برای انتخاب بهترین مرکز تلفن ابری ایران قبل از هر اقدام باید نیازهایتان را تعیین کنید. باید آگاه باشید که دقیقا چرا به مرکز تلفن ابری نیاز دارید و چه توقعی از این سرویس تلفن دارید. مراکز تلفن ابری امکانات زیادی دارند و با توجه به کمتر یا بیشتر بودن این ویژگیها و مدت زمان استفاده از خدمات این سرویس قیمت آن نیز تغییر میکند.
نمایش
برای انتخاب بهترین مرکز تلفن اینترنتی ایران ابتدا امکانات سیستمهای مدیریت تماس تحتشبکه را بهخوبی بشناسید، نیازهایتان را روی کاغذ یادداشت کنید و در نهایت انتخاب دقیق و هوشمندانهای بگیرید. در ادامه با ۶ نکته اساسی به شما میگوییم که از چه طریقی میتوانید بهترین و هوشمندانهترین انتخاب را از میان شرکتهایی مثل هایفون، تلینا، جتکال، انارتل و… داشته باشید. در انتهای این مقاله یک فرم چکلیست PDF قرار دارد که میتوانید با دانلود آن برای بررسی دقیقتر بهترین شرکت استفاده کنید.
مرکز تلفن ابری چیست؟
اگر درباره این سیستم تلفن میدانید پیشنهاد میکنیم از این بخش بگذرید و ادامه مقاله را مطالعه کنید. مرکز تلفن ابری یا اینترنتی یک سیستم مدیریت تماس با ویژگیهایی مثل تلفن گویا، صف انتظار تماس، صندوق صوتی، گزارش تماس، ضبط مکالمه و… است. این سیستم تلفن روی سرورهای شرکت ارائهدهنده نصب شده است و شما میتوانید از طریق مرورگر خود روی بستر اینترنت به پنل اختصاصیتان دسترسی داشته باشید.
مدل پرداخت در این مدل سرویس تلفن دورهای است و شما در ازای خدماتی که میگیرید بهشکل دورهای مبلغی را پرداخت میکنید. مرکز تلفن ابری نیاز خرید هیچ تجهیزاتی ندارد، باعث کاهش هزینههایتان میشود و از همهجا به آن دسترسی دارید.
۱) ثبت شرح شرح نیاز
قبل از هر اقدام این سوال را از خودتان بپرسید: «چرا به مرکز تلفن اینترنتی نیاز دارم؟» پاسخ دقیق به این سوال کمک میکند تا بتوانید بهترین مرکز تلفن ابری را برای سازمانتان انتخاب کنید. این شرح نیاز را میتوانید در اختیار کارشناسان شرکت انتخابیتان قرار دهید و با توجه به نیازتان مشاوره تخصصی بگیرید.
بهعنوان مثال این موارد را در شرح نیازتان مشخص کنید:
- چرا مرکز تلفن ابری میخواهید؟
- آیا مرکز تلفن محلی (نسخه نصبی) گزینه بهتری نیست؟
- آیا میخواهید سرویس تلفنتان را به CRM متصل کنید؟
- به کدام ویژگیها نیاز بیشتری دارید؟
- آیا همیشه در دفترکارتان هستید یا خیر؟
این ۵ سوال صرفا بهعنوان نمونه هستند تا بدانید نوشتن شرح نیاز چگونه است. بنابراین در قدم اول «شرح نیازتان را بنویسید»
۲) تحقیق، بررسی و مقایسه
حالا که شرح نیازتان را نوشتید نوبت به مرحله تحقیق و بررسی میرسد. کافیست در گوگل کلمه «مرکز تلفن ابری» را سرچ کنید تا لیستی از بهترین شرکتهای ارائهدهنده مرکز تلفن ابری را پیدا کنید. شرکتهای هایفون، تلینا، انارتل و جتکال از بهترین شرکتهای ارائهدهنده مرکز تلفن اینترنتی هستند. اما کدام یک مناسب سازمان شما است؟ پیشنهاد میکنیم ۴ یا ۵ شرکت را انتخاب کنید و با چکلیستی که در آخر این محتوا است هر کدام را بررسی و مقایسه کنید.
۳) قیمت و هزینههای جانبی
قیمت مرکز تلفن ابری یک نکته مهم برای انتخاب بهترین مرکز تلفن ابری در ایران است. با توجه به هزینههای بالای کسبوکارها قیمت و هزینههای جانبی سیستم تلفن ابری قطعا بسیار مهم است. قیمت نباید تنها دلیل انتخاب شما باشد. هزینه راهاندازی، پشتیبانی و توسعه از جمله هزینههای جانبی یک مرکز تلفن اینترنتی است. سرویسهای ابری بهشکل SaaS کار میکنند؛ در واقع شما خدمات در ازای تهیه اشتراک دورهای ماهیانه، فصلی یا سالیانه دریافت میکنید.
مرکز تلفن ابری نیز به همین شکل است. شما میتوانید بهشکل ماهیانه، فصلی یا سالیانه از این سرویس استفاده کنید. بنابراین با استفاده از چکلیست میتوانید هزینه دورهای، هزینههای جانبی و هزینه پشتیبانی را یادداشت کنید. لازم به ذکر است که معمولا سرویسهای ابری نیازی به پرداخت هزینه پشتیبانی ندارند.
۴) امکانات
مراکز تلفن ابری هر کدام یکسری امکانات متداول مثل تلفن گویا، صف انتظار تماس، صندوق صوتی، ضبط مکالمه و… دارند. برخی امکان ارتباط با انواع نرمافزار درونسازمانی مثل CRM را دارند، برخی سیستم نظرسنجی پیشرفته دارند و برخی از سیستم امنیتی پیشرفتهای استفاده میکنند. امکانات سرویس مهمترین نکتهای است که شما میتوانید برای انتخاب بهترین مرکز تلفن ابری در لیست بررسیهایتان داشته باشید. همیشه امکانات بیشتر دلیل بر بهتر بودن نیست، حواستان به شرخ نیازتان باشد تا بتوانید سرویس مناسب خودتان را انتخاب کنید.
۵) کیفیت خدمات
کیفیت و پایداری مرکز تلفن اینترنتی بسیار موضوع مهمی در انتخاب بهترین مرکز تلفن ابری است. ارتباط تلفنی در اکثر کسبوکارها قلب تپنده است و نباید حتی یک لحظه این قلب تپنده از کار بایستد. پیش از هر چیز بدانید که بخش زیادی از کیفیت مرکز تلفن اینترنتی رابطه مستقیم با کیفیت اینترنت شما دارد؛ اما این همه ماجرا نیست. زیرساخت و فناوری که در مرکز تلفن ابری استفاده شده است باید بهنحوی باشد که کمترین اختلال و قطعی را داشته باشید.
مسلما شما نمیتوانید این موضوع را بررسی کنید؛ یکی از روشهای بررسی کیفیت خدمات، بررسی نظر مشتریان یک ارائهدهنده است. بهعنوان مثال داستان مشتریان، نظر مشتریان و گواهی حسن انجام کار از جمله مستنداتی هستند که برای بررسی کیفیت و نظر مشتریان میتوانید بررسی کنید. دموی رایگان از دیگر مواردی است که به شما کمک میکند تا کیفیت خدمات یک شرکت ارائهکننده مرکز تلفن ابری را ارزیابی کنید.
۶) شرایط پشتیبانی
اهمیت پشتیبانی سرویس تلفن ابری نیز بسیار زیاد است. مطمئن شوید که شرکت انتخابی دارای پشتیبانی قوی و در دسترسی باشد. معمولا شرکتهای ارائهکننده مرکز تلفن ابری از یک یا چند روش مثل تماس تلفنی، ایمیل، تیکت و پشتیبانی حضوری برای ارائه خدمات پشتیبانی استفاده میکنند. معدود شرکتهایی نیز هستند که پشتیبانی خارج از ساعت کاری و شبانهروزی دارند.
چکلیست (PDF) بررسی بهترین مرکز تلفن اینترنتی ایران
با استفاده از این چکلیست میتوانید بهترین مرکز تلفن ابری متناسب با کسبوکارتان را انتخاب کنید. برای استفاده بهتر از این فایل ابتدا باید هر ۶ نکته را کامل مطالعه کنید و بعد از پیدا کردن ۵ شرکت نام آنها را در این فرم بنویسید و هر کدام را براساس این ۶ نکته بررسی کنید و نظرتان را جلوی هر کدام یادداشت کنید و درنهایت براساس یادداشتهایتان بهترین شرکت را انتخاب کنید. برای دانلود این فایل روی «دانلود چکلیست بهترین مرکز تلفن ابری» کلیک کنید.
/ پایان رپرتاژ
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و کلاسیک وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمیپذیرد.
آخرین دیدگاه ها
تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.