آیا میدانید اگر درب رادیاتور ماشین 🚘 درست بسته نشود چه اتفاقی می افتد؟ درب رادیاتور مهمتر از آن چیزی است که فکر میکنید. اگر درب رادیاتور را درست نبندید ممکن است با یکسری مشکلات جدی مواجه شوید. برای همین منظور در این مطلب از کلاسیک وب به آموزش طریقه صحیح بستن درب رادیاتور ماشین و علائم بستن اشتباه آن میپردازیم.
علائم اشتباه بستن درب رادیاتور خودرو
?How Do I Know if A Coolant Cap Is Tight Enough
اگر درپوش رادیاتور شما معیوب باشد منجر به گرم شدن بیش از حد موتور و از دست دادن مایع خنک کننده یا آسیب جدی به موتور می شود. همچنین نقطه جوش مایع خنک کننده را افزایش می دهد. با این وجود علائمی وجود دارد که به شما نشان می دهد که درب رادیاتور شما درست بسته شده است یا خیر.
اگر میخواهید از جوش آوردن ماشین جلوگیری کنید میتوانید مطلب ۸ روش جلوگیری از جوش آوردن خودرو را مطالعه کنید.
نحوه درست بستن درب رادیاتور
همانطور که بالاتر گفته شد بستن درست درب رادیاتور خیلی مهم است. برای این کار ابتدا درب را روی دهانه رادیاتور قرار دهید و به درستی تنظیم کنید. هنگامی که به درستی روی دهانه رادیاتور تنظیم شد آن را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا زمانی که نتوانید دیگر آن را بچرخانید. هنگام چرخاندن درپوش را به سمت پایین فشار دهید و چرخاندن را تا زمانی که درپوش روی دهانه رادیاتور محکم شود ادامه دهید. بعد از تمام شدن بستن درب رادیاتور موتور را روشن کنید و آن را گرم کنیم و ببینید کدام یک از علائم پایین رخ می دهد. اگر هر کدام از علائم پایین رخ داد درب رادیاتور شما با مشکل مواجه است.
نشتی مایع خنک کننده
اگر درپوش رادیاتور گیر کرده باشد مایع خنک کننده نمی تواند آزاد شود. این باعث ایجاد فشار در داخل رادیاتور می شود و باعث نشتی شلنگ یا باز شدن آن می شود. اگر متوجه مایع خنک کننده در نزدیکی رادیاتور یا درپوش رادیاتور شدید بررسی کنید که آیا درب رادیاتور درست بسته شده است یا خیر. اگر درب رادیاتور با مشکل مواجه شده بود درپوش را تعویض کنید.
سرریز شدن از مخزن
زمانی که شما در پوش رادیاتور را میبندید مایع خنک کننده به سمت مخزن سرازیر می شود. اگر درپوش بدی داشته باشید و یا درست آن را نبسته باشید مایع خنک کننده خیلی سریع آزاد می شود و باعث می شود که مخزن به جوش بیاید و سرریز شود.
افتادگی شلنگ رادیاتور
یکی دیگر از علائم اشتباه بستن درب رادیاتور افتادگی شلنگ رادیاتور می باشد. به دلیل اینکه خلا توسط درپوش آزاد نمی شود و باعث می شود که شلنگ رادیاتور در طول دوره خنک شدن افتادگی پیدا کند. اگر این اتفاق افتاد درپوش را بررسی کنید تا ببینید آیا آسیبی به آن وارد شده است یا خیر. در صورت خرابی بلافاصله آن را تعویض کنید.
وجود هوا داخل سیستم خنک کننده ماشین
هنگامی که درب رادیاتور به درستی آب بندی نشود هوا به داخل سیستم خنک کننده وارد می شود. این باعث می شود که حباب های هوا به داخل ترموستات و شلنگ های رادیاتور وارد شوند. در نتیجه موتور شروع به گرم شدن بیش از حد می کند زیرا نمی تواند دمای ثابتی را حفظ کند.
بیش از حد گرم شدن موتور ماشین
نشتی مایع خنک کننده یا هوا در سیستم خنک کننده می تواند منجر به گرم شدن بیش از حد موتور شود. اگر متوجه شدید موتور خیلی داغ شده است به زیر کاپوت نگاه نکنید مگر این که موتور را خاموش کرده باشید تا در هنگام بررسی موتور خنک باشد. اگر مایع خنک کننده در نزدیکی درب رادیاتور وجود داشته باشد ممکن است به درپوش آسیب وارد شده باشد. آن را بررسی کنید و در صورت نیاز جایگزین کنید.
فلش روی درب رادیاتور نشان دهنده چیست؟
یکسری علائم روی درب رادیاتور وجود دارد. همانطور که در عکس پایین مشاهده میکنید علامت تعجب درون مثلث نشان دهنده این است که موقع گرم بودن موتور نباید درب رادیاتور را باز کنید. علامت دیگری که باید به آن توجه کنید این است که موقع بسته شدن درب رادیاتور کتابچه پایین باید به سمت شما باشد و مثلث به سمت موتور ماشین باشد.
همچنین مطلب بررسی ۱۰ علت گرم نکردن بخاری ماشین میتواند برای شما مفید باشد.
نظرات و پیشنهادات شما؟
در مطلب امروز راجع به طریقه صحیح بستن درب رادیاتور پژو پارس ، پراید ، سمند و… و همینطور علائم اشتباه بستن درب رادیاتور خودرو صحبت کردیم. آیا شما نحوه بستن درب رادیاتور پژو و بقیه ماشین ها را یاد گرفتید؟ شما میتوانید نظرات و پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه علائم اشتباه بستن درب رادیاتور خودرو در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.
آخرین دیدگاه ها
تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.