مطلب فعلی :

آموزش تصویری نصب اسکنر در ویندوز ۱۰

رفتن به بالا

آموزش تصویری نصب اسکنر در ویندوز ۱۰

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
آموزش تصویری نصب اسکنر در ویندوز 10

آموزش تصویری نصب اسکنر در ویندوز ۱۰

هنگامی که یک اسکنر جدید را به سیستم یا شبکه خانگی خود اضافه می کنید معمولا می توانید بلافاصله اسکن تصاویر و اسناد 📄 را شروع کنید. اگر اسکنر شما به طور خودکار نصب نمی شود، می توانید آموزش تصویری نصب اسکنر در ویندوز ۱۰ امروز کلاسیک وب را دنبال کنید.

طریقه نصب اسکنر در ویندوز ۱۰

Install and Use a Scanner in Windows 10

اسکنر ابزاری است که وظیفه آن تبدیل اسناد فیزیکی به فرمت دیجیتال است. این ابزار کمک بزرگی برای توسعه فعالیت های اداری است. سیستم مجهز به اسکنر می تواند بازده کاری شما را افزایش دهد. می توانید هر سند فیزیکی را که نیاز دارید را اسکن کنید. اسکن ها را می توان مستقیماً در سیستم در فرمت دیجیتال ذخیره کرد. سپس می توانید مستقیماً آن را مطابق با نیاز خود ویرایش کنید. در ادامه ما روش نصب اسکنر در ویندوز ۱۰ را آموزش خواهیم داد تا نیازهای کاری خود را برآورده کنید.

آموزش نصب اسکنر در ویندوز ۱۰

در اکثر مواقع برای نصب اسکنر در ویندوز ۱۰  تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را به سیستم خود متصل کنید. کابل USB اسکنر را به پورت USB سیستم خود وصل کنید و اسکنر را روشن کنید. اگر در این حالت اسکنر کار نکرد مراحل زیر را دنبال کنید:

منوی Start را کلیک کنید، وارد Settings شوید و سپس Devices و Printers & scanners را انتخاب کنید.

روی Add a printer or scanner کلیک کنید. صبر کنید تا اسکنرهای موجود پیدا شوند سپس اسکنر مورد نظر خود را انتخاب کنید و روی Add device کلیک کنید.

آموزش نصب اسکنر در ویندوز 10

توجه:  اگر از یک چاپگر همه کاره استفاده می کنید که دارای اسکنر است، ممکن است فقط نام چاپگر خود را ببینید. برای مشاهده اسکنر، در بخش Printers & Scanners ، چاپگر نصب شده خود را انتخاب کنید، Manage را انتخاب کنید و سپس اسکنر مد نظر خود را انتخاب کنید.

همچنین ممکن است شما برای نصب اسکنر یا چاپگر نیاز به مجوز Administrator داشته باشید.

چنانچه اسکنر شما شناسایی نمی شود می توانید از ۶ روش رفع مشکل اسکن نکردن و عدم شناسایی اسکنر در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ کمک بگیرید.

نحوه نصب اسکنر در ویندوز ۱۰ تحت شبکه

اگر اسکنر شما روشن است و به شبکه متصل است، ویندوز باید آن را به طور خودکار پیدا کند. اسکنرهای موجود می توانند شامل همه اسکنرهای موجود در شبکه باشند، مانند اسکنرهای بلوتوث و بی سیم یا اسکنرهایی که به دستگاه دیگری وصل شده و در شبکه به اشتراک گذاشته شده اند.

منوی Start را کلیک کنید، وارد Settings شوید و سپس Devices و Printers & scanners را انتخاب کنید.

روی Add a printer or scanner کلیک کنید. صبر کنید تا اسکنرهای موجود پیدا شوند سپس اسکنر مورد نظر خود را انتخاب کنید و روی Add device کلیک کنید.

اگر اسکنر شما در لیست موجود نیست، The printer that I want isn’t listed را انتخاب کنید و سپس دستورالعمل ها را دنبال کنید تا آن را به صورت دستی اضافه کنید.

توجه: اگر شما از اکسس پوینت بی سیم، اکستندر یا چندین روتر بی سیم با SSID مجزا استفاده می کنید باید اطمینان حاصل کنید که به یک شبکه یکسان متصل شده اید.

اگر اسکنر بی سیم جدیدی دارید که به شبکه خانگی شما اضافه نشده است. دستورالعمل های ارائه شده اسکنر خود را مطالعه کنید و برای اطلاعات بیشتر و دریافت نرم افزار به روز اسکنر خود به وب سایت سازنده مراجعه کنید.

اگر از یک چاپگر همه کاره استفاده می کنید که دارای اسکنر است، ممکن است فقط نام چاپگر خود را ببینید. برای مشاهده اسکنر، در بخش Printers & Scanners ، چاپگر نصب شده خود را انتخاب کنید، Manage را انتخاب کنید و سپس اسکنر مد نظر خود را انتخاب کنید.

همچنین ممکن است شما برای نصب اسکنر یا چاپگر نیاز به مجوز Administrator داشته باشید.

اطمینان از نحوه فعال سازی اسکنر در ویندوز ۱۰

اگر می خواهید از نحوه فعال سازی اسکنر در ویندوز ۱۰ مطمئن شوید باید بررسی کنید که اسکنر روشن است و مراحل زیر را دنبال کرده اید:

منوی Start را کلیک کنید، وارد Settings شوید و سپس Devices و Printers & scanners را انتخاب کنید.

در بخش Printers & devices به دنبال اسکنر خود باشید.

توجه: اگر از یک چاپگر همه کاره استفاده می کنید که دارای اسکنر است، ممکن است فقط نام چاپگر خود را ببینید. برای مشاهده اسکنر، در بخش Printers & Scanners ، چاپگر نصب شده خود را انتخاب کنید، Manage را انتخاب کنید و سپس اسکنر مد نظر خود را انتخاب کنید.

نحوه اسکن عکس یا اسناد در ویندوز ۱۰

بعد از دنبال کردن مراحل آموزش نصب اسکنر canon و.. در ویندوز ۱۰ در بالا، از برنامه Windows Scan برای اسکن عکس یا اسناد استفاده کنید. در ادامه مراحل این کار آورده شده است:

مطمئن شوید که اسکنر شما روشن است.

در کار جستجوی تسکبار، Windows Scan را تایپ کرده و بعد Scan را از نتایج انتخاب کنید.

نحوه اسکن عکس یا اسناد در ویندوز 10

یکی از کارهای زیر را انجام دهید:

  • آیتمی که می خواهید اسکن کنید را روی شیشه اسکنر قرار دهید و درب آن را ببندید.
  • آیتمی را که می خواهید اسکن کنید را در فیدر سند اسکنر قرار دهید.

در صفحه Scan کارهای زیر را انجام دهید:

در بخش Scanner ، اسکنر مورد نظر خود را برای استفاده انتخاب کنید.

در بخش Source ،  مکانی را که ترجیح می دهید فایل اسکن شده در آنجا ذخیره شود را انتخاب کنید.

نحوه اسکن عکس یا اسناد در ویندوز 10

در بخش File Type، نوع فایلی که می خواهید فایل اسکن شده خود را ذخیره کنید را انتخاب کنید. به عنوان مثال می توانید فایل را با فرمت هایی مانند JPEG، Bitmap و PNG ذخیره کنید.

برای نمایش Save file to روی Show more کلیک کنید.

در بخش Save file to به مکانی که می خواهید فایل اسکن شده را ذخیره کنید بروید.

برای اسکن سند یا عکس خود در پایین صفحه روی Scan کلیک کنید.

بعد از اتمام مراحل اسکن Preview را انتخاب کنید تا پیش نمایش عکس یا سند اسکن شده را مشاهده کنید. می توانید روی Close کلیک کنید تا تنظیمات شما ذخیره شود. می توانید سند یا تصویر اسکن شده را در پیش نمایشی که با انتخاب Preview ظاهر می شود، ویرایش کنید.

نحوه اسکن عکس یا اسناد در ویندوز 10

در مطلب آموزش ۳ روش نحوه اسکن گرفتن در ویندوز ۱۰ روش های دیگر نحوه اسکن گرفتن را توضیح داده ایم که می توانید استفاده کنید.

پیدا کردن فایل اسکن بعد از نصب اسکنر قدیمی روی ویندوز ۱۰

برای پیدا کردن یک فایل اسکن شده File Explorer را انتخاب کنید و سپس به مکانی که برای ذخیره فایل های اسکن شده خود انتخاب کرده اید، بروید.

اگر هیچ یک از این دستورالعمل ها مشکل اسکنر شما را حل نکرد ممکن است مشکلی در اسکنر شما وجود داشته باشد. در این صورت پیشنهاد می کنیم دستگاه خود را به یک تکنسین ماهر و مورد اعتماد بسپارید.

استفاده از نرم افزارهای نصب درایور هنگام نصب کم اسکنر برای ویندوز ۱۰

توجه داشته باشید که علاوه بر مراحل نصب سخت افزاری اسکنر شما باید برای نصب درایور مناسب اسکنر خود اقدام کنید. اگر در این مورد مهارت کافی را ندارید می توانید از نرم افزارهای جانبی نصب درایور اسکنر استفاده کنید. ما قبلا ۲۱ تا از بهترین برنامه های نصب درایور ویندوز ۱۱ ، ۱۰ ، ۷ و.. را معرفی کرده ایم که می توانید گزینه متناسب با نیاز و سیستم خود را انتخاب و دانلود کنید.

نحوه نصب درایورهای اسکنر به صورت دستی

اگر تمایلی به نصب نرم افزاری های جانبی روی سیستم خود ندارید می توانید به صورت دستی به نصب درایورهای اسکنر خود بپردازید. ما قبلا این کار با به صورت جامع در مطلب ۴ روش آپدیت درایور ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ لپ تاپ و کامپیوتر آموزش داده ایم که می توانید دنبال کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در آموزش تصویری نصب اسکنر در ویندوز ۱۰ ما سعی کردیم به شما کمک کنیم تا دستگاه اسکنر خود را به راحتی نصب کنید، چنانچه نکته ای وجود دارد که از قلم افتاده است یا نظر یا پیشنهادی دارید می توانید در بخش نظرات این مطلب با ما به اشتراک بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 سال قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب