مطلب فعلی :

آموزش تصویری ۹ روش ریست اپل ایدی (Apple ID)

رفتن به بالا

آموزش تصویری ۹ روش ریست اپل ایدی (Apple ID)

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
آموزش تصویری 9 روش ریست اپل ایدی (Apple ID)

آموزش تصویری ۹ روش ریست اپل ایدی (Apple ID)

آیا شما رمز عبور اپل آیدی خود را فراموش کرده اید؟ 🔑 اگر شما رمز عبور اپل آیدی خود را فراموش کرده‌ اید یا برای اپل آیدی شما مشکلی ایجاد شده است شما میتوانید با ریست کردن اپل آیدی مشکل خود را حل کنید. در این مطلب از کلاسیک وب به آموزش تصویری ۹ روش ریست اپل ایدی (Apple ID) می پردازیم.

نحوه ریست کردن Apple ID

How to Reset your Apple ID Password?

هیچ چیز آزار دهنده تر از قفل شدن حساب کاربری نیست به خصوص زمانی که میخواهید یک برنامه جدید را دانلود کنید یا کاری را انجام دهید. گذرواژه ها از اطلاعات حساب کاربری ما محافظت می کنند اما زمانی که گذرواژه را فراموش میکنید یا با پسورد به مشکل بر میخورید میتواند دردسر ساز شود. اپل آیدی شما هویت گوشی اپل شما است. اگر رمز عبور اپل آیدی خود را فراموش کرده اید نیازی به ترسیدن نیست. شما خیلی راحت می توانید رمز عبور اپل آیدی خود را ریست کنید و با تغییر پسورد اپل آیدی خود مشکل را حل کنید.

نحوه ریست کردن Apple ID

نحوه ریست Apple id در آیفون و آیپد

راه های ساده برای ریست پسورد اپل ایدی در آیفون و آیپد وجود دارد اگر شما دارای iOS نسخه ۱۰ یا جدیدتر هستید با طی کردن مراحل زیر می توانید این کار را انجام دهید:

برای ریست رمز اپل ایدی ابتدا Setting را باز کنید. بر روی اسم خود کلیک کنید. سپس دکمه Password and Security را فشار دهید و گزینه Change password را انتخاب کنید.

ریست apple id

در مرحله بعد رمز عبور را که برای باز کردن قفل گوشی خود استفاده میکنید وارد کنید. در صفحه تغییر پسورد که باز شده است یک رمز عبور جدید در هر دو قسمت وارد کنید و روی Change ضربه بزنید. اکنون میتوانید این رمز عبور جدید اپل آیدی را در تمام دستگاههای دیگر خود وارد کنید.

ریست کردن apple id

نحوه  ریست کردن apple id و تغییر پسورد اپل آیدی در مک

اگر شما macOS Catalina یا جدیدتر را دارید می توانید از روش زیر برای ریست اپل ایدی و تغییر پسورد استفاده کنید.

ابتدا منوی اپل را باز کنید و به قسمت System Preference بروید. سپس روی Apple ID کلیک کنید.

ریست اپل ایدی

اگر از نسخه های قدیمی تر  macOS استفاده میکنید ابتدا مسیر System Preferences > iCloud را طی کنید. روی گزینه Account Details کلیک کنید. و بعد از آن گزینه Security را پیدا کنید و روی آن ضربه بزنید. بعد از آن به قسمت Password and Security بروید و روی قسمت مشخص شده یا همان Change password کلیک کنید.

ریست رمز اپل ایدی

ممکن است از شما یک رمز عبور برای حساب کاربری بخواهد آن را وارد کنید. روی OK کلیک کنید. از کادری که برای شما ظاهر می شود رمز عبور جدید خود را وارد کنید. دوباره در قسمت Verify تایپ کنید سپس روی Change کلیک کنید.

ریست پسورد اپل ایدی با ایمیل

ریست اپل ایدی از طریق iForgot

برای ریست کردن apple id ابتدا بخش iForgot سایت اپل را باز کنید. سپس اپل آیدی خود را وارد کنید و روی دکمه Continue کلیک کنید.

ریست پسورد اپل ایدی

اپل شماره تلفن های مرتبط با اپل آی دی شما را نمایش می دهد. البته این اعداد پنهان هستند و فقط دو رقم آخر نمایش داده میشود. شماره تلفنی را که با اپل آیدی خود استفاده میکنید وارد کنید و روی دکمه Continue ضربه بزنید.
در صفحه باز شده روی گزینه Allow در قسمت پیام Reset password کلیک کنید.

 

ریست اپل ایدی کارتی

پسورد دستگاه یا پسورد حساب کاربری macOS را وارد کنید و روی Continue ضربه بزنید. حالا شما باید یک رمز عبور جدید ایجاد کنید بعد از اینکه رمز عبور جدید خود را انتخاب کردید آن را بنویسید و در قسمت Verify مجددا وارد کنید و روی دکمه Next یا Change کلیک کنید. رمز عبور شما اکنون با موفقیت تغییر کرده است.

ریست پسورد اپل ایدی با ایمیل یا سوالات امنیتی

شما میتوانید از طریق iForgot اقدام کنید. این سایت این قابلیت را دارد که با پاسخ دادن به سوالات امنیتی و یا از طریق ایمیل خود پسورد حساب کاربری خود را ریست کنید. برای این کار ابتدا سایت را در هر مرورگری که می خواهید باز کنید. سپس اپل آیدی خود را وارد کنید.

ریست رمز اپل ایدی

روی Continue کلیک کنید و گزینه I need to reset my password را انتخاب کنید.

ریست کردن apple id

مجددا روی Continue کلیک کنید. سپس شما میتوانید یکی از دو گزینه ایمیل یا سوالات امنیتی برای احراز هویت را انتخاب کنید. ابتدا ما از طریق ایمیل پسورد خود را بازیابی میکنیم.

ریست پسورد اپل ایدی با ایمیل

دوباره روی Continue کلیک کنید و گزینه Done را انتخاب کنید.

ریست پسورد اپل ایدی

سپس حساب ایمیل خود را چک کنید. اپل یک ایمیل برای شما ارسال کرده است که عنوان آن هم How to reset your Apple ID password است. روی گزینه Reset password در ایمیل خود کلیک کنید.

ریست اپل ایدی کارتی

حالا در صفحه باز شده در دو قسمت مشخص شده پسورد جدید خود را وارد کنید. حتما دقت کنید که پسورد وارد شده عینا مانند همدیگر باشند در غیر این صورت مورد قبول قرار نمیگیرد.

ریست رمز اپل ایدی

در آخر برای تکمیل مراحل روی گزینه Reset password کلیک کنید. با انجام درست این مراحل ریست پسورد اپل ایدی با ایمیل با موفقیت انجام شده است.

ریست رمز اپل ایدی

راه دیگری که شما می توانید پسورد خود را بازیابی کنید سوالات امنیتی است. زمانی که روی سوالات امنیتی میزنید ابتدا تاریخ تولد خود را باید وارد کنید و بعد روی Continue کلیک کنید.

ریست پسورد اپل ایدی با ایمیل

حالا به سوالات امنیتی که به شما داده است کامل پاسخ دهید. مطمئن شوید که پاسخ های شما درست باشد. بعد از این که پاسخ دادن شما تمام شد روی گزینه Continue کلیک کنید.

ریست پسورد اپل ایدی

حالا در صفحه جدید شما باید پسورد جدید خود را در دو قسمت مشخص شده وارد کنید.

نحوه ریست کردن Apple ID

در آخر برای تکمیل مراحل روی گزینه Reset password کلیک کنید.

ریست apple id

ریست رمز اپل ایدی با استفاده از سایت اپل

یکی از راه‌ های ریست رمز اپل ایدی ورود به صفحه اپل آیدی است برای این کار مراحل زیر را کامل طی کنید:

ابتدا به سایت Appleid.apple بروید و روی Forgot Apple ID یا Password کلیک کنید. ممکن است رمز عبور شما به طور خودکار از قبل ذخیره شده باشد به خصوص اگر قبلا کادر مرا به خاطر بسپار را علامت زده باشید. بنابراین ابتدا آن را جستجو کنید و کلیک کنید تا ببینید کار می کند یا خیر. اگر کار نکرد به صفحه ای هدایت میشوید که در آن اپل آیدی خود را باید وارد کنید. در بیشتر موارد آدرس ایمیل اصلی حساب اپل شما است و سپس به صفحه جدیدی میروید که در آن باید نام و آدرس ایمیل خود را وارد کنید. روی ادامه کلیک کنید. سپس گزینه ریست را انتخاب کنید.

توجه داشته باشید اگر احراز هویت دو مرحله ای را برای حساب خود تنظیم کرده باشید صفحه ها متفاوت به نظر می رسند و از شما شماره تلفن خود را برای تایید می خواهد. اکنون در این صفحه می توانید انتخاب کنید که چگونه پسورد شما ریست شود از طریق ایمیل یا پاسخ دادن به سوالات امنیتی.

شما می توانید با توجه به میل خود یک گزینه را انتخاب کنید. اگر گزینه ایمیل را انتخاب کنید یک ایمیل برای شما ارسال میکند. میتوانید از صندوق های دریافتی خود ایمیل را پیدا کنید. اگر ایمیل در صندوق‌ های دریافت شما نبود میتوانید هرز نامه و یا اسپم را مشاهده کنید. اگر نتوانستید ایمیل را پیدا کنید مراحل بالا را تکرار کنید تا دوباره ایمیل ارسال شود. اگر هم از طریق سوالات امنیتی می خواهید که یک سری سوالات مانند تاریخ تولد از شما پرسیده می شود و شما باید به آنها جواب بدهید. بعد از آن پسورد شما بازیابی می شود.

ریست پسورد اپل ایدی با استفاده از طریق پشتیبانی اپل

اگر نمی تواند هیچ یک از دستگاه خود دسترسی پیدا کنید می توانید با استفاده از سایت Apple Support یا برنامه Find My iphone رمز عبور اپل آیدی خود را در آیپد یا آیفون یکی از دوستان خود ریست کنید.
با یک آیفون دیگر ابتدا برنامه Apple Support را دانلود کنید و در منوی آن روی Password and Security ضربه بزنید سپس گزینه Reset password Apple ID را انتخاب کنید و روی Get Started و سپس A other Apple ID ضربه بزنید.

ریست رمز اپل ایدی

اپل آیدی را که قصد دارید رمز عبور آن را ریست کنید وارد کنید. سپس روی دکمه Next ضربه بزنید و مراحل روی صفحه را دنبال کنید تا تایید را دریافت کنید.

ریست کردن پسورد از طریق بازیابی حساب

اگر گوشی آیفون شما در دسترس شما نیست با استفاده از بازیابی حساب میتوانید مشکل رمزعبور خود را حل کنید. این روش برای زمانی که گوشی گم شده یا دزدیده شده مناسب است. بازیابی حساب شما از دسترسی افراد دیگر و افراد سودجو میتواند جلوگیری کند. این روش کمی زمان بر است برای این که این کار نیاز به احراز هویت دارد تا ثابت کند که شما صاحب حساب هستید. برای بازیابی حساب می توانید مراحل زیر را طی کنید:

همانطور که در مراحل قبلی که با سایت iForgot می کردید احتمالا گزینه برای درخواست بازیابی‌حساب دیده اید آن را انتخاب کنید سپس شماره تلفنی ک در دسترس دارید را وارد کنید. به دلیل آن که اپل با آن تماس می گیرد و یک کد تایید را برای شما می خواند. پس از اتمام این کار اپل تایید درخواست بازیابی حساب شما را برای شما ارسال میکند. این قسمت کمی نیاز به صبر دارد چون زمان دقیق اینکه اپل کی تماس میگیرد مشخص نیست.

بعد از اینکه با شما تماس گرفت به سایت iForgot بروید. پس از رسیدن به آنجا اپل آیدی و شماره تلفن خود را که در مرحله قبل استفاده کردید تایپ کنید در این مرحله تماس یا پیامک دیگری با یک کد بازیابی حساب خاص دریافت خواهد کرد به وب سایت iForgot برگردید و آن کد را وارد کنید سپس روی ادامه کلیک کنید تا ریست پسورد شما تمام شود همچنین توصیه می کنیم برای تقویت امنیت حساب خود وارد حساب تان شوید و شماره تلفن مورد اعتماد خود را تایید کنید.

نحوه ریست رمز عبور اپل آیدی با فعال بودن تایید دو مرحله ای

برای ریست کردن Apple IDمحافظت شده با تایید دو مرحله ای باید کد بازیابی و یک دستگاه یا شماره تلفن قابل اعتماد داشته باشید. برای این کار ابتدا به iForgot بروید. اپل آیدی خود را وارد کنید و روی Continue کلیک کنید. گزینه Reset your password را انتخاب کرده و دوباره Continue را بزنید. کد بازیابی خود را وارد کرده و مجددا Continue را انتخاب کنید. یکی از دستگاه هایی که قابل اعتماد است را انتخاب کنید. کد تایید را انتخاب کنید و یک رمز عبور جدید انتخاب کنید و سپس روی Reset password کلیک کنید.

همانطور که در متن پشتیبانی در مورد ریست رمز اپل ایدی دو مرحله ای نشان داده شده است برای ورود موفقیت آمیز به حداقل دو مورد از این سه مورد نیاز دارید: یکی رمز عبور اپل آیدی شما، دومی یک دستگاه قابل اعتماد، سومی کد بازیابی است. اگر هر دو مورد از این موارد را از دست داده باشید ممکن است دیگر به حساب خود دسترسی نداشته باشید و در این صورت باید یک اپل آیدی جدید برای خود ایجاد کنید.

ریست اپل ایدی کارتی

اطلاعات بازیابی را برای پیشگیری از فراموشی پسورد اضافه کنید

هدف اصلی از اضافه کردن ریکاوری مخاطبین این است که در صورت قفل شدن با کمک یکی از دوستان یا اعضای خانواده خود به حساب خود دسترسی پیدا کنید. این مخاطب میتواند کد اعتبار سنجی را دریافت کند و در اختیار شما قرار دهد. برای استفاده از ریکاوری مخاطب دستگاه شما باید iOS 15, iPadOS 15, macOS Big Sur یا نسخه های جدید تر باشد.

برای انجام دادن ریکاوری مخاطبان در آیفون یا آیپد خود ابتدا مسیر Settings > Account name > Password & Security > Account Recovery > Add Recovery Contact را طی کنید. صفحه باز شده را مطالعه کنید سپس روی گزینه Add Recovery contact کلیک کنید.

ریست پسورد اپل ایدی با ایمیل

سپس از طریق Touch ID یا Face ID احراز هویت کنید و یکی از اعضای خانواده خود را انتخاب کنید. سپس یک دعوتنامه ارسال کنید و به آنها اطلاع دهید که می خواهید آنها را به عنوان مخاطب بازیابی اضافه کنید.

ریست پسورد اپل ایدی

همچنین در این زمینه آموزش کامل بازیابی پسورد اپل ایدی (Apple ID) فراموش شده بدون داشتن سوال امنیتی میتواند برای شما مفید باشد.

در بالا روش های گوناگونی برای ریست کردن پسورد اپل آیدی و تغییر رمز آن گفته شده است. از هر روشی که شما استفاده می کنید مهم است که بلافاصله پس از تایید رمز جدید وارد حساب کاربری خود در اپل شوید و از آنجا در منوی تنظیمات خود بررسی کنید که رمز عبور در همه دستگاه شما به روز شده است یا خیر. با بررسی مجدد همه چیز اطمینان حاصل کنید که به حساب های خود دسترسی ثابت دارید یا خیر.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از کلاسیک وب به آموزش ریست اپل ایدی کارتی پرداختیم. امیدواریم با استفاده از روش های بالا مشکل شما حل شده باشد. شما از کدام روش برای ریست پسورد اپل ایدی خود استفاده کردید؟ شما میتوانید نظرات و پیشنهادات خود را در بخش نظرات بنویسید.

  • نوشته admin
  • 1 سال قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب