسایل شما در صورت سرقت می شود. بهتر است در هنگام سفر خود نکات ایمنی را با وسواس بیشتری رعایت کنید تا دچار مشکل نشوید. همچنین حتما برای حفظ اطلاعات خود دقت داشته باشید که در محیط های عمومی از Wi-Fi های عمومی رایگان استفاده نکنید تا اطلاعات گوشی شما در معرض تهدید سارقان و هکرها قرار نگیرد.

همچنین بهتر است که اصطلاحات ضروری و اورژانسی را به زبان کشور مقصدتان بلد باشید تا در صورت بروز اتفاقات اورژانسی و عدم دسترسی شما به برنامه های ترجمه بتوانید منظور خود را منتقل کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

تا کنون در سفر خارجی خود با سرقت وسایلتان یا مشکلات دیگری مواجه شده اید؟ چه اقداماتی را برای جلوگیری از این مشکل در طول سفر پیشنهاد می کنید؟ تجربیات و پیشنهادات خود را با ما در بخش دیدگاه ها به اشتراک بگذارید.

  • نوشته admin
  • 2 هفته قبل
  • بدون دیدگاه
  • گوناگون

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب