مطلب فعلی :

آموزش خواندن تاریخ انقضای تایر ماشین

رفتن به بالا

آموزش خواندن تاریخ انقضای تایر ماشین

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

گوناگون

مجله اینترنتی دانستنی ها
روش خواندن تاریخ انقضای تایر ماشین

آموزش خواندن تاریخ انقضای تایر ماشین

لاستیک های ماشین 🚗 با افزایش سن خراب میشوند. نور خورشید، گرما، یخ و فرسودگی می تواند باعث سرعت بخشیدن به خرابی لاستیک شود. لاستیک خراب در بزرگراه ها اکثرا باعث صدمات فاجعه‌ آمیز یا مرگبار میشوند. گذشتن تاریخ انقضا تایر یکی از دلایل خراب شدن آن است. به همین دلیل مهم است که بدانید چه زمانی تاریخ انقضای تایر ماشین شما تمام می شود. در این مطلب از کلاسیک وب به آموزش روش خواندن تاریخ انقضای تایر ماشین میپردازیم.

تاریخ انقضا لاستیک ماشین کجاست؟

How To Check Tyres For Expiry Dates

تایر ها هم مانند سایر وسایل دیگر تاریخ انقضا دارند و شما باید تاریخ انقضای تایر ها را بدانید تا در موقع مناسب آنها را تعویض کنید. اگر تاریخ تایر ماشین بگذرد و شما آن را تعویض نکنید ممکن است با مشکلات جدی روبرو شوید و حتی باعث تصادفات سنگینی می شود. قبل از فهمیدن تاریخ انقضای تایر ها شما نیاز دارید که تاریخ تولید آنها را بدانید. در تمام مدل های تایر چه ایرانی و چه خارجی تاریخ تولید تایر روی آنها درج شده که در ادامه به نحوه دیدن تاریخ تولید آن می پردازیم.

تاریخ انقضای لاستیک خارجی

تاریخ لاستیک کجاست؟ فهمیدن تاریخ تولید لاستیک

تمامی لاستیک های وسایل نقلیه اعم از خودرو، وسایل نقلیه سنگین، دوچرخه و… دارای تاریخ تولید هستند. شما میتوانید به راحتی آنها را پیدا کنید. به عنوان مثال در تمامی تایر ها یک کد دیجیتالی مانند کد زیر نوشته شده است. از سمت چپ DOT کد وزارت حمل و نقل است. ALT کد کارخانه و ۲U سایز تایر است. ۴AVA هم شماره هویت سازنده است. چیزی که برای مطلع شدن تاریخ تولید تایر مهم است چهار رقم آخر روی این لاستیک است. در عکس پایین چهار رقم آخر نشان دهنده تاریخ تولید تایر است. تاریخ تولید در لاستیک های ایرانی هم به صورت میلادی نوشته شده است. در این ۴ رقم آخر، دو رقم اول آن نشان دهنده هفته تولید و دو رقم آخر آن نشان دهنده سال تولید است. به عنوان مثال در این عکس ۱۵۲۰ یعنی اینکه این تایر در هفته پانزدهم سال ۲۰۲۰ تولید شده است. شما تاریخ تولید تمامی تایر ها را به همین راحتی می توانید متوجه شوید.

تاریخ انقضا لاستیک رودستون ، کومهو ، هانکوک، یزد تایر ، کویر ایرانی و...

تاریخ انقضای لاستیک خارجی و ایرانی

حالا که شما تاریخ تولید تایر خود را متوجه شدید به راحتی می توانید تاریخ انقضای آن را تشخیص دهید. در اکثر تایر ها تاریخ انقضا تایر را ۶ سال پس از تولید می دانند اما برای اطمینان شما می توانید مدت زمان گارانتی را به عنوان مدت زمان انقضای تایر خود بدانید. به عنوان مثال اگر تایر شما ۵ سال گارانتی دارد تاریخ انقضای تایر خود را ۵ سال در نظر بگیرید. با توجه به توضیحات داده شده در مثال بالا تایر شما در هفته پانزدهم سال ۲۰۲۰ ساخته شده. تاریخ انقضای این تایر هفته پانزدهم سال ۲۰۲۵ است.

تاریخ انقضا لاستیک کجاست؟

همچنین مطلب تشخیص علائم و زمان تعویض لنت ترمز عقب و جلو ماشین میتواند برای شما مفید باشد.

سوالات متداول

آیا دانستن سن تایر مهم است؟

دانستن سن تایر یکی از مهم ترین اصول ایمینی است که شما برای رانندگی باید آن را رعایت کنید. تایر فرسوده و تاریخ گذشته ممکن است باعث تصادفات شدیدی شود و اثرات غیر قابل جبرانی داشته باشد. تایر تنها بخشی از خودرو است که با جاده در ارتباط است. پس خیلی اهمیت دارد که از تایر خود مراقبت کنید.

آیا تایر خودرو تاریخ انقضا دارد؟

تایر خودرو از جنس لاستیک است. همانطور که میدانید لاستیک هم طول عمر مشخصی دارد و بعد از آن فرسوده و خراب میشود.

تا اینجا متوجه شدیم تایر خودرو ما چه زمانی تولید شده و تاریخ تایر که منقضی میشود چه زمانی است. زمانی که تاریخ انقضای تایر خودرو شما رسید باید آن را تعویض کنید. برای تعویض لاستیک و تایر ماشین میتوانید مطلب آموزش گام به گام تصویری تعویض تایر و لاستیک ماشین را مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راجع به نحوه فهمیدن تاریخ انقضا لاستیک رودستون ، کومهو ، هانکوک، یزد تایر ، کویر ایرانی و… صحبت کردیم. آیا شما توانستید تاریخ تولید تایر و تاریخ انقضاء تایر خودروی خود را پیدا کنید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه تاریخ مصرف تایر در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 سال قبل
  • بدون دیدگاه
  • گوناگون

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب