مطلب فعلی :

۱۰ اختراع احمقانه و خنده دار که تا به حال ساخته شده است!

رفتن به بالا

۱۰ اختراع احمقانه و خنده دار که تا به حال ساخته شده است!

نوشته admin

2 روز قبل

بدون دیدگاه

رپرتاژ

مجله اینترنتی دانستنی ها
10 اختراع احمقانه و خنده دار که تا به حال ساخته شده است!

۱۰ اختراع احمقانه و خنده دار که تا به حال ساخته شده است!

پیشرفت امروزه تکنولوژی باعث شده بسیاری تصور کنند که مسیر رسیدن به این پیشرفت یک راه صاف و بدون حاشیه بوده است ولی جالب است بدانید که برخلاف این تصور این مسیر همیشه شاخه های فرعی و گاها خنده دار نیز داشته است.

به نقل از گفتنی، در طول تاریخ اختراعات فراوانی صورت گرفته است که بسیاری از آنها ممکن است جنبه سرگرمی داشتند و بعضی از آنها نیز که الان نگاه می کنیم ممکن است بگوییم چقدر احمقانه و بدون کاربرد بوده است! در هر صورت مسیر اختراع و علم و پیشرفت همیشه ساده و آسان نبوده و پیچیدگی های خودش را داشته است و اختراعات بدون کاربرد ممکن است بسیار بیشتر از اختراعات کاربردی باشد.

تفاوت اختراعات بدون کاربرد با اختراعات احمقانه!

اگر بخواهیم کمی بیشتر به دست رنج مخترعین احترام بگذاریم می توانیم این ۲ مورد را از هم تمایز دهیم، پس می توان گفت:

  • اختراعات بدون کاربرد: اختراعاتی که برای حل مشکلاتی خاص در نظر گرفته شده اند و بنا به دلایل مختلف مانند گذشت زمان، تغییر تکنولوژی همراه،  تفاوت های فرهنگ، هزینه بردار بودن اختراع و … کنار گذاشته شده اند.
  • اختراعات احمقانه: اختراعاتی که در همان بدو اختراع بدون هیچ کاربرد مفید بوده اند و در همان زمان اختراع نیز مورد استفاده قرار نگرفته و خنده دار بوده اند.

شاید با خود بگویید چه نیازی باعث شده است که این اختراعات احمقانه یا خنده دار انجام شود؟ در جواب باید گفت که شاید امروزه این اختراعات خنده دار باشد یا در همان ابتدا مورد استفاده قرار نگرفته است ولی این اختراعات ممکن است برای سایر مخترعین الهام بخش باشند و حتی مکانیک یک دستگاه برای مخترع دیگری باعث جرقه ایده ای کاربردی شده باشد و وسیله ای جدید را به تازه ها علم و صنعت ارائه داده باشد.

۱۰ مورد از احمقانه ترین اختراعات

در ادامه به معرفی ۱۰ مورد از اختراعات بدون کاربرد می پردازیم که می تواند برایتان جالب باشد، با ما همراه باشید.

۱. عطر داخل پرتغال

یک شرکت عطرسازی تصمیم گرفت محصول خود را در قالب یک پرتقال ارائه دهد. در این پرتقال که هشت قاچ دارد، بطری‌های کوچک قرار گرفته‌اند. اینکه چرا باید فردی برای خرید عطر به چنین طرحی جذب شود، مشخص نیست!

۲. قفس مخصوص نگهداری کودک

یکی از اختراعات بی مصرف بشر ، قفس نگهداری کودک بود که از پنجره به سمت بیرون آویزان می شد و کودک از طریق آن می توانست در هوای تازه تنفس کند. این قفس ها خطرناک بودند اما عقیده و باور بر این بود که به دلیل قرار گرفتن کودکان در معرض هوای آزاد، سیستم ایمنی شان تقویت می شود. اما به طور کل خطر سقوط این قفس از پنجره وجود داشت.

۳. کفش مخصوص رقص عروس داماد

کفش مخصوص رقص عروس داماد

این کفش های مخصوص رقص طراحی عجیبی داشتند و باعث می شد که یک زوج بتوانند با فاصله متناسب در کنار یکدیگر برقصند اما باز هم یکی از مسخره ترین اختراعات تاریخ است و احتمال زمین خوردن را به شدت افزایش می دهد.

۴. لیموزین فوق عریض

Jay Ohrberg به خاطر اختراعات عجیب و احمقانه خود معروف است. یکی از آنها نیز یک لیموزین فوق عریض است که هیچ کاربردی نداشت و صرفا از روی کنجکاوی ساخته شده بود.

۵. ماشین ریش تراش دسته جمعی

در قرن ۱۹ یک ماشین ریش تراش دسته جمعی اختراع شد. به این صورت که افرادی که می خواستند ریش هایشان را کوتاه کنند، پشت آن می نشستند و این دستگاه به نوبت و پشت سر هم ریش های آن ها را کوتاه می کرد.

۶. ماشین Cat-Mew

ژاپنی ها برای فراری دادن جوندگان به خصوص موش های خانه ماشین Cat-Mew را اختراع کردند که با استفاده از موتور ۲ وات و یک گربه چشمک زن کار می کرد. این دستگاه کارایی زیادی نداشت.

۷. چنگال مخصوص اسپاگتی

چنگال مخصوص اسپاگتی

خوردن یک کاسه پاستا راحت تر از آن چیزی است که فکر کنید. پس دلیلی ندارد چنگال مخصوص آن را اختراع کنند اما در گذشته چنین چنگال هایی وجود داشتند که از طریق آن اسپاگتی ها در چنگال پیچیده می شدند. این چنگال ها در انتهای خود یک کنترل گر داشتند که میزان اسپاگتی موجود را تعیین می کرد.

۸. نگه دارنده سگ

سالیان درازی است که سگ های اهلی با انسان ها زندگی می کنند. برای نگه داشتن سگ در گذشته هیولای مکانیکی اختراع شد که به قدری ناقص بود که به سرعت منسوخ شد.

۹. Doughnut Dunker، دستگاه مخصوص خوردن شیرینی

در سال ۱۹۵۵ دستگاه عجیب و غریبی برای خوردن شیرینی بدون استفاده از دست اختراع شد. این دستگاه بی مصرف و به درد نخور همان کار چوب های حامل شیرینی و … را انجام می داد و با آن می توانستند شیرینی را بدون استفاده از انگشتان دست خود وارد دهانشان کنند.

۱۰. محافظ مخصوص کره

این یکی از مسخره ترین اختراعات مربوط به سال ۱۹۵۰ است. به این صورت که افراد برای میز صبحانه یک محافظ اختراع کردند که اگر فرد می خواست دستش را بلند کند و به سمت خوراکی دیگر ببرد، آستین لباسش به کره، پنیر و دیگر اجزای صبحانه برخورد نکند.

/ پایان رپرتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و کلاسیک وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

  • نوشته admin
  • 2 روز قبل
  • بدون دیدگاه
  • رپرتاژ

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب