مطلب فعلی :

آموزش اضافه کردن فونت فارسی و انگلیسی به کپ کات

رفتن به بالا

آموزش اضافه کردن فونت فارسی و انگلیسی به کپ کات

نوشته admin

4 ماه قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
آموزش اضافه کردن فونت فارسی و انگلیسی به کپ کات

آموزش اضافه کردن فونت فارسی و انگلیسی به کپ کات

در حال حاضر برنامه CapCut – Video Editor یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های اندروید و آیفون برای ادیت و ساخت محتوای ویدیویی است.📽️به همین خاطر اضافه کردن فونت فارسی به کپ کات یکی از سوالات متداول این برنامه برای کاربران فارسی زبان است. در ادامه این مطلب از کلاسیک وب به بررسی و آموزش کامل روش دانلود فونت فارسی برای کپ کات اندروید و آیفون میپردازیم.

چطور فونت فارسی به کپ کات اضافه کنیم؟

?How to add Persian Font to CapCut

یکی از قابلیت‌های پرطرفدار برنامه کپ کات نسبت به سایر اپلیکیشن‌های ساخت و تدوین ویدیو اضافه کردن فونت های مختلف و پشتیبانی از زبان‌های گوناگون، به خصوص فارسی است. قرار دادن نوشته و زیرنویس برای ویدیوهای اینستاگرام یا یوتیوب باعث افزایش جذابیت محتوا و تعامل کاربران میشود. به همین خاطر افراد تمایل دارند تا با استفاده از فونت‌های خاص، خلاقیت محتوا را افزایش بدهند.

در این محتوا به روش‌های کاربردی اضافه کردن فونت‌های جدید به نسخه‌های اندروید، iOS و همچنین کامپیوتر برنامه CapCut – Video Editor خواهیم پرداخت. همچنین اگر با نوشتن متن فارسی در این مشکل دارید مطلب قبلی ما در مورد آموزش تصویری نحوه فارسی نویسی در کپ کات از دست ندهید.

اضافه کردن فونت‌های سفارشی به نسخه کامپیوتر کپ کات

خوشبختانه کپ کات یکی از برنامه‌هایی است که نسخه کامپیوتر را نیز برای کاربران ارائه کرده است تا افراد بتوانند با استفاده از قابلیت‌های این برنامه در لپ تاپ و کامپیوتر نیز محتوای ویدیویی تولید کنند. اضافه کردن برخی از فونت‌های سفارشی به این برنامه امکان پذیر است. شما میتوانید با دستگاه‌هایی که از سیستم عامل مک یا ویندوز پشتیبانی می‌کنند، فونت‌های موردنظرتان را برای افزایش خلاقیت در ویدیوهایتان دانلود کنید. فرایند اضافه کردن این فونت‌ها به برنامه کپ کات نسبتا ساده است و تنها باید چند مرحله را انجام دهید.

ابتدا فونت مورد نظرتان را از وبسایت‌های ارائه فونت فارسی یا انگلیسی دانلود کنید. برخی از محبوب‌ترین این سایت‌ها Google Fonts، FontSquirrel و Dafont است. شما می‌توانید برای دانلود فونت‌های فارسی نیز از وبسایت‌هایی همچون فونتچی یا ایران فونت استفاده کنید.

اضافه کردن فونت فارسی به کپ کات

بعد از پیدا کردن فونت موردنظرتان آن را دانلود و روی کامپیوتر نصب کنید. هنگامی که دانلود فونت به طور کامل انجام شد، باید آن را به CapCut اضافه کنید. پس از باز کردن برنامه دکمه Text را برای اضافه کردن متن به ویدیو انتخاب کنید. این گزینه در نوار ابزار بالای صفحه قرار دارد.

افزودن فونت فارسی کپ کات در کامپیوتر

پس از آن گزینه Font را انتخاب کنید. در مرحله بعد برای اضافه کردن فونت به کپ کات، System را از منوی کشویی نمایش داده شده انتخاب کنید تا بتوانید تمامی فونت‌های ذخیره شده در کامپیوتر را ببینید. در گام بعدی فونت دلخواهتان را که اخیرا دانلود کرده‌اید، از صفحه نمایش داده شده انتخاب کنید.

دانلود فونت برای نسخه کامپیوتر کپ کات

با انجام مراحل گفته شده می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان، فونت جدید مورد نظرتان را به نسخه کامپیوتر کپ کات اضافه کنید. حال باید ابتدا متن را تایپ کنید و بعد Font style را از منو انتخاب کنید تا فونت سفارشی مورد نظرتان را بر روی متن مشاهده کنید.

دانلود فونت فارسی برای کپ کات اندروید

برای اضافه کردن فونت های فارسی و انگلیسی جدید به برنامه کپ کات با انجام این مراحل میتوانید فونت دلخواهتان را به این برنامه اضافه کنید. پس از دانلود و نصب نسخه اندروید برنامه CapCut، مانند روش قبلی فونت موردنظرتان را از سایت‌های ارائه کننده فونت دانلود کنید.

معمولا فونت‌های دانلود شده حالت فشرده دارند؛ پس لازم است ابتدا آن را استخراج کنید تا از حالت زیپ خارج شود. پسوند این فونت‌ها معمولا به صورت otf. یا ttf. است. پس بهتر است فرمت فایلی که دانلود کرده‌اید را بدانید و به خاطر بسپارید.

در مرحله بعدی باید وارد برنامه کپ کات شوید تا بتوانید فونت را بر روی نوشته‌هایتان اعمال کنید. در منوی اصلی برنامه روی گزینه Text بزنید.

اضافه کردن فونت فارسی به کپ کات در اندروید

روی گزینه Add font بزنید تا بتوانید به فونت‌های دانلود شده دسترسی پیدا کنید. برای پیدا کردن فونت باید به فایلی که پوشه فونت‌ها را در آن استخراج کرده بودید بروید و فونت مورد نظرتان انتخاب کنید.

اضافه کردن فونت فارسی به کپ کات

روش اضافه کردن فونت فارسی کپ کات در آیفون

حال پس از آپلود فونت به لیست، میتوانید از آن به سادگی استفاده کنید و آن را بر روی انواع نوشته‌ها قرار دهید. فونت ها قابلیت ویرایش و تغییر بیشتر از لحاظ رنگ و سایز را نیز خواهند داشت و انعطاف پذیری آن‌ها به شما این امکان را میدهد تا بتوانید نوشته‌ها را شخصی سازی کنید و نتایج خلاقانه و منحصر به فردی داشته باشید.

مراحل اضافه کردن فونت به برنامه کپ کات

نحوه قرار دادن متن در برنامه کپ کات

قبل از اینکه بخواهید فونت‌های جدیدی به کپ کات اضافه کنید، ابتدا لازم است بدانید چگونه باید در این برنامه متن‌های موردنظرتان را بنویسید. دانستن آموزش این کار برای افرادی که در استفاده از این برنامه تازه کار هستند و یا آن را به تازگی نصب کرده‌اند، ممکن است کاربردی باشد. هرچند مراحل نوشتن متن در این برنامه بسیار ساده است.

ابتدا باید برنامه را باز کنید و Create a Project را برای ایجاد پروژه جدید یا باز کردن یک فایل از پیش آماده شده انتخاب کنید. بر روی گزینه Text در منوی پایین صفحه بزنید و سپس Add text را انتخاب کنید. در آخر نیز بر روی Style بزنید و با انتخاب علامت + نوشتن متن مورد نظرتان را شروع کنید.

اگر شما نیز مشکل اتصال به اینترنت در برنامه CapCut را تجربه کرده‌اید، حل مشکل اینترنت کپ کات (Capcut) را بخوانید.

سوالات متداول

آیا میتوان متن‌های نوشته شده در کپ کات را ویرایش کرد؟

بله ادیت متن‌های نوشته شده، تغییر زمینه متن، قرار دادن افکت‌های حرکتی، تغییر رنگ و سایز همگی برای متن‌ها در برنامه کپ کات قابل اعمال است.

از چه طریق باید فونت‌های کپ کات را دانلود کرد؟

برای دانلود فونت‌های مختلف مناسب برنامه کپ کات میتوانید از طریق انواع سایت‌های دانلود فونت فارسی یا انگلیسی استفاده کنید. تنها باید دقت داشته باشید که پسوند این فونت ها otf. یا ttf. باشد.

جمع بندی

شاید پیش از خواندن این مطلب برای شما نیز سوال “چگونه فونت فارسی به کپ کات اضافه کنیم” ایجاد شده بود. بکار بردن فونت‌های متنوع اگرچه بسیار ساده، اما راهی موثر و جذاب است که به شما کمک می‌کند استایل خودتان را در ساخت ویدیو داشته باشید. در این مطلب ما سعی کردیم علاوه بر راهنمایی شما در زمینه نحوه استفاده از فونت‌های شخصی، به شما کمک کنیم تا دانلود فونت فارسی کپ کات ایفون و اندروید را از طریق منابع معتبر و متنوع انجام دهید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

آیا شما هم از برنامه CapCut برای ادیت کردن فیلم‌هایتان استفاده می‌کنید؟ اگر تجربه‌ای در زمینه اضافه کردن فونت فارسی به کپ کات دارید، با ما در بخش دیدگاه‌ ها به اشتراک بگذارید. در صورتی که سایت‌های دیگری را برای دانلود فونت‌های فارسی و انگلیسی مناسب کپ کات میشناسید آن را به ما معرفی کنید تا دیگران نیز بتوانند از آن استفاده کنند.

  • نوشته admin
  • 4 ماه قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب