مردم دوست دارند از خدمات کسبوکاری استفاده کنند که در نزدیکی آنهاست؛ حالا چه محل زندگی و چه کار. با این حال، نزدیکی به شما دلیل نمیشود که حتماً به سراغتان بیایند!
نمایش
برای اینکه خودتان را به اهالی یک منطقهٔ مشخص معرفی کنید، راههای مختلفی وجود دارد که در این مقاله به سراغ ارزانترین و موثرترین آنها یعنی تبلیغات پیامکی میرویم.
فرقی ندارد صاحب هایپرمارکت، سالن زیبایی، خشکشویی یا مطب دندانپزشکی هستید، این کانال برای اطلاعرسانی، ایجاد علاقه و جذب مشتری منطقهای موثر است.
تبلیغات مناسب برای کسبوکارهای محلی کدام است؟
برای کسبوکارهای محلی، روشهای تبلیغاتی متنوعی وجود دارد؛ از تراکت و بنرهای تبلیغاتی تا بیلبوردها، مجلهها و روزنامههای محلی که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند.
ولی میان تمام این روشها، تبلیغات از طریق پیامک با هزینه کمتر و بازدهی بیشتر، به نتایج مطلوبتری منجر میشود.
دلایل انتخاب پیامک تبلیغاتی چیست؟
- ارسال آن سریع است و میتوان هزاران نفر را در لحظه هدف گرفت
- ساخت کمپین پیامکی خیلی طول نمیکشد و آسان است
- اغلب افراد جامعه پیامک تبلیغاتی را میگیرند؛ حتی اگر گوشی هوشمند نداشته باشند
- هزینهٔ آن بسیار کم است و بر اساس پیامک تحویلدادهشده در پنل پیامکی محاسبه میشود
علاوه بر این دلایل، میتوان گفت مهمترین علت این انتخاب برای شما بهعنوان صاحب کسبوکار محلی، ارسال پیامک تبلیغاتی منطقهای است.
چرا از تبلیغات پیامکی منطقهای استفاده کنیم؟
از مهمترین مزایای ارسال تبلیغات پیامکی منطقهای میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- هدفمند است
مشتری باید بتواند از پیشنهاد شما بهرهمند شود. بهطور مثال، تبلیغ باشگاه بدنسازی در تهران، اگر برای فردی که در اصفهان زندگی میکند ارسال شود، قطعا نفعی برای او و همچنین شما ندارد.
تبلیغات منطقهای این امکان را فراهم میکند تا افرادی را هدف قرار دهید که پتانسیل تبدیلشدن به مشتری شما را داشته باشند.
روشهای ارسال منطقهای به شما اجازه میدهد مثلاً خانمهای ساکن تهران، آقایان ساکن سهروردی یا حتی افراد حاضر در یک ناحیهٔ مشخص (مثلاً ۳ خیابان) را در لحظه هدف بگیرید؛ یعنی رساندن پیشنهادتان در لحظه بهدست کسی که مشتری شماست.
- سریع و آسان است
نسبت به روشها دیگر تبلیغاتی به زیرساخت خاصی نیاز ندارد و بهآسانی میتوانید وارد پنل ارسال پیامک خود شوید، تبلیغ پیامکی را تنظیم کرده و بهسرعت برای هزاران نفر ارسال کنید.
- ارزان و مقرونبهصرفه است
در حالحاضر هزینه ارسال هر تبلیغات پیامکی فارسی، با سرشماره ۱۰۰۰ حدود ۷۵ تومان است. این مبلغ بسیار ارزانتر از روشهای دیگر تبلیغاتی مانند چاپ تراکت، بروشور یا اجاره بیلبورد و آگهیهای تلویزیونی است.
از طرفی، در بیشتر پنلهای پیامکی وقتی تعداد پیامکهای ارسالی بیشتر میشود، هزینهٔ ارسال کمتر میشود.
۳ نکته برای استفاده از تبلیغات پیامک منطقهای
برای مخاطبی که از شما هیچ شناختی ندارد، باید پیامکی ارسال کنید تا با خدمات شما آشنا شده و برای استفاده از آن ترغیب شود. متن پیام و شیوه ارسال آن باید دارای ویژگیهایی به شرح زیر باشد:
- برای مخاطب کارایی داشته باشد
مثلاً ارسال پیامک خدمات کاشت ناخن برای یک آقا هیچ فایدهای برای او و بازخوردی برای شما ندارد یا حتی ارسال این پیامک برای خانمی که در شهر دیگری زندگی میکند هم بیفایده است! برای هر مشتری، پیشنهادی مخصوص داشته باشید.
- مخاطب ترغیب به خرید یا استفاده از خدمات شود
مثلاً ارسال پیامکی که فقط خدمات شما را معرفی کرده و هیچ مزیت رقابتی (مانند کد تخفیف، مشاوره، قیمت مناسبتر یا…) نسبت به کسبوکارهای دیگر ارائه نمیهد، نمیتواند بازخورد مناسبی داشته باشد.
- در زمان مناسب ارسال شود
مثلاً دریافت پیامک ثبتنام یک مدرسه غیرانتفاعی در روز یکم مهر، هیچ سودی برای مدرسه و دانشآموزان آن ندارد. نمونهٔ دیگر هم میشود ارسال پیامک پیشنهاد «خرید ناهار با ۱۰ درصد تخفیف» در ساعت ۱۱ شب!
روشهای ارسال پیامک تبلیغاتی منطقهای
در هر پنل ارسال پیامک یکسری روش برای ارسال منطقهای وجود دارد. عمده روشهای محبوب عبارتاند از:
- ارسال از روی نقشه
در این روش یک منطقه جغرافیایی را روی نقشه مشخص میکنید تا پیامک فقط بهدست افرادی که در آنجا هستند برسد. مهمترین عیب آن این است که ممکن است فرد دیگر در آن محل زندگی نکند.
- ارسال لیستی
در این روش ابتدا نام و شماره موبایل مخاطبان خود را بر اساس محل زندگی آنها جمعآوری کنید. سپس لیست را در پنل ارسال پیامک بارگذاری کنید و نام هر منطقه را برای هر لیست انتخاب کنید. عیب این روش هم این است که جمعآوری لیست آسان نیست و باید وقت زیادی صرف این کار کنید.
- ارسال بر اساس کد پستی
کد پستی هر شهر و منطقه در رنج مشخصی قرار دارد. با استفاده از ۵ رقم اول کدپستی، میتوانید مخاطبان آن منطقه را هدف بگیرید؛ مثلاً از کوچهٔ صدم تهرانپارس تا کوچهٔ دویستم.
در این روش هم ممکن است فرد آن خانه را فروخته یا بهجای دیگری نقلمکان کرده باشد.
- ارسال بر اساس پیششماره
این روش فقط برای مخاطبان همراه اول کارایی دارد و چون مشخص نیست مخاطبان هر پیششماره در همان شهر زندگی میکنند یا نه، معمولاً بازدهی بالایی ندارد.
- ارسال BTS یا لایو:
در این روش از دکلهای مخابراتی استفاده میشود و پیامک بهدست افرادی میرسد که در یک منطقهٔ مشخص حضور دارند؛ مثلاً برای دعوت به بازدید از غرفه، پیامک برای ساکنان اطراف نمایشگاه ارسال میشود.
- بانکهای شماره
شما میتوانید از بانکهای شمارهٔ پنلهای پیامکی استفاده کنید؛ این بانکها معمولاً دقیق و بهروز هستند و به شما امکان ارسال بر اساس ویژگیهایی مثل جنسیت هم میدهند.
بعد از تهیه پنل ارسال پیامک، میتوانید از یکی از روشها، بسته به امکانات پنل بهره ببرید. برای مثال، در پنل اساماس یکتانت، ۲ روش ارسال مکانمحور و ارسال با کمک بانکهای دقیق (دقت ۹۰ درصدی) فراهم شده است.
چرا از پنل ارسال پیامک یکتانت استفاده کنیم؟
پنل ارسال پیامک یکتانت رایگان است! و شما فقط هزینه ارسال پیامکهایی را که بهدست مخاطبان رسیدهاند (تحویل داده شدهاند) پرداخت خواهید کرد.
دومین مسئله هم دقت بانکهای شمارهٔ یکتانت است که بهطور هفتگی بررسی و بهروز میشوند. شما با کمک این بانکها میتوانید همان کسی را هدف بگیرید که مشتریتان است.
برای مثال، سالن زیبایی در شهر مشهد میتواند پیامک را بهدست خانمهای ساکن این شهر برساند.
از دیگر ویژگیهای پنل ارسال پیامک هم میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- امکان ارسال نامحدود پیامک
- امکان تعیین زمان و روز ارسال پیامک
- امکان درج لینک داخل متن (لینک تبلیغات پیامکی بهطور خودکار در پنل کوتاه میشود)
- بدون نیاز به خرید خط اختصاصی (تمام پیامکها از طریق سرشماره ۱۰۰۰ ارسال میشوند)
- بدون نیاز به احراز هویت (هم افراد حقیقی و هم حقوقی میتوانند با چند کلیک پیامک خود را ارسال کنند)
- ارائه گزارش از تعداد ارسالهای موفق و تعداد کلیکهای کاربران
برای امتحانکردن یکی از ارزانترین، ولی موثرترین کانال یعنی تبلیغات پیامکی آمادهاید؟
/ پایان رپرتاژ
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و کلاسیک وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمیپذیرد.
آخرین دیدگاه ها
تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.