مطلب فعلی :

آموزش آلتیوم دیزاینر برای طراحی برد PCB (حرفه ای)

رفتن به بالا

آموزش آلتیوم دیزاینر برای طراحی برد PCB (حرفه ای)

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
آموزش آلتیوم دیزاینر برای طراحی برد PCB (حرفه ای)

آموزش آلتیوم دیزاینر برای طراحی برد PCB (حرفه ای)

آلتیوم دیزاینر یک نرم افزار حرفه ای برای طراحی برد مدار چاپی یا همان PCB است. PCB ها در تمام دستگاه های الکترونیکی وجود دارند: از ساعت های هوشمند کوچک گرفته تا تلویزیون ها، یخچال ها و… نرم افزار های مختلفی برای طراحی برد الکترونیکی وجود دارد که چندین سال است آلتیوم دیزاینر به محبوب ترین نرم افزار طراحی PCB تبدیل شده است. یکی از بهترین سایت ها برای آموزش الکترونیک و طراحی برد های الکترونیکی آیرنکس میباشد.

Altium Designer یک محیط یکپارچه ارائه می دهد که مهندسان را با یک دید واحد از هر جنبه ای از فرآیند طراحی PCB از جمله شماتیک، طرح PCB و… توانمند می کند. با دسترسی به همه ابزار های طراحی برد الکترونیکی در یک مکان، مهندسان می توانند کل طراحی خود را در همان محیط بصری تکمیل کنند و به سرعت محصولات با کیفیت بالا را ارائه دهند.

آلتیوم دیزاینر چیست؟

اول از همه باید بررسی کنیم و بدانیم که آلتیوم دیزاینر چیست، چه مزایایی دارد که تا این حد محبوب شده است؟ Altium Designer یکی از محبوب ترین بسته های نرم افزاری طراحی PCB سطح بالا در بازار امروز است. آلتیوم دیزاینر توسط Altium Limited توسعه و به بازار عرضه شده است. این نرم افزار محبوب از یک ماژول طراحی شماتیک، ماژول طراحی PCB و یک مسیریاب خودکار و ویژگی های مسیریابی جفت دیفرانسیل، از تنظیم طول مسیر و مدل سازی سه بعدی پشتیبانی می کند.

Altium Designer یک نرم افزار پرکاربرد برای طراحی برد مدار است. این نرم افزار طراحی PCB به دلیل ویژگی ها و مزایایی که ارائه می دهد در بین طراحان PCB محبوبیت بسیار بالایی دارد. علاوه بر این، طراحی PCB را با کم استرس تر و آسان تر می کند. Altium Designer به طراحان برد مدار قدرت می دهد تا به طراحی موفقی دست یابند.

اگر به آلتیوم دیزاینر علاقمند هستید برای یادگیری میتوانید دوره آلتیوم دیزاینر سایت irenx.ir را مشاهده کنید. در این دوره بخش های مختلف نرم افزار آلتیوم دیزاینر آموزش داده شده است که به شما کمک میکند به یک طراح PCB حرفه ای تبدیل شویدو دوره های آیرنکس پشتیبانی دائمی دارند و شما میتوانید هر زمان که بخواهید از مدرس سوال کنید تا شما را راهنمایی کند. پروژه های بسیاری به عنوان نمونه در این دوره از ۰ تا ۱۰۰ اجرا شده است. شما نحوه طراحی شماتیک، فوت پرینت و طرح سه بعدی قطعات را آموزش میبینید. همچنین نحوه طراحی شماتیک مدار ها و PCB با جزئیات کامل در این دوره آموزش داده شده است.

دوره آموزش آلتیوم دیزاینر

تاریخچه Altium Desginer

Altium Designer شامل ابزارهایی برای تمام وظایف طراحی مدار است: از طراحی شماتیک و طراحی HDL گرفته تا شبیه سازی مدار، تجزیه و تحلیل یکپارچگی سیگنال، طراحی و توسعه سیستم تعبیه شده مبتنی بر FPGA و… علاوه بر این، محیط Altium Designer را می توان برای پاسخگویی به طیف گسترده ای از نیازهای کاربران سفارشی کرد. Altium Designer در ابتدا توسط Altium در سال ۲۰۰۵ راه اندازی شد که در آن زمان با نام Protel Systems Pty Ltd شناخته می شد. ریشه آن به سال ۱۹۸۵ بازمی گردد، زمانی که این شرکت ابزار طراحی PCB مبتنی بر DOS را به نام Protel PCB (که بعداً به Autotrax و Easytrax ظهور کرد) راه اندازی کرد که در اصل فقط در استرالیا فروخته می شد. پروتل PCB از سال ۱۹۸۶ توسط فناوری HST به بازار بین المللی عرضه شد. این محصول از سال ۱۹۸۶ در ایالات متحده، کانادا و مکزیک در دسترس قرار گرفت و توسط ACCEL Technologies مستقر در سن دیگو تحت نام تانگو PCB به بازار عرضه شد. در سال ۱۹۸۷، Protel ویرایشگر نمودار مدار Protel Schematic را برای DOS راه اندازی کرد.

Protel 99 SE در سال ۲۰۰۰ معرفی شدشد. Protel DXP در سال ۲۰۰۳، Protel 2004 در سال ۲۰۰۴، Altium Designer 6.0 در سال ۲۰۰۵٫ Altium Designer نسخه ۶٫۸ از سال ۲۰۰۷ اولین نسخه ای بود که تجسم سه بعدی و بررسی ترخیص مدار چاپی را مستقیماً ارائه کرد. آلتیوم دیزاینر حتی نسبت به پروتئوس هم بسیار عالی تر عمل کرده است. شما میتوانید در صورت نیاز آموزش پروتئوس را هم مشاهده کنید.

ویژگی ها و مزایای آلتیوم دیزاینر

چندین ویژگی بسیار مهم توسط Altium Designer ارائه شده است. در این بخش، برخی از این ویژگی ها و کارهایی که انجام می دهند را مورد بحث قرار خواهیم داد.

موتور تجسم سه بعدی پیشرفته: همه نرم افزارهای طراحی برد مدار چاپی این ویژگی را ندارند. با تجسم سه بعدی، کاربران Altium می توانند دید واقعی از برد مدار که شامل پشتیبانی MCAD-ECAD است داشته باشند. همچنین، کاربران می توانند تنظیمات سه بعدی و دو بعدی را مشاهده کنند.

جستجوگر قوانین طراحی پیشرفته: Design Rule Checker (DRC) یک ابزار قدرتمند در Altium است که به بررسی طراحی مداری که هر گونه قوانین الکتریکی را نقض می کند کمک می کند. سیستم DRC به طور خودکار هرگونه تخلف را بررسی می کند و مکان آن را نشان می دهد. بنابراین، می تواند این نقص را قبل از ایجاد بیشتر برطرف کند.

طراحی مدار PCB با آلتیوم دیزاینر

مدیریت یکپارچه کتابخانه: این هم ویژگی و هم مزیت Altium Designer است. مدیریت یکپارچه کتابخانه طراحی PCB را به تجربه ای دوست داشتنی برای کاربران تبدیل می کند. این سیستم مدیریت به سادگی بر اساس یک ذخیره داده واحد برای داده های مرتبط و مدل های مؤلفه است. همچنین، یک نقطه تماس برای مدیریت پروژه خارجی و کنترل نسخه وجود دارد.

طراحی سلسله مراتبی و چند کاناله: Altium Designer کار بر روی طرح های چند لایه و سلسله مراتبی را آسان می کند. همچنین این نرم افزار چندین لایه را در برگه های خواناتر ساده می کند.

رابط ابزار متمرکز: Altium Designer دارای رابط کاربری است که انتخاب ابزار، ایجاد قسمت و ویرایش را برای کاربران آسان می کند. با استفاده از این ویژگی، لازم نیست نگران زمان صرف شده برای پیمایش باشید.

کار از راه دور: Altium Designer یک پلتفرم متن باز است که برای هر کسی که در هر کجای دنیا زندگی می کند در دسترس است. این نرم افزار کار اعضای تیم در سراسر جهان را بر روی پروژه های تیمی آسان می کند. همچنین، سیستم‌های ویرایش مبتنی بر ابر Altuim تأخیر را کاهش می‌دهند.

چرا باید کار با آلتیوم دیزاینر را یاد گرفت؟

با توجه به نکاتی که گفته شد قطعا متوجه شدید که نرم افزار آلتیوم دیزاینر بسیار عالی است. این نرم افزار هر چیزی که برای طراحی یک برد الکترونیکی بدون نقص نیاز است را در خود جای داده است. بنابراین اگر مهندس الکترونیک یا علاقمند الکترونیک هستید، میتوانید به راحتی با استفاده از این نرم افزار طراحی برد های خود را انجام بدهید. در دوره آیرنکس به صورت کامل ویژگی های قسمت های مختلف این نرم افزار آموزش داده شده است و پروژه های خیلی زیادی به عنوان نمونه آموزش داده شده است. پس از دانلود آلتیوم دیزاینر مشاهده دوره شما میتوانید به سطح بالایی از طراحی برد PCB برسید و برای پروژه ها و مدار های خود برد های عالی طراحی کنید.

  • نوشته admin
  • 1 سال قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب