مطلب فعلی :

آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی مثل دیجی کالا

رفتن به بالا

آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی مثل دیجی کالا

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

رپرتاژ

مجله اینترنتی دانستنی ها
آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی مثل دیجی کالا

آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی مثل دیجی کالا

چگونه یک سایت فروشگاهی مثل دیجی کالا داشته باشیم؟

بهترین روش برای ساخت فروشگاه اینترنتی مثل دیجی کالا کدام است؟ برای این که سایت موفقی مثل دیجی کالا داشته باشیم، باید چه مواردی را در نظر بگیریم؟

دیجی کالا به یک الگوی در ایران تبدیل شده است. بسیاری از افراد به‌دنبال آن هستند که سایتی مثل دیجی‌کالا داشته باشند. اگر شما هم در این فکر هستید، با ما همراه باشید. ما روش‌های طراحی سایت به سبک دیجی کالا را معرفی خواهیم کرد. با این وجود فراموش نکنید که اگرچه دیجی کالا یک سایت موفق است؛ اما صرفا ساخت یک سایت با ظاهری شبیه به دیجی کالا برای موفقیت کافی نیست. باید به‌درستی بدانید که چه عوامل جزیی‌تری در این سایت رعایت شده است. ما قصد داریم به این نکات جزیی هم اشاره‌ای داشته باشیم.

روش‌های طراحی فروشگاه اینترنتی مثل دیجی کالا

چه قصد داشته باشید سایتی درست شبیه به دیجی کالا طراحی کنید و چه بخواهید یک سایت خاص و ایده‌آل داشته باشید، باید یکی از سه روش زیر را انتخاب کنید:

ساخت سایت با کدنویسی:

در حال حاضر سایت دیجی‌کالا هم به صورت اختصاصی و با کدنویسی طراحی شده است. ساخت سایت با کدنویسی نیاز به زمان و هزینه‌های بسیار بالایی است. به همین دلیل اکثر افراد برای شروع اصلا به سراغ این روش نمی‌روند و تنها زمانی سایت خود را به صورت اختصاصی طراحی می‌کنند که  تعداد مشتریانشان بسیار زیاد شده باشد.

پیاده‌سازی سایت با وردپرس

روش دوم برای ساخت سایتی مثل دیجی کالا استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس است. اگر می‌پرسید که چگونه با وردپرس فروشگاه بسازیم، باید بگوییم که نیاز است دوره‌های آموزشی را برای این کار پشت سر بگذارید یا این که به سراغ طراحان سایت بروید. این روش در مقایسه با کدنویسی هزینه و زمان کمتری می‌برد؛ اما اگر خودتان تخصص نداشته باشید، برای به‌روزرسانی، حل مشکلات سایت، پشتیبانی و غیره هر بار باید هزینه‌های جانبی را بپردازید.

فروشگاه ساز؛ آسان‌ترین راه برای ساخت فروشگاه اینترنتی مثل دیجی کالا

برای شروع خیلی از افراد ترجیح می‌دهند که با فروشگاه ساز سایت خود را طراحی کنند. چرا که آسان‌ترین و ارزان‌ترین روش ساخت یک فروشگاه اینترنتی شبیه دیجی کالا است. جالب اینجاست که در این روش هر فردی بدون اینکه تخصص خاصی داشته باشد، می‌تواند سایت خود را از صفر تا صد طراحی کند. حل مشکلات، به‌روزرسانی و غیره سایت هم برعهده تیم پشتیبان فروشگاه‌ساز است که معمولا به صورت رایگان انجام می‌شود.

از آن‌جایی که این روش مزایای زیادی دارد، معمولا کاربران کنجکاو می‌شوند که در مورد آن بیشتر بدانند. به همین دلیل آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی مثل دیجی کالا را با فروشگاه ساز در ادامه مرور می‌کنیم.

فروشگاه ساز؛ آسان‌ترین راه برای ساخت فروشگاه اینترنتی مثل دیجی کالا

مراحل ساخت فروشگاه اینترنتی مثل دیجی کالا

برای ساخت سایت مشابه دیجی‌کالا کافی است که به سایت یکی از فروشگاه‌سازها مراجعه کنید. سپس ابتدا اطلاعات اولیه‌ای را وارد کنید. در این پلتفرم‌ها قالب‌های فروشگاهی زیادی وجود دارند که شما می‌توانید یکی از آن‌ها را که به نظرتان شبیه به دیجی‌کالا است، انتخاب کنید. معمولا تمام قالب‌های فروشگاهی براساس رابط کاربری طراحی شده‌اند. با این وجود حتی اگر هیچ‌یک از آن‌ها را نپسندید، می‌توانید سفارش طراحی قالب اختصاصی بدهید. پس از انتخاب قالب، نام و لوگو مربوط به فروشگاه اینترنتی خود را در جای مناسب این قالب‌ها قرار دهید و صفحه اصلی سایت خود را مطابق با سلیقه‌تان و تنها با چند کلیک طراحی کنید. بعد از این مرحله نوبت به درج محصولات می‌رسد.

درنظر داشته باشید که در این روش شما نیازی به خرید دامنه و هاست ندارید. معمولا فروشگاه‌سازهای معتبر به صورت رایگان هاست و دامنه را برای شما خریداری می‌کنند تا زحمت کمتری بر دوش شما باشد. بعد از پشت سرگذاشتن مراحل بالا نیاز است که سایت خود را به درگاه پرداخت امنی متصل کنید. برای این کار باید ابتدا مجوزهای لازم را بگیرید. مهم‌ترین این مجوزها، ای‌نماد یا همان نماد تجارت الکترونیک است که خوشبختانه به صورت غیرحضوری هم می‌توان برای دریافت آن اقدام کرد. به همین راحتی سایت شما آماده است و می‌توانید کسب‌وکار خود را در آن شروع کنید.

 

نکات مهم در طراحی سایتی مشابه دیجی کالا

عوامل زیادی مثل: نحوه بازاریابی، پشتیبانی قوی، اولین‌بودن و غیره در موفقیت دیجی کالا دخیل بوده‌اند. بنابراین، فقط داشتن یک سایت با طراحی ظاهری شبیه به دیجی کالا کافی نیست. به علاوه، در همین طراحی ظاهری هم نکات زیادی درنظر گرفته شده است که شاید در نگاه اول از دید شما مخفی بماند. ما در ادامه به نکات مهمی اشاره می‌کنیم که در طراحی سایت دیجی کالا رعایت شده‌اند و حتما روی میزان فروش این سایت موثر هستند:

نکات مهم در طراحی سایتی مشابه دیجی کالا

طراحی کاربرپسند:

سایت دیجی‌کالا براساس سلیقه شخصی طراحی نشده است. بلکه برای طراحی تک تک المان‌های آن نظر مشتریان ملاک قرار گرفته است. این المان‌ها طوری طراحی شده‌اند که نه تنها زیبا به نظر برسند؛ بلکه کار را برای مشتری سخت نکنند. بسیار مهم است که سایت شما هم پیچیده نباشد و هر مشتری با هر سطح سوادی بتواند در آن خیلی راحت و سریع سفارش خود را ثبت کند.

امکان جستجوی سریع:

باوجود این همه تنوع کالا؛ مشتریان در دیجی کالا می‌توانند خیلی زود محصول موردنظر خود را پیدا کنند. دسته‌بندی مشخص محصولات، برچسب‌گذاری برای آن‌ها، وجود ابزارهای فیلتر، نوار جستجو و غیره همگی کمک می‌کنند تا مشتری سریع و آسان به محصول اصلی برسد.

پاسخ به ابهامات

در سایت دیجی کالا مشخصات هر محصول به صورت کامل درج شده است. به‌علاوه، همه چیز در مورد روش ارسال، زمان تحویل، قیمت محصول، قوانین، مراحل خرید و … روشن و شفاف است. این ویژگی باعث می‌شود که هیچ ابهام و سوالی در ذهن کاربر باقی نماند. بنابراین، مشتری هیچ بهانه‌ای پیدا نمی‌کند که از خرید منصرف شود.

سرعت بالای سایت

اگر لود یک صفحه تنها چند ثانیه بیش از حد معمول طول بکشد، هیچ مشتری در سایت باقی نمی‌ماند. طراحان سایت دیجی‌کالا هم قطعا از اهمیت سرعت بالای سایت اطلاع داشته‌اند و این موضوع را در نظر گرفته‌اند. موضوع مهمی که شما هم نباید فراموش کنید.

در مورد امکانات مهم یک سایت موفق بیشتر بدانید

در مورد امکانات مهم یک سایت موفق بیشتر بدانید

آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی مثل دیجی کالا بسته به روشی که برای این کار انتخاب می‌کنید، متفاوت است. در این مقاله روش‌های مختلف ساخت سایت فروشگاهی را با هم مرور کردیم. نگاهی هم به مهم‌ترین ویژگی‌های سایت دیجی کالا داشتیم که باعث موفقیت آن شده است. البته که این ویژگی‌ها تنها برخی از عوامل موفقیت این سایت بزرگ هستند.

/ پایان رپرتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و کلاسیک وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

  • نوشته admin
  • 1 سال قبل
  • بدون دیدگاه
  • رپرتاژ

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب