مطلب فعلی :

آموزش تنظیم و قطع صدای یک یا چند برنامه اندروید

رفتن به بالا

آموزش تنظیم و قطع صدای یک یا چند برنامه اندروید

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
آموزش تنظیم و قطع صدای یک یا چند برنامه اندروید

آموزش تنظیم و قطع صدای یک یا چند برنامه اندروید

کاربران اندروید می‌توانند با استفاده از تنظیمات و برنامه‌هایی خاص، برای هر برنامه موجود در گوشی خود صدا 🔈 را به صورت جداگانه تنظیم کنند. در این مطلب از کلاسیک وب به آموزش تنظیم و قطع صدای یک یا چند برنامه اندروید میپردازیم.

چگونه یک برنامه اندروید را بی صدا کنیم؟

?How to Set Specific Volume for Different Apps on Android

اگر گوشی اندروید دارید، می توانید صدای هر برنامه را به صورت دلخواه تنظیم کنید. حتی می توانید مشخص کنید که صدای برنامه در حالات مختلف مثل اتصال هدفون، بلوتوث و… چگونه باشد. برای انجام این کار باید از برنامه های واسط مخصوصی استفاده کنید. در این مطلب از کلاسیک وب به معرفی برنامه های کنترل صدای برنامه های اندروید میپردازیم. با ادامه این پست ما را همراهی کنید.

قطع کردن صدای برنامه اندروید با App Volume Control: بخش اول

برای قطع صدا یک یا چند برنامه اندروید برنامه  App Volume Control را دانلود و نصب کنید. آن را باز کنید. از شما خواسته می‌شود تا App Volume Control Service را روشن کنید. روی آن بزنید تا وارد بخش Accessibility settings شوید. این ویژگی را روشن کنید. با این کار به برنامه اجازه می‌دهید که بتواند صدای برنامه‌های مختلف را تغییر بدهد.

کنترل صدای برنامه های اندروید

پس از روشن کردن آن، به برنامه App Volume Control بروید. در این بخش می‌توانید فهرست برنامه‌ها را مشاهده کنید. در این جا تمامی برنامه‌های گوشی شما وجود دارند. اگر فقط می‌خواهید برنامه‌های واسط را کنترل کنید، روی آیکون چرخ دنده بزنید. علامت جلوی Show system apps را خاموش کنید. حال می‌توانید فقط برنامه‌هایی را که خودتان نصب کرده‌اید، مشاهده کنید.

کنترل صدای برنامه های اندروید

در این بخش گزینه‌های دیگری هم وجود دارد. اگر نمی‌خواهید صدا در زمان پخش موسیقی تغییر پیدا کند، Prioritize Music Playback را فعال کنید. همچنین می‌توانید مشخص کنید که در هنگام تغییر صدا اعلان یا ویبره‌ای دریافت کنید و از آن مطلع شوید.

حال روی برنامه موردنظر خود بزنید. پنج گزینه زیر را می‌توانید تنظیم کنید:

Media: صدای استاندارد یک برنامه وقتی آن را باز می‌کنید.

Ring: صدای زنگ وقتی کسی با شما تماس می‌گیرد.

Alarm: صدای زنگ هشدار گوشی

Notifications: صدای اعلان برنامه یا پیام متنی.

System: صدای سیستمی گوشی مثل Tap یا رد کردن و…

کنترل صدای برنامه های اندروید

به جز این موارد، می‌توانید برای سه حالت اسپیکر، هدست و بلوتوث هم صدایی را مشخص کنید. وقتی هر کدام از این موارد را استفاده کنید، آن تنظیمات صدا اعمال خواهد شد.

کنترل صدای برنامه های اندروید

برای هر برنامه هم می‌توانید پروفایل صدایی ایجاد کنید. حتی می‌توانید برای زمانی که به برنامه‌ای وارد و از آن خارج می‌شوید هم تنظیمات صدا ایجاد کنید. در بخش When Closing می‌توانید صدا را برای زمان بستن برنامه تنظیم کنید.

قطع کردن صدای برنامه اندروید با App Volume Control: بخش دوم

در بخش When Starting هم می‌توانید صدا را برای زمانی که وارد یک برنامه می شوید، تنظیم کنید. پس از تنظیم این موارد روی آیکون Save بزنید تا تغییرات اعمال شوند.

قطع کردن صدای برنامه اندروید

حال می توانید ببینید که تنظیمات صدا برای آن برنامه روشن شده است. هر زمان که آن برنامه را باز کنید، تنظیمات صدا به صورت خودکار تغییر پیدا می کند. هر زمان که می‌خواهید این تنظیمات را ببندید، کافی است علامت جلوی آن برنامه را روی حالت OFF بگذارید.

قطع کردن صدای برنامه اندروید

برای هر برنامه می‌توانید این تنظیمات را اجرا کنید.

برای یادگیری قطع صدا ویبره و کیبورد، مطلب آموزش ۴ روش قطع کردن ویبره و صدای کیبورد اندروید را مطالعه کنید.

کنترل صدای برنامه های اندروید و قطع صدا با Volume Control

برای کنترل صدای برنامه های اندروید می توانید از برنامه Volume Control استفاده کنید. این برنامه قابلیت کنترل صدا در بخش های مختلف را به شما می دهد. صدا را می توانید در بخش زنگ، صدای سیستمی، اعلان ها و… تنظیم کنید. کافی است روی تنظیمات موردنظر خود بزنید و تغییرات را اعمال کنید.

قطع کردن صدای برنامه اندروید

صدا را بر اساس حالات مختلف مانند silent، Night، Night و Default هم می توانید تغییر بدهید. برای ایجاد این تغییرات کافی است روی فلش جلوی هر مورد بزنید و سپس صدا را تغییر دهید.

قطع کردن صدای برنامه اندروید

برنامه تنظیم صدای اندروید Precise Volume

برنامه تنظیم صدای اندروید Precise Volume هم گزینه مناسبی برای تنظیم و قطع صدای اندروید است. در این برنامه می توانید مشخص کنید که تنظیمات برای کدام یک از بخش ها نمایش داده شود. مثلا اگر فقط می خواهید صدای زنگ و صدای زنگ هشدار قابل تنظیم شدن باشد، می توانید سایر تنظیمات را ببندید و فقط این موارد را داشته باشید.

روی آیکون مداد که در کنار Example Preset قرار دارد، بزنید. سپس Add More Volume را انتخاب کنید. لیستی از گزینه ها نمایش داده خواهد شد. می توانید هر کدام را که می خواهید تیک بزنید.

قطع کردن صدای برنامه اندروید

با وارد شدن به تنظیمات هر برنامه می توانید حداقل صدا را باری آن در زمانی که هدفون می‌گذارید، مشخص کنید. همچنین می توانی تنظیمات صدای اعلان و زنگ را هم به صورت جداگانه تنظیم کنید.

کنترل صدای برنامه های اندروید با Volume Lock and Mute

برای تنظیم صدای برنامه های اندروید می توانید از برنامه Volume Lock and Mute استفاده کنید. استفاده از این برنامه بسیار ساده است. کاربر  می تواند به سادگی از طریق تنظیمات برای هر برنامه صدای خاصی بگذارد.

کنترل صدای برنامه های اندروید

در واقع باید وارد Settings گوشی شوید و برای هر برنامه صدا را تنظیم کنید. از طریق هر برنامه نمی توانید این کار را انجام دهید. سپس وارد Volume Lock and Mute شوید و تیک کنار آن برنامه را بزنید. علاوه بر این، علامت Volume Lock را هم روشن کنید تا تنظیمات اجرا شوند.

تنظیم صدای برنامه ها در اندروید با Assistive Volume Button

برای کنترل صدای برنامه های اندروید برنامه Assistive Volume Button را دانلود و نصب کنید. وارد برنامه شوید و تیک Show volume buttons را بزنید. همچنین می توانید دکمه های مربوط به صدا را هم شخصی سازی کنید، رنگ، اندازه و… آنان را تغییر دهید.

کنترل صدای برنامه های اندروید

قطع صدای یک یا چند برنامه اندروید با SoundAssistant در گوشی های سامسونگ

اگر گوشی سامسونگ دارید، برای تنظیم صدای برنامه ها در اندروید می توانید از SoundAssistant استفاده کنید. با این برنامه می توانید تنظیمات دکمه ها و نوار صدا را شخصی سازی کنید و تغییر بدهید. علاوه بر این، می توانید صدای هر برنامه را هم تنظیم کنید.

کنترل صدای برنامه های اندروید

از Bixby Routines هم برای تغییر تنظیمات می توانید استفاده کنید.

سایر برنامه‌های تنظیم و قطع صدای اپلیکیشن های اندروید

علاوه بر برنامه های معرفی شده، از برنامه های زیر هم می‌توانید برای انجام این کار استفاده کنید:

Volume Notification

Volume Styles

این برنامه ها هم قابلیت های مختلفی دارند و شما می توانید مواردی مانند اسلایدر تنظیم صدا و… را با آن‌ها شخصی سازی کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از کلاسیک وب روش های تنظیم صدای برنامه ها در اندروید را آموزش دادیم. شما از کدام روش برای انجام این کار استفاده کردید؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 سال قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب