مطلب فعلی :

آموزش تصویری ۱۴ روش تغییر پسورد ویندوز ۱۰

رفتن به بالا

آموزش تصویری ۱۴ روش تغییر پسورد ویندوز ۱۰

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
آموزش تصویری 14 روش تغییر پسورد ویندوز 10

آموزش تصویری ۱۴ روش تغییر پسورد ویندوز ۱۰

یکی از راه هایی که میتوان از اطلاعات ویندوز ۱۰ خود محافظت کنیم گذاشتن رمز عبور 🔓 مناسب است. اگر نیاز به تغییر رمز در ویندوز ۱۰ را دارید حتما این مطلب را مطالعه کنید. در این مطلب از کلاسیک وب به آموزش تصویری ۱۴ روش تغییر پسورد ویندوز ۱۰ می پردازیم.

نحوه تغییر رمز عبور ویندوز ۱۰

How to Change Your Account Password on Windows 10

یکی از بهترین راه ها برای مقابله با افراد سود جو و همینطور محافظت از اطلاعات خود در کامپیوتر و در ویندوز ۱۰ استفاده از یک رمز عبور قوی برای حساب کاربری است. اگر شما از یک رمز عبور در حساب کاربری خود استفاده می کنید لازم نیست آن را به‌ صورت دوره‌ ای تغییر دهید. اما اگر شما لازم می دانید که از اطلاعات حساب خود بیشتر مراقبت کنید و همچنین رمز عبور خود را ثابت نگه ندارید می توانید آن را به صورت دوره‌ ای تغییر دهید و امنیت حساب کاربری خود را بالاتر ببرید.

برای هر دلیلی که باشد ویندوز ۱۰ شامل چندین روش آسان برای تغییر رمز عبور شما است در ادامه با روش های مختلف تغییر رمز عبور ویندوز ۱۰ آشنا می شوید.

تغییر رمز لپ تاپ ویندوز 10

تغییر پسورد ویندوز ۱۰ از طریق تنظیمات

همانطور که گفته شد برای ویندوز ۱۰ یک سری راهکار راحت برای تغییر رمز وجود دارد. اگر شما می خواهید رمز ویندوز ۱۰ خود را تغییر دهید کافیست مراحل زیر را طی کنید:

ابتدا تنظیمات خود را باز کنید سپس از طریق تنظیمات به بخش اکانت بروید و قسمت Sign-in options را انتخاب کنید. در بخش Sign-in options گزینه Password را پیدا کنید و بعد از انتخاب گزینه Password روی Change کلیک کنید.

تغییر رمز کامپیوتر در ویندوز 10

در این بخش ابتدا پسورد فعلی خود را در قسمت اول وارد کنید. بعد از آن پسورد جدید را که قبلا انتخاب کردید و از امنیت آن مطمئن شدید در قسمت دوم بنویسید. توجه داشته باشید که به عنوان یک اقدام امنیتی پس از اینکه پسورد خود را عوض کردید دیگر نمیتوانید رمز عبور قدیمی را به عنوان رمز عبور جدید استفاده کنید. همچنین شما میتوانید برای بازیابی پسورد ویندوز ۱۰ گزینه Forgot my current password را انتخاب کنید.

تغییر رمز ویندوز 10

پس از اینکه رمز عبور جدید خود را وارد کردید کافیست روی دکمه Next کلیک کرده و بعد از آن گزینه Finish را انتخاب کنید. پس از تکمیل مراحل می توانید از رمز عبور جدید برای ورود به حساب کاربری در ویندوز ۱۰ خود استفاده کنید.

تغییر رمز ویندوز ۱۰ – حساب محلی

اگر شما از یک حساب محلی استفاده می کنید تنظیمات کامپیوتر شما این امکان را می دهد که پسورد خود را عوض کنید. برای انجام این کار کافیست مراحل زیر را طی کنید:
ابتدا تنظیمات ویندوز خود را باز کنید. سپس از طریق تنظیمات به قسمت اکانت بروید و گزینه Sign-in options را انتخاب کنید. در این قسمت گزینه Password را پیدا کنید و با کلیک روی Password روی گزینه تغییر یا Change کلیک کنید.

تغییر پسورد ویندوز 10

در صفحه باز شده پسورد فعلی خود را وارد کنید و بعد روی گزینه Next کلیک کنید.

نحوه تغییر رمز عبور ویندوز 10

در صفحه بعدی، بعد از تایید رمز عبور کنونی خود از شما یک رمز عبور جدید میخواهد. رمز عبور جدید خود را وارد کنید. در قسمت پایین مجددا رمزعبور خود را وارد کنید و بعد از آن روی گزینه Next کلیک کنید. و در آخر برای اتمام کار روی Finish کلیک کنید. حالا با انجام این مراحل رمز عبور حساب محلی شما تغییر کرده است و برای ورود باید رمز عبور جدید خود را وارد کنید.

آموزش تصویری روش تغییر پسورد ویندوز 10

به روز رسانی سوالات امنیتی

زمانی که شما پسورد خود را فراموش کرده باشید و روی قسمت Forgot my current password بزنید سوالات امنیتی که شما قبلا تنظیم کرده بودید نمایش داده می شود. این کار برای اطمینان از اینکه شما صاحب حساب هستید انجام میشود. پس در تنظیم سوالات امنیتی به اندازه کافی دقت کنید. برای به روز رسانی سوالات امنیتی از طریق ویندوز ۱۰ ابتدا تنظیمات خود را باز کنید و از طریق تنظیمات بخش اکانت بروید و گزینه Sign-in options را انتخاب کنید بعد از آن قسمت Password را پیدا و آن را انتخاب کنید سپس Update your security questions را انتخاب کنید.

تغییر رمز لپ تاپ ویندوز 10

بعد از انتخاب گزینه Update your security questions پسورد فعلی خود را وارد کنید و بعد از آن روی دکمه Ok کلیک کنید. سپس در بخش جواب ها، به سوالات امنیتی جواب دهید و پاسخ های خود را انتخاب کنید بعد از اتمام کار روی دکمه Finish کلیک کنید.

نحوه تغییر رمز عبور ویندوز 10

تعویض پسورد به پین

شما میتوانید از پین برای ورود به ویندوز ۱۰ به جای پسورد استفاده کنید. برای تنظیم پین از طریق تنظیمات به اکانت خود وارد شوید و روی Sign in options کلیک کنید. سپس روی پین کلیک کنید و Add را انتخاب کنید.

تغییر رمز لپ تاپ ویندوز 10

برای تغییر رمز عبور به پین ابتدا باید رمز عبور فعلی خود را وارد کنید برای اینکار در کادر مشخص شده رمز عبور فعلی خود را وارد کنید و روی Sign in کلیک کنید.

تغییر پسورد لپ تاپ ویندوز 10

حالا یک پین جدید در کادر اول وارد کنید و دوباره آن را در کادر دوم تکرار کنید. حتما مطمئن شوید که پین وارد شده در هر دو کادر مثل هم باشند. بعد از آن روی Ok کلیک کنید. بعد از انجام تمام مراحل بالا پسورد شما به پین تغییر کرده است. حالا برای ورود به حساب کاربری خود از پین جدید میتوانید استفاده کنید.

نحوه تغییر رمز کامپیوتر در ویندوز 10

تغییر پین حساب در ویندوز ۱۰

اگر شما از یک پین به عنوان رمز عبور حساب ویندوز ۱۰ خود استفاده می کنید می توانید آن را تغییر دهید. برای تغییر پین ویندوز ۱۰ مراحل زیر را طی کنید:

ابتدا تنظیمات ویندوز خود را باز کنید سپس از طریق تنظیمات به قسمت اکانت بروید و گزینه Sign-in options را انتخاب کنید. در این قسمت گزینه Windows Hello PIN را انتخاب کنید و برای تغییر روی Change کلیک کنید. همچنین اگر شما رمز عبور فعلی خود را فراموش کردید، میتوانید برای بازیابی پسورد ویندوز ۱۰ گزینه I Forgot my PIN  را انتخاب کنید و یا میتوانید مطلب آموزش ۴ روش حذف و ریست پسورد فراموش شده ویندوز ۱۰ را مطالعه کنید.

تغییر رمز کامپیوتر در ویندوز 10

در قسمت اول پین فعلی خود را وارد کنید و بعد از آن روی قسمت دوم پین جدید خود را که از قبل انتخاب کرده اید وارد کنید. در قسمت سوم دوباره پین جدید خود را وارد کنید. بعد از اتمام کار روی دکمه OK کلیک کنید.

آموزش تصویری روش تغییر پسورد ویندوز 10

تغییر رمز کامپیوتر در ویندوز ۱۰- رمز عبور تصویری

برای ایجاد رمز عبور تصویری ابتدا از طریق تنظیمات به اکانت خود وارد شوید و روی Sign in options کلیک کنید. در قسمت Picture password روی Add کلیک کنید

تغییر رمز ورود ویندوز 10

در صفحه باز شده رمز عبور فعلی خود را وارد کنید تا احراز هویت شوید و سیستم مطمئن شود که صاحب اصلی حساب هستید بعد از آن روی OK کلیک کنید.

تغییر رمز لاگین ویندوز 10

روی Choose Picture کلیک کنید. سپس از فایلهای خود عکس مورد نظر را انتخاب کنید.

تغییر رمز ورود به ویندوز 10

اگر تصمیم به تایید عکس گرفته اید گزینه Use this picture را انتخاب کنید اما اگر عکس مورد نظر را نمیخواهید و قصد دارید عکس دیگری را انتخاب کنید گزینه Choose new picture را انتخاب کنید.

تغییر پسورد لپ تاپ ویندوز 10

در این بخش شما باید سه حرکت را تنظیم کنیم که بخشی از رمز عبور تصویر شما باشد. شما میتوانید یکسری خطوط یا دایره که با عکس شما هماهنگ است را بکشید.

نحوه تغییر رمز عبور ویندوز 10

اگر پیام عکس زیر را مشاهده کردید رمز عبور تصویری شما به درستی ایجاد شده است و از این به بعد با رمز عبور تصویری خود می توانید وارد حساب کاربری شوید.

نحوه تغییر رمز کامپیوتر در ویندوز 10

تغییر رمز لپ تاپ ویندوز ۱۰- رمز عبور تصویری

اگر از رمز عبور تصویر استفاده می کنید می توانید تصویر خود را با استفاده از این مراحل عوض کنید:
ابتدا تنظیمات ویندوز خود را باز کنید. سپس از طریق تنظیمات به قسمت اکانت بروید و گزینه Sign-in options را انتخاب کنید. در این قسمت گزینه Picture password و بعد روی دکمه Change کلیک کنید.

تغییر رمز ویندوز 10

حالا شما باید پسورد فعلی خود را وارد کنید و بر روی دکمه OK کلیک کنید. سپس گزینه Choose new picture را انتخاب کنید.

تغییر پسورد ویندوز 10

حالا یک عکس جدید انتخاب کنید و روی Open ضربه بزنید و بعد از باز شدن عکس روی Use this picture را انتخاب کنید.

نحوه تغییر رمز عبور ویندوز 10

در این صفحه تعداد Gestures را انتخاب کنید. و روی دکمه Finish کلیک کنید. حالا رمز عبور تصویری شما تغییر کرده است.

آموزش تصویری روش تغییر پسورد ویندوز 10

تغییر پسورد لپ تاپ ویندوز ۱۰ از طریق صفحه ورود به سیستم

همچنین شما از طریق صفحه ورود به سیستم می توانید پسورد ویندوز ۱۰ خود را عوض کنید. برای این کار به صفحه ورود به سیستم خود بروید و روی I forgot my password کلیک کنید.

نحوه تغییر رمز کامپیوتر در ویندوز 10

حالا یک روش احراز هویت را بر اساس روش هایی که قبلا وارد کرده بودید انتخاب کنید. مثلا می توانید کد تایید احراز هویت را با ایمیلی که قبلا وارد کرده اید دریافت کنید. ایمیل خود را وارد کنید و روی Get code کلیک کنید.

تغییر رمز ورود ویندوز 10

حالا حساب ایمیل خود را چک کنید و کد تاییدی که برایتان ایمیل شده را کپی کنید و در قسمت مشخص شده وارد کنید تا شما احراز هویت بشوید و روی Next کلیک کنید.

تغییر رمز لاگین ویندوز 10

در صفحه باز شده رمز عبور جدید را که قبلا انتخاب کرده اید وارد کنید. در آخر برای اتمام کار روی گزینه Next کلیک کنید. پس از تکمیل مراحل پسورد شما تغییر کرده است و برای ورود به ویندوز ده می توانید از رمز عبور جدید استفاده کنید.

تغییر رمز ورود به ویندوز 10

نحوه تغییر پسورد حساب محلی از طریق صفحه ورود به سیستم

همچنین شما می توانید از طریق صفحه ورود به سیستم پسورد حساب محلی را تغییر دهید. برای انجام این کار ابتدا به صفحه ورود به سیستم بروید و یک پسورد اشتباه را وارد کنید و روی Enter کلیک کنید. سپس گزینه Reset password را انتخاب کنید.

تغییر پسورد کامپیوتر در ویندوز 10

حالا به سوال امنیتی پاسخ دهید و Enter را فشار دهید.

تغییر رمز لپ تاپ ویندوز 10

در صفحه باز شده شما باید پسورد جدید بسازید. پسوردی که قبلا انتخاب کرده اید را در قسمت مشخص شده وارد کنید و روی دکمه Enter کلیک کنید. بعد از اتمام مراحل پسورد شما تغییر کرده است. حالا شما می توانید برای ورود به دسکتاپ از رمز عبور جدید خود استفاده کنید.

تغییر پسورد لپ تاپ ویندوز 10

نحوه تغییر پین از از طریق صفحه ورود به سیستم مایکروسافت

ما به شما توصیه می کنیم که پین خود را از طریق برنامه تنظیمات در ویندوز ۱۰ تعویض کنید اما اگر از طریق تنظیمات نمیشود پین را عوض کرد می توانید از طریق صفحه ورود به سیستم استفاده کنید. برای تغییر پین کافیست مراحل زیر را طی کنید:
در صفحه ورود به سیستم روی گزینه I forgot my PIN کلیک کنید.

نحوه تغییر رمز کامپیوتر در ویندوز 10

پسورد حساب کاربری مایکروسافت را وارد کنید. و روی دکمه Sign in کلیک کنید.

تغییر رمز ورود ویندوز 10

یکی از راههای احراز هویت را بر اساس راه هایی که قبلا تنظیم کرده بودید انتخاب کنید به طور مثال می توانید از طریق کدی که برای ایمیل شما ارسال میشود احراز هویت بشوید ایمیل خود را وارد کنید و روی دکمه Send code کلیک کنید.

تغییر رمز لاگین ویندوز 10

بعد از وارد کردن ایمیل حساب کاربری ایمیل خود را چک کنید بررسی کنید که آیا کد جدیدی آمده است یا خیر. کد دریافتی را کپی کنید و در جای مشخص شده وارد کنید سپس روی گزینه Verify کلیک کنید.

تغییر رمز ورود به ویندوز 10

بعد از خواند متن روی گزینه Continue کلیک کنید.

بازیابی پسورد ویندوز 10

حالا پین جدید خود را ایجاد کنید و در قسمت های مشخص شده وارد کنید و روی Ok کلیک کنید. پس از اینکه مراحل بالا را طی کردید می توانید برای ورود به سیستم از پین جدید استفاده کنید.

تغییر رمز لپ تاپ ویندوز 10

تغییر پسورد کامپیوتر در ویندوز ۱۰ از طریق کنترل پنل

برای تغییر رمز ورود به ویندوز ۱۰ ابتدا کنترل پنل کامپیوتر خود را باز کنید و روی گزینه User Accounts کلیک کنید.

تغییر رمز کامپیوتر در ویندوز 10

سپس گزینه Manage another account را انتخاب کنید.

تغییر رمز لپ تاپ ویندوز 10

حالا در این صفحه اکانت خود را که قصد دارید برای آن رمز عبور بگذارید انتخاب کنید.

تغییر پسورد لپ تاپ ویندوز 10

در صفحه بعدی گزینه Change the password را انتخاب کنید.

تغییر پسورد کامپیوتر در ویندوز 10

در قسمت اول رمز عبور فعلی خود را وارد کنید سپس در قسمت دوم رمز عبور جدید را وارد کنید. در قسمت سوم نیز رمز عبور جدید خود وارد کنید. دقت کنید که رمز عبور وارد شده در قسمت دوم و سوم عینا مثل هم باشد در غیر این صورت سیستم رمز را قبول نمیکند. در آخر برای تغییر رمز لاگین ویندوز ۱۰ روی Change password کلیک کنید.

نحوه تغییر رمز کامپیوتر در ویندوز 10

همچنین مطلب آموزش قفل و پسورد گذاشتن روی فیلم و ویدیو در ویندوز ۱۰ ، ۸ ، ۷ و.. میتواند برای شما مفید باشد.

نحوه تغییر رمز کامپیوتر در ویندوز ۱۰ از طریق برنامه This PC

برای تغییر رمز ورود ویندوز ۱۰ ابتدا بر روی دسکتاپ روی  This PC راست کلیک کرده و گزینه Manage  را انتخاب کنید.

تغییر رمز ورود ویندوز 10

در صفحه باز شده قسمت چپ برنامه مسیر Local Users and Groups > Users را طی کنید و بعد از آن روی حساب کاربری خود راست کلیک کنید. سپس گزینه Set Password را انتخاب کنید.

تغییر رمز لاگین ویندوز 10

روی گزینه Proceed کلیک کنید.

تغییر رمز ورود به ویندوز 10

در این قسمت شما باید رمز عبور جدید خود را که قبلا انتخاب کرده اید را در دو کادر مشخص شده وارد کنید . دقت کنید ک پسورد وارد شده در دو قسمت عینا مثل هم باشد. و در آخر برای اتمام کار و تغییر پسورد کامپیوتر در ویندوز ۱۰ روی دکمه OK کلیک کنید.

تغییر رمز لپ تاپ ویندوز 10

تغییر رمز ورود ویندوز ۱۰ از طریق Netplwiz

برای تغییر پسورد لپ تاپ ویندوز ۱۰ ابتدا روی کیبورد خود دکمه های Windows + R را همزمان فشار دهید کلمه netplwiz را در جای خالی تایپ کنید و دکمه Enter  را فشار دهید.

تغییر رمز ویندوز 10

در صفحه باز شده ابتدا در قسمت User name حساب کاربری که قصد دارید برا آن رمز عبور بگذارید انتخاب کنید و روی دکمه  Reset Password ضربه بزنید.

تغییر پسورد ویندوز 10

در این دو قسمت رمز عبور جدید خود را وارد کنید و سپس دکمه OK را فشار دهید. پس از اتمام مراحل بالا تغییر رمز لپ تاپ ویندوز ۱۰ با موفقیت انجام شده است.

نحوه تغییر رمز عبور ویندوز 10

تغییر رمز لاگین ویندوز ۱۰ از طریق Command Prompt

برای تغییر رمز کامپیوتر در ویندوز ۱۰ ابتدا خط فرمان یا Command Prompt را در ویندوز ۱۰ باز کنید. در صفحه باز شده net user را تایپ کنید و دکمه Enter را فشار دهید. سپس برای شما لیستی از حساب های کاربری که در کامپیوتر خود دارید را نمایش میدهد.

آموزش تصویری روش تغییر پسورد ویندوز 10

حالا برای تغییر رمز ویندوز ۱۰ خود باید نام حساب کاربری را با ” Tom ” و رمز عبور جدید خود را با  “۱۲۳” جایگزین کنید. با طی کردن مراحل بالا تغییر پسورد ویندوز ۱۰ با موفقیت انجام شده است.

مثال: net user Tom 123

نحوه تغییر رمز کامپیوتر در ویندوز 10

تا اینجا تمام راه های تغییر رمز کامپیوتر در ویندوز ۱۰را بررسی کردیم اگر شما میخواهید کامپیوتر رمز نداشته باشد اما برای یک درایو خاص پسورد تنظیم کنید میتوانید مطلب ۳ روش قفل کردن و گذاشتن پسورد روی درایو ویندوز را مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز تغییر رمز ورود به ویندوز ۱۰را بررسی کردیم. آیا شما توانستید رمز عبور خود را تغییر دهید؟ از کدام روش استفاده کردید؟ شما میتوانید نظرات و پیشنهادات خود راجع به نحوه تغییر رمز عبور ویندوز ۱۰ را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 سال قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب