مطلب فعلی :

آموزش بکاپ و ریکاوری با برنامه TWRP

رفتن به بالا

آموزش بکاپ و ریکاوری با برنامه TWRP

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
آموزش بکاپ و ریکاوری با برنامه TWRP

آموزش بکاپ و ریکاوری با برنامه TWRP

وقتی گوشی خود را روت میکنید، ROM کاستوم را فلش می‌کنید یا هر کار دیگری روی سیستم اندروید انجام می‌دهید، ممکن است اشتباهاتی رخ بدهد. برای همین بهتر است قبل از شروع، بدانید که چگونه می‌توانید بکاپ بگیرید 💾 و اطلاعات خود را در محیط TWRP ریکاوری کنید. در این مطلب از کلاسیک وب به آموزش بکاپ و ریکاوری با برنامه TWRP میپردازیم.

چگونه از رام گوشی با TWRP بکاپ بگیریم؟

?How to Back Up and Restore Your Android Phone with TWRP

TWRP از به شما کمک می‌کند تا بکاپ nandroid بسازید. این نوع بکاپ تقریبا تصویر کاملی از سیستم شما است. با این بکاپ می‌توانید گوشی خود را دقیقا به همان حالتی برگردانید که قبل از بکاپ بوده است و نیازی نیست تک به تک چیزها را جداگانه ریکاوری کنید. تمامی این موارد به صورت یکجا انجام می‌شود. در این مطلب از کلاسیک وب نحوه بک آپ گرفتن از رم گوشی با TWRP را آموزش می‌دهیم. با ادامه این مطلب ما را همراهی کنید.

نحوه نصب TWRP سامسونگ و…

ابتدا باید گوشی خود را در حالت TWRP بوت کنید. اگر نمی‌دانید با کدام دکمه‌ها باید این کار را انجام دهید، نیاز است که کارهایی را پیش از آن انجام دهید.

پیش از هر چیزی bootloader گوشی شما نباید قفل باشد.

همچنین باید TWRP Recovery روی گوشی نصب باشد.

علاوه بر این، USB Debugging را روی گوشی خود فعال کنید. برای این کار به Settings > About Phone بروید و روی Build Number هفت بار بزنید. سپس به Settings > System > Advanced > Developer Options بروید و USB Debugging را فعال کنید.

نصب TWRP سامسونگ

سپس Android SDK Platform Tools را در کامیپوتر خود دانلود و نصب کنید. گوشی را با کابل به کامپیوتر وصل کنید. حال به پوشه فایل دانلودی بروید. CMD را در نوار آدرس وارد کنید و Enter را بزنید. Command Prompt باز خواهد شد. دستور زیر را وارد کنید:

adb reboot recovery

حال گوشی شما در حالت TWRP بوت خواهد شد. حال می‌توانید آن را در حالت TWRP بکاپ گیری کنید.

نحوه پشتیبان گیری از گوشی با TWRP

پیش از روت کردن گوشی، فلش کردن ROM و هر گونه کار کردن با سیستم اندروید بهتر است در ابتدا با TWRP بکاپ nandroid بگیرید. این گونه اگر مشکلی رخ بدهد، می‌توانید گوشی خود را به همان حالت قبلی برگردانید.

برای این کار باید گوشی خود را در TWRP بوت کنید. انجام این کار در گوشی‌های مختلف کمی متفاوت است. به عنوان مثال، ممکن است نیاز باشد دکمه‌های پاور و صدای پایینی را چند بار پشت سر هم فشار دهید. سپس از دکمه‌های صدا برای انتخاب Recovery Mode استفاده کنید. می‌توانید نحوه انجام این کار برای مدل گوشی خودتان را در گوگل جستجو کنید.

وقتی این کار را انجام دادید، وارد صفحه TWRP خواهید شد. روی دکمه Backup بزنید.

سپس انتخاب کنید که می‌خواهید در کدام بخش فایل بکاپ را ذخیره کنید. روی OK بزنید.

پشتیبان گیری از گوشی

در صفحه جدید روی بخش NAME در بالای صفحه بزنید و نامی برای بکاپ خود انتخاب کنید. تیک Boot، System، Data و Recovery را بزنید. البته پیشنهاد می‌شود تمامی گزینه‌ها را انتخاب کنید.

آموزش کار با نرم افزار twrp

پشتیبان گیری از گوشی

سپس دکمه Swipe to backup را به سمت راست بکشید. زمان بکاپ گیری به داده‌های شما برمی‌گردد. در نتیجه، صبر کنید تا فرایند بکاپ با twrp انجام شود.

نکته: حجم بکاپ‌ها معمولا بالا است و ممکن است اروری مبنی بر کم بودن فضا دریافت کنید. بهتر است کارت حافظه خود را کمی خالی کنید یا چیزهایی را که مهم نیستند، از حافظه داخلی حذف کنید.

وقتی بکاپ گیری تمام شد، می‌توانید روی Back بزنید تا به منوی اصلی TWRP برگردید. همچنین می‌توانید Reboot System را انتخاب کنید تا گوشی در حالت اندروید ری استارت شود.

اگر از شما پرسیده شد که آیا می‌خواهید  گوشی را روت کنید، روی Do Not Install بزنید.

آموزش کار با نرم افزار twrp

بهتر است برای این کار از آخرین نسخه SuperSU استفاده کنید.

نحوه انتقال فایل پشتیبانی پس از بکاپ در حالت ریکاوری مود

پس از پشتیبان گیری از گوشی با TWRP می‌توانید فایل بکاپ را به کامپیوتر خود منتقل کنید. گوشی خود را با کابل به کامپیوتر وصل کنید. سپس دستگاه خود را در This PC پیدا کنید. وارد بخش حافظه داخلی گوشی یا Internal storage شوید. سپس وارد پوشه TWRP شوید. پوشه Backup را کپی و در کامپیوتر خود Paste کنید.

آموزش کار با ریکاوری twrp

برای یادگیری نحوه نصب کاستورم ریکاوری TWRP مطلب آموزش نصب رام با ریکاوری TWRP در اندروید را مطالعه کنید.

آموزش کار با ریکاوری TWRP

پس از بکاپ گیری با TWRP و انجام کار خود، اگر نیاز به بکاپ داشتید، باید آن را ریکاوری کنید. اگر در چنین موقعیتی قرار گرفتید، می توانید ریکاوری با برنامه TWRP را اجرا کنید. فایل بکاپ را از کامپیوتر به گوشی خود منتقل کنید. گوشی خود را در TWRP بوت کنید. سپس روی دکمه Restore بزنید. در صفحه بعدی هم می‌توانید فایل بکاپ را مشاهده کنید. روی آن بزنید. اگر پوشه‌ای مشاهده می‌کنید، روی آن بزنید تا در نهایت به صفحه آخر تصویر زیر برسید.

آموزش کار با ریکاوری twrp

ریکاوری با برنامه TWRP

در این صفحه گزینه‌های Boot، System، Recovery و data را انتخاب کنید. اگر گزینه های دیگری وجود دارد که قبلا آنان را در زمان بکاپ گیری انتخاب کردید بودید، آنان را هم تیک بزنید. زیرا قرار است همه چیز را ریکاوری کنیم. در آخر هم دکمه Swipe to restore را به سمت راست بکشید. صبر کنید تا ریکاوری با برنامه TWRP انجام شود. وقتی ریکاوری انجام شد، گوشی خود را ری استارت کنید.

آموزش کار با ریکاوری twrp

اگر از شما درباره روت کردن سوالی پرسیده شد، روی Do Not Install بزنید.

برای یادگیری سایر روش های بکاپ گیری مطلب نحوه بکاپ گیری از رام اصلی گوشی اندروید و نحوه بازیابی نسخه پشتیبان رام را مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از کلاسیک وب به آموزش کار با نرم افزار TWRP پرداختیم. آیا موفق شدید از اطلاعات خود بکاپ بگیرید و آنان را ریکاوری کنید؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 سال قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب