مطلب فعلی :

آموزش تغییر نقشه پیش فرض آیفون

رفتن به بالا

آموزش تغییر نقشه پیش فرض آیفون

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
آموزش تغییر نقشه پیش فرض آیفون

آموزش تغییر نقشه پیش فرض آیفون

کاربران iOS می توانند خود انتخاب کنند که کدام برنامه به عنوان برنامه پیش فرض گوشی باشد. این کار را برای نقشه 🗺️ هم می توانید انجام دهید. در این مطلب از کلاسیک وب به آموزش تغییر نقشه پیش فرض آیفون میپردازیم.

چگونه نقشه پیش فرض آیفون را تغییر دهیم؟

?How to Change iPhone’s Default Map Apps

اگر نمی خواهید از Apple maps به عنوان نقشه پیش فرض دستگاه iOS خود استفاده کنید، می‌توانید آن را تغییر بدهید. قابلیت این تغییر در iOS 13 و ۱۴ وجود دارد. در این مطلب از کلاسیک وب نحوه تغییر نقشه پیش فرض در آیفون را آموزش می دهیم. با ادامه این مطلب ما را همراهی کنید.

آیا تغییر نقشه پیش فرض آیفون امکان پذیر است؟

متاسفانه راه مستقیمی برای تغییر نقشه پیش فرض آیفون وجود ندارد. البته شما می‌توانید برخی دیگر از برنامه‌های پیش فرض مانند مرورگر را تغییر دهید اما این امکان برای نقشه وجود ندارد. برای همین باید از روش دیگری برای انجام این کار استفاده کنید. به عنوان مثال، گوشی خود را Jailbreak کنید.

این راه را توصیه نمی‌کنیم زیرا گارانتی گوشی از بین می‌رود. بنابراین، تنها راه درست برای استفاده از گوگل مپ این است که از دیگر برنامه‌های گوگل به عنوان برنامه پیش فرض استفاده کنید. برنامه‌های گوگل به گونه‌ای طراحی شده‌اند که با یکدیگر کار می‌کنند. برای همین باید مرورگر پیشفرض خود را به گوگل کروم و برنامه ایمیل پیش فرض خود را به Gmail تغییر بدهید. البته اجرای این تغییرات در iOS 14 امکان پذیر است و برای iOS 13 باید از روشی دیگر استفاده کنید. در ابتدا نحوه تغییر نقشه در iOS 14 را توضیح می‌دهیم. سپس سراغ iOS 13 می‌رویم.

تغییر نقشه پیش فرض iOS با تغییر مرورگر

همان طور که گفتیم برای تغییر نقشه پیش فرض iOS باید مرورگر پیش فرض خود را هم تغییر بدهید. برای این کار وارد Settings شوید. سپس از بین فهرست برنامه‌ها روی مرورگر موردنظر خود بزنید. برای استفاده از گوگل مپ باید از کروم استفاده کنید. پس در این مورد روی Chrome بزنید. اگر کروم را ندارید، ان را دانلود و نصب کنید.

وقتی روی مرورگر موردنظر خود زدید، وارد صفحه جدیدی خواهید شد. روی Default Browser App بزنید. حال دوباره روی نام مرورگر که در اینجا Chrome است، بزنید.

تغییر نقشه پیش فرض آیفون

حال هر زمان که روی آدرسی در کروم بزنید و بخواهید و لوکیشن آن را مشاهده کنید، از شما پرسیده می‌شود که آیا می‌خواهید آن را در Apple Maps مشاهده کنید یا Google Maps. سپس Google Maps را انتخاب کنید.

تغییر نقشه پیش فرض iOS با تغییر برنامه ایمیل

برای تغییر نقشه پیش فرض آیفون باید برنامه پیش فرض ایمیل خود را هم تغییر بدهید. برای استفاده از گوگل مپ باید از جیمیل استفاده کنید. ابتدا Gmail را روی گوشی خود دانلود و نصب کنید. وارد Settings شوید. سپس از بین فهرست برنامه‌ها روی Gmail بزنید. سپس روی Default Mail App بزنید. حال روی Gmail بزنید.

تغییر نقشه پیش فرض آیفون

حال از تنظیمات خارج شوید. وارد جیمیل سپس روی آیکون منو که در سمت چپ و بالای نوار جستجو قرار دارد، بزنید. Settings را انتخاب کنید. روی Default apps بزنید. در بخش Navigate from your location روی Google Maps بزنید. سپس در بخش  Navigate between locations روی Google Maps بزنید.

تغییر نقشه پیش فرض iOS

حال هر زمان روی آدرسی در جیمیل بزنید، از شما پرسیده می شود که آیا می‌خواهید آدرس را در Apple Maps مشاهده کنید یا Google Maps. روی Google Maps بزنید تا نقشه در آن باز شود.

چگونه Timeline گوگل مپ را برای تغییر نقشه پیش فرض آیفون، عوض کنیم؟

برای این که بتوانید تاریخچه لوکیشن‌ها را با استفاده از گوگل مپ در آیفون ذخیره کنید، باید روی آیکون پروفایل خود بزنید. سپس به Settings > Personal content > Location settings بروید. Location Services را روشن کنید. حال به Activity control بروید و location history را در اکانت گوگل خود فعال کنید. برای دیدن تاریخچه پس از فعال سازی هم کافی است وارد گوگل مپ شوید. سپس روی عکس پروفایل خود بزنید. حال ر را انتخاب کنید.

اگر می‌خواهید نقشه پیش فرض را به ویز تغییر بدهید، مطلب آموزش تغییر نقشه پیش فرض به ویز در گوشی اندروید و آیفون را مطالعه کنید.

تغییر نقشه پیش فرض iOS 13 با Jailbreaking

برای تغییر نقشه پیش فرض اسنپ در آیفون iOS 13 و تغییر کلی آن، روش های مختلفی وجود دارد. با استفاده از Jailbreaking می‌توانید این کار را انجام دهید. البته ما این روش را پیشنهاد نمی‌کنیم. برای انجام این کار می‌توایند از برنامه‌های زیر کمک بگیرید:

BrowserChooser: با این برنامه می‌توانید مرورگر را تغییر دهید.

MapsOpener: با این برنامه می‌توانید Google Maps را به عنوان نقشه پیش فرض انتخاب کنید.

MailClientDefault10: با این برنامه می‌توانید برنامه پیش فرض ایمیل را تغییر دهید.

تغییر نقشه پیش فرض iOS 13 از طریق تنظیمات

روش دیگر برای تغییر نقشه پیش فرض iOS 13 این است که وارد برنامه گوگل موردنظر خود، مثلا جیمیل شوید. سپس روی منوی سه خطی که در گوشه سمت چپ و بالا قرار دارد، بزنید. حال روی Settings > Default apps بزنید. حال برنامه پیش فرض را از بخش Maps انتخاب کنید. در اینجا گوگل مپ را انتخاب کنید. می‌توانید برای تغییر پیش فرض گوگل مپ به ویز، روی Waze بزنید. انتخاب برنامه با شما است.

تغییر نقشه پیش فرض iOS 13

همین تنظیمات به شکل نسبتا مشابه در سایر برنامه‌های گوگل مانند Google Docs، Google Sheets و… هم وجود دارد. برای تمامی برنامه‌های غیر اپلی که دارای لینک وب، آدرس و… هستند، می‌توانید این کار را انجام دهید.

تغییر نقشه پیشفرض در iOS 13 با انتخاب برنامه ای دیگر

با وجود روش‌های گفته شده، ممکن است همچنان مشکلاتی وجود داشته باشد. روش دیگر این است که وقتی لینک لوکیشنی را مشاهده کردید، روی لینک چند ثانیه نگه دارید. اصولا باید منویی باز شود. ممکن است در این منو گزینه Open in وجود داشته باشد. روی آن بزنید و برنامه موردنظر خود را انتخاب کنید.

در برخی موارد این کار پیچیده‌تر است. مثلا در برنامه توییتر باید روی دکمه Share در پایین صفحه بزنید. سپس روی More بزنید. حال روی کروم بزنید. سپس Open in Chrome را انتخاب کنید. می‌توانید در بین گزینه‌ها گوگل مپ را هم انتخاب کنید. حال لینک در مرورگر یا برنامه موردنظر باز می‌شود اما همچنان توییر باز است و نمی‌توانید آن را ترک کنید!

در برخی برنامه‌ها انجام این کار ساده‌تر است. مثلا برای تغییر پیش فرض لوکیشن در واتساپ کافی است روی لینک فشار دهید و نگه دارید. سپس روی Open in Chrome بزنید.

تغییر نقشه پیش فرض iOS 13

مشکلات تغییر نقشه پیش فرض در آیفون

با وجود این که می‌توانید به شیوه گفته نقشه پیش فرض در iOS را تغییر بدهید، مشکلاتی در این زمینه وجود دارد که ممکن است این تنظیمات را به حالت اولیه برگرداند. به عنوان مثال، وقتی جیمیل یا کروم را آپدیت کنید، تنظیمات به حالت پیش فرض برمی گردد و مرورگر و برنامه ایمیل پیش فرض آیفون انتخاب می‌شود. برای همین دوباره باید آنان را تغییر بدهید.

علاوه بر این، ممکن است هر زمان که آیفون را ریبوت کنید، این اتفاق بیفتد. ممکن است در زمان کمک گرفتن از Siri برای ایجاد ایمیل هم این اتفاق بیفتد و Siri ایمیل را در برنامه پیش فرض آیفون یعنی Mail ایجاد کند. همچنین برخی از روش‌ها مانند Jailbreak کردن میتواند گارانتی گوشی شما را حذف کند. برای همین این کار را توصیه نمی کنیم.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از کلاسیک وب نحوه تغییر نقشه پیش فرض در آیفون را آموزش دادیم. آیا موفق شدید نقشه را در گوشی آیفون خود تغییر دهید؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 سال قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب