مطلب فعلی :

۷ تا از بهترین مشاوره تلفنی رایگان ایران (خانواده، روانشناسی، بهزیستی و..)

رفتن به بالا

۷ تا از بهترین مشاوره تلفنی رایگان ایران (خانواده، روانشناسی، بهزیستی و..)

نوشته admin

3 هفته قبل

بدون دیدگاه

معرفی سرویس

مجله اینترنتی دانستنی ها
7 تا از بهترین مشاوره تلفنی رایگان ایران (خانواده، روانشناسی، بهزیستی و..)

۷ تا از بهترین مشاوره تلفنی رایگان ایران (خانواده، روانشناسی، بهزیستی و..)

مشاوره تلفنی رایگان ☎️ به منظور تامین سلامت روانی افراد جامعه، توسط دولت در خدمت مردم قرار میگیرد.

افراد مختلف می توانند با برقراری تماس با این مراکز مشاوره تلفنی، مشاوره تخصصی دریافت کنند. در این مطلب از کلاسیک وب به بررسی ۷ تا از بهترین مشاوره تلفنی رایگان ایران خانواده، روانشناسی، بهزیستی و.. می پردازیم.

بهترین سرویس های مشاوره تلفنی رایگان ۲۴ ساعته

 The Best Free Iran Phone Counseling Services

به طور خلاصه سرویس های مشاوره روانشناسی و مشاوره تلفنی رایگان ۲۴ ساعته به صورت زیر می باشد:

خطوط تلفن مشاوره تلفنی رایگان: 

  • مشاوره تلفنی رایگان شبانه روزی اورژانس اجتماعی ۱۲۳ زیر نظر سازمان بهزیستی
  • مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ سازمان بهزیستی
  • مشاوره تلفنی رایگان پزشکی و روانشناسی ۴۰۳۰ وزارت بهداشت‌ درمان‌ و آموزش‌ پزشکی کشور
  • سامانه ی صوتی مشاوره تلفنی ۱۵۷۰ وابسته به آموزش و پرورش کشور برای حل مسائل مربوط به تحصیل
  • خط تلفنی ره آوا به شماره  ۵۴۴۶۷۰۰۰ متعلق به یکی از بزرگترین مراکز روانپزشکی کشور (بیمارستان اعصاب و روان روزبه تهران) برای حل مسائل بحرانی نظیر خودکشی
  • مشاوره تلفنی آنلاین برای افراد خارج از کشور (بریتانیا ۱۱۶۱۲۳ ، آمریکا و کانادا ۹۱۱ و افغانستان ۱۱۹)
  • مشاوره تلفنی ۰۹۶۲۸ خط ملی اعتیاد

سامانه های هوشمند آنلاین مشاوره روانشناسی:

  • سامانه هوشمند گوش شنوا
  • سامانه هوشمند مشاوره پیام مشاور
  • مرکز مشاوره مشاورانه
  • سامانه خدمات پزشکی و روانشناسی اسنپ دکتر
  • وبسایت روان‌شناسی حضور

در ادامه این مطلب به بررسی هر یک از این سامانه ها و شماره تلفن های مشاوره تلفنی رایگان و غیر رایگان می پردازیم.

۱- شماره های مشاوره تلفنی رایگان و حوزه کاربرد آن ها

خودمراقبتی روانی موضوعی مهم در حوزه سلامت اجتماعی می باشد. تضعیف یا تخریب سلامت روان افراد جامعه می‌تواند بر کیفیت زندگی افراد آن جامعه هم تاثیر منفی بگذارد. با توجه به جایگاه مهم سلامت روان افراد باید خودمراقبتی روانی در بین افراد و خانواده ها در اولویت توجه قرار گیرد.

آموزش و امداد افراد در زمان مناسب به منظور پیشگیری و یا درمان مسائل روحی و روانی بسیار اهمیت دارد. افراد در گروه‌های مختلف سنی، تحصیلی یا کاری باید به تناسبِ نیاز  آموزش های لازم در این زمینه را دریافت کنند. گزارش های مربوط به افراد با آسیب های روانی حاکی از بروز مشکل به علت عدم دریافت آموزش و رسیدگی در زمان مناسب می باشد.

مشاوره تلفنی رایگان در کشورهای مختلف به عنوان خدمات سلامت روانی عمومی توسط دولت کشورها در خدمت مردم قرار می گیرد. به طور کلی فرایند مشاوره روانشناسی هزینه بر است و باید در قبال خدمات روانشناختی، هزینه ای کسب شود. اما مشاوره تلفنی رایگان بدون پرداخت هیچ هزینه ای امکان دریافت مشاوره از یک مشاور یا روانشناس متخصص را فراهم می کند. افراد برای بهره مندی از مسائل مطرح شده در این تماس ها در زمان های دیگر می توانند از روش های رکورد تماس تلفنی استفاده کنند و در نتیجه این کار بتوانند در زمان های مختلف به مطالب دسترسی داشته باشند.

برای اطلاع از چگونگی فرایند مشاوره تلفنی رایگان ۲۴ ساعته در ایران و دریافت شماره تماس آن ها در ادامه این بخش با ما همراه باشید:

۱-۱ مشاوره تلفنی رایگان  ۱۲۳

شماره تلفن مشاوره رایگان شبانه روزی بهزیستی به شماره ۱۲۳ تحت عنوان اورژانس اجتماعی به صورت ۲۴ ساعته به ارائه مشاوره به تماس گیرندگان و مددجویان می پردازد. مشاوران این مجموعه زمینه های متنوعی نظیر اعتیاد، خودکشی،کودکان کار، فرار از خانه و… را پوشش می دهند و راهکارهایی برای حل مسائل اجتماعی و روانی مختلف ارائه می دهند.

همچنین با توجه به گسترش خدمات اورژانس اجتماعی افراد می توانند به صورت حضوری زیر نظر بهزیستی شهر خود با این مرکز در ارتباط باشند. برای دریافت آدرس مراکز بهزیستی و مشاوره رایگان افراد در تهران و شهرستان ها می توانید از سایت سازمان بهزیستی کشور کمک بگیرید.

۱-۲ خط مشاوره تلفنی ۱۴۸۰

شماره تلفنی ۱۴۸۰، خدمات مشاوره تلفنی خود را از ساعت ۸ صبح تا ۲۴ شب ارائه می دهد. این شماره متعلق به سازمان بهزیستی می باشد.

افراد همچنین می توانند برای دریافت مشاوره خانواده تلفنی رایگان از تهران و یا دیگر شهرستان ها با این شماره تماس حاصل فرمایند. این شماره همچنین سایر مسائل مثل مشکلات  تحصیلی، روانشناختی، هیجانی، روابط، عزت نفس، خودکشی، استرس و… را به کمک  مشاوران حرفه ای این خط تلفنی پوشش می دهد و تمامی اطلاعات و گفتگو ها در این سامانه محرمانه می ماند.

استفاده از این شماره برای درمان مشکلات روانشناختی پیشنهاد نمی شود. اما در صورت بروز بحران های لحظه ای نظیر خودکشی و خشم استفاده از این سامانه بسیار مفید است.

۱-۳ مشاوره تلفنی رایگان پزشکی و روانشناسی ۴۰۳۰

پس از شیوع کرونا در کشور خط تلفنی مشاوره رایگان ۴۰۳۰ توسط وزارت بهداشت‌ درمان‌ و آموزش‌ پزشکی کشور به صورت شبانه روزی به منظور پاسخگویی به سوالات مردم در مورد بیماری ها و همچنین مسائل مرتبط با سلامت روان مشاوره ارائه می دهد.

متخصصان این سامانه، علاوه بر مشاوره در زمینه پزشکی، مشاوره تلفنی رایگان در حوزه های سلامت روان نظیر سوگ و افسردگی، تغذیه، اضطراب، وسواس و دیگر مسائل مربوط به سلامت روان ارائه می دهند.

با تماس با این سامانه، امکان درمان مشکلات بزرگ و ریشه ای نظیر افسردگی و وسواس وجود نخواهد داشت اما صرفا برای پرسش و پاسخ روانشناسی و چند دقیقه ای کاربرد دارد.

۱-۴ سامانه مشاوره تلفنی ۱۵۷۰ آموزش و پرورش

سامانه ی صوتی مشاوره تلفنی ۱۵۷۰ وابسته به آموزش و پرورش کشور است و متخصصین روانشناسی را در هر استان مستقر کرده است. برای استفاده از این سامانه دانش آموز یا والد دانش آموز با تماس با این شماره، می توانند مسائل مربوط به تحصیل را از متخصصین بپرسند.

این سامانه پاسخگوی سوالات مربوط به سلامت روان کودکان و نوجوانان است و متخصصان، روانشناسان و مشاوران حوزه ی کودک و نوجوان را شامل می شود. ساعات کاری این سامانه از ساعت ۸ صبح الی ۸ شب می باشد.

۱-۵ مشاوره تلفنی روانپزشکی ۵۴۴۶۷۰۰۰

خط تلفنی ره آوا به شماره  ۵۴۴۶۷۰۰۰ متعلق به یکی از بزرگترین مراکز روانپزشکی کشور (بیمارستان اعصاب و روان روزبه تهران) می‌باشد که از آذرماه سال ۱۴۰۰ جهت ارائه خدمات مشاوره آغاز به کار کرده است. این سامانه می تواند در رفع بحران های روحی کاربردی باشد. این سامانه مسائل مختلف اعم از مشاوره رایگان عشقی، خانواده، روانشناسی و سایر مشکلات را تحت پوشش قرار می دهد.

در صورتی که شما در شرایط بحرانی روحی و روانی قرار دارید و یا فردی از نزدیکان‌تان در حال انجام خودکشی است می‌توانید با این شماره تماس بگیرید. ساعات کاری این مرکز همه روزه از ساعت ۱۴ تا ۲۴ می‌باشد.

۱-۶ مشاوره تلفنی آنلاین برای افراد خارج از کشور

همانطور که گفته شد تمامی دولت ها موظف هستند برای تامین سلامت روان افراد کشور خود سامانه های مشاوره تلفنی رایگان را ایجاد کنند تا افراد جامعه در مواقع بحران بتوانند با استفاده از کمک های مشاوران مشکلات خود را حل کنند. هموطنان ساکن در خارج از کشور می توانند با شماره هایی که در این قسمت ارائه می شود از مشاوره تلفنی بهره مند شوند.  افراد ساکن بریتانیا می توانند با شماره گیری ۱۱۶۱۲۳ با خیریه سماریتن (Samaritan) که یکی از مهمترین مراکز روانشناسی این کشور است تماس بگیرند. همچنین افراد ساکن آمریکا و کانادا با شماره گیری ۹۱۱ و ساکنین افغانستان با شماره گیری تلفن پولیس یعنی شماره ۱۱۹ از خدمات روانشناسی در موقعیت های بحرانی بهره مند می شوند.

۱-۷ مشاوره تلفنی ۰۹۶۲۸ خط ملی اعتیاد

مشاوره تلفنی ۰۹۶۲۸ خط ملی اعتیاد به منظور پاسخگویی به سوالات افراد در زمینه پیشگیری از وابستگی به مواد و منابع و مراکز مرتبط درمان از سال ۱۳۸۸ شروع به کار کرده است. این طرح با همکاری مسئولان دفتر اعتیاد بهزیستی و ستاد مبارزه با موادمخدر این قابلیت را دارد که در صورت نیاز به مشاوره، اتوماتیک به خط ۱۴۸۰ مشاوره سازمان بهزیستی وصل شود.

این خط هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۹ شب آماده پاسخگویی و مشاوره به افرادی است که درباره اعتیاد، داروها و نحوه استفاده از آن و نشانی مراکز درمانی ترک اعتیاد که دارای مجوز از سازمان بهزیستی کشور و وزارت بهداشت به دنبال اطلاعات تخصصی هستند.

۲- سامانه های هوشمند آنلاین مشاوره

در این قسمت به بررسی سامانه های هوشمند آنلاین مشاوره می پردازیم. نکته قابل توجه این است که این سامانه ها غیر رایگان و یا برخی از خدمات رایگان آن ها به صورت محدود می باشد.

۲-۱ سامانه هوشمند گوش شنوا

مشاوره تلفنی رایگان

سامانه هوشمند مشاوره آنلاین گوش شنوا یکی از بهترین مراکز مشاوره خانواده ۲۴ ساعته می باشد که همچنین به ارائه مشاوره روانشناسی، مشاوره کودک مشاوره ازدواج، مشاوره فردی ،مشاوره تحصیلی ،مشاوره سلامت جنسی و مشاوره حقوقی و پزشکی می پردازد. در این مجموعه امکان دریافت مشاوره آنلاین و تلفنی رایگان در برخی از موضوعات مثل ازدواج و یا خانواده هم وجود دارد. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره این مجموعه می توانید با شماره پشتیبانی  ۰۲۱۶۲۹۹۹۰۴۲ تماس بگیرید.

برای استفاده از خدمات آنلاین این مجموعه باید حتما در این سامانه ثبت نام کنید. این سامانه با حفظ حریم خصوصی و عدم نمایش شماره شخصی شما برای مشاور در فضایی امن و آرام امکان دریافت مشاوره از طریق ویدیویی متنی و تلفنی را برای شما فراهم می کند. در این مرکز کادری از بهترین مشاوران کشور آماده خدمت رسانی به کاربران این سامانه می باشند. شما برای انتخاب مشاور مناسب خود می توانید از توضیحات پروفایل پزشکان و مشاوران گوش شنوا استفاده کنید و تردید خود را برطرف کنید.

سامانه هوشمند مشاوره پیام مشاور یکی از تخصصی ترین مراکز مشاوره روانشناسی در کشور می باشد. که دارای سامانه هوشمند تلفنی با شماره ۹۰۹۹۰۷۲۰۲۶ (از تلفن ثابت بدون صفر و پیش شماره) نیز می باشد.

این مرکز دارای مشاوره تلفنی افسردگی، خانواده، خیانت همسر، مشاوره ازدواج آنلاین، عشق و مشاوره رابطه، روانشناسی فردی، اختلالات روانی، کودک و نوجوان، اختلالات کودکان و… به صورت ۲۴ ساعته می باشد.

۲-۳ مرکز مشاوره مشاورانه

مشاوره آنلاین روانشناسی

مرکز مشاوره مشاورانه با بیش از ۲۵ سال تجربه در زمینه روانشناسی، ازدواج، خانواده، کودک و نوجوان به ارائه خدمات مشاوره ای حضوری، تلفنی و آنلاین می پردازد. خدمات مشاوره در این مرکز در زمینه های خانواده درمانی، زوج درمانی،مشاوره جنسی و زناشویی، درمان قطعی افسردگی، اضطراب، وسواس، فوبیا با دارو درمانی و روش های نوین بدون دارو، درمان اسکیزوافکتیو، مشاوره تحصیلی و شغلی، درمان مشکلات توجه و تمرکز و بهبود حافظه و جلوگیری از زوال عقل، مشاوره خیانت، سوگ می باشد. برای دریافت مشاوره تلفنی با این مجموعه می توانید در قسمت پروفایل رواندرمانگران با شماره ای که برای رزرو وقت مشاوره ثبت شده است تماس حاصل فرمایید و جلسه مشاوره خود را رزرو کنید.

مشاوره در این مرکز به صورت آنلاین هم امکان پذیر است و مشاور با بررسی شرایط افراد با استفاده از تکنیک های مشاوره ای مناسب با مشکلات فرد به حل آن می پردازند. این نوع مشاوره یک مشاوره پیشگیرانه برای بهبود وضعیت فرد نیز می تواند باشد.

۲-۴ دریافت مشاوره از طریق اسنپ دکتر

مشاوره آنلاین روانشناسی

سامانه اسنپ‌دکتر با ارائه خدمات متنوع پزشکی و درمانی، می‌تواند به نیازهای شما در حوزه سلامت پاسخ دهد. اسنپ‌دکتر در واقع پل ارتباطی کاربران با ارائه‌دهندگان خدمات پزشکی، روانشناسی، مراکز خدمات درمانی و داروخانه‌های دارای مجوز از وزارت بهداشت است. از خدماتی که در اسنپ‌دکتر ارائه شود : مشاوره آنلاین پزشکی و روانشناسی / تهیه آنلاین نسخه دارو و محصولات آرایشی و بهداشتی و کالاهای پزشکی موجود در داروخانه‌ها / خدمات پزشکی و پرستاری در منزل / آزمایش پزشکی در منزل می باشد.

اسنپ‌دکتر به صورت ۲۴ ساعته به کاربران خود در سراسر کشور مشاوره تلفنی و آنلاین پزشکی و روانشناسی ارائه می‌دهد. کاربران می‌توانند در هر ساعت از شبانه‌روز در حوزه‌های مختلف پزشکی و روانشناسی، مشاوره آنلاین دریافت کنند.

همچنین کاربران می‌توانند در زمینه‌های اضطراب، افسردگی، مسائل فردی، مسائل جنسی، ازدواج و روابط زناشویی، موفقیت شغلی و تحصیلی، ترک اعتیاد، فرزند شاد و سالم، نوجوانی و بلوغ و توانبخشی و بیماری‌های خاص مشاوره روانشناسی به صورت تلفنی و متنی دریافت کنند.

۲-۵ وبسایت روان‌شناسی حضور

مشاوره تلفنی و آنلاین

سامانه روانشناسی حضور ارائه دهنده خدمات مشاوره و رواندرمانی به صورت تلفنی و آنلاین می‌باشد. با رزرو مشاوره در این وبسایت به مدت ۴۵ دقیقه در هر جلسه امکان دریافت مشاوره در مسائل مختلف برای شما فراهم خواهد بود. همچنین شماره تلفنی این مجموعه برای مشاوره تلفنی ۰۹۹۶۶۱۱۲۴۹۲ می باشد.

سوالات متداول

مشاوره تلفنی برای مسائل مرتبط با اعتیاد با چه شماره ای امکان پذیر می باشد؟

مشاوره تلفنی 09628 به منظور پاسخگویی به سوالات افراد در زمینه پیشگیری از وابستگی به مواد و مراکز مرتبط درمان آن می باشد.

جمع بندی

خود مراقبتی لازمه زندگی همه افراد جامعه می باشد. خصوصا با زندگی پر استرس و پر چالش این روز ها، ضرورت آموزش افراد برای داشتن مهارت‌ خودمراقبتی و سایر توانمندی‌ها برای زندگی سالم، شاد و کم دغدغه بیشتر شده است.

در استفاده از مشاوره های تلفنی رایگان باید به این نکته توجه داشته باشید که  استفاده از سامانه‌های تلفنی، اختلال مراجعین را درمان نمی کند. برای بهبودی کامل و رفع تمامی مشکلات باید فرآیند روان‌درمانی، در دراز مدت و به صورت تدریجی انجام شود. همچنین در مشاوره های تلفنی رایگان، جای مشاوران دائما عوض می شود و شما به سختی می توانید با یک مشاور خاص، چند جلسه داشته باشید. پس تایم زیادی از هر جلسه تماس شما، به تعریف مشکلاتتان اختصاص داده می شود و در نهایت پس از بیان مشکلات حل آن در همان جلسه بعید به نظر می آید. بنابراین از روند درمان خود با شماره های مشاوره تلفنی توقع زیادی نداشته باشید زیرا این شماره ها برای رفع بحران های احساسی در کوتاه مدت موثرتر می باشند.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب سعی کردیم که به معرفی بهترین سامانه های مشاوره تلفنی و آنلاین به صورت رایگان و غیر رایگان بپردازیم. در صورتی که تجربه ای در زمینه دریافت مشاوره از هر کدام از این سامانه ها داشتید با ما در بخش دیدگاه ها به اشتراک بگذارید.

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب