مطلب فعلی :

۱۰ کاری باید برای حل مشکل شارژ نشدن گوشی شیائومی انجام داد

رفتن به بالا

۱۰ کاری باید برای حل مشکل شارژ نشدن گوشی شیائومی انجام داد

نوشته admin

1 هفته قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
10 کاری باید برای حل مشکل شارژ نشدن گوشی شیائومی انجام داد

۱۰ کاری باید برای حل مشکل شارژ نشدن گوشی شیائومی انجام داد

شیائومی یکی از برندهای پرطرفدار در زمینه تولید گوشی‌های هوشمند محسوب میشود.

اما در سال‌های اخیر گروهی از کاربران گزارشاتی درباره شارژ نشدن 🔋 برخی از مدل‌های این برند داده‌اند. چنین مشکلی میتواند برای افراد نگران کننده و دردسر ساز باشد. به همین خاطر در این مطلب از کلاسیک وب به معرفی ۱۰ کاری که باید برای حل مشکل شارژ نشدن گوشی شیائومی انجام داد میپردازیم.

چرا گوشی شیائومی شارژ نمیشود

?Why does the Xiaomi Phone Not Charge

به طور خلاصه برای رفع مشکل شارژ نشدن گوشی شیائومی میتوانید راهکارهای زیر را امتحان کنید:

  • کا‎بل شارژ و آداپتور را بررسی کنید.
  • تلفن را ریستارت کنید.
  • پورت شارژر را تمیز کنید.
  • مطمئن شوید آب یا رطوبت درون پورت شارژ نفوذ نکرده باشد.
  • بروز رسانی نرم افزار را بررسی کنید.
  • از شارژر متناسب با دستگاهتان استفاده کنید.
  • تلفن را ریبوت کنید.
  • برنامه های اضافه را حذف کنید.
  • مشکلات سخت افزاری و باتری را بررسی کنید.
  • گوشی را به تنظیمات کارخانه برگردانید.

زمانی که متوجه میشوید تلفن شما در هنگام اتصال به کابل شارژ پر نمیشود، یکبار آن را در بیاورید و مجددا متصل کنید. سپس کابل را کمی تکان دهید تا از اتصال درست آن با گوشی مطمئن شوید. به طور کلی اصلی ترین دلایل شارژ نشدن گوشی مربوط به قطعی کابل و سیم شارژر، از کار افتادن سوکت یا آداپتور، کثیف بودن درگاه شارژ یا ایرادات نرم افزاری در هنگام شارژ است. در ادامه با استفاده از راهکارهای زیر میتوانید بسیاری از این مشکلات را برطرف کنید:

۱- کا‎بل شارژ و آداپتور را بررسی کنید

یکی از اصلی‌ترین دلایل شارژ نشدن گوشی میتواند به دلیل مشکلات بوجود آمده برای شارژر باشد. بنابراین در اولین اقدام لازم است بررسی کنید که آیا دو شاخه شارژر یا کابل آن سالم است یا خیر؟ حتی اگر هیچ آسیب مشهودی در این بخش‌ها ندیدید، همچنان سعی کنید کابل‌ها و آداپتور را با نمونه دیگری جایگزین کنید تا خیالتان از بابت سالم بودن آن راحت شود.

بر اساس راهنمایی گوگل درباره رفع مشکل شارژ نشدن گوشی‌های اندرویدی، بهتر است برای تامین سلامت باتری گوشی از آداپتور و کابل اورجینال استفاده کنید تا کمتر دچار مشکل شوید. در صورت نیاز میتوانید منبع برق یا پریز دیگری یا نیز امتحان کنید تا از عملکرد مناسب آن نیز مطمئن شوید. برخی اوقات شارژ نشدن گوشی ممکن است به دلیل قطعی تبدیل آداپتور یا تبدیل متصل به آن نیز باشد بنابراین بهتر است این احتمال را نیز در نظر بگیرید.

بررسی کابل شارژ و آداپتور

۲-  تلفن را ریستارت کنید

در بسیاری از مواقع مشکلات نرم افزاری تلفن با ری استارت کردن ساده گوشی برطرف میشود. این کار در عین سهولت میتواند به خوبی ایرادات بوجود آمده را برطرف کنید بنابراین پیش از انجام سایر مراحل گفته شده در ادامه، میتوانید با راه اندازی مجدد تلفن همراه، دوباره گوشی را به شارژر متصل کنید و عملکرد آن را بررسی نمایید.

اینکار به دستگاه امکان میدهد تا حافظه موقت خود را مجددا راه اندازی کند تا به اینصورت شما بدانید مشکل ایجاد شده مربوط به نرم افزار است یا خیر. برای ری استارت کردن گوشی دکمه پاور و کاهش صدا را به صورت همزمان نگه دارید و گزینه‌ Restart را انتخاب کنید.

رفع مشکل شارژ نشدن گوشی شیائومی با ری استارت کردن آن

۳- پورت شارژر را تمیز کنید

جمع شدن آلودگی یا گرد و غبار در پورت شارژ تلفن میتواند یکی از عوامل اصلی عدم رسیدن جریان برق به دستگاه باشد. این مورد یکی از دلایل و علت دیر شارژ شدن گوشی شیائومی نوت و سایر مدل‌های آن است. جمع شدن پرز یا گرد و خاک باعث اختلال در روند اتصال کابل به داخل پورت میشود بنابراین لازم است با استفاده از روش های مطمئن و ابزار مخصوص این محیط را تمیز کنید.

پورت‌های تایپ USB C به دلیل داشتن محفظه بزرگتر، بیشتر مستعد جمع شدن آلودگی هستند. در صورت لزوم برای بررسی این مورد میتوانید با استفاده از یک چراغ قوه درون آن و بخش سوکت و قسمت‌های فلزی را بررسی کنید.

تمیز کردن پورت شارژ گوشی

از این راهکار میتوانید برای حل مشکل شارژ نشدن گوشی سامسونگ نیز استفاده کنید. برای تمیز کردن پورت شارژ از ابزارهایی مثل پارچه کتان بدون پرز، مسواک تمیز یا خلال دندان استفاده کنید.

۴- مطمئن شوید آب یا رطوبت درون پورت شارژ نفوذ نکرده باشد

در بسیاری از تلفن های هوشمند جدید ارورهای مشخصی در زمان رطوبت گرفتن درگاه شارژ گوشی نمایش داده میشود. در این زمان خود دستگاه با تشخیص خودکار این موضوع، از جریان دادن برق به داخل گوشی جلوگیری میکند تا کمترین آسیب به آن وارد شود. این ویژگی امنیتی عموما پس از مدتی رفع میشود و تنها لازم است صبر کنید تا رطوبت تبخیر شود. در ادامه میتوانید تلفن را در جایی خشک و خنک قرار دهید یا آن را به پریز دیگری در محلی کم رطوبت تر متصل کنید.

بررسی نفوذ آب یا رطوبت در پورت شارژ

همچنین روش های دیگری مثل دمیدن هوای گرم یا سرد با سشوار به گوشی یا قرار دادن در کیسه برنج نیز گاها توصیه میشود. این مسئله به عنوان ارور رطوبت Moisture has been detected در گوشی‌های سامسونگ نیز وجود دارد.

۵- بروز رسانی نرم افزار را بررسی کنید

اگر تلفن شما همچنان پس از راه اندازی مجدد هم شارژ نمیشود، شاید ایراد اصلی مربوط به نرم افزار سیستم باشد. به این صورت راحت‌ترین راهکار قابل ارائه آپدیت کردن سیستم عامل گوشی است. اما پیش از بروز رسانی حتما باید مطمئن شوید که مقدار مناسبی از شارژ گوشی باقی مانده است. زیرا در طی فرایند آپدیت شدن، تلفن باید روشن باشد و اینکار باتری نسبتا زیادی را مصرف میکند.

نرم افزار گوشی شیائومی را آپدیت کنید

برای این منظور ابتدا به بخش تنظیمات بروید و صفحه را به پایین اسکرول کنید تا به بخش software update برسید. حالا آپدیت های موجود را بررسی کنید و در صورت وجود نسخه جدید روی دکمه Update بزنید و در نهایت آن را نصب کنید. پس از آن گوشی را به شارژ بزنید و ببینید آیا مشکل شارژ نشدن گوشی شیائومی در حالت روشن برطرف شده است؟ در ادامه میتوانید برای رفع مشکل ناسازگاری برنامه ها در شیائومی نیز اقدام کنید.

۶- از شارژر متناسب با دستگاهتان استفاده کنید

یکی از دلایل اصلی مشکل شارژ نشدن گوشی شیائومی به دلیل استفاده از شارژرهای نامتناسب با آن است. یکی از موارد مهم و علت شارژ نشدن گوشی شیائومی با شارژر سامسونگ ناهمخوانی سیستم باتری و آداپتور این دو گوشی با یکدیگر است. همچنین لازم است برای حفظ سلامت باتری و اطمینان از عملکرد درست آن، همیشه از شارژرهای استاندارد و ساخته شده توسط خود برند سازنده گوشی استفاده کنید. بنابراین اتصال شارژرهای گوشی سامسونگ به شیائومی یا بالعکس ممکن است باعث کاهش عمر مفید باتری و بروز مشکلاتی در روند شارژ آن شود.

در ادامه باید از همخوانی مشخصات باتری گوشی با ولتاژ آداپتور شارژر نیز مطمئن شوید. به طور مثال اتصال گوشی‌های مدل پایین یا میان رده شیائومی به شارژرهای Super fast charge یا Fast charge باعث آسیب جدی به آنها میشود.

مشکل شارژ نشدن گوشی شیائومی

۷- تلفن را ریبوت کنید

اگر شارژ گوشی شما تمام و خاموش شده و پس از اتصال آن به شارژر، آیکون یا علامتی از شارژ شدن آن دریافت نمیکنید، لازم است تا آن را مجددا راه اندازی نمایید. در این حالت ممکن است به نظر برسد که حتی با نگه داشتن دکمه پاور هم نمیتوانید تلفن را روشن کنید بنابراین شاید تنها راه حل ریبوت کردن گوشی باشد.

برای اینکار دکمه زیاد کردن صدا و پاور را از لبه بیرونی تلفن به صورت همزمان برای چند لحظه نگه دارید تا صفحه ای نشان داده شوند. سپس شما میتوانید با استفاده از دکمه کم و زیاد کردن صدا گزینه Reboot را انتخاب و تلفن را مجددا روشن و راه اندازی کنید. بهتر است اینکار را در حالتی انجام دهید که تلفن به شارژر متصل است.

رفع مشکل شارژ نشدن گوشی شیائومی

۸- برنامه های اضافه را حذف کنید

سبک کردن گوشی از اطلاعات غیر ضروری همیشه یکی از راهکارهایی است که زمان بروز مشکلات نرم افزاری مختلف میتواند به شما کمک کند. برای این منظور بهتر است برنامه های اضافه را پاک کنید یا برخی از موارد را به یک حافظه خارجی انتقال دهید. در ادامه میتوانید با استفاده از برخی ابزارها در بخش تنظیمات گوشی اطلاعات حجیم را شناسایی و در صورت نیاز حذف کنید.

۹- مشکلات سخت افزاری و باتری را بررسی کنید

در نهایت میتوان یکی از احتمالات مربوط به علت شارژ نشدن گوشی شیائومی پوکو x3 و سایر مدل‌های این برند را خرابی باتری دانست. کند یا خراب شدن باتری ممکن است برای هر تلفن همراهی اتفاق بیوفتد. بنابراین اگر اخیرا با مشکلات زیادی در رابطه با باتری دستگاهتان مواجه شده‌اید، میتوانید با مراجعه به یک فرد متخصص سلامتی باتری و شرایط عملکرد آن را بررسی کنید. با تعویض باتری و جایگزینی آن با نمونه نو میتوان مشکل شارژ نشدن گوشی را کاملا برطرف کرد.

تعویض باتری گوشی شیائومی

۱۰- گوشی را به تنظیمات کارخانه برگردانید

در صورتی که تا حد زیادی اطمینان دارید مشکلات ایجاد شده مربوط به مسائل نرم افزاری دستگاه شما است، میتوانید با انجام فرایند Reset Factory، تنظیمات تلفن را به حالت کارخانه برگردانید. البته باید توجه داشته باشید که اینکار تمامی برنامه‌های نصب شده یا مدارک ذخیره شده بر روی تلفن را کاملا حذف میکند. بنابراین بهتر است پیش از اینکار ابتدا سایر راهکارها را امتحان کنید.

سوالات متداول

چرا گوشی شیائومی فست شارژ نمیشود؟

استفاده از آداپتور نامناسب، خراب یا کثیف شدن پورت شارژ، غیر فعال بودن قابلیت فست شارژ یا مشکلات نرم افزاری میتواند از اصلی ترین دلایل عمل نکردن Fast charge باشد.

چرا گوشی شیائومی شارژ خالی میکند؟

خالی شدن سریع باتری گوشی را میتوان به دلیل برنامه هایی با مصرف باتری زیاد، افزایش نور و تنظیمات صفحه نمایش، قدیمی شدن باتری یا آسیب دیدگی آن عنوان کرد.

چرا گوشی شیائومی شارژ کم میکند؟

در بسیاری از مواقع قدیمی شدن باتری، استفاده از برنامه های سنگین و پرمصرف یا خراب بودن کابل شارژر یا آداپتور نامناسب از اصلی ترین دلایل کم شدن شارژ گوشی است.

جمع بندی

در این مطلب سعی کردیم با بررسی اصلی ترین علت‌های مشکل فست شارژ نشدن گوشی شیائومی به شما در حل این مشکل کمک کنیم. راهکارهایی مثل بررسی کابل، آداپتور و پریز برق از موارد اولیه‌ای هستند که باید در نظر بگیرید. در مراحل بعدی میتوانید اقداماتی مثل ری استارت کردن گوشی، بروزرسانی سیستم عامل، استفاده از شارژر متناسب، تمیز کردن پورت شارژر را انجام دهید. در صورت وجود مشکلات سخت افزاری مربوط به باتری حتما برای تعویض آن به متخصص مراجعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

آیا گوشی شما هم شارژ نمیشود؟ به نظرتان مشکل شارژ نشدن گوشی شیائومی را چگونه میتوان برطرف کرد؟ در صورتی که با راهکارهای گفته شده در این مطلب توانستید این مسئله را برطرف کنید یا روش های دیگری را میشناسید، لطفا تجربیاتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 هفته قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب