CRM که مخفف Customer relationship management می باشد به معنای مدیریت ارتباط با مشتری است و به روش ها و استراتژی هایی گفته می شود که شرکت ها برای مدیریت و تحلیل رفتار آنها و مشتریان و با هدف بهبود این ارتباط جهت افزایش فروش و افزایش تکرار خرید استفاده می کنند. امروز در کلاسیک وب قصد داریم بهترین نرم افزارهای CRM را که برای مدیریت راحت تر مشتریان ، ثبت اطلاعات ، مدیریت فروش و.. ایجاد شده اند را به شما معرفی کنیم.
بررسی بهترین نرم افزارهای ثبت اطلاعات و مدیریت ارتباط با مشتری رایگان
Best Free CRM Software in 2017
قبل از شروع معرفی نرم افزار ها ابتدا بهتر است به صورت مختصر به کاربرد و مزایا سیستم مدیریت با مشتری بپردازیم :
سیستم مدیریت ارتباط با مشتری یا crm چیست ؟
مدیریت ارتباط با مشتری یک راه حل جامع و سیستماتیک است که با یکپارچه سازی مبانی ارتباط با مشتری یعنی فرآیندهای بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش در جهت دستیابی، توسعه و حفظ رضایتمندی مشتریان، افزایش سودآوری و ایجاد ارزش افزوده اقتصادی در سازمان ها نقش به سزایی دارد. راه حل های ارائه شده در مدیریت ارتباط با مشتری در جهت ایجاد و راه اندازی فرآیندهای خودکار و بهینه سازی فرآیندهای کسب و کار در محدوده برونی سازمان با هدف بهینه سازی درک رابطه سازمان با مشتری ارائه شده و تمرکز عمده آن به روی موارد زیر است:
- مدیریت خودکار فرآیندهای بازاریابی
- مدیریت خودکار فرآیندهای فروش
- مدیریت خودکار ارائه ی خدمات به مشتری
اهداف فوق در صورتی بهترین نتیجه را بدست خواهد داد که سازمان به طور صحیح مناسب ترین بسته ی نرم افزاری مدیریت ارتباط با مشتری را به کار گیرد. تقاضا برای قابلیت اطمینان و کیفیت بسته های نرم افزاری به طور پیوسته در حال رشد است. در پاسخ به رشد تقاضا، شرکت های نرم افزاری بسته های متنوع نرم افزار را تولید کرده اند که قابل شخصی سازی و متناسب نیازهای خاص سازمان می باشد. انتخاب بسته نرم افزاری نامناسب می تواند اثرات پرهزینه و ناسازگای برای فرایندهای کسب و کار و فعالیت های جاری سازمان تولید کند. قبلا در کلاسیک وب بهترین نرم افزار های کنترل و مدیریت پروژه آنلاین رایگان و متن باز را به شما معرفی کردیم در ادامه آموزش امروز کلاسیک وب قصد داریم بهترین نرم افزارهای مدیریت مشتری را به شما معرفی کنیم.
چگونه یک نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری مناسب را انتخاب و ارزیابی کنیم؟
یک نرم افزار سی آر ام باید دارای ویژگی های زیر باشد:
همانطور که از تصویر بالا مشاهده می کنید ۶۵ درصد از کاربران سهولت استفاده، ۶۰ درصد از کاربران ویژگی بازاریابی ایمیل، ۲۷ درصد مدیریت زمانبندی و برنامه ریزی و ۱۰ درصد از کاربران گزارش گیری را برای کارشان مهم می دانند.
۱- نرم افزار رایگان مدیریت مشتری و ثبت اطلاعات اشخاص HubSpot CRM
پلتفرم محبوب فروش و بازاریابی، Hubspot CRM روند فروش در سراسر کانال های متعدد در سازمان شما را ساده می کند. به منظور صرفه جویی در زمان، عدم انجام دستی وظایف تکراری فروش و بازاریابی در پس زمینه کار می کند. همچنین این نرم افزار در ورود خودکار و همگام سازی داده ها از منابع مختلف ارتباطی، همانند وب سایت، تماس های تلفنی، ایمیل ها، رسانه های اجتماعی و بیشتر، متخصص است. چیزی که در HubSpot CRM قابل توجه است، رابط کاربری بصری و ناوبری آسان است.
Hubpot برای فروشندگان و ارائه دهندگان خدمات، شرکت های کوچک و متوسط، خرده فروشی، حسابداری، املاک و مستغلات، و غیره مناسب است. توجه داشته باشید که این سیستم مدیریت ارتباط با مشتری از لحاظ ظرفیت ذخیره سازی و پایگاه اطلاعاتی انعطاف پذیر است و شما می توانید بسته به فعالیت تان آن را گسترش دهید.
تمام ویژگی های HubSpot CRM رایگان است و تمام کاری که باید انجام دهید این است که حساب HubSpot خود را ایجاد کنید و داده هایتان را وارد کنید و سیستم را مدیریت کنید. شما می توانید به طور رایگان ۱ میلیون کاربر و مخاطب داشته باشد، ذخیره سازی نامحدود است، مستندات و پروفایل مشتری را سازماندهی کنید، پشتبانی زنده، پشتیبانی تلفنی، برنامه ریزی، ردیابی خودکار بازدیدکنندگان وب سایت و … را داشته باشید. این شرکت امکانات دیگری همچون جلسات، پیام ها، دنباله ها، ابزار ایجاد محتوا، بازاریابی ایمیلی، مجموعه رسانه های اجتماعی، داشبورد تجزیه و تحلیل بازاریابی را ارائه می دهد که رایگان نیست و برای داشتن آنها باید پول پرداخت کنید.
۲- نرم افزار سی آر ام رایگان Zurmo CRM
زورمو یکی دیگر از سیستم های ارتباط با مشتری (CRM) رایگان است که با زبان php و با استفاده از فریم ورک yii نوشته شده و متن باز است. تمایز این نرم افزار با دیگر سیستم ها انعطاف پذیری آن و پوشش طیف گسترده ای از کاربردهاست. این ویژگی باعث شده که به آسانی بتوان این نرم افزار را سفارشی (customize) کرد. شرکت زورمو این سیستم را با قابلیت های اجتماعی نیز سازگار کرده است و محیط نرم افزاری شبیه به شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک دارد. زورمو مشابه با HubSpot ات که ارتباط با مشتری، خدمات بازاریابی، فروش و مدیریت پروژه را در بر می گیرد، اما در عین حال سادگی قابل توجهی را ارائه می دهد.
نسخه رایگان منبع باز این سیستم به کاربران امکان ساخت برنامه های CRM سفارشی را می دهد و تمام فرآیندها را سفارشی می کند. از ویژگی های این سیستم می توان به تماس نامحدود با حساب های دقیق و شخصی شده (۳۶۰ نمایش)، داشبورد های سفارشی، زمینه ها، پوسته ها و برچسب ها، مدیریت فعالیت (جلسات، وظایف و یادداشت ها)، ردیابی معامله (اتوماسیون فروش، مدیریت فرصت، پیگیری فروش)،گزارش سفارشی، اتوماسیون بازاریابی، مدیریت محصول (ایجاد کاتالوگ، مدیریت حجم)، امنیت پیشرفته و غیره اشاره کرد.
۳- Insightly بهترین نرم افزار CRM رایگان
ماریا توماس مدیر محصولات در شرکت Insightly که ارائه دهنده نرم افزار CRM مستقر در سان فرانسیسکوست، معتقد است که اگر شما روزانه حداقل با ۱۰ تا ۲۰ مشتری ارتباط داشته باشید، کسب و کار شما می تواند از یک ابزار CRM درست و مناسب بهره مند شود. نرم افزار Insightly یک نرم افزار ساده و مقیاس پذیر است که با کسب و کار شما رشد می کند. هر دو قابلیت های اساسی و پیشرفته را ارائه می دهد، بنابراین شما می توانید با یک برنامه استاندارد، رایگان، و فوق العاده مقرون به صرفه شروع کنید، سپس کسب و کارتان را ارتقا دهید.
insightly امکان اضافه کردن ۲ کاربر، ذخیره سازی تا ۲۰۰ مگابایت، ۲۵۰۰ رکورد، ۵ تمپلت ایمیل، ایمپورت کردن ۵۰۰ سطر از فایل، پشتیبانی آنلاین و غیره را به صورت رایگان فراهم می آورد. ویژگی هایی که برای آنها باید پول پرداخت کنید شامل همگام سازی MailChimp، تقویم و همگام سازی تماس، Onboard کردن جلسات،گزارش های برنامه ریزی شده و هشدارهای هوشمند، نام تجاری سفارشی، مجوزهای مبتنی بر نقش، اتوماسیون کار است.
۴- Freshsales بهترین سیستم CRM
FreshSales یکی از محصولات محبوب Freshdesk است که برای برآورد و مدیریت نیازهای مشتری طراحی شده است. FrehSales یک بسته جذاب رایگان و ویژه برای کسب و کارهای کوچک و در حال توسعه است. آنچه که در مورد FreshSales قابل توجه است سادگی آن است. این نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری از تعداد نامحدود کاربر، رکوردها و پایگاه مخاطب نامحدود، گزارش های پیشرفته، و غیره پشتیبانی می کند. امکانتات دیگری که شما برای داشتن آنها باید پول پرداخت کنید شامل نمایش کانال معاملات، ردیابی ایمیل در زمان واقعی، قالب ها و اطلاعیه ها، ادغام تقویم گوگل، گزارش های سفارشی، قلمروها، ردیابی رویداد در برنامه، پیگیری رویدادهای وب سایت، یکپارچگی بخش است.
۵- نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری رایگان Zoho CRM
Zoho CRM یک نرم افزار قوی CRM است که تنها به این دلیل که پرداختی برای آن انجام نداده اید از ارائه قابلیت های خود خودداری نمی کند. برخلاف دیگر CRM های رایگان، Zoho CRM تمام ویژگی های اصلی نرم افزار CRM را ارائه می دهد و به شما اجازه می دهد بدون هیچ هزینه اضافی از این نرم افزار برای ۱۰ کاربر استفاده کنید. همچنین می توانید بدون نیار به خرید طرح، هر زمان و هر جایی که از نرم افزار تلفن همراه CRM استفاده می کنید به تمام داده های خود دسترسی داشته باشید.
از ویژگی های دیگر این نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری می توان به گزارش های استاندارد، فرم های وب، ۱ گیگابایت ذخیره سازی، اتوماسیون بازاریابی، مدیریت گردش کار و غیره اشاره کرد. از امکانات پولی این نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری می توان به پیش بینی فروش، همکاری تیمی بین گروه ها، تجزیه و تحلیل سفارشی،
۱۰۰۰۰۰ رکورد ذخیره داده، ۵۰۰۰ پیام یک روز، ۱۰ فیلد سفارشی و ۲ فیلد منحصر به فرد در هر ماژول، همگام سازی با مخاطبان و تقویم های گوگل، ذخیره نامحدود و غیره اشاره کرد.
۶- دانلود رایگان نرم افزار ثبت اطلاعات مشتریان با Really Simple Systems
Really Simple Systems یک نرم افزار واقعا ساده برای کسب و کارهای کوچک است که در محیط کلود (ابر) کار می کند و پشتیبانی عالی دارد که شما هرگز انتظار ندارید به صورت رایگان این پشتیبانی را دریافت کنید. این نرم افزار سی آر ام از ۲ کاربر پشتیبانی می کند و شامل ۱۰۰ مگابایت فضای رایگان، پشتیبانی از ایمیل و چت آنلاین، اتومایون فروش، مدیریت تماس، گزارش های سفارشی، امنیت، امکان خرید ماژول های بازاریابی و غیره است.
از امکانات پولی این نرم افزار ی آر ام می توان به پشتیبانی بیشتر کاربران، حساب های شرکت، مخاطبین و ذخیره سازی، پشتیبانی تلفنی، MailSync دو طرفه، ماژول های بازاریابی اختیاری، ماژول سرویس اختیاری ، سطوح دسترسی کاربر / نقش پیشرفته، گزارش پیشرفته، تنظیمات سفارشی پیشرفته اشاره کرد.
۷- نرم افزار Sugar CRM
سیستم مدیریت ارتباط با مشتری Sugar CRM یکی از نرم افزارهای متن باز است که دارای نسخه های Community,professional,corporate,enterprise,ultimate است. ماژول بازاریابی آن برای بازاریابی ساده است و با یک ویزارد، کل فعالیت قابل کنترل است و یک ایجاد کننده ایمیل جامع دارد. تابع جستجوی آن بسیار خوب است و نتایج جستجو برای دسترسی سریع در لیست های drop-down نمایش داده می شود. sugar CRM امکان multi tasking دارد و ۲۲ زبان را پشتیبانی می کند.
ویژگی های کلیدی برنامه که برای آن باید پول پرداخت کنید شامل اتوماسیون و پیش بینی فروش، مدیریت بازاریابی، اتوماسیون پشتیبانی، اتوماسیون مرکز تماس، گزارش و داشبورد، SugarCRM موبایل، نقل قول محصولات، جریان کار پیشرفته، دیدگاههای مبتنی بر نقش، دسترسی به گزارش مبتنی بر SQL، ذخیره سازی بیشتر اشاره کرد.
۸- مدیریت ارتباط با مشتری آنلاین Bitrix24
Bitrix24 یک نرم افزار CRM (مدیریت ارتباط با مشتری) اینترنتی است که بدون نیاز به نصب و از طریق اینترنت می توان به آن دسترسی داشت و اغلب ویژگی های آن برای تجارت های کوچک ۱۰۰% رایگان است. این نرم افزار به سازماندهی و پیگیری ارتباط با مشتری های موجود یا بالقوه، همکاران، نمایندگی ها و … کمک می کند. CRM رایگان Bitrix24 با وجود پایگاه داده ای که دارد به راحتی رویدادهایی مانند تماس ها و قرار ملاقات ها را ذخیره و مدیریت کند. این نرم افزار از تعداد نامحدودی از کاربران، ۵ گیگابایت فضای ذخیره سازی، مدیریت تماس، بازاریابی ایمیلی، اتوماسیون فروش، صورتحساب، چت زنده، ارتباطات یکپارچه و غیره پشتیبانی می کند. قسمت های پولی این برنامه شامل اتوماسیون بازاریابی، شماره گیر خودکار، موضوعات سفارشی، استفاده از آرم خودتان، مدیریت زمان، استفاده از نام دامنه خودتان، و غیره است.
۹- Streak نرم افزار سی آر ام ، ثبت اطلاعات افراد و..
Streak ابزاری است که جیمیل شما را به محیط یک نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری(CRM) واقعی تبدیل میکند که میتوانید به وسیلهی آن، تمام بحثها و مکالمههای خود را پیگیری کنید. افزونههای بسیاری مانند Streak برای جیمیل وجود دارند. اما به وسیلهی این ابزار میتوانید اهداف خود را دنبال کنید، امور کاری خود را زودتر به نتیجه برسانید یا پرسشهای ضروری مشتریان خود را سریعتر پیگیری کنید. Streak محیط گرافیکی زیبایی دارد که مبتنی بر شیوهی درک مستقیم طراحی شده است.
Streak یک حساب رایگان هم ارائه میدهد که تا سقف ۵ کاربر میتوانید از آن استفاده کنید. شما برای پیگیری نامحدود ایمیل ها،پاپ لاین مشترک نامحدود، پشتیبانی از ایمیل/ تلفن، اعتبار سنجی داده ها، مجوزها و بازیابی رویداد، گزارش و فرمول ها و غیره باید پول پرداخت کنید.
۱۰- مدیریت ارتباط با مشتری با نرم افزار Capsule
هدف Capsule ساده تر کردن CRM تا حد امکان، با ارائه ۶ قابلیت هسته ای برای کمک به اجرای کسب و کار شما می باشد: مدیریت روابط، مدیریت فروش، سازماندهی ایمیل ها، ذخیره پیشینه تماس، انجام وظیفه مدیریت و تکمیل سفارش سازی. با این نرم افزار تمام کارهای خود را در یک فلوچارت بصری بچینید. به این شکل میتوانید متعلقات و ضرورت های کار را به راحتی دنبال کرده و تمام توضیحات مربوطه را در یک محل نگهداری کنید.
کار با Casual خیلی ساده است و از محیط گرافیکی و جذابی بهره می برد که برای انجام پروژههای شخصی یا همکاری در تیم های کوچک به خوبی جواب می دهد. می توانید ابتدا از حساب رایگان آن استفاده کنید و بعد بنا به نیاز خود، حساب کاربری مورد نظرتان را خریداری کنید. از ویژگی های پولی این برنامه می توان به تعداد نامحدود کاربران، ۲ گیگابایت حافظه برای هر کاربر، مدیریت ۵۰،۰۰۰ مخاطب، ادغام Xero، Wufoo، MailChimp و FreshBooks اشاره کرد.
تجربه و پیشنهاد شما؟
در پست امروز کلاسیک وب سعی کردیم که یک لیست از نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM رایگان را به شما معرفی کنیم. اما غیر از این ده نرم افزار سی آر ام نرم افزارهای مجانی دیگری وجود دارند. چنانچه تجربه استفاده از نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری دارید و نرم افزار رایگان دیگری میشناسید آن را در بخش نظرات این پست با ما در میان بگذارید.
آخرین دیدگاه ها
تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.