مطلب فعلی :

آموزش تصویری جستجوی پزشک و استعلام شماره نظام پزشکی

رفتن به بالا

آموزش تصویری جستجوی پزشک و استعلام شماره نظام پزشکی

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

معرفی سرویس

مجله اینترنتی دانستنی ها
آموزش تصویری جستجوی پزشک و استعلام شماره نظام پزشکی

آموزش تصویری جستجوی پزشک و استعلام شماره نظام پزشکی

اگر می‌خواهید اطلاعاتی درباره پزشکان و اعضای جامعه پزشکی 👨‍⚕️ به دست بیاورید، می‌توانید از سامانه جستجوی اعضای سازمان نظام پزشکی کشور استفاده کنید. در این مطلب از کلاسیک وب به آموزش تصویری جستجوی پزشک و استعلام شماره نظام پزشکی میپردازیم.

آموزش کار با سایت استعلام شماره نظام پزشکی

?How to Use the Medical System Number Inquiry Site

شما می‌توانید اطلاعات پزشکان مختلف را در سامانه جستجوی اعضای سازمان نظام پزشکی کشور چک کنید. در این سامانه می‌توانید اطلاعات به روز پزشکان را مشاهده کنید. با این حال، ممکن است برخی از اطلاعات مانند شماره تماس تغییر پیدا کنند و پزشکان نیز می‌توانند با کمک این سامانه این اطلاعات را تصحیح کنند. در این مطلب از کلاسیک وب نحوه استفاده از سامانه سازمان نظام پزشکی شماره نظام پزشکی، چگونگی استعلام شماره نظام پزشکی و… را آموزش می‌دهیم. با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

نحوه جستجوی اعضای نظام پزشکی

برای جستجوی پزشکان اصفهان ، تهران ، تبریز ، گیلان ، شیراز ، کرج و… می‌توانید از سامانه نظام پزشکی استفاده کنید. ابتدا وارد سایت شوید.

می‌توانید اطلاعات لازم را در بخش‌های مختلف وارد کنید تا بتوانید اطلاعات حرفه‌ای اعضای جامعه پزشکی (پزشکان، دندان‌پزشکان، داروسازان، مامایی، علوم آزمایشگاهی، تغذیه و…) را مشاهده کنید.

در بخش نام، نام خانوادگی، جنسیت، شماره نظام پزشکی، رشته، شهر، خیابان و محله و… اطلاعات لازم را وارد کنید. سپس برای جستجوی پزشک و اطلاعات او روی دکمه “جستجو” بزنید.

سایت جستجوی پزشک

حال راستی آزمایی را انجام دهید.

جستجوی اعضای نظام پزشکی

سپس می‌توانید صفحه نتیجه را مشاهده کنید.

جستجوی اعضای نظام پزشکی

با کلیک روی دکمه “نمایش پروفایل” وارد صفحه دیگری می‌شوید که در آن تصویر پزشک، نام کامل، آخرین مدرک تحصیلی، مجوزهای صلاحیت حرفه‌ای یا پروانه، اطلاعات تماسی و… ثبت شده است.

جستجوی اعضای نظام پزشکی

شما می‌توانید تنها اطلاعاتی را در بانک اطلاعات پزشکان کل کشور مشاهده کنید که در این سامانه ثبت شده باشند. به عنوان مثال، ممکن است فقط آخرین مدرک، تصویر پزشک و آدرس مطلب ثبت شده باشند و هیچ شماره تماسی نباشد.

نکته ۱: شما می‌توانید در هر ده دقیقه، ۵ بار جستجو انجام شود.

نکته ۲: شما می‌توانید برخی از اطلاعات را وارد نکنید. به عنوان مثال، اگر آدرس و شهر را نمی‌دانید، می‌توانید این فیلدها را خالی بگذارید. وقتی تمامی فیلدها را پر نکنید، امکان این وجود دارد که در فهرست پزشکانی که در نتیجه برای شما نمایان می‌شود، تعداد پزشک بیشتری پیدا شده باشد. هر چه اطلاعات دقیق‌تر باشد، پزشک موردنظر خود را بهتر می‌توانید پیدا کنید.

نکته ۳: نیازی نیست در فیلد آدرس، تمام آن را تایپ کنید. بخشی از آدرس هم کافی است.

نکته ۴: حداکثر تعداد نتایج هر جستجوی سایت جستجوی پزشک، ۱۰۰ تا است. با وارد کردن اطلاعات دقیق‌تر، تعداد نتایج هم کمتر می‌شود.

جستجوی اعضای نظام پزشکی

برای یادگیری نحوه استعلام مدرک تحصیلی، مطلب نحوه کار با سایت استعلام مدرک تحصیلی را مطالعه کنید.

چگونه پزشک مورد نظر خود را پیدا کنیم؟

بخش دیگری در سامانه جستجوی اعضای نظام پزشکی وجود دارد که از آن می‌توانید برای جستجوی پزشک متخصص و… به تفکیک استان محل عضویت و همچنین استان محل فعالیت استفاده کنید. فرض کنید می‌خواهید ببینید کارشناسان مامایی که در استان تهران و شهر تهران فعالیت می‌کنند، چه افرادی هستند و برای مراجعه و انتخاب پزشک، به اطلاعات آنان نیاز دارید.

وارد سایت شوید.

از بالای صفحه گزینه تفکیک استان محل عضویت یا محل فعالیت را انتخاب کنید.

بانک اطلاعات پزشکان کل کشور

سپس از روی نقشه روی استان موردنظر خود کلیک کنید. وقتی نشانگر ماوس را روی استان ببرید می‌توانید نام آن را مشاهده کنید. می‌توانید به جای این کار، استان محل عضویت را از فهرستی که در کنار نقشه قرار دارد، انتخاب کنید. در این فهرست تمامی استان‌ها به ترتیب حروف الفبا قرار دارند. در جلوی نام هر استان هم می‌توانید تعداد اعضای ثبت شده در آن استان را مشاهده کنید.

بانک اطلاعات پزشکان کل کشور

پس از انتخاب استان، باید شهر را انتخاب کنید.

بانک اطلاعات پزشکان کل کشور

حال فهرستی از رشته‌ها و تخصص‌های مختلف را می‌توانید مشاهده کنید. در جلوی هر رشته، تعداد افرادی را که در استان و شهر انتخاب شده در آن فعالیت می‌کنند، می‌توانید مشاهده کنید.

چگونگی استعلام شماره نظام پزشکی

اگر نمی‌توانید تخصص موردنظر خود را پیدا کنید، به پایین صفحه بروید و روی عدد صفحه بعد یا واژه “بعدی” کلیک کنید.

چگونگی استعلام شماره نظام پزشکی

پس از پیدا کردن تخصص موردنظر، روی آن کلیک کنید. حال فهرستی از اعضا را در آن رشته می‌توانید مشاهده کنید. در هر صفحه ۵۰ نتیجه نمایش داده می‌شود. برای مشاهده باقی اعضا، روی عدد بالای صفحه کلیک کنید.

نکته: اعضا به ترتیب حروف الفبا هستند.

در هر صفحه می‌توانید، نام پزشک، کد نظام پزشکی، نوع عضویت و… را مشاهده کنید.

چگونگی استعلام شماره نظام پزشکی

روی نام پزشک کلیک کنید تا بتوانید پروفایل و اطلاعات وی را مشاهده کنید.

چگونگی استعلام شماره نظام پزشکی

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از کلاسیک وب نحوه جستجوی پزشک سایت نظام پزشکی و به دست آوردن اطلاعات اعضای نظام پزشکی را آموزش دادیم. آیا موفق شدید اطلاعات موردنظر خود را به دست آورید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب