مطلب فعلی :

آموزش جدید ۱۱ روش حل مشکل قطع شدن صدا در ویندوز ۱۰

رفتن به بالا

آموزش جدید ۱۱ روش حل مشکل قطع شدن صدا در ویندوز ۱۰

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
آموزش جدید 11 روش حل مشکل قطع شدن صدا در ویندوز 10

آموزش جدید ۱۱ روش حل مشکل قطع شدن صدا در ویندوز ۱۰

آیا از نداشتن صدا در ویندوز ۱۰ کلافه شده اید؟ 🔈 قطع شدن صدا یکی از مشکلاتی است که بسیار آزار دهنده است، کامپیوتر شما ممکن است به دلیل مشکلات سخت افزاری یا نرم افزاری بی صدا شده باشد. در ادامه این مطلب کلاسیک وب به آموزش جدید ۱۱ روش حل مشکل قطع شدن صدا در ویندوز ۱۰ میپردازیم.

نحوه رفع مشکل قطعی صدا در ویندوز ۱۰

How to Fix No Sound on Windows 10

همانطور که در بالا اشاره کردیم علت قطع شدن صدا در ویندوز ۱۰ می تواند سخت افزاری یا نرم افزای باشد. گاهی اوقات یک آپدیت جدید ویندوز ۱۰، یا نصب درایور صوتی یا نرم افزار کار صدا مشکل را حل کند. حتی پیدا کردن تداخل های نرم افزای می تواند به حل مشکل کمک کند. صرف نظر از اینکه چه چیزی باعث نداشتن صدا در ویندوز ۱۰ شده است در ادامه راه حل هایی را برای برگرداندن صدا به سیستم ویندوز شما آورده شده است که می توانید امتحان کنید.

بررسی سطح صدا و مات نبودن هنگام نداشتن صدا در ویندوز ۱۰

اگر از مشکل نداشتن صدا در ویندوز ۱۰ رنج می برید بهتر است سیستم خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که سیستم را مات نکرده اید. روی آیکن Volume در گوشه سمت راست پایین سیستم خود کلیک کنید تا نوار اصلی صدا را بررسی کنید. مطمئن شوید که صدا را مات نکرده اید یا سطح صدا را آنقدر پایین نیاورده اید. اگر سیستم خود را مات کرده باید یک علامت X را در کنار آیکن بلندگو مشاهده خواهید کرد.

بعد از آن، روی همان آیکن Volume کلیک راست کنید و Open Volume mixer را انتخاب کنید تا سطح صدایی که تنظیم کرده اید را مشاهده کنید. در صورت نیاز این موارد را فعال کنید و تایید کنید که به صورت ناخواسته بی صدا نشده اند یا آنقدر پایین نیستند که صدا شنیده نشوند.

بررسی سطح صدا و مات نبودن هنگام نداشتن صدا در ویندوز 10

همچنین لازم است اشاره کنیم که برخی از برنامه ها می توانند کنترل دستگاه صوتی شما را در دست بگیرند، بنابراین شما چیزی از دستگاه های دیگر نمی شنوید. به عنوان مثال هنگام استفاده از هدفون بلوتوثی، Discord call می تواند مانع از شنیدن صدا از برنامه های دیگر شود. قبل از رفتن به راه حل های بعدی بهتر است که سیستم خود را ریستارت کنید.

بررسی سطح صدا و مات نبودن هنگام نداشتن صدا در ویندوز 10

مطمئن شوید که از خروجی صدای مناسب استفاده می کنید

اگر مشکل قطع شدن صدا در ویندوز ۱۰ را تجربه می کنید و بیش از یک دستگاه خروجی صوتی را به سیستم خود متصل کرده اید ممکن است ویندوز از طریق دستگاه اشتباهی صدا را پخش کند. برای تغییر دستگاه مورد استفاده برای پخش، دو باره روی آیکن Volume کلیک کنید، در بالای نوار لغزنده صدا، اگر بی از یک دستگاه فعال داشته باشید، نام دستگاه فعلی را خواهید دید. روی این نام دستگاه کلیک کنید تا منوی تمام دستگاه های موجود باز شود، سپس خروجی مورد نظر را از لیست انتخاب کنید.

مطمئن شوید که از خروجی صدای مناسب استفاده می کنید

این فقط یک سوئیچر سریع است بنابراین ممکن است همه دستگاه های موجود را نشان ندهد. برای مشاهده لیست کامل دستگاه های صوتی متل به سیستم خود روی آیکن Volume کلیک راست کنید و Open Sound settings را انتخاب کنید. این به عنوان میانبری برای طی کردن مسیر Settings > System > Sound عمل می کند.

در این صفحه، روی Manage sound devices در زیر Choose your output device کلیک کنید تا همه دستگاه هایی که به سیستم شما متصل هستند را مشاهده کنید. از دکمه Test برای تست صدا در ویندوز ۱۰ استفاده کنید. بعد از تغییر دستگاه های خروجی ممکن است لازم باشد سطوح صدا را دوباره بررسی کنید.

قسمت Disabled را بررسی کنید تا مطمئن شوید دستگاهی را که می خواهید استفاده کنید را غیرفعال نکرده اید. روی یک گزینه کلیک کنید و Enabled را انتخاب کنید تا دستگاه را فعال کنید. اگر خروجی صدای مورد نظرتان را مشاهده نمی کنید از مراحل زیر استفاده کنید. بلندگوها، هدفون یا سایر دستگاه های صوتی شما نیاز به عیب یابی بیشتری دارند.

مطمئن شوید که از خروجی صدای مناسب استفاده می کنید

رفع مشکل صدا در ویندوز ۱۰  با بررسی کابل های صوتی و اتصالات بی سیم

در مرحله بعد باید اتصالات فیزیکی همه دستگاه های صوتی خود را بررسی کنید، بخصوص اگر خروجی مورد نظر شما در منوهای بالا نمایش داده نمی شود. مطمئن شوید که تمام کابل های صدا و برق شل نشده اند و به درستی وصل شده اند. اطمینان حاصل کنید که کابل های صوتی را به پورت های مناسب وصل کرده اید. به طور کلی دستگاه های خروجی صدا باید به پورت سبز رنگ وصل شوند که گاهی اوقات همان آیکن هدفون را دارند.

اگر کابلی فرسوده است، بیش از حد خم شده یا آسیب دیده است ممکن است غیر قابل استفاده باشد. ممکن است مجبور شوید آن را تکان دهید تا ارتباط به خوبی برقرار شود. در صورت امکان کابل های فرسوده و آسیب دیده خود را عوض کنید.

برای دستگاه های صوتی بی سیم مانند هدفون به مسیر Settings > Devices > Bluetooth & other devices بروید و مطمئن شوید که دستگاه خود را به درستی به سیستم وصل کرده اید. اگر از هدفون های بلوتوثی برای تلفن، تبلت، تلویزیون یا دستگاه های دیگر استفاده می کنید؛ ابتدا آنها را از دستگاه جدا کنید، سپس دوباره سعی کنید آنها را به سیستم خود متصل کنید. در نهایت سعی کنید تمام دستگاه های صوتی را از سیستم خود جدا کنید، به جز دستگاهی که می خواهید استفاده کنید تا اگر موردی باعث تداخل می شود آن را شناسایی کنید.

رفع مشکل صدا در ویندوز 10  با بررسی کابل های صوتی و اتصالات بی سیم

فعال سازی صدا در ویندوز ۱۰ با Windows Audio Troubleshooter

استفاده از ابزار عیب یابی ویندوز Windows Audio Troubleshooter به شما کمک می کند تا مشکلات را شناسایی و برطرف کنید. گاهی اوقات این ابزار همه مشکلات را برطرف نمی کند اما ارزش امتحان کردن را دارد. به مسیر Settings > Update & Security > Troubleshooter > Additional troubleshooters بروید و Playing Audio را انتخاب کنید. دستورالعمل های نمایش داده شده روی صفحه را دنبال کنید.

فعال سازی صدا در ویندوز 10 با Windows Audio Troubleshooter

درایورها علت قطع شدن صدای لپ تاپ در ویندوز ۱۰

قبلا در کلاسیک وب ۴ روش آپدیت درایور ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ لپ تاپ و کامپیوتر را به شما آموزش دادیم. درایورها معمولا بعد از پیکربندی اولیه به خوبی کار می کنند اما بعدها ممکن است بعد از منسوخ شدن یا آسیب دیدن مشکلاتی را ایجاد کنند و نیاز به بروزرسانی داشته باشند. ویندوز ۱۰ چند گزینه برای مقابله با یک درایور مشکل دار ارائه می دهد که می توانید آنها را در Device Manager پیدا کنید که می توانید با کلیک راست کردن روی دکمه Start یا زدن دکمه Win + X از منوی ظاهر شده به آن دسترسی پیدا کنید.

ابتدا می توانید سعی کنید به سادگی درایور را به آخرین پیکربندی که در آن خوب کار می کرده باز گردانید. برای این کار در Device Manager روی Audio inputs and outputs کلیک کنید. روی دستگاه صوتی مورد استفاده خود کلیک راست کنید، Properties را انتخاب کنید و به برگه Driver بروید.

در صورت امکان گزینه Roll Back Driver را انتخاب کنید تا ویندوز ۱۰ فرایند استفاده از درایور قبلی را آغاز کند. با این حال این گزینه تنها در صورتی در دسترس است که درایور قدیمی تر وجود داشته باشد که بتوان آن را ریکاوری کرد.

اگر نمی توانید این کار را انجام دهید باید برای حذف درایور یا آپدیت درایور اقدام کنید. در Device Manager روی دستگاه مورد نظر خود کلیک راست کنید و Uninstall Device را انتخاب کنید . با این کار درایور حذف می شود و می توانید یک نسخه جدید را دوباره نصب کنید.

درایورها علت قطع شدن صدای لپ تاپ در ویندوز 10

قبل از اقدام به حذف؛ آخرین نسخه درایور را از سایت سازنده دانلود کنید. با جستجوی نام دستگاه خود و اضافه کردن Driver در گوگل می توانید برای دانلود اقدام کنید. تا جایی که امکان دارد از سایت های جانبی استفاده نکنید. بعد از حذف سیستم را ریستارت کنید و برای نصب نسخه جدید اقدام کنید.

آپدیت IDT High Definition Audio CODEC

اگر با مشکل قطع شدن صدای لپ تاپ لنوو ، ایسوس و… مواجه شده اید باید بدانید که برخی از سیستم ها ممکن است نیاز داشته باشید که IDT High Definition Audio CODEC را به صورت دستی بروزرسانی کنید. همانطور که در بالا توضیح داده شده به Device Manager بروید. روی بخش Sound, video, and game controllers کلیک کنید، اگر IDT High Definition Audio CODEC را مشاهده کردید روی آن کلیک راست کنید و Update driver را انتخاب کنید. بسته به سیستم، شما ممکن است این گزینه را مشاهده نکنید پس به راه حل بعدی مراجعه کنید.

در صفحه بعدی، Browse my computer for drivers را انتخاب کنید و بعد اجازه دهید از لیست درایورهای موجود در سیستم انتخاب داشته باشید. این به شما امکان می دهد از بین درایورهای از پیش نصب شده روی سیستم خود انتخاب داشته باشید.

مطمئن شوید که Show compatible hardware انتخاب شده است. بعد در قسمت Model، گزینه High Definition Audio Device و سپس Next و در نهایت Yes را انتخاب کنید. ممکن است لازم باشد سیستم خود را ریستارت کنید تا تغییرات اعمال شوند.

آپدیت IDT High Definition Audio CODEC

درایور Realtek و رفع مشکل صدای لپ تاپ قطع شده در ویندوز ۱۰

بسته به سازنده و سخت افزار سیستم خود، ممکن است به جای IDT یک درایور صوتی Realtek داشته باشید. ابتدا همان فرایند IDT توضیح شده در بالا را دنبال کنید و بروزرسانی درایور برای Realtek را بررسی کنید. اگر این روش جواب نداد، چند راه حل خاص وجود دارد که باید امتحان کنید.

درایورهای وای فای خود را آپدیت کنید

یکی از راه حل های رایج برای زمانی که ویندوز ۱۰ صدا ندارد، روی غیر فعال کردن درایورهای Realtek WLAN، حذف نصب و سپس نصب مجدد آخرین نسخه تمرکز دارد.

ابتدا به وب سایت Realtek بروید و آخرین نسخه درایور قابل اجرا بر روی سیستم خود دانلود کنید. سپس دوباره Device Manager را باز کنید و درایورهای Realtek Wireless LAN خود را مرور کنید. اینها باید زیر بخش Network adapters باشند و دارای نام Realtek و Wireless باشند.

روی درایور کلیک راست کرده و Uninstall device را بزنید. اکنون به فایل درایور جدیدی که دانلود کرده اید بروید، محتویات آن را از حالت فشرده خارج کنید، فایل نصب setup.exe یا مشابه آن را پیدا کنید و دستورالعمل ها را دنبال کنید. پس از نصب باید سیستم خود را ریستارت کنید.

علاوه بر این، می توانید از ۱۱ ابزار برتر آپدیت ، نصب و دانلود درایور های لپ تاپ و کامپیوتر استفاده کنید.

رفع مشکل قطع شدن صدا در ویندوز ۱۰ با غیر فعال کردن جک صوتی پنل جلویی

می توانید با دو بار کلیک کردن آیکن بلندگوی Realtek که در گوشه سمت راست پایین صفحه نمایش داده می شود شروع کنید. ممکن است با کلیک کردن روی فلش کوچک کنار آیکن باتری به این قسمت دسترسی پیدا کنید.

در سیستم های جدیدتر، این برنامه جای خود را به Realtek Audio Console داده است. در قسمت Device advanced settings می توانید گزینه Disable front panel jack detection را مشاهده کنید، سعی کنید این اسلایدر را فعال کنید.

رفع مشکل صدا در ویندوز ۱۰  با غیر فعال کردن Windows Audio Enhancements

Enhancements پکیج های داخلی هستند که به گونه ای طراحی شده اند تا صدای سیستم شما را به روش های مختلف بهتر یا حداقل متفاوت کنند. با این حال Enhancements می تواند علت قطع شدن صدای لپ تاپ در ویندوز ۱۰ باشد. خوشبختانه غیر فعال کردن آن ساده است.

برای دسترسی به Enhancements روی آیکن بلندگو در سینی سیستم کلیک راست کنید و Sounds را انتخاب کنید تا پنجره Control Panel’s Sound باز شود. در اینجا به سربرگ Playback بروید و روید دستگاه صوتی مورد استفاده خود دابل کلیک کنید.

در پنجره بعدی روی سربرگ Enhancements کلیک کنید. در اینجا کادر Disable all enhancements را انتخاب کنید و بعد Apply کنید. اگر با چند دستگاه خود مشکل صدا دارید این فرایند را برای هر کدام تکرار کنید.

رفع مشکل صدا در ویندوز 10  با غیر فعال کردن Windows Audio Enhancements

همچنین با کلیک راست روی دستگاه و انتخاب Set as Default Device مطمئن شوید که دستگاه مورد نظر خود را به عنوان پیش فرض تنظیم کرده اید.

چگونه صدای لپ تاپ را فعال کنیم؟ با ریست Windows Audio Services

اگر هنوز مشکل قطعب ودن صدا در ویندوز ۱۰ را دارید ممکن است مشکل به سرویس های صوتی ویندوز برگردد. در کادر جستجوی منوی Start برای Services سرچ کنید تا Services Manager را پیدا کنید، آن را باز کنید. به سمت پایین اسکرول کنید و Windows Audio را پیدا کنید. اگر سرویس اجرا نمی شود صدای سیستم شما به درستی کار نخواهد کرد با دو بار کلیک کردن این سرویس و انتخاب Start می توانید آن را راه اندازی کنید.

همچنین لازم است که قسمت Startup type را بررسی کنید. این قسمت باید به طور پیش فرض روی Automatic باشد اگر چیز دیگری بود آن را به همان Automatic تغییر دهید.

به همین ترتیب سرویس Windows Audio Endpoint Builder را بررسی کنید چون اجرای درست صدا به آن هم وابسته است.

چگونه صدای لپ تاپ را فعال کنیم؟ با ریست Windows Audio Services

رفع مشکل صدا در ویندوز ۱۰ با آپدیت BIOS

نصب جدید ویندوز یا ناسازگاری سخت افزاری می تواند باعث شود صدا در ویندوز ۱۰ قطع شود (هر چند به ندرت اتفاق می افتد). در چنین مواقعی باید چند تغییر در بایوس خود انجام دهید یا برای آپدیت بایوس خود اقدام کنید. سیستم را ریستارت کنید و با فشار دادن دکمه های F2 یا F12 یا Del یا هر دکمه دیگری که سیستم شما ساپورت می کند وارد بایوس شوید. در بایوس به دنبال تنظیماتی باشید که به شما امکان می دهد کارت صدا را فعال یا غیر فعال کنید و مطمئن باشید که فعال است.

بعد نسخه بایوس خود را بررسی کنید و آن را با آخرین نسخه ارائه شده در وب سایت سازنده مقایسه کنید تا ببینید به آپدیت بایوس نیاز دارید یا خیر.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در آموزش جدید ۱۱ روش حل مشکل قطع شدن صدا در ویندوز ۱۰ ما برخی از رایج ترین روش های حل نبودن صدا را به شما یاد دادیم. ریست تنظیمات صدا در ویندوز ۱۰ و نصب صدا در ویندوز ۱۰ در برخی از شرایط می تواند جوابگو باشد. شما برای رفع مشکل صدا ویندوز ۱۰ چه راه حل دیگری را یاد دارید؟ نظرات و پیشنهادات خود را در بخش نظرات این مطلب با ما به اشتراک بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 سال قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب