مطلب فعلی :

آموزش تصویری نحوه استعلام تعهد نامه محضری

رفتن به بالا

آموزش تصویری نحوه استعلام تعهد نامه محضری

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

معرفی سرویس

مجله اینترنتی دانستنی ها
آموزش تصویری روش استعلام تعهد نامه محضری

آموزش تصویری نحوه استعلام تعهد نامه محضری

اگر قصد دارید که یک سند رسمی تعهد نامه 🤝 جعل شده را تحویل نگرید و با قابلیت اطمینان بالاتری معامله کنید آموزش تصویری نحوه استعلام تعهد نامه محضری امروز کلاسیک وب را دنبال کنید. در این مطلب ما تنها با سه قدم ساده به شما یاد خواهیم داد تا بدون کد ملی اسناد رسمی خود را استعلام کنید.

نحوه استعلام آنلاین تعهد نامه دفترخانه

Iran Official Letter of Commitment Inquiry

گفته می شود که به نسبت اسناد معمولی، اسناد رسمی دارای اعتبار بالاتری هستند، ولی با این وجود هم کلاهبرداران حرفه ای می توانند این اسناد را هم جعل کنند. برای جلوگیری از این مشکل سازمان ثبت اسناد و املاک کشور سامانه ای را طراحی کرده است که از طریق آن می توانید برای استعلام تعهد نامه دفترخانه، استعلام سند تعهد نامه غیر مالی و مالی حضوری و غیره اقدام کنید. در ادامه ما به صورت تصویری نحوه استفاده از این سامانه را به شما یاد خواهیم داد، پس با ما همراه باشید.

واژگان مورد استفاده در این مطلب:

  • اسناد رسمی: به اسنادی اطلاق می شود که توسط مامورین رسمی، مطابق با قانون و در محدوده وظایف قانونی آنها تنظیم شده باشد. مهمترین این اسناد توسط سردفتران اسناد رسمی و دفاتر اسناد رسمی تنظیم می شوند به همین دلیل دارای اعتبار بالاتری هستند.
  • اسناد عادی: هر سندی به غیر اسناد رسمی را اسناد عادی می نامند.

چرا باید برای استعلام تعهد نامه رمز تصدیق اقدام کنم؟

همانطور که در بالا اشاره کردیم اسناد رسمی توسط مامورین رسمی و مطابق با قانون تنظیم می شود اما این مانع از آن نمی شود که کلاهبرداران نتوانند آنها را جعل کنند و برای کلاهبرداری استفاده کنند. حتی یک فرد ممکن است به سندی استناد کند که اعتبار آن به پایان رسیده است و معامله ای را صورت دهد. برای مثال می تواند به شخصی اشاره کنید که با در دست داشتن یک وکالتنامه منقضی شده اقدام به فروش یک ملک غیر می نماید که از نظر قانونی شامل پیگرد می شود.

مدارک لازم برای استعلام وصیت نامه و غیره

قبلا در کلاسیک وب نحوه استعلام مدرک تحصیلی دانشگاه دولتی ، دانشگاه آزاد و پیام نور را به شما یاد دادیم، اما برای استعلام سند تعهد نامه غیر مالی و مالی خود نیاز به مدارک زیر خواهید داشت:

  • شناسه سند
  • و رمز تصدیق

نکته ای که در این بخش باید به آن اشاره کنیم این است که تنها اسنادی که بعد از تاریخ شهریور سال ۱۳۹۲ تنظیم شده اند از طریق این سامانه قابل استعلام می باشند. چون تنها اسناد بعد از این تاریخ دارای شناسه یکتا و رمز تصدیق هستند. اگر سندی دارید که به قبل از این تاریخ بر می گردد باید برای استعلام حضوری از طریق دفترخانه تنظیم کننده سند اقدام کنید.

نحوه استعلام تعهد نامه با کد تصدیق از طریق ssaa.ir

قبلا در کلاسیک وب ۳ روش استعلام وکالتنامه داخل کشور و خارج از کشور آنلاین را به شما یاد دادیم اما برای استعلام تعهد نامه محضری ساپورت مالی یا تعهد نامه محضری پرداخت اقساط یا هر تعهد نامه مالی محضری خود باید از طریق سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اقدام کنید. برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

وارد سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور شوید.

نحوه استعلام تعهد نامه با کد تصدیق از طریق ssaa.ir

از منوی بالا، خدمات الکترونیک را انتخاب کنید. این گزینه بین صفحه اصلی و روابط عمومی قرار گرفته است.

از خدمات الکترونیک روی تصدیق اصالت اسناد و اوراق دفاتر اسناد رسمی کلیک کنید.

نحوه استعلام تعهد نامه با کد تصدیق از طریق ssaa.ir

حالا صفحه ای مانند زیر برای شما ظاهر می شود که از دو فیلد شناسه سند و رمز تصدیق تشکیل شده است. این فیلدها را پر کنید و روی دکمه آبی رنگ بیاب کلیک کنید.

نحوه استعلام تعهد نامه با کد تصدیق از طریق ssaa.ir

بعد از انجام مراحل بالا ssaa.ir تصدیق می کند که اسنادی که استعلام کردید اعتبار دارد یا نه.

نحوه استعلام تعهد نامه با کد تصدیق از طریق ssaa.ir

توجه داشته باشید که برای تصدیق اصالت سند مالکیت هم از طریق همین سایت می توانید اقدام کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

همانطور که در آموزش تصویری روش استعلام تعهد نامه محضری مشاهده کردیم برای استعلام تعهد نامه غیر مالی محضری به کد ملی نیاز نداشتیم. برای استعلام تعهد نامه  با کد ملی شما از چه روشی استفاده می کنید؟ آیا راه حل های دیگری را سراغ دارید که به ما امکان استعلام اسناد رسمی را بدهد؟ نظرات و پیشنهادات خود را در بخش نظرات این مطلب با ما به اشتراک بگذارید.

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب