مطلب فعلی :

آموزش تغییر رنگ عکس در فتوشاپ

رفتن به بالا

آموزش تغییر رنگ عکس در فتوشاپ

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

رپرتاژ

مجله اینترنتی دانستنی ها
آموزش تغییر رنگ عکس در فتوشاپ

آموزش تغییر رنگ عکس در فتوشاپ

شاید تا به حال برای شما هم پیش آمده باشد که بخواهید رنگ لباس خود را در تصاویر تغییر دهید. هیچ فرقی ندارد که چه نوع عکسی دارید؛ در هر حال، آموزش تغییر رنگ عکس در فتوشاپ به شما کمک می کند که با استفاده از چند مرحله ساده، به راحتی رنگ عکس مورد نظر خود را تغییر دهید.

دلایل زیادی وجود دارند که شاید شما را مجبور کنند که رنگ عکس ها را تغییر دهید. بهترین روشی که می توانید بدون هیچ گونه مشکلی رنگ تصاویر را به راحتی تغییر دهید و حتی افراد متوجه این موضوع هم نشوند، از طریق برنامه فتوشاپ است. در نظر داشته باشید این آموزش از وبسایت فرهاد گراف به آدرس https://Farhadgraph.com  انتخاب شده است و محتوای مرتبط بیشتری را می توانید در این وبسایت مشاهده کنید.

روش های مختلف تغییر رنگ عکس در فتوشاپ

فتوشاپ ابزارهای متنوعی برای تغییر رنگ دارد که هر یک از آن ها به نوبه خود می توانند کاربردهای زیادی داشته باشند. هر یک از این ابزار ها کار شما را بیش از اندازه راحت می کنند. ما در اینجا سه مورد از شیوه های تغییر رنگ عکس در برنامه فتوشاپ را به شما آموزش می دهیم که می توانید بدون هیچ گونه نگرانی، به راحتی عکس ها را به رنگ دلخواه خود در بیاورید.

آهنگ عکس با ابزار Hue/Saturation

برای شروع، را به شما یاد می دهیم که چگونه با استفاده از ابزار Hue/Saturation، رنگ عکس های خود را در فتوشاپ دستکاری کنید. به کمک این ابزار، نه تنها می توانید رنگ عکس ها را تغییر دهید، بلکه می توانید میزان روشنایی آن ها را کم یا زیاد کنید.

  • آپلود عکس

اولین کار برای شروع آموزش تغییر رنگ عکس در فتوشاپ با ابزار این، آپلود عکس موردنظر است. لازم به ذکر است که در عکس شما، باید کنتراست نسبتا زیادی بین سوژه اصلی و بک گراند وجود داشته باشد.

  • تغییر رنگ بخشی از عکس

سپس شما باید بخشی از عکس مورد نظر خود که می خواهید رنگ آن را تغییر دهید را انتخاب نمایید. برای مثال، ممکن است برخی مواقع بخواهید فقط بخش کوچکی از عکس را تغییر داده و بخش های دیگر همچنان رنگ اصلی را داشته باشند. می توانید این کار را با استفاده از ابزار Quick Selection در فتوشاپ انجام دهید.

بعد از این که لایه مورد نظر شما انتخاب شد، دکمه های Ctrl + C را به طور همزمان فشار دهید تا کپی شود و مجدداً دکمه های Ctrl ، شیفت و V را فشار دهید تا در همان محل جایگذاری شود. این کار باعث می شود که شما یک لایه مجزا داشته باشید تا بتوانید بخشی که می خواهید رنگ آن تغییر پیدا کند را به طور جداگانه در دسترس داشته باشید.

آهنگ عکس با ابزار Hue/Saturation

  • اعمال تنظیمات

در این مرحله برای تغییر رنگ عکس، به Image و سپس Adjustments رفته و روی Hue/Saturation کلیک کنید. علاوه بر این، برای وارد شدن به این مرحله می توانید دکمه های Ctrl + U را همزمان فشار دهید.

پنجره ای برای شما باز می شود که می توانید تنظیمات عکس را کم و زیاد کنید. توجه داشته باشید که گزینه Hue، می تواند رنگ بخش انتخاب شده از عکس را تغییر دهد. این در حالی است که گزینه Saturation به شما این امکان را می دهد که یک عکس سیاه و سفید داشته باشید. از طرف دیگر، گزینه Lightness در روشن یا تیره تر کردن عکس ها کمک می کند. بعد از این که همه بخش های تنظیمات را به درستی تنظیم کرده و از نتیجه راضی بودید، روی OK کلیک کنید.

تغییر رنگ عکس با ابزار Replace Color

روش دیگری که برای آموزش تغییر رنگ عکس در فتوشاپ به شما کمک می کند، ابزار جایگزین رنگ است که با نام Replace Color نیز شناخته می شود. بعد از این که عکس مورد نظر خود را در برنامه فتوشاپ باز کردید، به بخش Image رفته و روی Adjustments ضربه بزنید. در قدم بعدی، گزینه Replace Color را انتخاب کنید.

در این قسمت، می توانید با استفاده از ابزار قطره چکان، همان رنگی که می خواهید تغییر دهید را انتخاب کنید. برای انتخاب یک بخش از عکس برای تغییر رنگ آن، می توانید روی گزینه Add to Sample نیز کلیک کنید.

همچنین برای انجام این کار، می توانید دکمه های شیفت و کلیک چپ را به صورت همزمان فشار دهید. همچنین این امکان را دارید که برای حذف بخش های اطراف عکس، از ابزار Subtract From Sample استفاده کنید و یا همزمان دکمه های alt و کلیک چپ را در همان مناطق فشار دهید.

در این مرحله هم مانند روش قبلی، گزینه های Saturation، Hue و Lightness را تغییر دهید تا به نتیجه دلخواه برسید. برای این که مطمئن شوید رنگ های طبیعی تری انتخاب می کنید، به بخش Localized Color Clusters هم بروید. در صورتی که گزینه Preview را علامت زده باشید، قبل از ذخیره کردن عکس می توانید تغییراتی که اعمال کرده اید را ببینید و در صورت رضایت داشتن، روی OK کلیک کنید.

تغییر رنگ عکس با ابزار Color Replacement

در آخر، ابزار Color Replacement هم می تواند برای آموزش تغییر رنگ عکس در فتوشاپ کمک زیادی به شما کند. توجه داشته باشید که علی رغم شباهت اسمی، این ابزار با گزینه Replace Color در مورد قبلی متفاوت است.

برای شروع کار، بعد از این که عکس خود را در فتوشاپ باز کردید، گزینه Color Replacement را از بالای نوار ابزار فتوشاپ انتخاب کنید. در این بخش هم مثل مورد قبلی، گزینه هایی مانند Saturation و Hue و Color یا Luminosity را مشاهده می کنید که می توانید بسته به سلیقه خود، تنظیمات را دستکاری نمایید.

از میان این گزینه ها، روی Color کلیک کنید و از میان سه گزینه ای که به شما نمایش داده می شود، ابزار قطره چکان یا قلم مو را فقط مناطقی که می خواهید تغییر رنگ دهید، بگذارید. گزینه Limit، میزان حرکت و ویژگی های قلم را نشان می دهد.

تغییر رنگ عکس با ابزار Color Replacement

گزینه ای نمایش داده می شود که از میان آن ها، گزینه Contiguous فقط رنگ هایی را تغییر می دهد که با رنگ جایگزین که در ابتدا انتخاب کرده اید، مطابقت داشته باشد. این در حالی است که گزینه Find Edges، بیشتر روی گوشه های عکس تمرکز دارد و در نهایت، گزینه Discontinuous بدون توجه به مکان عکس و ناحیه مورد نظر، رنگ آن را تغییر می دهد.

Tolerance به شما نشان می دهد که باید رنگ عکس را چقدر تغییر دهید تا به رنگ دلخواه خود برسید. بهتر است این گزینه را روی بالا و حتی روی ۱۰۰ درصد قرار دهید. هنگامی که همه این تغییرات را اعمال کردید، روی ناحیه ای که می خواستی تغییر رنگ دهید کلیک کرده و بکشید.

آموزش حرفه ای تغییر رنگ عکس ها در فتوشاپ با فرهاد گراف

آموزش تغییر رنگ عکس در فتوشاپ به این روش هایی که گفتیم، محدود نمی شوند. روش های خیلی بیشتر و حرفه ای تری نیز برای تغییر رنگ تصاویر وجود دارند که شاید خیلی از افراد هنوز از آن ها مطلع نباشند و در عین حال، در کمترین زمان ممکن انجام شوند.

پس اگر شما هم می خواهید به صورت حرفه ای رنگ عکس ها را در برنامه فتوشاپ تغییر دهید و برای خودتان کسب درآمد داشته باشید، فقط کافی است که سری به وبسایت  Farhadgraphبخش آموزش مبتدی بزنید. در این وبسایت، هر چیزی که از فتوشاپ بخواهید را می توانید مشاهده کنید.

منبع:

https://farhadgraph.com/question/%d8%aa%d8%ba%db%8c%db%8c%d8%b1-%d8%b1%d9%86%da%af-%d8%b9%da%a9%d8%b3-%d8%af%d8%b1-%d9%81%d8%aa%d9%88%d8%b4%d8%a7%d9%be/

/ پایان رپرتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و کلاسیک وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

  • نوشته admin
  • 1 سال قبل
  • بدون دیدگاه
  • رپرتاژ

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب