مطلب فعلی :

آشنایی با انواع روش های طراحی سایت

رفتن به بالا

آشنایی با انواع روش های طراحی سایت

نوشته admin

1 ماه قبل

بدون دیدگاه

رپرتاژ

مجله اینترنتی دانستنی ها

آشنایی با انواع روش های طراحی سایت

امروزه وب سایت ها عضو جدایی ناپذیری از کسب و کار های مختلف شده اند و افراد با هر شغلی که دارند، تلاش می کنند تا با داشتن یک وب سایت کسب و کار خود را گسترش دهند.

ما در این مقاله قصد داریم تا درباره انواع روش های طراحی سایت توضیحات کاملی را ارائه دهیم. روش های طراحی سایت هم به صورت کد نویسی اختصاصی و هم به صورت سایت ساز های آماده ارائه می شود. پس اگر هیچ دانشی در زمینه طراحی وب سایت ندارید اصلا نگران نباشید چون در این مقاله شما را با انواع روش های ساخت سایت آشنا می کنیم.

استفاده از CMS های آماده

یکی از راه های موجود برای طراحی یک وب سایت استفاده از سی ام اس های آماده است. کلمه سی ام اس به معنای سیستم مدیریت محتوا (Content Management System) است که به شما اجازه می دهد تا بدون نیاز به دانش برنامه نویسی وب سایت خود را راه اندازی کرده و در آن محتوا قرار دهید. استفاده از این سیستم ها، جزء روش های کم هزینه و آسان برای راه اندازی و طراحی یک وب سایت است. در ادامه لیستی از سیستم های مدیریت محتوا پرطرفدار و قدرتمند در دنیا را معرفی می کنیم.

طراحی سایت با استفاده از وردپرس (WordPress)

سیستم مدیریت محتوا وردپرس جزء سیستم های محبوب و پرطرفدار در دنیا به شمار می رود. به طوری که اکثر سایت های موجود در دنیا با این سیستم طراحی شده اند. این سیستم قابلیت های بسیار زیادی دارد و در عین حال اپن سورس است و به صورت رایگان عرضه می شود. همچنین پشتیبانی بسیار قوی دارد و روز به روز در حال آپدیت شدن است. این سیستم ابتدا در سال ۲۰۰۳ به منظور وبلاگ نویسی طراحی شد اما رفته رفته به یک سیستم قدرتمند بدل شد که با استفاده از آن انواع وب سایت های خبری، شرکتی، فروشگاهی و … طراحی می شد.

ساخت سایت با استفاده از سیستم مدیریت محتوای جوملا (Joomla)

جوملا نیز مانند وردپرس یکی دیگر از سیستم های مدیریت محتوا است که محبوبیت فراوانی در سراسر دنیا دارد. این سیستم از سال ۲۰۰۵ راه اندازی شد و به سرعت طرفداران زیادی به دست آورد. شما می توانید با استفاده از این سیستم، انواع وب سایت های خبری، فروشگاهی، بلاگ و … را راه اندازی کنید. سیستم جوملا کاملا رایگان بوده و مثل وردپرس دارای افزونه ها و پکیج های آماده زیادی است.

استفاده از سایت ساز های آماده

استفاده از سایت ساز ها یکی دیگر از روش های طراحی وب سایت می باشد که مثل سی ام اس ها به شما اجازه می دهد تا بدون نیاز به دانش فنی و برنامه نویسی، وب سایت خود را راه اندازی کنید. در ادامه لیستی از سایت ساز های محبوب و پرطرفدار در دنیا را معرفی می کنیم.

سایت ساز خارجی WIX

سیستم Wix یکی از سایت ساز های معروف و معتبر در دنیا می باشد که شما می توانید با استفاده از آن هرگونه وب سایتی را با شخصی سازی بسیار بالا برای خود طراحی کنید. Wix از یک سیستم درگ دراپ (drag drop) استفاده می کند که به شما این امکان را می دهد تا المان های مورد نیاز صفحات وب سایت خود را بر روی مکان مورد نظر بکشید و رها کنید؛ به همین سادگی!!! وب سایت های زیادی در دنیا با این سیستم طراحی شده اند.

سایت ساز خارجی Site123

یکی دیگر از سایت ساز های معتبر در دنیا Site123 است. این سیستم به شما این امکان را می دهد تا وب سایت خود را تنها در سه مرحله طراحی بکنید. تولید محتوا و درج آن نیز با استفاده از این سیستم بسیار راحت است. طراحی انواع وب سایت های شرکتی، فروشگاهی و … با این سیستم بسیار آسان است.

سایت ساز ایرانی پرتال

پرتال یکی از سایت ساز های قدرتمند و معروف ایرانی است که شما می توانید با استفاده از آن، انواع وب سایت های فروشگاهی، شرکتی،خبری و … را طراحی و استفاده کنید. سایت ساز پرتال دارای امکانات و قابلیت های زیادی در زمینه طراحی وب سایت است و نمونه کار های فراوانی دارد. از قابلیت های پرتال می توان به سئو پذیری بالا، امنیت بسیار خوب، سرعت بسیار بالا، قالب های آماده و زیبا و … اشاره کرد.

آدرس سایت : www.portal.ir

سایت ساز ایرانی وبزی

وبزی یکی دیگر از سایت ساز های پرطرفدار و قدرتمند ایرانی است که قابلیت های زیادی را در اختیار کاربران خود قرار می دهد. شما با استفاده از وبزی می توانید انواع وب سایت های فروشگاهی، شرکتی و … را بسیار راحت طراحی کنید. از قابلیت های وبزی می توان به امنیت بسیار خوب، سرعت بالا، سازگاری با سئو و همچنین بهینه بودن برای انواع نمایشگر ها را نام برد.

آدرس سایت : www.webzi.com

کد نویسی اختصاصی

یکی دیگر از روش های طراحی یک وب سایت کد نویسی اختصاصی است. در این روش یک یا چند برنامه نویس با یکدیگر همکاری می کنند تا یک سیستم اختصاصی برای یک وب سایت طراحی کنند. معمولا طراحی سیستم های اختصاصی به هزینه و زمان بیشتری نیاز دارد اما در عوض امنیت بالاتر، شخصی سازی بهتر و سرعت بسیار بیشتری دارند. برای طراحی سیستم های اختصاصی برنامه نویسان از فریم ورک های مبتنی بر زبان های برنامه نویسی مختلف استفاده می کنند که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم.

استفاده از تکنولوژی Asp.net

فریم ورک Asp.net یکی از فریم ورک های بسیار قدرتمند و پرطرفدار برای طراحی وب است که توسط شرکت مایکروسافت طراحی و ارائه شده و از زبان برنامه نویسی سی شارپ استفاده می کند. این فریم ورک دارای قابلیت های زیاد و قدرت و سرعت بسیار بالا است و معمولا برای طراحی سیستم های حرفه ای از آن استفاده می شود.

اگر قصد راه اندازی یک وب سایت به صورت اختصاصی با تکنولوژی Asp.net را دارید می توانید از مجموعه پلن سایت کمک بگیرید. جهت مشاهده نمونه کارها  وارد لینک زیر شوید.

طراحی سایت در کرج

Laravel

لاراول یکی دیگر از فریم ورک های قدرتمند و محبوب برای طراحی وب سایت است که با استفاده از زبان برنامه نویسی php نوشته شده و توسط انجمن های برنامه نویسی، پشتیبانی می شود. این فریم ورک نیز همانند Asp.net قدرت و سرعت بالایی دارد و از امکانات زیادی استفاده می کند.

وبلاگ ساز ها

وبلاگ ساز ها نیز سیستم هایی هستند که می توانید با استفاده از آن ها وبلاگ خود را طراحی کرده و در آن محتوا تولید بکنید. وبلاگ ساز ها سابقه طولانی در ایران دارند و حتما حداقل یکبار از آنها استفاده کرده اید. در ادامه لیستی از وبلاگ ساز ها را مشاهده می کنید.

وبلاگ ساز blog.ir

یکی از سیستم های معروف و پرطرفدار ایرانی برای ساخت وبلاگ سایت blog.ir است. این وب سایت امکانات زیادی را در اختیار شما قرار می دهد. امکاناتی مانند استفاده از انواع عکس و فایل، عدم نمایش تبلیغات در صفحه وبلاگ، حفاظت از مطالب و غیره.

وبلاگ ساز بلاگفا blogfa.com

بلاگفا نیز یکی دیگر از وبلاگ ساز های معروف ایرانی است که شما می توانید با استفاده از قابلیت های متعدد آن وبلاگ دلخواه خود را طراحی کنید. از ویژگی های بلاگفا می توان به سرعت بالا، سرور های قدرتمند، امکان درج رپورتاژ و … نام برد.

/ پایان رپرتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و کلاسیک وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

  • نوشته admin
  • 1 ماه قبل
  • بدون دیدگاه
  • رپرتاژ

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب